Ухвала
від 22.09.2023 по справі 345/2579/23
КАЛУСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №345/2579/23

Провадження № 1-кс/345/752/2023

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22.09.2023 року м. Калуш

Слідчий суддяКалуського міськрайонногосуду Івано-Франківськоїобласті ОСОБА_1 за участюсекретаря судовогозасідання ОСОБА_2 ,розглянув клопотанняслідчогоСВКалуського РВПГУНП Українив Івано-Франківськійобласті ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12023091170000134 від 17.02.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів, -

встановив:

що слідчийСВКалуського РВПГУНП Українив Івано-Франківськійобласті ОСОБА_3 звернувся досуду ізклопотанням про надання тимчасовогодоступу до речей і документів.

Клопотання обґрунтовує тим, що в чергову частину Калуського РВП надійшли матеріали з Калуської окружної прокуратури про те, що директор приватного підприємства « ОСОБА_4 », що знаходиться в АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з приватних мотивів, переслідуючи мету сприяння в ухиленні від мобілізації в умовах воєнного стану для конкретних військовозобов`язаних осіб, склав, підписав, завірив свій підпис печаткою та подав на адресу голови ІНФОРМАЦІЯ_2 лист-обґрунтування від 02.05.2022 № 16 з додатком до нього з клопотанням надати відстрочку від призову (бронь) працівникам ПП « ОСОБА_4 » відповідно до наданого ним списку. Однак, до вказаного списку запропонованих для броні працівників ПП « ОСОБА_4 » ОСОБА_5 були включені особи, які станом на час складання та подання листа-обґрунтування № 16 штатними працівниками ПП « ОСОБА_4 » за основним місцем роботи не були.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що у наданому списку запропонованих для броні працівників ПП « ОСОБА_4 » ОСОБА_5 вказані ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 та ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , які станом на час складання та подання в орган влади листа-обгрунтування від 02.05.2022 № 16 штатними працівниками ПП « ОСОБА_4 » за основним місцем роботи не були.

За наявною інформацією всі вони на той час були офіційно працевлаштовані за основним місцем роботи в ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » ( АДРЕСА_2 , код НОМЕР_2 ), генеральним директором якого є ОСОБА_10 (мати ОСОБА_5 ). Однак, подати на бронь своїх штатних працівників ОСОБА_10 не мала можливості, оскільки бенефіціаром-власником контрольного пакету акцій Прат « ІНФОРМАЦІЯ_7 » є резидент російської федерації (ТзОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », м. Москва), до якого Рішенням Ради національної безпеки України від 21.06.1018 № 21 (введеного в дію Указом Президента від 21.06.2018 № 176/2018) були застосовані персональні економічні санкції.

Крім того, ОСОБА_8 був працевлаштований в ПП « ОСОБА_4 » тільки 16.06.2022 (тобто, через півтора місяця після подачі документів на бронь), але вже 11.07.22 (через неповний місяць) був звільнений за власним бажанням, і по даний час перебуває на біржі зайнятості.

Проаналізувавши надані ОСОБА_5 документи ПП « ОСОБА_4 », ІНФОРМАЦІЯ_9 не погодила їх та листом від 06.05.2022 № 3748/1/1-22/1-082 порекомендувала відповідно до вимог Постанови КМУ від 03.03.2022 № 194 належним чином обгрунтувати необхідність бронювання своїх працівників із зазначенням відомостей щодо укладених договорів (контрактів) на виконання мобілізаційних завдань (замовлень), рішень військової адміністрації щодо залучення підприємства до виробництва продукції та надання послуг населенню із задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, населення тощо.

Усвідомлюючи, що в приватного підприємства « ОСОБА_4 » відсутні будь-які мобілізаційні завдання держави чи військової адміністрації по залученню підприємства до виробництва певної продукції та надання відповідних послуг для потреб Збройних Сил України та населення, ОСОБА_5 повторно до голови ІНФОРМАЦІЯ_10 з оновленими обгрунтуваннями броні не звертався.

Натомість, переслідуючи мету незаконної відстрочки потрібних йому і своїй матері військовозобов?язаних, директор ОСОБА_5 повторно склав, підписав та завірив печаткою лист від 12.07.2022 № 01/07/22 з додатком вже на адресу начальника ІНФОРМАЦІЯ_11 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_12 ) з пропозицією надати бронь запропонованим працівникам п/п « ІНФОРМАЦІЯ_13 ». При цьому, в поданому для бронювання списку ОСОБА_5 вказані ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 та ОСОБА_11 , 1988 р.н., які станом на 12 липня 2022 року штатними працівниками ПП « ОСОБА_4 » за основним місцем роботи не були. За наявною інформацією всі вони на той час були працівниками ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 ». Також в поданому для бронювання списку вказані ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_3 , ІПН НОМЕР_3 ; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_4 , ІПН НОМЕР_4 ; ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_5 , ІПН НОМЕР_5 ; ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_6 , ІПН НОМЕР_6 ; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_7 , ІПН НОМЕР_7 .

Не дивлячись на відсутність в тексті листа від 12.07.2022 № 01/07/22 належного обгрунтування бронювання, ІНФОРМАЦІЯ_12 (всупереч роз`ясненню Мінекономіки України від 29.07.22 № 2714-20/53722-01) погодила їх і своїм листом від 18.07.2022 № 1285/01-26/01 скерувала пропозиції п/п « ІНФОРМАЦІЯ_13 » на адресу ІНФОРМАЦІЯ_18 . Отримавши погодження даного ІНФОРМАЦІЯ_18 (лист від 30.08.2022 № 220/8082), ІНФОРМАЦІЯ_12 листом від 26.10.22 № 06/80074-22 звернулася з аналогічним клопотанням на адресу Міністерства економіки України, яке видало наказ № 4284 від 31.10.2022 про бронювання запропонованих працівників ПП « ОСОБА_4 ». Вказаний наказ скеровано для виконання в ІНФОРМАЦІЯ_19 .

ІНФОРМАЦІЯ_20 своїм листом від 01.02.2023 № 0900-0703-5/4573 підтвердило, що станом на 02.05.2022 ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 не були штатними працівниками за основним місцем роботи в ПП « ОСОБА_4 ».

Аналогічно, станом на 12.07.2022 не були штатними працівниками за основним місцем роботи на вказаному підприємстві ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_16 .

Певні епізоди їх роботи на даному підприємстві на умовах сумісництва (без трудової книжки) до уваги не беруться, оскільки сумісник не є штатним працівником підприємства, а сумісництво не являється його основним місцем роботи, тому, відповідно, сумісників не ставиться на військовий облік цього підприємства з подальшим правом на їх бронювання.

Так, стаття 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» встановлює, що бронюванню підлягають військовозобов?язані, які працюють на підприємствах, в установах і організаціях. Відповідно до пункту 36 «Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов?язаних» (затвердженого Постановою КМУ від 7 грудня 2016 р. № 921) військовий облік працівників ведеться лише за основним місцем роботи. У працівника може бути лише одне основне місце роботи, де його, відповідно до статті 34 Закону України «Про військовий обов?язок і військову службу» від 25.03.1992 N 2232-XII ставиться на військовий облік. Згідно з п.3.2. наказу Державного комітету статистики «Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників» від 28.09.2005 р № 286 сумісники не відносяться до штатних працівників.

При цьому, постанова КМУ від 04.02.2015 № 45 та лист ІНФОРМАЦІЯ_21 від 29.07.2022 № 2714-20/53722-01 забороняють при складанні пропозицій, які подаються до органу влади, включати до них осіб, що не працюють на підприємстві (чи звільнені з нього).

Крім того, вказані нормативні акти передбачають можливість бронювання працівників тільки тих підприємств (установ), які задовольняють потреби ІНФОРМАЦІЯ_22 , інших військових формувань, населення і зобов?язує підприємства (установи) при визначенні доцільності бронювання військовозобов?язаних працівників враховувати їх фактичне залучення до виконання робіт (надання послуг) в інтересах Збройних Сил України, інших військових формувань, населення, та за результатами проведеного аналізу подавати до відповідного органу державної влади свої Пропозиції, в яких повинна бути обгрунтована така необхідність з посиланням на прийняте відносно них рішення військової адміністрації, укладений з ними контракт, інформацію щодо виконання ними таких життєво важливих функцій та/або послуг, збої, переривання чи порушення надання яких можуть призвести до швидких негативних наслідків для національної безпеки.

В своєму поясненні від 14.02.2023 ОСОБА_8 визнав, що протягом 22 років за основним місцем роботи офіційно по трудовій книжці працював на ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », генеральним директором якого є ОСОБА_10 (мати ОСОБА_5 ). Звільнившись у зв?язку із скороченням штату та чисельності, він 16.06.2022 офіційно із записом в трудову книжку працевлаштувався на приватне підприємство « ОСОБА_4 », директором якого є ОСОБА_5 . Однак, за неповний місяць - 11.07.2022 він звільнився з роботи за власним бажанням і по даний час перебуває на біржі зайнятості. Доказом часу своєї роботи на даній фірмі є відповідні записи в його трудовій книжці, копію якої він надав. Про те, що його було подано на бронь він дізнався від колег по роботі. Однак про кінцевий результат йому не відомо, а оскільки він звільнився, то на його думку ці документи на відстрочку від призову мали бути анульовані. ОСОБА_17 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_11 знає як офіційних працівників ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », з якими він там працював. ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_11 працювали там на посаді майстрів, а ОСОБА_6 зайняв його посаду після звільнення.

ОСОБА_11 у своєму поясненні від 14.02.2023 підтвердив, що з 2007 року і по даний час офіційно по трудовій книжці є працівником за основним місцем роботи в ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », керівником якого є ОСОБА_10 . 3 23.03.2022 він по сумісництву працює в приватному підприємстві « ІНФОРМАЦІЯ_13 », керівником якого є ОСОБА_5 . Про його звільнення з п/п «Паперовий Еко Світ» 30.09.22 йому не відомо. Він надіється, що це сумісництво є офіційне - із записом в трудову книжку і триває по даний час. Про деталі цього працевлаштування ОСОБА_5 йому не розповідав, а записи в своїй трудовій книжці він не бачив, оскільки вона по даний час зберігається за основним місцем роботи - в ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 ». ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_18 та ОСОБА_8 знає як працівників ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », з якими він разом там працював. На його думку ОСОБА_6 і ОСОБА_7 на даний час працюють на п/п «Паперовий Еко Світ» також на умовах сумісництва, а ОСОБА_8 звідси звільнився. Йому відомо, що його було подано на бронювання як працівника п/п « ІНФОРМАЦІЯ_13 », однак не знає про кінцевий результат.

На даний час, з метою повного та всебічного встановлення всіх обставин вчиненого кримінального правопорушення та проведення судових-експертиз, виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до речей та документів, а саме: статутні та установчі документи ПП « ОСОБА_4 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 ; відтиски печатки ПП « ОСОБА_4 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 ; накази, розпорядження та інші документи щодо прийняття на роботу, звільнення, переміщення по посаді, надання відпусток, трудових книг, працівникам ПП « ОСОБА_4 » за 2022 рік; журнали, акти та інші відомості щодо приходу на роботу, відвідування робочого місця працівниками ПП « ОСОБА_4 »; журнал вхідної та вихідної кориспонденції ПП « ОСОБА_4 » за 2022 рік; лист-обгурнутування від 02.05.2022 № 16 з додатками який направлявся до ІНФОРМАЦІЯ_10 ; лист-обгрунтування від 12.07.2022 № 01/07/22 з додатками який направлявся до ІНФОРМАЦІЯ_11 ; вихідні листи ПП « ОСОБА_4 » які подавались до органів державної влади за 2022 рік; трудові договори, контракти та цивільні договори на використання найманої праці, які укладались ПП « ОСОБА_4 » за 2022 рік; документи щодо працевлаштування, звільнення (укладання цивільних договорів,) які укладались ПП « ОСОБА_4 » з ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_3 , ІПН НОМЕР_3 ; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_8 , ІПН НОМЕР_8 ; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_4 , ІПН НОМЕР_4 ; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_9 , ІПН НОМЕР_9 ; ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_5 , ІПН НОМЕР_5 ; ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_6 , ІПН НОМЕР_6 ; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_10 , ІПН НОМЕР_10 ; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_23 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_11 , ІПН НОМЕР_11 ; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_12 , ІПН НОМЕР_12 ; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_7 , ІПН НОМЕР_7 ; документи які містять відомості щодо сплати податків ПП « ОСОБА_4 », в тому числі за використання найманої праці, що перебувають у володінні ПП « ОСОБА_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що в АДРЕСА_1 .

Враховуючи те, що для забезпечення повного, всебічного та неупередженого проведення досудового розслідування, дослідження обставин вчинених кримінальних правопорушень та враховуючи, що вказані документи, які перебувають у володінні ПП « ОСОБА_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що в АДРЕСА_1 , мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати тимчасовий доступ до вказаних речей та документів з можливістю їх вилучення, терміном на один місяць.

Слідчий СВКалуського РВПГУНП Українив Івано-Франківськійобласті ОСОБА_3 подав заяву про розгляд клопотання без його участі, клопотання підтримує в повному обсязі.

Перевіривши додані до клопотання матеріали, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання, та дослідивши докази по даних матеріалах, вважаю, що клопотання підлягає до задоволення, виходячи із наступних підстав.

Клопотання про тимчасовий доступ до документів відповідає вимогам ст. 160 КПК України.

У клопотанніслідчий ОСОБА_3 проситьнадати тимчасовийдоступдодокументів терміном один місяць,які перебувають у володінні ПП « ОСОБА_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що в АДРЕСА_1 .

Відповідно до вимог ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх ( здійснити їх виїмку).

Згідно із абз. 1 ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Сторона кримінальногопровадження,щоподалаклопотання слідчийСВКалуського РВПГУНП Українив Івано-Франківськійобласті ОСОБА_3 довів,щоданіречі тадокументиперебуваютьу володінні ПП « ОСОБА_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що в АДРЕСА_1 .

Тому, суд приходить до висновку, що клопотання слідчого необхідно задоволити.

На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 132, 160, 163, 164 КПК України, -

постановив:

клопотання задоволити.

Надатислідчим СВ Калуського РВП ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_3 дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, а саме: статутні та установчі документи ПП « ОСОБА_4 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 ; відтиски печатки ПП « ОСОБА_4 » ЄДРПОУ НОМЕР_1 ; накази, розпорядження та інші документи щодо прийняття на роботу, звільнення, переміщення по посаді, надання відпусток, трудових книг, працівникам ПП « ОСОБА_4 » за 2022 рік; журнали, акти та інші відомості щодо приходу на роботу, відвідування робочого місця працівниками ПП « ОСОБА_4 »; журнал вхідної та вихідної кориспонденції ПП « ОСОБА_4 » за 2022 рік; лист-обгурнутування від 02.05.2022 № 16 з додатками який направлявся до ІНФОРМАЦІЯ_10 ; лист-обгрунтування від 12.07.2022 № 01/07/22 з додатками який направлявся до ІНФОРМАЦІЯ_11 ; вихідні листи ПП « ОСОБА_4 » які подавались до органів державної влади за 2022 рік; трудові договори, контракти та цивільні договори на використання найманої праці, які укладались ПП « ОСОБА_4 » за 2022 рік; документи щодо працевлаштування, звільнення (укладання цивільних договорів,) які укладались ПП « ОСОБА_4 » з ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_3 , ІПН НОМЕР_3 ; ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_8 , ІПН НОМЕР_8 ; ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_4 , ІПН НОМЕР_4 ; ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_9 , ІПН НОМЕР_9 ; ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_5 , ІПН НОМЕР_5 ; ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , зареєстрований за адресою АДРЕСА_6 , ІПН НОМЕР_6 ; ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_10 , ІПН НОМЕР_10 ; ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_23 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_11 , ІПН НОМЕР_11 ; ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_12 , ІПН НОМЕР_12 ; ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованим за адресою АДРЕСА_7 , ІПН НОМЕР_7 ; документи які містять відомості щодо сплати податків ПП « ОСОБА_4 », в тому числі за використання найманої праці, що перебувають у володінні ПП « ОСОБА_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що в АДРЕСА_1 , з можливістю вилучення оригіналів вказаних документів.

Ухвала підлягає до виконання Калуським РВП ГУНП в Івано-Франківській області.

Роз`яснити особам, які повинні надати доступ до речей, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Строк дії ухвали один місяць.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудКалуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення22.09.2023
Оприлюднено30.04.2024
Номер документу113648887
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —345/2579/23

Ухвала від 22.09.2023

Кримінальне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Гапоненко Р. В.

Ухвала від 12.06.2023

Кримінальне

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Гапоненко Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні