ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ
УХВАЛА
про відмову у прийнятті поз овної заяви
"02" квітня 2010 р. № 16/340-10
Суддя Желєзна С.П., ро зглянувши матеріали позовно ї заяви за вх. №2725
за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА _1
до комунал ьного підприємства „Одеське міське бюро технічної інвен таризації та реєстрації об'є ктів нерухомості”
про скасування державно ї реєстрації права власності
ВСТАНОВИВ:
Фізична особа - підприє мець ОСОБА_1 29.03.2010р. звернул ася до господарського суду О деської області з позовною з аявою до комунального підпри ємства „Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухом ості” про скасування держав ної реєстрації права власно сті на будинок АДРЕСА_1. По зовні вимоги обґрунтовані до водами про безпідставність в ідмови комунального підприє мства „Одеське міське бюро т ехнічної інвентаризації та р еєстрації об'єктів нерухомос ті” у скасуванні державної р еєстрації права власності п озивача на будинок АДРЕСА_1 .
Приймаючи до уваги зміст з аявлених позовних вимог, суд вважає за необхідне звернут и увагу останнього на наступ ному.
Згідно ч. 1 ст. 12 ГПК України г осподарським судам підвідом чі 1) справи у спорах, що виника ють при укладанні, зміні, розі рванні і виконанні господарс ьких договорів, у тому числі щ одо приватизації майна, та з і нших підстав, крім: спо рів про приватизацію державн ого житлового фонду; спорів, щ о виникають при погодженні с тандартів та технічних умов; спорів про встановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на послуги (виконанн я робіт), якщо ці ціни і тарифи відповідно до законодавства не можуть бути встановлені з а угодою сторін; спорів, що виникають із публічно-право вих відносин та віднесені до компетенції Конституційног о Суду України та адміністра тивних судів; інших спорі в, вирішення яких відповідно до законів України та міжнар одних договорів України відн есено до відання інших орган ів; 2) справи про банкрутство; 3 ) справи за заявами органів Ан тимонопольного комітету Укр аїни, Рахункової палати з пит ань, віднесених законодавчим и актами до їх компетенції; 4) с прави, що виникають з корпора тивних відносин у спорах між господарським товариством т а його учасником (засновнико м, акціонером), у тому числі уч асником, який вибув, а також мі ж учасниками (засновниками, а кціонерами) господарських то вариств, що пов'язані із створ енням, діяльністю, управлінн ям та припиненням діяльності цього товариства, крім трудо вих спорів; 5) справи у спорах щ одо обліку прав на цінні папе ри; 6) справи у спорах, що виник ають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти г осподарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративн их судів.
Виходячи із змісту ч. 1 ст. 17 КА С України “Компетенція адмін істративних судів щодо виріш ення адміністративних справ ” компетенція адміністратив них судів поширюється на: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних пов новажень щодо оскарження йог о рішень (нормативно-правови х актів чи правових актів інд ивідуальної дії), дій чи безді яльності; 2) спори з приводу прийняття громадян на публі чну службу, її проходження, зв ільнення з публічної служби; 3) спори між суб'єктами владни х повноважень з приводу реал ізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числ і делегованих повноважень, а також спори, які виникають з п риводу укладання, виконання, припинення, скасування чи ви знання нечинними адміністра тивних договорів; 4) спори за з верненням суб'єкта владних п овноважень у випадках, встан овлених законом; 5) спори щодо правовідносин, пов'язаних з в иборчим процесом чи процесом референдуму.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС У країни “Визначення понять” с права адміністративної юрис дикції (адміністративна спра ва) - переданий на вирішення ад міністративного суду публіч но-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган вик онавчої влади, орган місцево го самоврядування, їхня поса дова чи службова особа або ін ший суб'єкт, який здійснює в ладні управлінські функції н а основі законодавства, в т ому числі на виконання делег ованих повноважень.
Таким чином, як вбача ється з вищенаведених положе нь Кодексу адміністративног о судочинства України, квалі фікуючими ознаками адмініст ративної справи, є:
- публічно-правовий характер спору, тобто спір ст осується прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин з органами державної влад и, органами місцевого самовр ядування, їхніми посадовими і службовими особами, іншими суб'єктами при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень;
- участь у спірних прав овідносинах органу виконавч ої влади, органу місцевого са моврядування, їхніх посадови х чи службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень;
- здійснення суб' є ктом владних повноважень при виникненні спірних правовід носин саме владних управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на в иконання делегованих повнов ажень.
Згідно з п. 1.3. Тимчасового положення про порядок реєст рації прав власності на неру хоме майно, затвердженого на казом Міністерства юстиції № 7/5 від 07.02.2002р., державну реєстрац ію прав власності на нерухо ме майно здійснюють підприєм ства бюро технічної інвентар изації (далі - БТІ) у межах визн ачених адміністративно-тери торіальних одиниць.
Вказане свідчить, що комун альним підприємствам бюро те хнічної інвентаризації на ос нові законодавства делегова ні владні повноваження у сфе рі суспільних правовідносин , пов'язаних із здійсненням ві д імені держави дій щодо реєс трації прав власності на нер ухоме майно.
Як вбачається з позовної з аяви та доданих до неї докуме нтів, позивачем оскаржуються бездіяльність комунального підприємства „Одеське міськ е бюро технічної інвентариза ції та реєстрації об'єктів не рухомості”, яке в розумінні п . 7 ст. 3 КАС України є суб'єктом в ладних повноважень. З ог ляду на викладене, спір щодо скасування державної реєстр ації права власності на буди нок АДРЕСА_1 носить публіч но-правовий характер, оскіль ки комунальне підприємство „Одеське міське бюро техніч ної інвентаризації та реєстр ації об'єктів нерухомості” д іє як орган державної влади у здійсненні управлінських фу нкцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень.
Таким чином, цей спір має вс тановлені нормами КАС Україн и ознаки справи адміністрат ивної юрисдикції, а відтак не підвідомчий господарським судам, та повинний вирішуват ися в порядку адміністративн ого судочинства.
Згідно вимог п. 1 ч. 1 ст . 62 ГПК України суддя відмовля є у прийнятті позовної заяви , якщо заява не підлягає розгл яду в господарських судах Ук раїни.
Підсумовуючи зазнач ене, приймаючи до уваги ті обс тавини, що фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 позо в поданий в порушення вищена ведених вимог чинного ГПК Ук раїни, суд доходить висновку , що у прийнятті позовної заяв и від 29.03.2010р. за вх. №2725 слід відмов ити відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 62 ГП К України.
Крім того, слід зауважити , що відповідно до ч. 1 ст. 54 Госп одарського процесуального к одексу України позовна заява подається до господарського суду в письмовій формі і підп исується повноважною посадо вою особою позивача або його представником, прокурором ч и його заступником, громад янином - суб'єктом підприємни цької діяльності або його представником. Згідно з ч. 3 ст. 57 ГПК України до позовн ої заяви, підписаної предста вником позивача, додаєтьс я довіреність чи інший док умент, що підтверджує повн оваження представника позив ача.
В свою чергу, згідно з вимог ами ч. 5 ст. 28 ГПК України гром адяни можуть вести свої спра ви в господарському суді осо бисто або через представникі в, повноваження яких підтв ерджуються нотаріально посв ідченою довіреністю.
Позовну заяву (за вх. №2725 від 29.03.2010р.) від імені фізичної осо би - підприємця ОСОБА_1 б уло підписано ОСОБА_2. Про те всупереч наведеним законо давчим приписам до позовних матеріалів не було надано но таріально посвідчену довіре ність, видану фізичною особо ю - підприємцем ОСОБА_1 н а представництво її інтересі в у господарському суді. При цьому, з урахуванням вимог ч.5 ст. 28 ГПК України судом не прий мається до уваги ордер № 4402/10 ві д 28.03.2010р., як належний доказ наяв ності у ОСОБА_2 повноваже нь на підписання позовної за яви.
Наведене, в свою чергу, дозв оляє суду дійти висновку про відсутність у ОСОБА_2 пов новажень на подання та підпи сання від імені фізичної осо би - підприємця ОСОБА_1 д аної позовної заяви.
Керуючись п. 1 ч.1 ст. 62, ст. 86 ГП К України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. У прийнятті поз овної заяви відмовити.
2. Видати фізичній особ і - підприємцю ОСОБА_1 до відку про повернення державн ого мита у сумі 85 грн. відповід но до п. 2 ст. 8 Декрету Кабінету Міністрів України “Про держа вне мито” від 21.01.1993р. №7-93.
Позовні матеріали повер нути позивачу на 16 аркушах.
Суддя
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2010 |
Оприлюднено | 30.09.2010 |
Номер документу | 11368175 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Желєзна С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні