П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/11785/21
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Салюк П.І.
Суддя-доповідач - Сапальова Т.В.
21 вересня 2023 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сапальової Т.В.
суддів: Капустинського М.М. Ватаманюка Р.В. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС України у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2021 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Антарес А" до Головного управління ДПС України у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
в вересні 2021 року позивач звернувся з позовом до Головного управління ДПС України у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить:
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2532134/42557069 від 02.04.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 30.09.2020 року;
визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2532135/42557069 від 02.04.2021 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 15.09.2020 року;
зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 30.09.2020 року;
зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 15.09.2020 року;
стягнути з ДПС України на користь ТОВ "Антарес А" судовий збір у розмірі 4540,00 гривень та витрати пов`язані з наданням професійної правничої допомоги.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2021 року позов задоволено.
Не погодившись з прийнятим рішенням, Головне управління ДПС у Хмельницькій області подало апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та відмовити в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування апеляційної скарги відповідач зазначає про те, що на пропозицію контролюючого органу позивач не надав усіх необхідних документів для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
Від позивача відзив на апеляційну скаргу на адресу Сьомого апеляційного адміністративного суду не надходив, що відповідно до ч.4 ст.304 КАС України не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ "Антарес А" зареєстроване 17 жовтня 2018 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 16731020000017232.
В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань містяться відомості щодо наступних видів діяльності Товариства: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого-майна; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; 41.10 Організація будівництва будівель.
Між ТОВ "Антарес А" та ТОВ "Хмельницьк-Млин" укладено договір підряду № 17 від 04 серпня 2020 року. Відповідно до п. 1.1. договору № 17 підрядник зобов`язується протягом 2020 року виконати роботи з благоустрою території ТОВ "Хмельницьк - Млин" за адресою: вул. Вокзальна, 5, ст. Скібнево, Хмельницький р-н. Згідно з п. 2.2. договору № 17 замовник має право перерахувати Підряднику попередню оплату (аванс) на організацію виконання робіт та придбання матеріалів до 30 (тридцять) відсотків. Відповідно до п. 2.1. договору № 17 замовник проводить розрахунок за фактом виконання робіт. Остаточно розрахунок проводиться після завершення виконання всіх робіт. Відповідно до п. 2.4. договору № 17 ціни на окремі види робіт є динамічними і можуть коригуватися відповідно до вимог чинного законодавства по фактично виконаним об`ємам, цінам і матеріалам. Ціна на окремий вид робіт уточнюється при оформленні форм № КБ-2 і № КБ-3 згідно з чинними національними стандартами в будівництві.
Відповідно до умов договору № 17 у листопаді 2020 року між сторонами було оформлено: довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форму № КБ-3); акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт (форму КБ-2).
Згідно з п. 3.1. договору № 17, підрядник зобов`язаний: 1) розпочати роботи з "04" серпня 2020 року 2)закінчити роботи до "15" грудня 2020 року.
На виконання умов договору ТОВ "Хмельницьк - Млин" здійснило часткову попередню оплату за передбачені предметом договору № 17 послуги згідно з рахунком №07/09 від 07 вересня 2020 року, а саме: 08 вересня 2020 року у сумі 564077,65 гривень, в т. ч. ПДВ 94 012,94 гривень, що підтверджується платіжним дорученням № 3703 від 08 веренся 2020 року та 15 вересня 2020 року у сумі 1000000,00 гривень, в т.ч. ПДВ 166666,67 гривень, що підтверджується платіжним дорученням № 3836 від 15 вересня 2020 року.
Отримання попередньої оплати (авансу) від ТОВ "Хмельницьк-Млин" підтверджується оборотно - сальдовою відомістю по рахунку 361 за вересень 2020 рік.
У зв`язку із зарахуванням коштів від ТОВ "Хмельницьк-Млин" на банківський рахунок платника податку, на виконання положень, передбачених пп. 14.1.266 п. 14.1 ст. 14, п. 187.1. ст. 187 ПК України, ТОВ "Антарес А" складено та подано на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних податкову накладну № 2 від 30 вересня 2020 року та податкову накладну №3 від 15 вересня 2020 року.
30 вересня 2020 року ТОВ "Антарес А" отримало квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (квитанція зареєстрована в ЄРПН за № 9249673631 від 30 вересня 2020 року та квитанція № 9249351320 від 30 вересня 2020 року).
19 січня 2021року ТОВ "Антарес А" надало Головному управлінню ДПС у Хмельницькій області пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній № 3 від 15 вересня 2020 року та податковій накладній № 2 від 30 вересня 2021 року для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
02 квітня 2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято:
рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документу. У графі "Додаткова інформація вказано наступне: "Платником не надано повний пакет документів, а саме: згідно з наданим Договором підряду № 17 від 04 серпня 2020 року (де ТОВ "Антарес - А" підрядник, ТОВ "Хмельницьк - млин" - замовник) пунктом 4.3. передбачено, що Акт виконаних робіт (ф. КБ-2В) та довідка про вартість виконаних робіт (ф. КБ-3) складаються щомісячно. Однак ф. КБ-2В та ф. КБ-3, що підтверджуються виконання робіт не надано";
рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів. У графі "Додаткова інформація вказано наступне: "Платником не надано повний пакет документів, а саме: згідно наданого Договору підряду № 17 від 04 серпня 2020 року (де ТОВ "Антарес А" підрядник, ТОВ "Хмельницьк - млин" - замовник) пунктом 4.3. передбачено, що Акт виконаних робіт (ф. КБ-2В) та довідка про вартість виконаних робіт (ф. КБ-3) складаються щомісячно. Однак ф. КБ-2В та ф. КБ-3, що підтверджуються виконання робіт не надано".
Позивач не погоджується із вищевказаними рішеннями вважає їх безпідставними та необґрунтованими, тому звернувся до суду з даним позовом.
Оцінюючи спірні правовідносини, суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України (далі - ПК України в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Згідно з п.74.3 ст.74 ПК України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).
Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п.13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно з п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
01.02.2020 набрав чинності Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165).
Відповідно до п.5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно з квитанціями від 30.09.2020 (а.с.15, 17) реєстрація ПН №2 від 30.09.2020, ПН №3 від 15.09.2020 зупинена у зв`язку з відповідністю вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Згідно з п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, визначених в Додатку 3 до Порядку №1165, господарська операція є ризиковою у разі відсутності товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Оцінюючи доводи апеляційної скарги про те, що подані позивачем документи не підтверджують реальність господарської операції, колегія суддів виходить з наступного.
Згідно з п.11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Як встановлено з матеріалів справи, у квитанціях від 30.09.2020 №9249351320 (а.с.15) та №9249673631 (а.с.17) містяться пропозиції надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
У спірних правовідносинах встановлено, що на пропозицію контролюючого органу ТОВ "Антарес А" подало на розгляд комісії ГУ ДПС у Вінницькій області повідомлення та копії наступних документів (а.с.23-36):
- договір підряду №17 від 04.08.2020;
- договір оренди нежитловоого приміщення від 03.03.2019;
- штатний розпис на 2020 рік;
- наказ №14 від 30.12.2019 "Про затвердження штатного розпису";
- рахунок на оплату №07/09 від 07 вересня 2020 року;
- платіжне доручення №3703 від 08.09.2020;
- платіжне доручення №3836 від 15.09.2020;
- картка рахунок 361 за вересень 2020 рік;
- реєстр операцій за період: з 15.09.2020 по 15.09.2020;
- реєстр операцій за період: з 08.09.2020 по 08.09.2020;
Таким чином, матеріалами справи підтверджується, що позивач надав контролюючому органу документи, які підтверджують вчинення господарських операцій.
Отже, доводи відповідача про те, що позивач не надав копії документів щодо здійснення господарської операції, спростовуються наявними в матеріалах справи письмовими доказами.
Зважаючи на встановлені у справі обставини та наявні в матеріалах письмові докази колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що поданих позивачем документів достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН №2 від 30.09.2020 та №3 від 15.09.2020 в ЄРПН.
Таким чином, доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.
Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі вищевикладеного колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального тапроцесуального права, а тому рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 16 лстопада 2021 року слід залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС України у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2021 року - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття відповідно до ч.1 ст.325 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку з підстав, передбачених п.2 ч.5 ст.328 КАС України.
Згідно з ч.1 ст. 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Головуючий Сапальова Т.В. Судді Капустинський М.М. Ватаманюк Р.В.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2023 |
Оприлюднено | 25.09.2023 |
Номер документу | 113635054 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Сапальова Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні