Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 вересня 2023 р. № 520/19124/23
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Волошина Д.А., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Керівника Богодухівської окружної прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області до Комунального закладу охорони здоров`я "Богодухівський медичний фаховий коледж" Харківської обласної ради про зобов`язання вчинити певні дії,
УСТАНОВИВ:
Керівник Богодухівської окружної прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд зобов`язати КЗОЗ Богодухівський медичний фаховий коледж Харківської обласної ради привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту № 76512, яка знаходиться за адресою: м. Богодухів, вул. Центральна, 29 в підвальному приміщенні гуртожитку, з метою використання її за призначенням у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, а саме виконати пункти 17-26 припису № 252 від 24.12.2019: захисні споруди цивільного захисту мають бути готовими до укриття працівників, у відповідності до вимог пункту 5 розділу V Наказу МВС України № 879 від 27.11.2018; ПРУ цивільного захисту не обладнано системами пожежної автоматики і сигналізацією, у відповідності до вимог пункту 5 розділу II Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; стан входів та виходів ПРУ цивільного захисту їх доступність для усіх категорій населення, зокрема для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення виконати відповідно вимогам з утримання, у відповідності до вимог пункту 6 розділу II Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; технічний стан ПРУ цивільного захисту виконати відповідно вимогам з утримання, у відповідності до вимог пункту 7 розділу II Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; інженерні комунікації ПРУ цивільного захисту повинні бути перефарбованими відповідно до їх призначення, у відповідності до вимог пункту 13 розділу II Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; забезпечити ведення документації ПРУ, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та комунальних ремонтів, у відповідності до вимог пункту 15 глави 3 розділу VI Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; забезпечити формування спеціальним інвентарем та майном, у тому числі засобами індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки, зв`язку, у відповідності до вимог пункту 5 глави 1 розділу VII Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; ПРУ повинна бути забезпечена необхідним майном та засобами на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю, у відповідності до вимог пункту 6 глави 1 розділу VII Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; ПРУ повинна бути забезпечена лікарськими засобами та медичними виробами, у відповідності до вимог пункту 6 глави 1 розділу VII Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; технічний стан приміщень ПРУ і їх ремонт відповідно до чинних положень про проведення планово-попереджувальних ремонтів будівель і споруд залежно від їх основного функціонального призначення привести у відповідність до вимог пункту 2 глави 3 розділу VI Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Богодухівською окружною прокуратурою Харківської області з огляду на актуальність збереження фонду захисних споруд та поширення публікацій у ЗМІ щодо неналежного стану їх утримання та використання, ураховуючи триваючий військовий стан в Україні та ведення активних бойових дій саме на Харківської області, вивчається питання повноти виконання органами виконавчої влади, місцевого самоврядування та дотримання балансоутримувачами і власниками таких приміщень вимог законодавства у сфері цивільного захисту щодо їх збереження за функціональним призначенням та утримання у стані, що відповідає вимогам і стандартам. Встановлено, що на території Богодухівського району наявна захисна споруда цивільного захисту - ПРУ №76512, що розташована за адресою: м. Богодухів, вул. Центральна, 29, яке в умовах військової агресії Російської Федерації проти України через недодержання та порушення балансоутримувачем вимог законодавства України в сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд) є не готовим до використання за призначенням, через що не здатне забезпечити захист цивільного населення та у разі використання за призначенням може створювати загрозу для життя та здоров`я людей.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 21.07.2023 відкрито спрощене провадження в порядку, передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов. Запропоновано позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана відповідачу на адресу, зазначену у позові та у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та отримана відповідачем 01.08.2023, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідач подав відзив на позов, у якому зазначив, що є неналежним відповідачем у справі, оскільки користується майном закладу тільки на праві оперативного управління і фінансується виключно з бюджету Харківської обласної ради згідно з договором з його власником. Просить відмовити в задоволенні позову.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Дослідивши матеріали справи та вказані заяви, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що Богодухівським районним відділом Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області з 23.12.2019 по 24.12.2019 проведено планову перевірку Комунального закладу охорони здоров`я "Богодухівський медичний фаховий коледж" Харківської обласної ради щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
За результатами проведеної перевірки 24.12.2019 складено Акт №253, яким зафіксовано наявність порушень вимог законодавства. Акт складений у присутності директора КЗОЗ "Богодухівський медичний коледж" Влащенка Василя Васильовича та підписано останнім.
Також 24.12.2019 Богодухівським районним відділом Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області видано Припис №252 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної небезпеки КЗОЗ "Богодухівський медичний коледж".
Згідно з пунктами 17-26 вказаного припису необхідно усунути наступні порушення, що стосуються ПРУ № 76512 КЗОЗ Богодухівський медичний фаховий коледж:
- захисні споруди цивільного захисту мають бути готовими до укриття працівників;
- ПРУ цивільного захисту не обладнано системами пожежної автоматики і сигналізацією;
- стан входів та виходів ПРУ цивільного захисту, їх доступність для усіх категорій населення, зокрема для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення виконати відповідно вимогам з утримання;
- технічний стан ПРУ цивільного захисту виконати відповідно вимогам з утримання;
- інженерні комунікації ПРУ цивільного захисту повинні бути перефарбованими відповідно до їх призначення;
- забезпечити ведення документації ПРУ, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та комунальних ремонтів;
- забезпечити формування спеціальним інвентарем та майном, у тому числі засобами індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки, зв`язку;
- ПРУ повинна бути забезпечена необхідним майном та засобами з розрахунком на чисельність населення, що підлягає укриттю;
- ПРУ повинна бути забезпечена лікарськими засобами та медичними виробами;
- технічний стан приміщень ПРУ і їх ремонт відповідно до чинних положень про проведення планово-попереджувальних ремонтів будівель і споруд залежно від їх основного функціонального призначення не проводився.
Вищевказаний припис отримано під підпис директором КЗОЗ "Богодухівський медичний фаховий коледж" Влащенком В.В.
Узгоджений з суб`єктом господарювання строк виконання припису було встановлено до 25.02.2020.
Крім того, 24.12.2019 відносно директора КЗОЗ "Богодухівський медичний фаховий коледж" складено протокол ХА №029844 про адміністративне правопорушення за ст. 175 КУпАП.
Згідно Акту оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття №76512, складеного у присутності директора КЗОЗ "Богодухівський медичний фаховий коледж" Влащенка В.В., розташованого за адресою: Харківська обл., м. Богодухів, вул. Центральна, 29, сховище оцінюється як обмежено готове, надано рекомендації щодо приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням: утримання та експлуатацію захисної споруди здійснювати з урахуванням загальних вимог, розробити план ремонту захисної споруди, розробити та забезпечити ведення документації захисної споруди.
У позовній заяві позивач вказує, що на даний час встановлені порушення відповідачем не було усунуто, вказівки не виконано та захисна споруда цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття №76512, розташована за адресою: м. Богодухів, вул. Центральна, 29, є не готовою.
Відповідно до листа Богодухівського районного відділу Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області від 28.06.2023 №260/0868, вбачається, що органи ДСНС України позов щодо вжиття заходів з метою приведення захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття №76512, розташованого за адресою: Харківська обл., м. Богодухів, вул. Центральна, 29, до стану готовності не подавали.
Так, вищевказані приписи та акти органу ДСНС, що були винесені відносно відповідача, є чинними, отримані уповноваженою особою відповідача під підпис та до суду не оскаржені.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до норм ст. 7 Закону України «Про засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.
Згідно з положеннями ст. 8 Закону України «Про засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» - орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду контролю законом має право надавати (надсилати) суб`єктам господарювання обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків.
Також, обов`язок виконувати законну вимогу органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства, передбачений ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та п. 15 ч. 1 ст. 20 Кодекс цивільного захисту України.
Невиконання вимог припису територіальних органів ДСНС, не забезпечує основної мети - підтримання об`єкта цивільного захисту у стані готовності, яке має основним призначенням укриття населення від засобів масового ураження в особливий період та надзвичайних ситуацій у мирний час.
За інформацією, викладеною у акті оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційне укриття №76512 перебуває у обмежено готовому для використання стані.
Виявлені недоліки повинні бути усунуті, а захисна споруда цивільного захисту №76512 має відповідати вимогам Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку та Порядку використання у мирний час захисних споруд цивільного захисту для господарських, культурних і побутових потреб, затвердженим Постановою КМУ від 10.03.2017 №138, Вимогам щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.
Статтею 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.
Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 введено воєнний стан, який на даний час діє.
Відповідно до норм ст. 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.
Згідно з нормами ст. 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.
Цивільним захистом, відповідно до ст. 4 Кодексу цивільного захисту України, є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 21 Кодексу цивільного захисту України громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.
Відповідно до ч. 4 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.
Відповідно до ч. 5 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (надалі - Порядок) визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.
Відповідно до ч. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.
Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
У відповідності до п. 3 Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.
Згідно пункту 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.
Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме:
- не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту;
- не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.
Частиною 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.
Згідно з пунктом 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.
Відповідно до п. 1 Розділу І «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п. 6 Розділу VIII Вимоги).
Відповідно підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимоги, для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувач і здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.
Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.
Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимоги).
Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимоги визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням бапансоутримувача.
Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.
За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.
У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги).
Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України та п. 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138.
Отже, невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення захисної споруди №76512 до стану готовності, суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Аналогічні правові позиції за позовами прокурора висловлені Верховним Судом у постанові від 03.10.2018 по справі №826/12192/16 та у постанові від 25.07.2019 по справі №820/5164/15.
Окрім того, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 15.09.2019 по справі №820/4717/16 дійшла висновку про те, що спір такого характеру розглядається у порядку адміністративного судочинства, а також підтвердила право прокурора на звернення до суду з таким позовом в інтересах держави в особі територіального органу ДСНС.
Відповідно ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
З матеріалів справи встановлено факт перебування захисної споруди цивільного захисту в обмежено готовому для використання стані та не вжиття уповноваженими органами належних заходів щодо зобов`язання балансоутримувача привести захисну споруду у стан готовності до використання.
Таким чином, після початку 24.02.2022 повномасштабної військової агресії Російської Федерації проти України та введення на всій території України воєнного стану виникли обґрунтовані та реальні підстави для використання споруди безпосередньо за призначенням, проте всупереч вищевказаним нормам законодавства у сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту відповідач й дотепер не виконує свого прямого та безпосереднього обов`язку щодо утримання захисної споруди №76512, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , у належному та придатному для використання за призначенням стані.
Суд зазначає, що сторонами до суду не було надано акту встановленої форми, складеного фахівцями Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, а саме встановленого додатком №11 до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженого наказом МВС України від 09.07.2018 №579, з якого б вбачалось, що відповідачем усунено всі порушення, виявлені під час проведення планової перевірки на захисній споруді цивільного захисту з обліковим номером 76512, що розташована за адресою: вул. Центральна, буд. 29, м. Богодухів, Харківська область, на виконання вимог Припису Богодухівського районного відділу Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області від 24.12.2019 №252.
Щодо доводів відповідача, що КЗОЗ Богодухівський медичний фаховий коледж Харківської обласної ради не є належним відповідачем у даній справі, то суд зазначає наступне.
Згідно ст. 137 Господарського кодексу України правом оперативного управління у цьому Кодексі визнається речове право суб`єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом). Власник майна, закріпленого на праві оперативного управління за суб`єктом господарювання, здійснює контроль за використанням і збереженням переданого в оперативне управління майна безпосередньо або через уповноважений ним орган і має право вилучати у суб`єкта господарювання надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням.
Відповідно до технічної характеристики сховища (протирадіаційного укриття) №76512, яке розташоване за адресою: м. Богодухів, вул. Центральна, 29, в підвальному приміщенні гуртожитку, його прийнято в експлуатацію в 1975 році.
Згідно із рішенням Харківської обласної ради від 03 квітня 2007 року №219-У Про затвердження Переліку суб`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та Переліку орендованих цілісних майнових комплексів та структурних підрозділів, майно яких знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (зі змінами) КЗОЗ Богодухівський медичний фаховий коледж Харківської обласної ради, юридична адреса: 62103, Харківська область, м . Богодухів, вул. Центральна, 29, - разом із майном, що обліковується на балансі та закріплено за ним на праві оперативного управління договором про закріплення майна № 154 від 27.10.2003, перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
Згідно з технічним паспортом на захисну споруду ПРУ №76512 балансоутримувачем є КЗОЗ Богодухівський медичний фаховий коледж. Зазначена захисна споруда вбудована в двоповерхову будівлю гуртожитку, який на праві оперативного управління закріплено за КЗОЗ Богодухівський медичний фаховий коледж, що підтверджується переліком майна станом на 02.11.2020.
Судом встановлено, що перевірка проводилась за участі директора КЗОЗ "Богодухівський медичний фаховий коледж" Влащенка В.В.
Примірник припису було вручено директору КЗОЗ "Богодухівський медичний фаховий коледж" Влащенку В.В., про що свідчить його особистий підпис у приписі.
Будь-яких зауважень та заперечень з приводу процедури проведення перевірки, виявлених за результатами її проведення порушень, а так саме щодо складеного акту перевірки та припису, від директора КЗОЗ "Богодухівський медичний фаховий коледж" не надходило.
Отже, судом встановлено, що КЗОЗ Богодухівський медичний фаховий коледж Харківської обласної ради є належним відповідачем у даній справі.
За приписами ч. 1 та ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.
Таким чином, порушення, зазначені в адміністративному позові, про застосування заходів реагування щодо державного нагляду відповідачем не усунуто.
Зважаючи на встановлені у справі обставини, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст. 19, 241-246, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Керівника Богодухівської окружної прокуратури Харківської області (пл. Свято-Духівська, буд. 1, м. Богодухів, Харківська область, 62103) в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (вул. Шевченка, буд. 8, м. Харків, 61013, ЄДРПОУ 38631015) до Комунального закладу охорони здоров`я "Богодухівський медичний фаховий коледж" Харківської обласної ради (вул. Центральна, буд. 29, м. Богодухів, Харківська область, 62103, ЄДРПОУ 02010860) про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Зобов`язати Комунальний заклад охорони здоров`я "Богодухівський медичний фаховий коледж" Харківської обласної ради вжити заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - сховища № 76512, розташованого за адресою: м. Богодухів, вул. Центральна, 29, а саме виконати пункти 17-26 припису №252 від 24.12.2019: захисні споруди цивільного захисту мають бути готовими до укриття працівників, у відповідності до вимог пункту 5 розділу V Наказу МВС України № 879 від 27.11.2018; протирадіаційне укриття (ПРУ) цивільного захисту не обладнано системами пожежної автоматики і сигналізацією, у відповідності до вимог пункту 5 розділу II Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; стан входів та виходів ПРУ цивільного захисту їх доступність для усіх категорій населення, зокрема для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення виконати відповідно вимогам з утримання, у відповідності до вимог пункту 6 розділу II Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; технічний стан ПРУ цивільного захисту виконати відповідно вимогам з утримання, у відповідності до вимог пункту 7 розділу II Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; інженерні комунікації ПРУ цивільного захисту повинні бути перефарбованими відповідно до їх призначення, у відповідності до вимог пункту 13 розділу II Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; забезпечити ведення документації ПРУ, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та комунальних ремонтів, у відповідності до вимог пункту 15 глави 3 розділу VI Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; забезпечити формування спеціальним інвентарем та майном, у тому числі засобами індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки, зв`язку, у відповідності до вимог пункту 5 глави 1 розділу VII Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; ПРУ повинна бути забезпечена необхідним майном та засобами на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю, у відповідності до вимог пункту 6 глави 1 розділу VII Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; ПРУ повинна бути забезпечена лікарськими засобами та медичними виробами, у відповідності до вимог пункту 6 глави 1 розділу VII Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018; технічний стан приміщень ПРУ і їх ремонт відповідно до чинних положень про проведення планово-попереджувальних ремонтів будівель і споруд залежно від їх основного функціонального призначення привести у відповідність до вимог пункту 2 глави 3 розділу VI Наказу МВС України № 579 від 09.07.2018.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Д.А. Волошин
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2023 |
Оприлюднено | 25.09.2023 |
Номер документу | 113661271 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Волошин Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні