Рішення
від 22.09.2023 по справі 910/10055/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

22.09.2023Справа № 910/10055/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Маринченка Я.В. розглянувши матеріали справи

за позовом Керівника Святошинської окружної прокуратури міста Києва в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Автобудкомплекс - К»

про стягнення 54517,43 грн.

Без виклику представників сторін

ВСТАНОВИВ:

У червні 2023 року керівник Святошинської окружної прокуратури міста Києва в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) звернувся до Господарського суду міста Києва з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Автобудкомплекс - К» про стягнення 54517,43 грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що позивачем було проведено рейдові перевірки (габаритно-вагові контролі) транспортних засобів на окремо визначених ділянках дороги, які знаходяться на території м. Києва та Київської області, за результатами яких встановлено перевищення габаритно-вагових норм. На підставі викладеного прокурор просить суд стягнути з відповідача плату за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування у розмірі 54517,43 грн.

Відповідач заперечив проти задоволення позову, вказавши, що позивачем не було повідомлено відповідача про нарахування плати за проїзд та необхідність її оплати. Також, відповідач вказав, що позивачем не вірно здійснено розрахунок плати №045481 від 26.04.2021, а саме не вірно застосовано ставку плати у розмірі 0,27 євро, замість вірної 0,20 євро.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.07.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

21.07.2023 через загальний відділ діловодства Господарського суду міста Києва від відповідача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до моменту ухвалення рішень у справах №640/28337/21, №640/19520/21, №640/19522/21, №640/13470/21.

Розглянувши клопотання позивача, суд дійшов висновку щодо відсутності підстав для його задоволення, оскільки пунктом 5 частини 1 статті 227 Господарського процесуального кодексу України визначено, що суд зобов`язаний зупинити провадження у справі у випадках об`єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі.

Тобто, для вирішення питання про зупинення провадження у справі господарському суду слід у кожному випадку з`ясовувати: як саме пов`язана справа, що розглядається господарським судом, зі справою, яка розглядається іншим судом, чим саме обумовлюється неможливість розгляду справи до розгляду іншої справи іншим судом з метою забезпеченням сторонам розумних строків розгляду їх справ.

Проте, у даному випадку за висновками суду, обставини, що входять до предмету доказування у даній справі, можуть бути встановлені судом в межах розгляду цієї справи на підставі оцінки доказів, представлених сторонами, що вказує на відсутність підстав для зупинення провадження у справі.

Згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Розглянувши матеріали справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; вантажні перевезення - перевезення вантажів вантажними автомобілями; великоваговий транспортний засіб - це транспортний засіб з вантажем або без вантажу, хоча б один з вагових параметрів якого перевищує встановлені на території України допустиму максимальну масу чи осьове навантаження; великогабаритний транспортний засіб - це транспортний засіб з вантажем або без вантажу, хоча б один з габаритних параметрів якого перевищує встановлені на території України допустимі параметри.

Відповідно до частини 2 статті 29 Закону України «Про дорожній рух» з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567, державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Відповідно до підпунктів 2, 15, 27 пункту 5 Положення, Укртрансбезпека, відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті; здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює нарахування, вживає заходів щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.

Відповідно до пункту 8 Положення Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року №879 (надалі - Порядок № 879).

Судом встановлено, що посадовими особами Північного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки під час проведення рейдової перевірки транспортних засобів на окремо визначених ділянках дороги, які знаходяться на території м. Києва та Київської області, проведено габаритно-ваговий контроль транспортних засобів, які належить ТОВ «Автобудкомплекс - К».

За результатами перевірок складено акт №045364 від 21.01.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 21.01.2021, згідно яких фактична повна маса транспортного засобу склала 43,490 тонн, в той час як нормативно допустима становить 40 тонн. Згідно розрахунку №045364 від 21.01.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 5,00 евро, що становить 170,74 грн; акт №045373 від 02.02.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 02.02.2021, згідно яких фактична повна маса транспортного засобу склала 49, 510 тонн, в той час як нормативно допустима становить 40 тонн; фактичне осьове навантаження склало 18,7/30,81, при нормативно допустимому 16,00/16,00. Згідно розрахунку №045373 від 02.02.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 119, 60 евро, що становить 4054,91 грн; акт №045387 від 24.03.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 24.03.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 14,235/21,48, в той час як нормативно допустиме становить 16,00/16,00. Згідно розрахунку №045387 від 24.03.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 15,12 евро, що становить 497,95 грн; акт №045386 від 24.03.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 24.03.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 16,785/17,375, в той час як нормативно допустиме становить 16,00/16,00. Згідно розрахунку №045386 від 24.03.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 3,00 евро, що становить 98,80 грн; акт №045481 від 26.04.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 26.04.2021, згідно яких відповідач здійснював перевезення вантажу із перевищенням вагових обмежень, встановлених п. 22.5 Правил дорожнього руху України, а саме: фактична повна маса транспортного засобу склала 46,160 тонн, в той час як нормативно допустима становить 40 тонн; фактичне осьове навантаження склало 21,3/24,86, при нормативно допустимому 16,00/16,00. Згідно розрахунку №045481 від 26.04.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 196,80 євро, що становить 6626,53 грн; акт №045443 від 27.04.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 27.04.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 5,4/17,9, в той час як нормативно допустиме становить 11,00/16,00. Згідно розрахунку№045443 від 27.04.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 10,53 евро, що становить 354,35 грн; акт №045447 від 27.04.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 27.04.2021, згідно яких фактична повна маса транспортного засобу склала 44, 050 тонн, в той час як нормативно допустима становить 40 тонн; фактичне осьове навантаження склало 19,850/24,20, при нормативно допустимому 16,00/16,00. Згідно розрахунку №045447 від 27.04.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 164,90 євро, що становить 5549, 08 грн; акт №045446 від 27.04.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 27.04.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 16,15/23,45, в той час як нормативно допустиме становить 16,00/16,00. Згідно розрахунку №045446 від 27.04.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 99, 45 євро, що становить 3346, 61 грн; акт №045486 від 12.05.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 12.05.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 16,17/22,415, в той час як нормативно допустиме становить 16,00/16,00. Згідно розрахунку №045486 від 12.05.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 45,90 євро, що становить 1545,58 грн; акт №045498 від 08.06.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 08.06.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 15,520/21,545, в той час як нормативно допустиме становить 16,00/16,00. Згідно розрахунку №045498 від 08.06.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 45,36 євро, що становить 1500,42 грн; акт №0058535 від 23.06.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 23.06.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 16,170/24,295, в той час як нормативно допустиме становить 16,00/16,00. Згідно розрахунку №0058535 від 23.06.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 132,00 евро, що становить 4285,64 грн; акт №0058534 від 23.06.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 23.06.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 12,315/20,985, в той час як нормативно допустиме становить 16,00/16,00. Згідно розрахунку №0058534 від 23.06.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 58,32 євро, що становить 1893,48 грн; акт №0058533 від 23.06.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 23.06.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 14,880/20,690, в той час як нормативно допустиме становить 16,00/16,00. Згідно розрахунку №0058533 від 23.06.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 15,39 евро, що становить 499,67 грн; акт №0058601 від 19.08.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 19.08.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 16,190/24,615, в той час як нормативно допустиме становить 16,00/16,00. Згідно розрахунку №0058601 від 19.08.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 149,10 евро, що становить 4657,57 грн; акт №0058631 від 16.09.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 16.09.2021, згідно яких фактична повна маса транспортного засобу склала 42, 185 тонн, в той час як нормативно допустима становить 40 тонн; фактичне осьове навантаження склало 16,495/25,690, при нормативно допустимому 16,00/16,00. Згідно розрахунку №0058631 від 16.09.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 132,75 євро, що становить 4183,88 грн; акт №0058611 від 20.09.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 20.09.2021, згідно яких фактична повна маса транспортного засобу склала 49, 690 тонн, в той час як нормативно допустима становить 40 тонн; фактичне осьове навантаження склало 19,730/29,960, при нормативно допустимому 16,00/16,00. Згідно розрахунку №0058611 від 20.09.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 403,65 євро, що становить 12699,88 грн; акт №0058634 від 11.10.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 11.10.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 6,765/30,625, в той час як нормативно допустиме становить 11,00/16,00. Згідно розрахунку №00558634 від 11.10.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 25,20 євро, що становить 768,02 грн; акт №0058619 від 12.10.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 12.10.2021, згідно яких фактичне осьове навантаження склало 16,380/23,855, в той час як нормативно допустима становить 16,00/16,00. Згідно розрахунку №0058619 від 12.10.2021 нараховано плату за проїзд у розмірі 58,50 євро, що становить 1784,32 грн.

Так, позивачем нарахована плата за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування Відповідачу на загальну суму 54517,43 грн.

Пунктом 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 № 30 та підпунктом 3 пункту 2 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007 (в редакції, чинній на момент подій) визначено, що великовагові та великогабаритні транспортні засоби - це транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один із параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306.

Відповідно до підпункту 22.5 пункту 22 Правил дорожнього руху, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (в редакції, чинній на момент фіксації зазначених вище обставин), за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги -4м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах- до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11т (для автобусів, тролейбусів- 11,5 т), здвоєні осі- 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь -11т, здвоєні осі - 18 т, строєні- 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Відповідно до статті 33 Закону України «Про автомобільні дороги» рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно- правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За положеннями ч. 4 ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» (в редакції, чинній на момент подій), у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Відповідно до п.30 Порядку, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007, плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де П - розмір плати за проїзд; Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В - відстань перевезення, кілометрів.

За правилами пункту 31-1 Порядку якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі.

У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.

Відповідно до абз. 2 п. 27 Порядку, плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Перевіривши розрахунок №045481 від 26.04.2021, судом встановлено, що позивачем невірно використано ставку плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за кожен кілометр відстані у розмірі 0,27 євро, що відповідає параметрами від 52 до 60 тонн включно.

Проте, як вбачається з акту №045481 від 26.04.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 26.04.2021 загальна (повна) маса транспортного засобу становить 46,160 тонн.

Згідно затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 Ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (у редакції чинній на момент порушення відповідачем нормативно вагових параметрів, для великовагових транспортних засобів (за загальну масу) за параметрами від 44 до 52 тонн включно засновується ставка 0,20 євро.

Суд, здійснивши перерахунок плати за актом №045481 від 26.04.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, прийшов до висновку, що в даному випадку розмір плати, який підлягає сплаті відповідачем, становить 191,20 євро, що відповідно до курсу обміну Національного банку України на день складення розрахунку №045481 від 26.04.2021 становить 6437,98 грн.

Суд зазначає, що інші розрахунки плати за перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів визначено відповідно до вимог зазначених вище норм Порядку №879 та відповідно до Ставок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 року №879.

Відповідно до п. 31-1 Порядку, перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Відповідно до п. 26 Порядку кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.

Суд зазначає, що відповідачем не надано жодних доказів на спростування факту перевищення нормативно-вагових параметрів належним йому транспортним засобом або доказів, які б підтверджували право відповідача на рух дорогами загального користування з перевищенням нормативно вагових параметрів.

Також відповідачем не надано доказів оскарження в установленому порядку дій позивача щодо фіксування відповідного правопорушення та нарахування стягуваної суми грошових коштів.

За своєю правовою природою плата за проїзд великовагового транспортного засобу є сумою відшкодування матеріальних збитків державі внаслідок руйнування автомобільних доріг загального користування внаслідок такого їх використання.

Як зазначалося вище, відповідно до п.26 Порядку № 879 передбачено, що кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до Державного бюджету.

Разом з тим, судом встановлено, що відповідачем плату за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування у розмірі не внесено, в зв`язку з чим у ТОВ «Автобудкомплекс - К» перед бюджетом утворилася заборгованість в розмірі 54328,88 грн.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, щодо наявності підстав для часткового задоволення позову та стягнення з відповідача суми заборгованості у розмірі 54328,88 грн.

Твердження відповідача про те, що позивачем не було повідомлено його про нарахування плати за проїзд та необхідність її оплати, судом відхиляється, оскільки, не отримання відповідачем листів Північного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Державної служби України з безпеки на транспорті про необхідність внесення плати за проїзд із перевищенням транспортним засобом нормативних вагових параметрів не звільняє ТОВ «Автобудкомплекс - К» від обов`язку здійснити таку оплату, в тому числі після направлення прокуратурою на адресу відповідача актів про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, довідок про результати здійснення габаритно-вагового контролю та розрахунків разом із позовною заявою. Крім того, відповідач був обізнаний про складання актів про порушення, про що свідчить факт їх оскарженння.

Щодо порушення інтересів держави та підстав представництва інтересів прокурором суд зазначає таке.

Згідно з вимогами п.26 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 (далі-Порядок № 879), кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.

Плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, відповідно до п.1 ч.2 ст.24-2, п.6 ч.3 ст.29 Бюджетного кодексу України, належить до джерел формування державного дорожнього фонду у складі доходів спеціального фонду Державного бюджету України.

Частиною 3 ст. 24-2 Бюджетного кодексу України визначено, що кошти державного дорожнього фонду спрямовуються на: 1) фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та інших заходів, визначених п.1 ч.4 ст. 3 Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України"; 2) фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (у вигляді субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам); 3) виконання боргових зобов`язань за запозиченнями, отриманими державою або під державні гарантії, на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування; 4) фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм.

З огляду на викладене, доцільність застосування представницьких повноважень прокурором обумовлена актуальністю питань щодо розвитку мережі та утримання автомобільних доріг загального користування, збереження автомобільних доріг, забезпечення безпеки перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Також, порушення інтересів держави полягає у ненадходженні до державного бюджету коштів у вигляді плати за проїзд дорогами загального користування великоваговими та великогабаритними транспортними засобами, що ставить під загрозу своєчасне та повне фінансування Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування, метою якої є забезпечення ефективного функціонування та розвитку мережі автомобільних доріг загального користування, будівництва, реконструкції та проведення ремонту автомобільних доріг.

Отже, визначена контролюючим органом плата за проїзд, що несплачена перевізником добровільно у встановлені строки, набуває статусу заборгованості перед Державним бюджетом України, а її несплата у встановлені строки суттєво порушує інтереси держави.

Листом від 44-1874ВИХ-23 від 06.04.2023 Святошинська окружна прокуратура міста Києва зверталась до Державної служби України з безпеки на транспорті та Північного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Державної служби України з безпеки на транспорті про надання інформації щодо сплати ТОВ «Автобудкомплекс - К» вищевказаної плати за проїзд та докази звернення до суду із відповідним позовом.

Листом №3187/5.5.1/15-23 від 14.04.2023 Державна служба України з безпеки на транспорті повідомила прокуратуру про те, що відповідачем не внесену плату за проїзд, позовна заява до суду не подавалась у зв`язку із скрутним фінансовим становищем Укртрансбезпеки.

Так, наведені факти свідчать про бездіяльність уповноваженого органу, тобто невжиття дієвих та ефективних заходів до захисту державних інтересів.

Частиною 4 статті 13 Господарського процесуального кодексу України визначено, що кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Відповідно до ч.1 ст.73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

За приписами ч.1 ст.74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 76 Господарського процесуального кодексу України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч.1 ст.77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За приписами ч.1 ст.86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Разом з тим, з урахуванням положень ст.129 Господарського процесуального кодексу України, витрати на сплату судового збору покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених вимог.

Керуючись ст.ст.13, 73, 74, 76, 77, 86, 129, ст.ст.232, 233, 237, 238, 240, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Автобудкомплекс - К» (03115, м. Київ, вул. Святошинська, буд. 34; ідентифікаційний код 33999954) в дохід Державного бюджету України 54328 (п`ятдесят чотири тисячі триста двадцять вісім) грн 88 коп. плати за проїзд автомобільними дорогами транспортним засобом, вагові параметри яких перевищують нормативні.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Автобудкомплекс - К» (03115, м. Київ, вул. Святошинська, буд. 34; ідентифікаційний код 33999954) на користь Київської міської прокуратури (03150, м. Київ, вул. Предславинська, буд. 45/9; ідентифікаційний код 02910019) витрати по сплаті судового збору у розмірі 2674 (дві тисячі шістсот сімдесят чотири) грн 71 коп.

В іншій частині позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено: 22.09.2023.

Суддя Я.В. Маринченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.09.2023
Оприлюднено26.09.2023
Номер документу113688660
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування

Судовий реєстр по справі —910/10055/23

Рішення від 22.09.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Маринченко Я.В.

Ухвала від 19.07.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Маринченко Я.В.

Ухвала від 03.07.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Маринченко Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні