Ухвала
від 21.09.2023 по справі 280/7759/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

З ПИТАНЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПОЗОВУ

21 вересня 2023 рокуСправа № 280/7759/23 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративним суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецстройтранс» про вжиття заходів забезпечення позову у справі

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Спецстройтранс» (69120, м. Запоріжжя, вул. Богдана Завади, буд. 22, кв. 72)

доДержавної служби України безпеки на транспорті Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області (69118, м. Запоріжжя, вул. Чубанова, 8)

провизнання протиправними та скасування постанов,

ВСТАНОВИВ:

20.09.2023 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецстройтранс» (далі - позивач) до Державної служби України безпеки на транспорті Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області (далі - відповідач), в якій позивач просить суд визнати протиправними та скасувати прийняті Державною службою України з безпеки на транспорті Відділом державного нагляду (контролю) у Запорізькій області начальником Романенко А. Ю. (код 39816845) постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу: від 28.08.2023 № ПШ 009742 відповідно до акту від 27.07.2023 № АР 003876, якою на ТОВ «СПЕЦСТРОЙТРАНС» накладено адміністративно-господарський штраф у розмірі 51 000,00 грн.; від 28.08.2023 № ПШ 009743, відповідно до акту від 27.07.2023 № АР 004191, якою на ТОВ «СПЕЦСТРОЙТРАНС» накладено адміністративно-господарський штраф у розмірі 51 000,00 грн.; від 28.08.2023 № ПШ 009744 відповідно до акту від 27.07.2023 № АР 004224, якою на ТОВ «СПЕЦСТРОЙТРАНС» накладено адміністративне господарський штраф у розмірі 51 000,00 грн.

Крім того, просить суд витребувати докази та допитати свідків.

Одночасно з позовною заявою позивачем подано заяву про забезпечення позову шляхом зупинення стягнення на підставі оскаржуваних постанов, виданих відповідачем, до набрання законної сили рішення суду у справі.

В обґрунтування заяви зазначено, що спірні постанови є виконавчими документами, на підставі яких можуть вчинятися примусові дії щодо їх виконання. Отже, вжиття заходів забезпечення позову унеможливить подальше вчинення виконавчих дій.

Розглянувши подану заяву про забезпечення позову, суд зазначає наступне.

Відповідно ч. 1 ст. 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Згідно частини першої статті 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Частиною 2 цієї статті встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Суд зазначає, що статтею 150 КАС України визначено вичерпний перелік підстав для вжиття заходів забезпечення позову, а суд повинен, виходячи з конкретних доказів, встановити, чи існують зазначені підстави, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.

Згідно з ч. 1 ст. 151 КАС України, позов може бути забезпечено:

1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;

2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;

4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;

5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

За правилами частини другої статті 151 КАС України суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Суд зазначає, що забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.

Тобто, інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення, прийнятого в адміністративній справі.

Розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд (суддя) має, з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам (постанова Пленуму Верховного Суду України Про практику застосування судами цивільного процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову №9 від 22.12.2006).

В той же час, позивачем не надано доказів того, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, стане неможливим без вжиття таких заходів.

Стосовно доводів про те, що спірні постанови є виконавчими документами, на підставі яких можуть вчинятися примусові дії щодо їх виконання, слід зазначити, що позивач не надав доказів відкриття виконавчих проваджень на підставі оскаржуваних постанов.

Крім того, суд не вважає наведені позивачем у позовній заяві обставини щодо очевидності протиправності оскаржуваних постанов достатніми, безспірними та доведеними. Оцінити вказані підстави суд може під час розгляду справи. Тобто, за наведеними позивачем підставами, протиправність постанов відповідача може бути перевірена тільки під час судового розгляду справи по суті.

З урахуванням викладеного у сукупності, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви позивача про забезпечення позову.

Керуючись ст. ст. 150, 151, 154 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецстройтранс» про вжиття заходів забезпечення позову відмовити.

Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

СуддяЮ.П. Бойченко

Дата ухвалення рішення21.09.2023
Оприлюднено25.09.2023
Номер документу113631889
СудочинствоАдміністративне
Сутьвжиття заходів забезпечення позову у справі за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Спецстройтранс» (69120, м. Запоріжжя, вул. Богдана Завади, буд. 22, кв. 72) доДержавної служби України безпеки на транспорті Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області (69118, м. Запоріжжя, вул. Чубанова, 8) провизнання протиправними та скасування постанов

Судовий реєстр по справі —280/7759/23

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 23.11.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні