Ухвала
від 19.09.2023 по справі 906/719/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ



майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,

e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ 03499916

УХВАЛА

"19" вересня 2023 р. м. Житомир Справа № 906/719/21

Господарський суд Житомирської області у складі судді Соловей Л.А.,

розглянувши заяву АТ "Укртелеком" в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" від

11.05.2023 №19/20 про заміну сторони виконавчого документу її правонаступником у

справі №906/719/21

за позовом: Акціонерного товариства "Укртелеком" (м.Київ) в особі Житомирської

філії Акціонерного товариства "Укртелеком" (м.Житомир)

до Управління праці та соціального захисту населення Коростишівської районної

державної адміністрації Житомирської області (м.Коростишів)

про стягнення 189905,11грн,

за участю представників сторін:

від заявника (стягувача): Власюк М.В., довіреність від 09.02.2023,

від боржника: не з`явився,

від Управління соціального захисту населення Житомирської районної державної

адміністрації Житомирської області: не з`явився,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Житомирської області від 26.10.2021 позов АТ "Укртелеком" в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" задоволено повністю: стягнуто з Управління праці та соціального захисту населення Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області 189905,11грн вартості телекомунікаційних послуг, наданих пільговій категорії населення; 2848,58грн витрат по сплаті судового збору.

На виконання вказаного рішення Господарським судом Житомирської області видано відповідний наказ №906/719/21 від 22.11.2021.

31.05.2023 до суду від АТ "Укртелеком" в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" надійшла заява від 11.05.2023 №19/20, згідно якої стягувач просить замінити боржника - Управління праці та соціального захисту населення Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області у наказі №906/719/21, виданого на підставі рішення Господарського суду Житомирської області від 26.10.2021 у справі №906/719/21, на його правонаступника - Управління праці та соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації. До вказаної заяви додано, зокрема, оригінал наказу №906/719/21 від 22.11.2021.

Ухвалою суду від 19.06.2023 продовжено строк розгляду заяви про заміну сторони виконавчого документу її правонаступником, застосувавши ч.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та відкладено розгляд заяви АТ "Укртелеком" в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" від 11.05.2023 №19/20 про заміну сторони виконавчого документу її правонаступником у справі №906/719/21 на "31" липня 2023 р. о 10:30.

Ухвалою суду від 31.07.2023 відкладено розгляд заяви АТ "Укртелеком" в особі Житомирської філії АТ "Укртелеком" від 11.05.2023 №19/20 про заміну сторони виконавчого документу її правонаступником у справі №906/719/21 на "19" вересня 2023 р. о 10:15.

Представники боржника і Управління соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації Житомирської області у засідання не з`явилися.

Відповідно до інформації з реєстру ф103 на відправку рекомендованої кореспонденції за 08.08.2023 та інформації з офіційного сайту ПАТ "Укрпошта" щодо відстеження пересилання поштових відправлень, відправлення за №1000233557637, надіслане Управлінню праці та соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації, "вручено особисто 09.08.2023".

14.09.2023 до суду повернулася без вручення надіслана боржнику копія ухвали суду від 31.07.2023 з відміткою органу зв`язку: "за закінченням терміну зберігання".

19.09.2023 до суду від заявника на виконання вимог ухвали суду надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи документів (доказів) щодо правонаступництва Управління соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації Житомирської області.

Оглянувши документи які надійшли на адресу суду, господарський суд долучив їх до матеріалів даної справи.

Представник заявника в судовому засіданні заяву про заміну сторони виконавчого документу підтримала, просила її задоволити.

Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, господарський суд зазначає таке.

В заяві №19/20 від 11.05.2023 АТ "Укртелеком" в особі Житомирської філії "Укртелеком" просить замінити боржника - Управління праці та соціального захисту населення Коростишівської районної державної адміністрації на його правонаступника - Управління соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації. При цьому, стягувачем - АТ "Укртелеком" в обгрунтування поданої заяви до матеріалів справи додано: розпорядження КМУ, розпорядження голови РДА, розпорядження голови ОДА, передавальний акт.

Частиною 1 статті 18 ГПК визначено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Відповідно до ч.ч.1,2 ст.334 ГПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч.5 ст.334 ГПК України).

Частиною 2 статті 107 ЦК України визначено, що після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Відповідно до частини 3 цієї статті Кодексу передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-ІХ "Про утворення та ліквідацію районів" у Житомирській області утворюється Житомирський район (з адміністративним центром у місті Житомир) у складі територій Андрушківської сільської, Березівської сільської, Брусилівської селищної, Високівської сільської, Вишевицької сільської, Вільшанської сільської, Волицької сільської, Глибочицької сільської, Городоцької селищної, Житомирської міської, Квітневої сільської, Корнинської селищної, Коростишівської міської, Курненської сільської, Любарської селищної, Миропільської селищної, Новоборівської селищної, Новогуйвинської селищної, Оліївської сільської, Попільнянської селищної, Потіївської сільської, Пулинської селищної, Радомишльської міської, Романівської селищної, Станишівської сільської, Старосілецької сільської, Тетерівської сільської, Харитонівської сільської, Хорошівської селищної, Черняхівської селищної, Чуднівської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1321 затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються (надалі - Порядок), відповідно до п.8 якого перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - здійснюється з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації.

Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" здійснюється реорганізація районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ, шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, зокрема, згідно з додатком 1 розпорядження Коростишівська райдержадміністрація реорганізується шляхом її приєднання до Житомирської райдержадміністрації.

Відповідно до п.11 Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1321, райдержадміністрації, що припиняються, до складу яких входять структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права, після набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації, а у разі створення райдержадміністрацій на території новоутвореного району - після державної реєстрації створення райдержадміністрацій видають акт про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права. У акті про реорганізацію визначається її спосіб, заходи з реорганізації, строк її завершення та інші необхідні умови.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1321, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій", 31.12.2020 розпорядженням голови Житомирської ОДА №748 "Про створення комісії із реорганізації Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області" утворено комісію із реорганізації Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області шляхом приєднання до Житомирської районної державної адміністрації.

Відповідно до п.16 Порядку №1321 передавальний акт складається комісією з реорганізації у визначені законодавством порядку та строки після завершення заходів з реорганізації, але не пізніше ніж протягом трьох місяців з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації та підписується усіма членами комісії.

Передавальний акт затверджується протягом 10 днів з моменту його складення розпорядженням голови облдержадміністрації за поданням голови комісії з реорганізації. Зазначений документ повинен містити положення про правонаступництво щодо всіх фінансових (у тому числі боргових) зобов`язань райдержадміністрації, що припиняється, всіх його кредиторів та боржників, у тому числі зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Судом встановлено, що відповідно до передавального акту балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів Управління праці та соціального захисту населення Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області, який складено комісією про те, що всі зобов`язання Управління праці та соціального захисту населення Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області шляхом реорганізації переходять до правонаступника - Управління праці та соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації Житомирської області (а.с.37-38 т.2). Даний передавальний акт затверджено розпорядженням т.в.о. голови Житомирської районної державної адміністрації №96 від 18.02.2021.

Згідно ч.1 ст.104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Правонаступництво юридичної особи має місце у випадку її припинення шляхом реорганізації: злиття, приєднання, поділу, перетворення. У такому разі відбувається одночасне правонаступництво (передання) прав і обов`язків юридичної особи або, іншими словами, одночасне правонаступництво щодо майна, прав і обов`язків юридичної особи.

Тому правонаступництво юридичної особи, так само як і спадкове правонаступництво, завжди є універсальним, тобто передбачає одночасний перехід до правонаступника за передавальним актом або розподільчим балансом (частина перша статті 104, статті 106 - 109 ЦК України) і прав, і обов`язків юридичної особи, яка припиняється шляхом реорганізації.

Дана правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 16 червня 2020 року у справі №910/5953/17, згідно якої при універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності. При реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків. Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий. Якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями.

Отже, правонаступником Управління праці та соціального захисту населення Коростишівської районної державної адміністрації є Управління соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації, до якого перейшли всі обов`язки боржника по виконавчому документу - наказу Господарського суду Житомирської області від 22 листопада 2021 року у справі №906/719/21.

Враховуючи вищенаведене та беручи до уваги, що судове рішення у відповідності до вимог до ст.129-1 Конституції України є обов`язковим до виконання, господарський суд дійшов висновку про наявність правових підстав для заміни сторони виконавчого провадження у справі №906/719/21 замінивши боржника - Управління праці та соціального захисту населення Коростишівської районної державної адміністрації і на його правонаступника - Управління соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації Житомирської області.

Керуючись статтями 234-235, 334 ГПК України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Житомирської філії ПАТ "Укртелеком" №19/20 від 11.05.2023 про заміну сторони виконавчого документа задовольнити.

2. Замінити боржника - Управління праці та соціального захисту населення Коростишівської районної державної адміністрації (112501, Житомирська область, Житомирський район, м.Коростишів, вул. Святотроїцька, 18, код ЄДРПОУ 03192715) на його правонаступника - Управління соціального захисту населення Житомирської районної державної адміністрації Житомирської області (10012, Житомирська область, м.Житомир, вул.Бориса Тена, буд. 16, код ЄДРПОУ 20406164) у наказі №906/719/21 від 22.11.2021, виданому на підставі рішення Господарського суду Житомирської області від 26.10.2021 у справі №906/719/21.

3. Повернути стягувачу оригінал наказу Господарського суду Житомирської області №906/719/21 від 22.11.2021.

Ухвала набирає законної сили з дати її підписання та може бути оскаржена в порядку, передбаченому ст. ст. 254, 255 ГПК України.

Суддя Соловей Л.А.

Друк:

1 - в справу

2 - заявнику (м.Житомир, вул.Київська, 20 (рек);

3- боржнику (рек);

4- Управління соц. захисту населення Житомирської районної державної адміністрації (вул.Б. Тена, 16, м.Житомир, 10012) (рек)

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення19.09.2023
Оприлюднено25.09.2023
Номер документу113650123
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/719/21

Ухвала від 19.09.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 31.07.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 19.06.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 05.06.2023

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 08.11.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 11.10.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 12.09.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 07.08.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 10.07.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Ухвала від 21.06.2022

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні