ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
21 вересня 2023 року Справа 160/19272/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Турової О.М.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку письмового провадження у м. Дніпрі клопотання Виконавчого комітету Нікопольської міської ради про здійснення розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін в адміністративній справі №160/19272/23 за позовною заявою Виконавчого комітету Нікопольської міської ради до Громадського формування "Патріот України" про припинення діяльності громадського формування, -
ВСТАНОВИВ:
01.08.2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Виконавчого комітету Нікопольської міської ради до Громадського формування "Патріот України", в якій позивач просить припинити діяльність Громадського формування "Патріот України" шляхом примусового розпуску.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.08.2023 року позовна заява Виконавчого комітету Нікопольської міської ради залишена без руху та позивачеві надано строк - десять днів з дня отримання копії цієї ухвали, для усунення недоліків позову шляхом подання до суду оригіналу документа про сплату судового збору за подання до суду адміністративного позову у розмірі 2684,00грн.
На виконання вимог вказаної ухвали суду 07.08.2023 року позивачем 24.08.2023р. та 30.08.2023р. усунуті означені недоліки позовної заяви та подано оригінал документа про сплату судового збору.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.09.2023 року прийнято до розгляду вищевказану позовну заяву Виконавчого комітету Нікопольської міської ради та відкрито провадження в адміністративній справі №160/19272/23, призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами з 05.10.2023 року у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
20.09.2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшло клопотання від Виконавчого комітету Нікопольської міської ради про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, яке обґрунтоване тим, що на адресу позивача від відповідача надходять документи, що стосуються предмета спору та являють собою додаткові докази, що потребують обговорення та надання пояснень сторонами у справі, зокрема, на адресу виконавчого комітету Нікопольської міської ради 04.09.2023р. надійшов лист ГФ «Патріот України» від 01.09.2023 № 2/23 про відновлення своєї діяльності в м. Нікополі, лист від 11.09.2023 № 5/23 про відкликання позовної заяви або укладення мирової угоди; лист від 07.09.2023 № 4/23, адресований Нікопольському районному управлінню поліції ГУНП в Дніпропетровській області щодо проведення правової та спеціальної підготовки членів громадського формування, а також надано і виписку ЄДРПОУ, в якій відображені зміни, пов`язані з обранням нового керівника цього формування.
При вирішенні вказаного клопотання про необхідність розгляду цієї справи в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, суд виходить із наступного.
Положеннями ст.12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
При цьому згідно з ч.3 ст.257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує:
1) значення справи для сторін;
2) обраний позивачем спосіб захисту;
3) категорію та складність справи;
4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо;
5) кількість сторін та інших учасників справи;
6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес;
7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до п.20 ч.1 ст.4 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин - є адміністративною справою незначної складності (малозначною справою).
За змістом приписів ч.1 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Згідно з п.10 ч.6 ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Суд також звертає увагу позивача на те, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі (частина перша статті 262 КАС України) з усіма правами, наданими сторонам Кодексом адміністративного судочинства України та наведених додатково судом в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Позивач не позбавлений права викладати свої аргументи, пояснення, міркування у відзиві на позовну заяву, запереченнях, додаткових поясненнях та подавати докази.
Також, положення Кодексу адміністративного судочинства України гарантують права учасників справи безпосередньо знайомитись з матеріалами справи, зокрема і з аргументами іншої сторони та інших учасників та реагувати на ці аргументи відповідно до процесуального законодавства.
Відповідно до частини 8 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
При цьому, суд звертає увагу на те, що згідно з частиною 2 статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
У заявленому Виконавчим комітетом Нікопольської міської ради клопотанні не зазначено та не обґрунтовано в чому полягає для нього важливе значення розгляду справи саме в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, дослідження яких саме матеріалів та надання яких саме пояснень є необхідним саме у судовому засіданні та яким чином розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні) вплине на об`єктивність з`ясування обставин справи, або їх повноту.
Відповідно до ч.4 ст.260 КАС України у разі якщо відповідач в установлений судом строк подасть заяву із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд залежно від обґрунтованості заперечень відповідача протягом двох днів із дня її надходження до суду постановляє ухвалу про: 1) залишення заяви відповідача без задоволення; 2) розгляд справи за правилами загального позовного провадження та заміну засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням.
Враховуючи вищевикладене, також беручи до уваги предмет та підстави позову, обставини, якими учасники справи обґрунтовують свої вимоги та заперечення, характер спірних правовідносин, обсяг та характер доказів у справі, суд не знаходить обґрунтованих підстав для розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з викликом сторін та приходить до висновку, що подане Виконавчим комітетом Нікопольської міської ради клопотання є необґрунтованим та в його задоволенні має бути відмовлено.
Керуючись статтями 12, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання Виконавчого комітету Нікопольської міської ради про здійснення розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін в адміністративній справі №160/19272/23 за позовною заявою Виконавчого комітету Нікопольської міської ради до Громадського формування "Патріот України" про припинення діяльності громадського формування - відмовити.
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та оскарженню не підлягає.
Суддя: О.М. Турова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2023 |
Оприлюднено | 25.09.2023 |
Номер документу | 113658501 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні