Справа № 308/11696/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 вересня 2023 року м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Шумило Н.Б., за участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Селеша О.Я., особи, відносно якої складено протокол про порушення митних правил ОСОБА_1 , її захисника адвоката Рижикова В.Г., розглянувши матеріали, які надійшли від Закарпатської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки с. Козьова Львівської області, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , обіймає посаду директора ТОВ «Хосен-Плюс» (код ЄДРПОУ 40742824), паспорт громадянина України № НОМЕР_1 , виданий 18.06.2018 органом 4635, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ,
за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,-
ВСТАНОВИВ:
15.06.2023, о 00 год. 26 хв., в зону митного контролю митного поста «Ужгород - автомобільний» Закарпатської митниці в напрямку «виїзд з України» прибув вантажний автомобіль марки «SKANIA», р.н.з НОМЕР_3 , з напівпричепом марки «SCHMITZ», р.н.з. НОМЕР_4 , під керуванням громадянина України ОСОБА_2 , що працює водієм у ФОП « ОСОБА_3 » (м. Ужгород, Закарпатська область).
Згідно з поданими до митного контролю водієм товаросупровідними документами, а саме: CMR б/н від 06.06.2023, рахунку (інвойсу) №3 від 06.06.2023, сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій ЛВ №970803 від 25.05.2023 та фітосанітарного сертифікату №13/13-6019/ЕВ-279528 від 06.06.2023, через митний кордон України в митному режимі «експорт» переміщується товар «пиломатеріали хвойні не обрізні» в загальній кількості 10 вантажних місць (пакетів), загальним об`ємом 28,97 м.куб., вагою брутто 20000 кг, загальною вартістю 4924,90 євро, що згідно з курсом НБУ станом 16.06.2023 становить 192532,56 грн.
Зазначений вантаж слідує по МД типу ЕК10АА № 23UA305160018677U6 від 06.06.2023.
Відправником товару є ТОВ «Хосен Плюс» (Львівська область, Сколівський район, с. Орява, вул. Довженка, буд. 34, код ЄДРПОУ 40742824), а одержувачем словацьке підприємство «PRO PARKET s.r.o.» (958 04 Partizanske. Lipova 66 Словаччина).
Згідно з рахунком (інвойсом) №3 від 06.06.2023 експортується партія вантажу «Пиломатеріали хвойні не обрізні» загальним об`ємом 28,97 м.куб» та вказано наступні геометричні розміри продукції, що експортується:
1) товщина -38 мм, ширина 210-500 мм, довжина -4000 мм, в кількості 49 шт., об`ємом 2,65 м.куб.;
2) товщина -38 мм, ширина 120-510 мм, довжина -4000 мм, в кількості 49 шт., об`ємом 2,70 м.куб.;
3) товщина -38 мм, ширина 210-490 мм, довжина -4000 мм, в кількості 54 шт., об`ємом 2,80 м.куб;
4) товщина -34 мм, ширина 160-430 мм, довжина -4000 мм, в кількості 64 шт., об`ємом 2,61 м.куб.;
5) товщина -34 мм, ширина 140-480 мм, довжина -4000 мм, в кількості 63 шт., об`ємом 2,38 м.куб.;
6) товщина -34 мм, ширина 150-400 мм, довжина -4000 мм, в кількості 60 шт., об`ємом 2,33 м.куб.;
7) товщина -38 мм, ширина 190-400 мм, довжина -6000 мм, в кількості 51 шт., об`ємом 3,24 м.куб.;
8) товщина -38 мм, ширина 140-440 мм, довжина -6000 мм, в кількості 44 шт., об`ємом 2,92 м.куб.;
9) товщина -34 мм, ширина 150-360 мм, довжина -6000 мм, в кількості 73 шт., об`ємом 3,88 м.куб.;
10) товщина -34 мм, ширина 150-340 мм, довжина -6000 мм, в кількості 67 шт., об`ємом 3,46 м.куб.
Згідно з п. 5 поданого до митного оформлення сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 25.06.2023 ЛВ №970803, виданого Західним міжрегіональним управлінням лісового та мисливського господарства для ТОВ «Хосен Плюс», загальний об`єм партії лісопродукції для здійснення експортної операції становить 29 м.куб., геометричними розмірами 34-38х120-510х4000-6000мм.
Під час здійснення митного контролю та митного огляду вантажу встановлено, що у вантажному відсіку напівпричепу фактично переміщуються пиломатеріали хвойні не обрізні довжиною 6000 мм загальним об`ємом 13,5 м.куб.
Згідно з п. 2 вищевказаного сертифікату кількість купленої продукції (круглі лісоматеріали) довжиною 6000 мм становить 6,578 м.куб.
З наведеного випливає, що із купленої круглої лісодеревини довжиною 6000 мм, об`ємом 6,578 м.куб., неможливо виготовити пиломатеріали необрізні довжиною 6000 мм об`ємом 13,5 м.куб.
Обов`язковість подання сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій митному органу для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів запроваджено ст. 3 Закону України від 08.09.2005 №2860-IV «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» та постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 №1260 «Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій».
З вищенаведеного слідує, що ТОВ «Хосен Плюс», в особі директора ОСОБА_1 , подало до митного оформлення та митного контролю при переміщенні товару через митний кордон України товаросупровідні документи, що видані на іншу партію вантажу ніж ту, на яку було отримано дозвіл (сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 25.06.2023 ЛВ №970803).
В абзаці 4 ст. 3 Закону України від 08.09.2005 №2860-IV вказано, що суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на партію лісоматеріалів, зазначену у відповідному сертифікаті, має право експорту саме цієї «певної партії» пиломатеріалів. Видачу сертифіката на кожну окрему партію лісопиломатеріалів, оформлену одним товаросупровідним документом підтверджує і п. 4 Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005.
В наданому поясненні директор ТОВ «Хосен Плюс» ОСОБА_1 зазначила, що під час виготовлення документів для подачі в Західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства з метою отримання сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій сталася механічна помилка в довжині лісоматеріалів.
Таким чином, директор ТОВ «Хосен Плюс» ОСОБА_1 вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підставу для переміщення в митному режимі «експорт» партії лісоматеріалів, документа сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 25.06.2023 ЛВ №970803, виданого на іншу партію товарів, що містить неправдиві дані щодо асортименту (геометричних розмірів).
За даним фактом співробітниками Закарпатської митниці Держмитслужби відносно ОСОБА_1 було складено протокол №0636/30500/23 від 16.06.2023 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Особа, відносно якої складено протокол про порушення митних правил ОСОБА_1 у судовому засіданні пояснила, що є директором ТОВ «Хосен-Плюс». 25.05.2023 ТОВ «Хосен-Плюс» було надано до Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства пакет документів для виготовлення сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експертної операції. Для виготовлення сертифікату про походження лісоматеріалів вона випадково не подала товарно-транспортну накладу, яку просила долучити у судовому засіданні. Наголошує, що у її діях не було умислу на вчинення правопорушення, оскільки в процесі підготовки документів сталася помилка. Дійсно довжина лісоматеріалів в документах трішки відрізняється, при цьому об`єм вказано вірно і такий відповідає фактично товару для розмитнення. Просила не накладати на неї стягнення, а також долучити до матеріалів справи копії видаткової накладної від №28/04від 28.04.2023 та товарно-транспортної накладної при перевезені деревини автомобільним транспортом серії ГЛА № 180888 від 28.04.2023, які, за її твердженням, вказують на те, що нею було допущено помилку.
Захисник особи, відносно якої складено протокол про порушення митних правил адвокат Рижиков В.Г. у судовому засіданні зазначив, що ОСОБА_1 не мала наміру приховувати товар. Вважає, що порушення, допущене ОСОБА_1 , є незначним, тому просив провадження у справі закрити за малозначністю, а вилучений митним органом товар повернути.
Представник Закарпатської митниці Держмитслужби Селеш О.Я. у судовому засіданні підтримав обставини, викладені в протоколі, зазначив, що вина ОСОБА_1 підтверджується зібраними у справі доказами та просив притягнути її до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України згідно з санкцією статті.
Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці Держмитслужби, особи, відносно якої складено протокол про порушення митних правил, та її захисника, дослідивши матеріали справи приходжу до наступного висновку.
Згідно з ч. 1 ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ч. 1 ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Суддею встановлено, що 15.06.2023, о 00 год. 26 хв., в зону митного контролю митного поста «Ужгород - автомобільний» Закарпатської митниці в напрямку «виїзд з України» прибув вантажний автомобіль марки «SKANIA», р.н.з НОМЕР_3 , з напівпричепом марки «SCHMITZ», р.н.з. НОМЕР_4 , під керуванням громадянина України ОСОБА_2 , що працює водієм у ФОП « ОСОБА_3 » (м. Ужгород, Закарпатська область). Згідно з поданими до митного контролю водієм товаросупровідними документами, а саме: CMR б/н від 06.06.2023, рахунку (інвойсу) №3 від 06.06.2023, сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій ЛВ №970803 від 25.05.2023 та фітосанітарного сертифікату №13/13-6019/ЕВ-279528 від 06.06.2023, через митний кордон України в митному режимі «експорт» переміщується товар «пиломатеріали хвойні не обрізні» в загальній кількості 10 вантажних місць (пакетів), загальним об`ємом 28,97 м.куб., вагою брутто 20000 кг, загальною вартістю 4924,90 євро, що згідно з курсом НБУ станом 16.06.2023 становить 192532,56 грн. Зазначений вантаж слідує по МД типу ЕК10АА № 23UA305160018677U6 від 06.06.2023. Відправником товару є ТОВ «Хосен Плюс» (Львівська область, Сколівський район, с. Орява, вул. Довженка, буд. 34, код ЄДРПОУ 40742824), а одержувачем словацьке підприємство «PRO PARKET s.r.o.» (958 04 Partizanske. Lipova 66 Словаччина). Згідно з рахунком (інвойсом) №3 від 06.06.2023 експортується партія вантажу «Пиломатеріали хвойні не обрізні» загальним об`ємом 28,97 м.куб» та вказано відповідні геометричні розміри продукції, що експортується. Згідно з п. 5 поданого до митного оформлення сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 25.06.2023 ЛВ №970803, виданого Західним міжрегіональним управлінням лісового та мисливського господарства для ТОВ «Хосен Плюс», загальний об`єм партії лісопродукції для здійснення експортної операції становить 29 м.куб., геометричними розмірами 34-38х120-510х4000-6000мм. Під час здійснення митного контролю та митного огляду вантажу встановлено, що у вантажному відсіку напівпричепу фактично переміщуються пиломатеріали хвойні не обрізні довжиною 6000 мм загальним об`ємом 13,5 м.куб. Згідно з п. 2 вищевказаного сертифікату кількість купленої продукції (круглі лісоматеріали) довжиною 6000 мм становить 6,578 м.куб. Виходячи з наведеного, із купленої круглої лісодеревини довжиною 6000 мм, об`ємом 6,578 м.куб., неможливо виготовити пиломатеріали необрізні довжиною 6000 мм об`ємом 13,5 м.куб., та відповідно ТОВ «Хосен Плюс», в особі директора ОСОБА_1 , подало до митного оформлення та митного контролю при переміщенні товару через митний кордон України товаросупровідні документи, що видані на іншу партію вантажу ніж ту, на яку було отримано дозвіл (сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 25.06.2023 ЛВ №970803).
Статтею 9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з ч. 1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною 1 ст. 483 МК України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Аналізуючи норми ч. 1 ст. 458МК України та відповідно до диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України, суб`єктивна сторона даного правопорушення, виражається як у формі умислу так і у формі необережності, тобто відповідальність за ст. 483МК України настає як за переміщення (умисне або необережне) так і за дії, спрямовані на переміщення (умисний замах шляхом вчинення активних дій) товарів через митний кордон України.
Для кваліфікації дій за ч. 1 ст. 483МК України не мають значення мотив і мета їх вчинення, а також те чи настали від цього шкідливі наслідки.
Пунктами 5, 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Просудову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 №8 (зі змінами) передбачено, що «переміщення предметів із приховуванням від митного контролю це їх переміщення через митний кордон України, у т.ч. шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи таких, що містять неправдиві дані». Судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
При цьому згідно з абз. 4 п. 6 вказаної постанови документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
У відповідності до ст. 3 Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» від 08.09.2005 № 2860-IV, реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2-1 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2-1 цього Закону, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо- або пиломатеріалів.
Випуск у митний режим експорту лісо- та пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2-1 цього Закону, здійснюється митним органом на підставі сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, отриманих від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, з використанням механізму єдиного вікна відповідно до Митного кодексу України.
Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів не може передаватися іншим суб`єктам підприємницької діяльності для подальшої реалізації лісоматеріалів на внутрішньому ринку України.
Особи, винні в порушенні порядку видачі та обігу сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, несуть відповідальність згідно із законом.
У відповідності до п. 4 Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2005 р. № 1260 (далі Тимчасовий порядок), сертифікат видається на кожну партію лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, оформлену одним товаросупровідним документом, і діє протягом 60 днів з дати його видачі.
Згідно з п. 5 Тимчасового порядку для отримання сертифіката експортери подають територіальному органові Держлісагентства заяву за встановленою Агентством формою, до якої додається копія (з обов`язковим пред`явленням оригіналу) товарно-транспортної або залізничної накладної про придбання лісо- та пиломатеріалів, або лісорубного квитка (для постійних лісокористувачів).
Відповідно до п. 6 Тимчасового порядку експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.
Факт митного правопорушення підтверджується:
даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №0636/30500/23 від 16.06.2023;
міжнародно-транспортною накладною CMR б/н від 06.06.2023, згідно з якою ТОВ «Хосен Плюс» через митний кордон України в митному режимі «експорт» переміщується товар «пиломатеріали хвойні не обрізні» в загальній кількості 10 вантажних місць (пакетів), загальним об`ємом 28,97 м.куб., вагою брутто 20000 кг, загальною вартістю 4924,90 євро, що згідно з курсом НБУ станом 16.06.2023 становить 192532,56 грн.
рахунком (інвойсом) №3 від 06.06.2023, згідно з яким експортується партія вантажу пиломатеріали хвойні не обрізні, загальним об`ємом 28,97 м.куб, в якому вказано геометричні розміри продукції, що експортується, а саме: товщина -38 мм, ширина 210-500 мм, довжина -4000 мм, в кількості 49 шт., об`ємом 2,65 м.куб.; товщина -38 мм, ширина 120-510 мм, довжина -4000 мм, в кількості 49 шт., об`ємом 2,70 м.куб.; товщина -38 мм, ширина 210-490 мм, довжина -4000 мм, в кількості 54 шт., об`ємом 2,80 м.куб; товщина -34 мм, ширина 160-430 мм, довжина -4000 мм, в кількості 64 шт., об`ємом 2,61 м.куб.; товщина -34 мм, ширина 140-480 мм, довжина -4000 мм, в кількості 63 шт., об`ємом 2,38 м.куб.; товщина -34 мм, ширина 150-400 мм, довжина -4000 мм, в кількості 60 шт., об`ємом 2,33 м.куб.; товщина -38 мм, ширина 190-400 мм, довжина -6000 мм, в кількості 51 шт., об`ємом 3,24 м.куб.; товщина -38 мм, ширина 140-440 мм, довжина -6000 мм, в кількості 44 шт., об`ємом 2,92 м.куб.; товщина -34 мм, ширина 150-360 мм, довжина -6000 мм, в кількості 73 шт., об`ємом 3,88 м.куб.; товщина -34 мм, ширина 150-340 мм, довжина -6000 мм, в кількості 67 шт., об`ємом 3,46 м.куб.
сертифікатом про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій ЛВ №970803 від 25.05.2023, у якій експортером зазначено ТОВ «Хосен плюс», характеристики партії лісопродукції, що експортується пиломатеріали необрізані, порода ялина, сорт 1-4, геометричні розміри 34-38х120-510х4000-6000 мм, кількість 29 м3, код УКТ ЗЕД 4407 12 90 00, та у якому на зворотній стороні детально перелічено геометричні розміри лісопродукції;
фітосанітарним сертифікатом №13/13-6019/ЕВ-279528 від 06.06.2023, у якій експортером зазначений ТОВ «Хосен Плюс», імпортером підприємство «PRO PARKET s.r.o.», кількість 29 м.куб.;
митною декларацією типу ЕК10АА № 23UA305160018677U6 від 06.06.2023, у якій відправником товару зазначено ТОВ «Хосен Плюс» (Львівська область, Сколівський район, с. Орява, вул. Довженка, буд. 34, код ЄДРПОУ 40742824), а одержувачем словацьке підприємство «PRO PARKET s.r.o.» (958 04 Partizanske. Lipova 66 Словаччина).
копією акту огляду (переогляду) товарі, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 15.06.2023 та фотоматеріалами;
копіями документів, наданими Західним міжрегіональним управлінням лісового та мисливського господарства, що стали підставою для видачі сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 25.05.2023 серії ЛВ №9700803 для ТОВ «Хосен Плюс»;
доповідною запискою старшого державного інспектора оперативного відділу №2 УБК та ПМП Михайлова С. від 16.06.2023.
Оскільки ОСОБА_1 , будучи директором ТОВ «Хосен Плюс», є експортером, вона несе відповідальність за надані для митного оформлення документи, а, відтак, в її діях вбачаються ознаки правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
З наданої у судовому засіданні ОСОБА_1 копії видаткової накладної №28/04 від 28.04.2023 вбачається, що одержувачем та платником є ТОВ «Хосен Плюс» на підставі договору № 2604/2023 від 26.04.2023 через ОСОБА_1 , найменування товару наступне: лісоматеріали круглі хвойних порід А, 8,048 м.куб., вартістю 28168 грн.; лісоматеріали круглі хвойних порід С, 7,746 м.куб., вартістю 27111 грн., всього 55279 грн. Відповідно до товарно-транспортної накладної при перевезені деревини автомобільним транспортом серії ГЛА № 180888 від 28.04.2023 відомості про вантаж наступні: круглі лісоматеріали,, ялина, 6 м., всього відпущено 39 шт., об`єм 15,7940 куб.м.
Разом з тим, в даному випадку саме експортер несе повну відповідальність за правильність поданих документів. Крім цього, в матеріалах справи відсутні будь-які дані про те, що після встановлення невідповідності переміщуваної лісопродукції, поданому до митного контролю сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій ЛВ №970803 від 25.05.2023, були вчинені будь-які дії, спрямовані на встановлення обставин невідповідності документів.
Таким чином, приходжу до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні митного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, тобто остання вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підставу для переміщення в митному режимі «експорт» партії лісоматеріалів, документа сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 25.06.2023 ЛВ №970803, виданого на іншу партію товарів, що містить неправдиві дані щодо асортименту (геометричних розмірів).
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суддя приймає до уваги, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Беручи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь її вини і майновий стан та обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення в межах встановлених санкцією ч. 1 ст. 483 МК України, а саме: штраф в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.
Що стосуєтьсядоводів захисникапро те,що допущене ОСОБА_1 порушення є незначним, а відтак, просить провадження у справі закрити за малозначністю, суддя зазначає наступне.
Відповідно до вимог ст. ст. 33-35КУпАП, які визначають загальні засади накладення адміністративного стягнення, при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні «Ізмаїлов проти Росії» від 06.11.2008 зазначив, що згідно з принципом верховенства права однією з підвалин демократичного суспільства, який закріплений в усіх статтях Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, при розгляді справи та призначенні стягнення потрібно досягти справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи, щоб під час відповідного втручання був дотриманий принцип законності і воно не було свавільним, тобто стягнення повинне бути пропорційним, воно має відповідати тяжкості скоєного правопорушення, а також його наслідкам.
Відповідно до ст. 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
При цьому, в кожному конкретному випадку суд має вирішувати питання про визнання діяння малозначним, виходячи з того, що його наслідки не представляють суспільної небезпеки, не завдали або не здатні завдати значної шкоди суспільним або державним інтересам, правам та свободам інших осіб.
Згідно з п. 17 постанови Пленуму Верховного суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» №8 від 03.06.2005, зі змінами, суддя вправі вирішувати питання про можливість звільнення особи від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення на підставі ст. 22 КУпАП. При цьому необхідно врахувати не лише вартість, а й кількість предметів правопорушення, а також мету, мотив і спосіб його вчинення.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суддя врахував у відповідності до положень ст. 33 КУпАП тяжкість, характер і спосіб вчиненого правопорушення, особу порушниці, та не знаходить підстав для визнання даного правопорушення малозначним.
Відповідно до ст.40-1КУпАП та Закону України«Просудовийзбір» з ОСОБА_1 слід стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 536,80 грн.
Керуючись ст. ст. 380, 465, 483 МК України, ст. ст. 40-1,283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 192532 (сто дев`яності дві тисячі п`ятсот тридцять дві) гривні 56 коп., з конфіскації в дохід держави товару, який є безпосереднім предметом порушення митних правил, вилученого згідно з протоколом про порушення митних правил №0636/30500/23 від 16.06.2023, а саме: пиломатеріал хвойний не обрізний, розмірами 34-38х120-510х4000-6000мм, кількістю 28,97 м.куб.
Стягнути із ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 коп.
На постанову може бути подана апеляційна скарга до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Строк звернення постанови для виконання три місяці з дня винесення постанови.
Суддя Ужгородського міськрайонного суду
Закарпатської області Н.Б. Шумило
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2023 |
Оприлюднено | 25.09.2023 |
Номер документу | 113620355 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Шумило Н. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні