ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2023 року Справа № 915/1922/21
м. Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складі судді Ржепецького В.О., за участі секретаря судового засідання Матвєєвої А.В., розглянувши матеріали справи
про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія (код ЄДРПОУ 41034586, 54030, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, 58)
кредитор: Головне управління ДПС у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 11104027, 54001, м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6)
розпорядник майна: арбітражний керуючий Пляка Сергій Валерійович (54017, м. Миколаїв, а/с 8)
за участі представників учасників справи:
від кредитора, не з`явився,
від боржника, не з`явився
арбітражний керуючий, не з`явився,
В С Т А Н О В И В:
У провадженні Господарського суду Миколаївської області перебуває справа №915/1922/21 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія.
Ухвалою від 07.07.2023 суд постановив: підсумкове засідання у справі призначити на 25 серпня 2023 року о 10:40 год.; зобов`язати розпорядника майна за п`ять днів до дати судового засідання надати суду звіт про виконану роботу у процедурі розпорядження майном та рішення зборів кредиторів боржника щодо переходу до наступної процедури банкрутство.
Ухвалою від 25.08.2023, з урахуванням ухвали від 19.09.2023, суд постановив: продовжити строк процедури розпорядження майном у справі та повноваження розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія арбітражного керуючого Пляки С.В. до 22.09.2023; повторно зобов`язати розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія арбітражного керуючого Пляку С.В. за п`ять днів до дати судового засідання надати суду звіт про виконану роботу у процедурі розпорядження майном та рішення зборів кредиторів боржника щодо переходу до наступної процедури банкрутство; попередити арбітражного керуючого про наслідки невиконання або неналежного виконання обов`язків, покладених на арбітражного керуючого, в тому числі невиконання вимог суду, передбачені ст. 28 Кодексу України з процедур банкрутства та ст. 135 ГПК України; підсумкове засідання у справі відкласти на 20 вересня 2023 року о 10:20 год.
11.09.2023 через систему «Електронний суд» кредитором подано суду клопотання про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Пляки С.В. (свідоцтво №465 від 15.03.2015).
Учасники справи належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання, правом участі у судовому засіданні не скористались.
На підставі ст. 233 ГПК України судом підписано вступну та резолютивну частини постанови.
Розглянувши у підсумковому засіданні матеріали справи, дослідивши докази, судом встановлено наступне.
Ухвалою суду від 16.02.2022 відкрито провадження у справі № 915/1922/21 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія, визнано вимоги кредитора Головного управління ДПС у Миколаївській області на суму 13584294,910 грн, з яких: 9890206,89 грн податковий борг (третя черга), 3694088,02 грн штрафні санкції та пеня (шоста черга), а також вимоги по відшкодуванню витрат по сплаті судового збору в сумі 22700,00 грн та 58500,00 грн авансування винагороди арбітражного керуючого (перша черга); введено процедуру розпорядження майном боржника строком на 170 днів, призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Шибка Олександра Леонідовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 1118 від 05.06.2013).
Повідомлення про відкриття провадження у справі оприлюднено на сайті судової влади України 18.02.2022 № 68497.
24.02.2022 розпочалася військова агресія Російської Федерації проти України.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан, строк дії якого щоразу подовжувався відповідними Указами Президента України та в останнє подовжено до 20.05.2023 включно.
Відповідно до положень статті 26 Закону України Про правовий режим воєнного стану правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України. Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється. У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінено територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місце знаходження судів.
Рішенням Ради Суддів України від 24.02.2022 №9 запроваджено невідкладні заходи для забезпечення сталого функціонування судової влади в Україні в умовах воєнного стану. Зокрема, пунктом 2 вказаного Рішення, зборам суддів, головам судів, суддям судів України у випадку загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду, працівників апарату суду, суддів рекомендовано оперативно приймати рішення про тимчасове зупинення здійснення судочинства певним судом до усунення обставин, які зумовили припинення розгляду справ.
Відповідно до положень частини 7 статті 147 Закону України Про судоустрій і статус суддів, враховуючи, зокрема, неможливість Господарським судом Миколаївської області здійснювати правосуддя під час воєнного стану, Голова Верховного Суду розпорядженням від 22.03.2022 №12/0/9-22 змінив територіальну підсудність судових справ на Господарський суд Одеської області.
29.03.2022 відбувся ракетний обстріл будівлі Миколаївської обласної державної адміністрації, внаслідок якого відбулося руйнування центральної секції будівлі з 9 по 1 поверхи. На 8, 9 поверхах вказаної будівлі знаходився Господарський суд Миколаївської області.
Розпорядженням Голови Верховного Суду від 25.07.2022 №41 з 26 липня 2022 року відновлено територіальну підсудність судових справ Господарського суду Миколаївської області. Судом вживаються заходи до пошуку та відновлення господарських справ.
Протягом часу після публікації повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство інших заяв кредиторів про визнання грошових вимог до боржника не надходило.
Ухвалою суду від 19.12.2022 розпорядником майна Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія призначено арбітражного керуючого Пляку Сергія Валерійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №465 видане 15.03.2013, ідентифікаційний код НОМЕР_1 ).
Розпорядником майна подано до господарського суду реєстр вимог кредиторів боржника, складений у відповідності до приписів ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства.
Частиною 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Цей Кодекс встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи або визнання його банкрутом з метою задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізичної особи.
Статтею 1 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що неплатоспроможність - це неспроможність боржника виконати після настання встановленого строку грошові зобов`язання перед кредиторами не інакше, як через застосування процедур, передбачених цим Кодексом.
Частинами 1, 2 ст. 44 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що під розпорядженням майном розуміється система заходів щодо нагляду та контролю за управлінням і розпорядженням майном боржника з метою забезпечення збереження, ефективного використання майнових активів боржника, здійснення аналізу його фінансового стану, а також визначення наступної процедури (санації чи ліквідації). Про призначення розпорядника майна господарський суд постановляє ухвалу. Процедура розпорядження майном боржника вводиться строком до 170 календарних днів.
Згідно з ч. 5 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про: визначення кількісного складу та обрання членів комітету кредиторів; дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів; схвалення плану санації боржника та схвалення внесення змін до нього; звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство; інші питання, передбачені цим Кодексом, у тому числі віднесені до компетенції комітету кредиторів.
У відповідності до ч. 8 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення про: обрання голови комітету; скликання зборів кредиторів; звернення до господарського суду з вимогою про визнання правочинів (договорів) боржника недійсними на будь-якій стадії процедури банкрутства; визначення кандидатури арбітражного керуючого для призначення у справі про банкрутство; звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого, припинення повноважень арбітражного керуючого та про призначення іншого арбітражного керуючого; надання згоди на продаж майна боржника (крім майна, що є предметом забезпечення) та погодження умов продажу майна боржника (крім майна, що є предметом забезпечення) у процедурі санації відповідно до плану санації або у процедурі ліквідації банкрута; внесення пропозицій господарському суду щодо продовження або скорочення строку процедур розпорядження майном боржника чи санації боржника; інші питання, передбачені цим Кодексом.
У роботі комітету мають право брати участь з правом дорадчого голосу арбітражний керуючий, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника, забезпечений кредитор, у разі необхідності представник органу, уповноваженого управляти державним майном, і представник органу місцевого самоврядування. У разі застосування до кредитора або до заінтересованої особи стосовно кредитора спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), які передбачають блокування активів, такий кредитор з моменту застосування і на період застосування санкцій має право брати участь у роботі комітету кредиторів лише з правом дорадчого голосу.
Частиною 9 зазначеної статті встановлено, що рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість голосів кредиторів, присутніх на зборах (комітеті) кредиторів. Рішення зборів кредиторів про звернення до господарського суду з клопотанням про введення процедури санації та призначення керуючого санацією приймається зборами кредиторів у порядку, визначеному статтею 52 цього Кодексу для схвалення плану санації. При цьому для визначення кількості голосів кредиторів не враховуються голоси кредиторів, які відповідно до статті 52 цього Кодексу не мають права голосу при схваленні плану санації або змін до нього (ч.9 ст.48 Кодексу України з процедур банкрутства).
У відповідності до ст. 49 Кодексу України з процедур банкрутства у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі. До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
У підсумковому засіданні господарський суд ухвалює одне з таких судових рішень: ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом; ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому цим Кодексом; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч. 1 ст. 58 Кодексу України з процедур банкрутства у випадках, передбачених цим Кодексом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін ухвалює постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.
З системного аналізу норм закону вбачається, що боржник визнається банкрутом, коли господарським судом встановлено неспроможність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані вимоги кредиторів інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Відповідно до реєстру вимог кредиторів, визначенню підлягає розмір пасиву боржника. Відомості про актив боржника, мають міститися у звіті арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією) про фінансово - майновий стан божника, що повинен бути наданий комітету кредиторів та на основі якого комітет кредиторів вирішує питання про введення наступної судової процедури. Фінансово-майновий стан боржника (актив) повинен бути предметом розгляду в судовому засіданні.
Якщо встановлення пасиву боржника відбувається на попередньому засіданні суду, то остаточна правова оцінка активу і пасиву боржника та можливість відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом надається у підсумковому засіданні суду з огляду на знаходження справи у процедурі розпорядження майном боржника.
Таким чином, завдання підсумкового засідання суду полягає у з`ясуванні ознак банкрутства та наявності можливості визначення наступної судової процедури і подальшого здійснення провадження по справі, виходячи з клопотання комітету кредиторів, однак остаточна їх оцінка надається судом.
Щодо питання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Згідно звіту розпорядника майна за результатами проведення аналізу фінансово-господарського стану Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія станом на 20.03.2023 показники поточної неплатоспроможності боржника мають від`ємний результат, станом з 01.01.2020 підприємство знаходиться у стані надкритичної неплатоспроможності. Починаючи з 01.01.2020 відбулось різке зменшення розміру показників чистих активів підприємства на фоні стійкої критичної неплатоспроможності. Розпорядником майна встановлено наявність ознак доведення підприємства до банкрутства, ознак фіктивного банкрутства не встановлено, розрахунки з кредиторами можливі тільки при застосуванні до боржника ліквідаційної процедури.
Зважаючи на поточну неспроможність підприємства боржника погасити кредиторську заборгованість розпорядник майна вважає неможливим відновити платоспроможність боржника шляхом проведення санації чи залучення інвесторів.
11.09.2023 загальними зборами кредиторів боржника прийнято рішення про затвердження звіту розпорядника майна, вирішено звернутися до господарського суду з клопотанням про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія арбітражного керуючого Пляки Сергія Валерійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №465 видане 15.03.2013).
Арбітражним керуючим Плякою С.В. подано до суду заяву про згоду на призначення його ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія.
Дослідивши подані докази, враховуючи положення ст. 28, 58, 60 Кодексу України з процедур банкрутства, суд вважає за можливе задовольнити клопотання зборів кредиторів, визнати боржника банкрутом, відкрити ліквідаційну процедуру та призначити ліквідатором банкрута арбітражного керуючого - Пляку Сергія Валерійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №465 видане 15.03.2013).
З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури (ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства) господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом; скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.
З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, у відповідності до ч.3 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства, здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України.
Відповідно до ч. 5 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства, заява з вимогами поточного кредитора має відповідати вимогам, встановленим частиною третьою статті 45 цього Кодексу. До заяви з вимогами поточного кредитора застосовуються положення статті 46 цього Кодексу.
Керуючись ст. 48, 49, 58, 59, 60 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 233-235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Припинити процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія (код ЄДРПОУ 41034586, 54030, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, 58).
2. Припинити повноваження розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія (код ЄДРПОУ 41034586, 54030, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, 58) арбітражного керуючого Пляки Сергія Валерійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №465 видане 15.03.2013, ідентифікаційний код НОМЕР_1 ).
3. Визнати банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія (код ЄДРПОУ 41034586, 54030, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, 58).
4. Відкрити ліквідаційну процедуру.
5. Призначити ліквідатором банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю М`ясна імперія (код ЄДРПОУ 41034586, 54030, м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, 58) арбітражного керуючого Пляку Сергія Валерійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №465 видане 15.03.2013, ідентифікаційний код НОМЕР_1 ).).
6. Підприємницьку діяльність банкрута завершити.
7. Строк виконання всіх грошових зобов`язань вважати таким, що настав 20.09.2023.
8. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.
9. З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному вебпорталі судової влади України.
10. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 20.09.2023.
11. Зобов`язати посадових осіб банкрута протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до закону.
12. Зобов`язати ліквідатора надати суду ліквідаційний баланс банкрута та звіт ліквідатора до 20.09.2024.
13. Зобов`язати державного реєстратора за місцезнаходженням боржника, внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань запис про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та відомості про ліквідатора банкрута.
14. Примірник постанови з гербовою печаткою суду надіслати призначеному ліквідатору.
15. Копію постанови направити кредитору, банкруту, ліквідатору, Головному управлінню ДПС у Миколаївській області (м. Миколаїв, вул. Лягіна, 6), Центральному районному суду м. Миколаєва (54020, м. Миколаїв, вул. Декабристів 41/12), Центральному відділу державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (54030, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Артилерійська, 18 (БЦ "Ера")), державному реєстратору Департаменту з надання адміністративних послуг (м. Миколаїв, вул. Адміральська, 20, 3-й під`їзд), Південному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (м. Одеса) ( м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 21-а, 49027).
16. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.
17. Згідно ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на постанову може бути подана протягом двадцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до приписів ст. 257 та підпункту 17.5 пункту 17 Розділу XI Перехідні положення ГПК України апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції, або через відповідні суди.
Повний текст постанови складений та підписаний 22.09.2023.
Суддя В.О.Ржепецький
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2023 |
Оприлюднено | 25.09.2023 |
Номер документу | 113650588 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Ржепецький В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні