Ухвала
від 02.04.2010 по справі 16/340-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ



УХВАЛА

про відмову у прийнятті поз овної заяви

"02" квітня 2010 р. № 16/340-10

Суддя Желєзна С.П., ро зглянувши матеріали позовно ї заяви за вх. №2725

за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА _1

до комунал ьного підприємства „Одеське міське бюро технічної інвен таризації та реєстрації об'є ктів нерухомості”

про скасування державно ї реєстрації права власності

ВСТАНОВИВ:

Фізична особа - підприє мець ОСОБА_1 29.03.2010р. звернул ася до господарського суду О деської області з позовною з аявою до комунального підпри ємства „Одеське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації об'єктів нерухом ості” про скасування держав ної реєстрації права власно сті на будинок АДРЕСА_1. По зовні вимоги обґрунтовані до водами про безпідставність в ідмови комунального підприє мства „Одеське міське бюро т ехнічної інвентаризації та р еєстрації об'єктів нерухомос ті” у скасуванні державної р еєстрації права власності п озивача на будинок АДРЕСА_1 .

Приймаючи до уваги зміст з аявлених позовних вимог, суд вважає за необхідне звернут и увагу останнього на наступ ному.

Згідно ч. 1 ст. 12 ГПК України г осподарським судам підвідом чі 1) справи у спорах, що виника ють при укладанні, зміні, розі рванні і виконанні господарс ьких договорів, у тому числі щ одо приватизації майна, та з і нших підстав, крім: спо рів про приватизацію державн ого житлового фонду; спорів, щ о виникають при погодженні с тандартів та технічних умов; спорів про встановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на послуги (виконанн я робіт), якщо ці ціни і тарифи відповідно до законодавства не можуть бути встановлені з а угодою сторін; спорів, що виникають із публічно-право вих відносин та віднесені до компетенції Конституційног о Суду України та адміністра тивних судів; інших спорі в, вирішення яких відповідно до законів України та міжнар одних договорів України відн есено до відання інших орган ів; 2) справи про банкрутство; 3 ) справи за заявами органів Ан тимонопольного комітету Укр аїни, Рахункової палати з пит ань, віднесених законодавчим и актами до їх компетенції; 4) с прави, що виникають з корпора тивних відносин у спорах між господарським товариством т а його учасником (засновнико м, акціонером), у тому числі уч асником, який вибув, а також мі ж учасниками (засновниками, а кціонерами) господарських то вариств, що пов'язані із створ енням, діяльністю, управлінн ям та припиненням діяльності цього товариства, крім трудо вих спорів; 5) справи у спорах щ одо обліку прав на цінні папе ри; 6) справи у спорах, що виник ають із земельних відносин, в яких беруть участь суб'єкти г осподарської діяльності, за винятком тих, що віднесено до компетенції адміністративн их судів.

Виходячи із змісту ч. 1 ст. 17 КА С України “Компетенція адмін істративних судів щодо виріш ення адміністративних справ ” компетенція адміністратив них судів поширюється на: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних пов новажень щодо оскарження йог о рішень (нормативно-правови х актів чи правових актів інд ивідуальної дії), дій чи безді яльності; 2) спори з приводу прийняття громадян на публі чну службу, її проходження, зв ільнення з публічної служби; 3) спори між суб'єктами владни х повноважень з приводу реал ізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числ і делегованих повноважень, а також спори, які виникають з п риводу укладання, виконання, припинення, скасування чи ви знання нечинними адміністра тивних договорів; 4) спори за з верненням суб'єкта владних п овноважень у випадках, встан овлених законом; 5) спори щодо правовідносин, пов'язаних з в иборчим процесом чи процесом референдуму.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС У країни “Визначення понять” с права адміністративної юрис дикції (адміністративна спра ва) - переданий на вирішення ад міністративного суду публіч но-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган вик онавчої влади, орган місцево го самоврядування, їхня поса дова чи службова особа або ін ший суб'єкт, який здійснює в ладні управлінські функції н а основі законодавства, в т ому числі на виконання делег ованих повноважень.

Таким чином, як вбача ється з вищенаведених положе нь Кодексу адміністративног о судочинства України, квалі фікуючими ознаками адмініст ративної справи, є:

- публічно-правовий характер спору, тобто спір ст осується прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин з органами державної влад и, органами місцевого самовр ядування, їхніми посадовими і службовими особами, іншими суб'єктами при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень;

- участь у спірних прав овідносинах органу виконавч ої влади, органу місцевого са моврядування, їхніх посадови х чи службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень;

- здійснення суб' є ктом владних повноважень при виникненні спірних правовід носин саме владних управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на в иконання делегованих повнов ажень.

Згідно з п. 1.3. Тимчасового положення про порядок реєст рації прав власності на неру хоме майно, затвердженого на казом Міністерства юстиції № 7/5 від 07.02.2002р., державну реєстрац ію прав власності на нерухо ме майно здійснюють підприєм ства бюро технічної інвентар изації (далі - БТІ) у межах визн ачених адміністративно-тери торіальних одиниць.

Вказане свідчить, що комун альним підприємствам бюро те хнічної інвентаризації на ос нові законодавства делегова ні владні повноваження у сфе рі суспільних правовідносин , пов'язаних із здійсненням ві д імені держави дій щодо реєс трації прав власності на нер ухоме майно.

Як вбачається з позовної з аяви та доданих до неї докуме нтів, позивачем оскаржуються бездіяльність комунального підприємства „Одеське міськ е бюро технічної інвентариза ції та реєстрації об'єктів не рухомості”, яке в розумінні п . 7 ст. 3 КАС України є суб'єктом в ладних повноважень. З ог ляду на викладене, спір щодо скасування державної реєстр ації права власності на буди нок АДРЕСА_1 носить публіч но-правовий характер, оскіль ки комунальне підприємство „Одеське міське бюро техніч ної інвентаризації та реєстр ації об'єктів нерухомості” д іє як орган державної влади у здійсненні управлінських фу нкцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень.

Таким чином, цей спір має вс тановлені нормами КАС Україн и ознаки справи адміністрат ивної юрисдикції, а відтак не підвідомчий господарським судам, та повинний вирішуват ися в порядку адміністративн ого судочинства.

Згідно вимог п. 1 ч. 1 ст . 62 ГПК України суддя відмовля є у прийнятті позовної заяви , якщо заява не підлягає розгл яду в господарських судах Ук раїни.

Підсумовуючи зазнач ене, приймаючи до уваги ті обс тавини, що фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 позо в поданий в порушення вищена ведених вимог чинного ГПК Ук раїни, суд доходить висновку , що у прийнятті позовної заяв и від 29.03.2010р. за вх. №2725 слід відмов ити відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 62 ГП К України.

Крім того, слід зауважити , що відповідно до ч. 1 ст. 54 Госп одарського процесуального к одексу України позовна заява подається до господарського суду в письмовій формі і підп исується повноважною посадо вою особою позивача або його представником, прокурором ч и його заступником, громад янином - суб'єктом підприємни цької діяльності або його представником. Згідно з ч. 3 ст. 57 ГПК України до позовн ої заяви, підписаної предста вником позивача, додаєтьс я довіреність чи інший док умент, що підтверджує повн оваження представника позив ача.

В свою чергу, згідно з вимог ами ч. 5 ст. 28 ГПК України гром адяни можуть вести свої спра ви в господарському суді осо бисто або через представникі в, повноваження яких підтв ерджуються нотаріально посв ідченою довіреністю.

Позовну заяву (за вх. №2725 від 29.03.2010р.) від імені фізичної осо би - підприємця ОСОБА_1 б уло підписано ОСОБА_2. Про те всупереч наведеним законо давчим приписам до позовних матеріалів не було надано но таріально посвідчену довіре ність, видану фізичною особо ю - підприємцем ОСОБА_1 н а представництво її інтересі в у господарському суді. При цьому, з урахуванням вимог ч.5 ст. 28 ГПК України судом не прий мається до уваги ордер № 4402/10 ві д 28.03.2010р., як належний доказ наяв ності у ОСОБА_2 повноваже нь на підписання позовної за яви.

Наведене, в свою чергу, дозв оляє суду дійти висновку про відсутність у ОСОБА_2 пов новажень на подання та підпи сання від імені фізичної осо би - підприємця ОСОБА_1 д аної позовної заяви.

Керуючись п. 1 ч.1 ст. 62, ст. 86 ГП К України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. У прийнятті поз овної заяви відмовити.

2. Видати фізичній особ і - підприємцю ОСОБА_1 до відку про повернення державн ого мита у сумі 85 грн. відповід но до п. 2 ст. 8 Декрету Кабінету Міністрів України “Про держа вне мито” від 21.01.1993р. №7-93.

Позовні матеріали повер нути позивачу на 16 аркушах.

Суддя

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення02.04.2010
Оприлюднено30.09.2010
Номер документу11368175
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/340-10

Ухвала від 02.04.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні