ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу
та закриття провадження у справі
"18" вересня 2023 р.м. Одеса Справа № 916/2440/18Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,
за участі секретаря судового засідання Большакова В.А.
дослідивши матеріали справи
за заявою кредитора: Товариства з обмеженою відповідальністю „Спектр-Агро"
до боржника: Приватного підприємства „Альфа-Ком" (66800, Одеська обл., Ширяївський район, смт. Ширяєве, вул. Коробченка, буд. 13; код ЄДРПОУ 34858097)
про визнання банкрутом
у відкритому судовому засіданні за участю
представників сторін та учасників:
від кредиторів: не з`явилися;
ліквідатор банкрута: арбітражний керуючий Косякевич С.В. (приймав участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду).
Судове засідання 18.09.2023р. проведено в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду згідно ухвали Господарського суду Одеської області від 11.09.2023р.
Встановив
Ухвалою підготовчого засідання суду від 05.12.2018р. відкрито провадження у справі № 916/2440/18 про банкрутство ПП„Альфа-Ком"; визнано грошові вимоги ТОВ „Спектр-Агро" до ПП „Альфа-Ком" в сумі 1 360 062, 95 грн.; заявлені вимоги, які складаються з пені в сумі 45 764, 23 грн. ухвалено врахувати в реєстрі вимог кредиторів із задоволенням в шосту чергу; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника ПП „Альфа-Ком"; призначено розпорядником майна боржника ПП „Альфа-Ком" арбітражного керуючого Чумака І.В.
З метою виявлення усіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника, 06.12.2018р. здійснено офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство ПП „Альфа-Ком" на веб-порталі Верховного суду в мережі Інтернет від 06.12.2018р. за №56135.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 23.01.2019р. визнано додаткові грошові вимоги ТОВ „Спектр-Агро" до ПП „Альфа-Ком" в сумі 344 782, 72 грн. із задоволенням у четверту чергу, решту заявлених вимог, які складаються з пені в сумі 410 362, 27 грн. слід врахувати в реєстрі вимог кредиторів із задоволенням в шосту чергу.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 23.01.2019р. визнано грошові вимоги ТОВ „Компанія „Нотапс" до ПП „Альфа-Ком" в сумі 409 757, 58 грн. із задоволенням у четверту чергу, решту заявлених вимог, які складаються з пені та штрафу в сумі 240 540, 93 грн. слід врахувати в реєстрі вимог кредиторів із задоволенням в шосту чергу.
Ухвалою попереднього засідання суду від 23.01.2019р. затверджено реєстр вимог кредиторів ПП „Альфа-Ком" з вказівкою розміру вимог кожного кредитора та черговості їх задоволення.
19.03.2019р. Господарським судом Одеської області прийнято постанову про визнання ПП „Альфа-Ком" банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Косякевича С.О.
З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, 20.03.2019р. здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання ПП "Альфа-Ком" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет за № 58281.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 15.01.2020р. заяву ліквідатора ПП „Альфа-Ком" арбітражного керуючого Косякевича С.О. про покладення субсидіарної відповідальності та стягнення солідарно з Лобунця С.І. , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 грошових коштів у розмірі 2 790 085, 45 грн. - задоволено частково; покладено субсидіарну відповідальність на Лобунця С.І. ; стягнуто з Лобунця С.І. на користь ПП „Альфа-Ком" 2 790 085, 45 грн.
15.01.2020р. на примусове виконання ухвали суду видано наказ.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 13.04.2020р. визнано грошові вимоги Головного управління ДПС в Одеській області до ПП „Альфа-Ком" в сумі 3473, 34 грн. із задоволенням у третю чергу та в сумі 5270 грн. із задоволенням у шосту чергу.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 14.09.2022р. визначено наступні умови продажу майна ПП "Альфа-Ком": лот №1 дебіторська заборгованість (право вимоги) - Лобунець Сергій Іванович , загальна сума заборгованості - 2 790 085, 45 грн. з проведенням другого повторного аукціону з можливістю зниження початкової ціни з кількістю кроків голландського аукціону щонайменше 60 (що складає - 60 відсотків).
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 19.07.2023р. замінено стягувача ПП "Альфа-Ком" на правонаступника ТОВ "Компанія "НІКО-ТАЙС" за наказом Господарського суду Одеської області від 15.01.2020р. по справі №916/2440/18 з примусового виконання ухвали Господарського суду Одеської області від 15.01.2020р. у справі №916/2440/18, якою стягнуто з Лобунця С.І. на користь ПП „Альфа-Ком" 2 790 085, 45 грн.
Всі учасники справи були належним чином повідомлені про час, дату та місце судового засідання шляхом направлення копії ухвали суду про призначення судового засідання на електронні адреси, про що свідчать наявні у матеріалах справи звіти про електронну відправку процесуальних документів, довідки про доставку електронних листів.
При цьому суд зазначає, що оскільки явка представників сторін у судове засідання не визнавалася обов`язковою, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутністю повноважних представників учасників судового процесу, які не з`явилися.
Також господарським судом за допомогою Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено, що ухвала Господарського суду Одеської області від 10.07.2023р. була оприлюднена у вказаному реєстрі, тобто текст ухвали був у вільному доступі через мережу Інтернет та з нею мали можливість ознайомитись усі заінтересовані особи, в тому числі сторони та учасники даної справи.
Розглянувши матеріали справи, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, вислухавши учасника справи, суд встановив:
Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Косякевичем С.О. надано звіт від 29.08.2023р. (вх. №30438/23 від 05.09.2023р.) з підтверджуючими документами.
Згідно звіту з метою виявлення майнових активів банкрута ліквідатором направлялися запити до відповідних реєструючих органів, на які отримано наступні відповіді від: Державної служби морського та річкового транспорту України (морська адміністрація) від 25.04.2019р., згідно якої записи щодо суден, власником або судновласником яких є ПП "Альфа-Ком" відсутні; Державної служби України з процедур безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужби України) від 04.04.2019р., відповідно до якої за ПП "АЛЬФА-КОМ" с зареєстрована техніка (6 одиниць); Регіонального сервісного центру МВС в Одеській області від 05.04.2019р., відповідно до якої за боржником зареєстрований один транспортний засіб - автомобіль ВАЗ 212140 (НИВА), 2008 р.в. білого кольору, д/з НОМЕР_1 ; Управління з питань містобудування та архітектури ООВА від 02.04.2019р., в якій повідомлено про відсутність відомостей щодо ПП "АЛЬФА-КОМ" стосовно переліку об`єктів, на які складалась проектно-кошторисна документація та повідомлення; Головного управління Держгеокадастру у Одеській області від 03.05.2019р., згідно якої станом на 31.12.2012р. за ПП "АЛЬФА-КОМ" були відсутні зареєстровані земельні ділянки; Державної авіаційної служби України від 23.04.2019р., відповідно до якої відсутні зареєстровані за ПП "АЛЬФА-КОМ" повітряні судна; Одеської митниці від 12.04.2019р., в якій повідомлено, що згідно електронної бази митних декларацій Одеської митниці, ПП "АЛЬФА-КОМ" митне оформлення товарів в зоні діяльності митниці не здійснювалось; Головного управління Держпраці в Одеській області від 02.04.2019р., відповідно до якої інформація стосовно зареєстрованих об`єктів підвищеної небезпеки, великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування за ПП "АЛЬФА-КОМ", в Головному управлінні - відсутня; Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській області від 04.04.2019р., в якій повідомлено, що у Регіональному відділенні відсутні відомості про державне майно, балансоутримувачем якого є ПП "АЛЬФА -КОМ"; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 02.08.2022р., згідно якої станом на 12.04.2019р. ПП "АЛЬФА-КОМ" відсутнє серед власників пакетів голосуючих акції (5 відсотків і більше) акціонерних товариств; Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції Одеській області від 16.04.2019р., відповідно до якої відсутні відомості щодо проведення відповідних будівельних робіт чи кошторисної документації ПП "АЛЬФА-КОМ".
У звіті ліквідатором банкрута повідомлено, що за результатами пошуку інформації на офіційному веб-сайті Український інститут інтелектуальної власності "Укрпатент" встановлено відсутність зареєстрованих за боржником об`єктів права інтелектуальної власності.
Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме маймо та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна №160816637 від 25.03.2019р. відсутні записи щодо наявності нерухомого майна у власності банкрута.
Листом від 27.09.2019р. №02-36/99 ліквідатор банкрута звернувся до керівника ПП «Альфа-Ком» Кладова О.П. з вимогою в найкоротший термін передати йому печатки, штампи, правовстановлюючі і бухгалтерські документи, а також матеріальні та інші цінності банкрута.
Листи аналогічного змісту направлені також на адресу учасників товариства: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .
У відповідь на листи ліквідатора, ОСОБА_3 проінформував, що вся документація і майно підприємства не були передані ще попереднім керівником банкрута - Лобунцем С.І.
Ліквідатор банкрута листом від 20.05.2019р. №02-36/132 звернувся до Лобунця С.І. , як до колишнього керівника ПП "АЛЬФА-КОМ", з вимогою в найкоротший термін передати йому печатки, штампи, правовстановлюючі і бухгалтерські документи. а також матеріальні та інші цінності банкрута.
Однак, попереднє керівництво банкрута ухилилось від передачі ліквідатору документації, матеріальних цінностей банкрута.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 09.08.2019р. ухвалено видати наказ на примусове виконання постанови Господарського суду Одеської області про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури від 19.03.2019р. по справі №916/2440/18 про визнання банкрутом ПП „Альфа-Ком"
09.08.2019р. видано наказ про примусове виконання ухвали суду, який ліквідатор банкрута скерував до Першого Київського відділу ВДВС м. Оеса ГТУЮ в Одеські області.
Однак, жодна документація та майнові активи ліквідатору банкрута передані не були.
Ліквідатором за результатами проведеної інвентаризації встановлено фактичну відсутність: комбайн зернозбиральний КЗС-812 СХ, рік випуску - 2008, заводський № 08, двигун № НОМЕР_2 , номерний знак НОМЕР_3 ; комбайн зернозбиральний КЗС-812 СХ, рік випуску - 2008, заводський № 06, двигун № НОМЕР_4 , номерний знак НОМЕР_5 ; комбайн зернозбиральний КЗС-812 СХ, рік випуску - 2008, заводський №07, двигун № НОМЕР_6 , номерний знак НОМЕР_7 ; трактор колісний БЕЛАРУС-892, рік випуску - 2008, заводський № НОМЕР_8 , двигун № НОМЕР_9 , номерний знак НОМЕР_10 ; трактор колісний БЕЛ ЛРУС-3022ДЦ. 1, рік випуску - 2011, заводський № НОМЕР_11 , двигун № НОМЕР_12 , номерний знак НОМЕР_13 : обприскувач причіпний САМРО 32Р, рік випуску - 2008, заводський № НОМЕР_18, свідоцтво від 14.04.2008р., №АБ НОМЕР_19.
Зважаючи на виявлені обставини, ліквідатор банкрута листом від 16.04.2019р. № 34-0416/111 звернувся до Ширяївського відділення поліції Роздільнянського відділу поліції ГУНП в Одеській області із заявою про вчинення кримінального правопорушення (у порядку ст. 214 КПК України).
20.05.2019р. на підставі заяви арбітражного керуючого Косякевича С.О. до ЄРДР були внесені відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ст. 388 ч. 1 КК України та проводиться досудове розслідування (кримінальне провадження № 12019160460000110).
Ліквідатор банкрута звернувся зі скаргою від 18.07.2019р. №35-0718/168 до керівника Роздільнянської місцевої прокуратури зі скаргою на бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягала у недотриманні розумних строків піл час досудового розслідування.
Листом від 15.08.2019р. Роздільнянська місцева прокуратура поінформувала про надання Ширяївському відділенню поліції письмових вказівок з метою активації досудового розслідування.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 09.08.2019р. за результатами розгляду клопотання ліквідатора банкрута зобов`язано Головне управління національної поліції в Одеській області оголосити в розшук, в тому числі з включенням до інформаційної підсистеми „Гарпун" інформаційно-телекомунікаційної системи „Інформаційний портал Національної поліції України" сільськогосподарську техніку, що належить ПП „Альфа-Ком": комбайн зернозбиральний КЗС-812 СХ, рік випуску - 2008, заводський №08, двигун № НОМЕР_2 , номерний знак № НОМЕР_3 ; комбайн зернозбиральний КЗС-812 СХ, рік випуску - 2008, заводський №06, двигун № НОМЕР_4 , номерний знак НОМЕР_5 ; комбайн зернозбиральний КЗС-812 СХ, рік випуску - 2008, заводський №07, двигун № НОМЕР_6 , номерний знак НОМЕР_7 ; трактор колісний БЕЛАРУС-892, рік випуску - 2008, заводський № НОМЕР_8 , двигун № НОМЕР_9 , номерний знак НОМЕР_10 ; трактор колісний БЕЛАРУС-3022ДЦ.1, рік випуску - 2011, заводський № НОМЕР_11 , двигун № НОМЕР_12 , номерний знак НОМЕР_13 ; обприскувач причіпний САМРО 32Р, рік випуску 2008, заводський №0587, свідоцтво від 14.04.2008р. № НОМЕР_14 ; зобов`язано Головне управління національної поліції в Одеській області здійснити розшук вказаної сільськогосподарської техніки та її затримання та передати затриману техніку ліквідатору ПП „Альфа-Ком" арбітражному керуючому Косякевичу С.О.
Однак,' сільськогосподарська техніка виявлена не була; виявлено було лише транспортний засіб.
У відповідь на лист ліквідатора, Ширяївський районний ВДВС листом віх 15.04.2019р. поінформував, що відділом здійснено опис та арешт лише однієї одиниці техніки, а саме: ВАЗ 212140, 2008 р.в. білого кольору, д/з НОМЕР_1 .
Згідно звіту ліквідатором банкрута 08.06.2019р. був здійснений виїзд до смт. Ширяєво та отримано від Ширяївського райнного ВДВС вищевказаний транспортний засіб.
З метою реалізації майна банкрута, а саме - автотранспортного засобу ВАЗ 2121 (НИВА) - ліквідатором залучено суб`єкт оціночної діяльності, яким проведено оцінку майна; вартість автомобілю склала 89 тис. грн.
За результати проведення аукціонів з реалізації майна банкрута, а саме - автомобіля ВАЗ 212140 (НИВА), 2008 р.в. білого кольору, д/з НОМЕР_15 , на повторному аукціоні від 07.11.2019р. вказане банкрута реалізовано за 36 312,90 гри. Кошти, отримані віл реалізації майна банкрута направлено на погашення вимог кредиторів.
За результатами проведеного аналізу фінансово-господарської діяльності банкрута, з поміж іншого, встановлено наявність ознак дій з доведення ПП «Фльфа-Ком» до банкрутства.
За результатом розгляду заяви про покладення субсидіарної відповідальності на керівні органи підприємства ухвалою заяву ліквідатора ПП „Альфа-Ком" арбітражного керуючого Косякевича С.О. про покладення субсидіарної відповідальності та стягнення солідарно з Лобунця С.І. , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 грошових коштів у розмірі 2 790 085, 45 грн. - задоволено частково; покладено субсидіарну відповідальність на Лобунця С.І. ; стягнуто з Лобунця С.І. на користь ПП „Альфа-Ком" 2 790 085, 45 грн.
Наказ суду від 15.01.2020р. перебував на примусовому виконанні в Першому Київському відділу ДВС у місті Одесі Південного міжрегіонального управління Міністерства (постанови про відкриття виконавчого провадження №61261592 від 18.02.2020р. та про повернення виконавчого провадження від 24.02.2021р.; постанови про відкриття виконавчого провадження НОМЕР_17 від 26.09.2022р.) та у приватного виконавця (постанови про відкриття виконавчого провадження НОМЕР_16 від 02.07.2021р. та про повернення виконавчого провадження від 02.06.2022р.).
За результатами проведення чергового аукціону, відповідно до протоколу №BRD001-UA-20230525-71615 від 05.06.2023р., ТОВ "КОМПАНІЯ "НІКО-ТЛИС" сплатило банкруту повну ціну за придбання майна на аукціоні, а останній відступив покупцю право вимоги до ЛОБУНЦЯ С.І .
Кошти, отримані від реалізації вказаного активу банкрута направлено на погашення вимог кредиторів.
Таким чином, в процедурі ліквідації на погашення вимог кредиторів спрямовано 45 258,51 грн., про що свідчать наявні в матеріалах справи платіжні доручення.
Згідно довідки АТ «Укрсиббанк» №82-1-06/395 від 27.11.2020р. рахунки ПП «Альфа-Ком» - закриті.
Відповідно до довідки АТ «Райффайзен Банк Аваль» №Д1-В43/27/1710 від 14.07.2023р. рахунки ПП «Альфа-Ком» - закриті.
Згідно ліквідаційного балансу банкрута станом на 01.09.2023р. у ПП «Альфа-Ком» відсутні будь-які активи та рахується поточна кредиторська заборгованість за довгостроковими зобов`язаннями (рядок 1610) в сумі 2798 тис. грн. та всього за цим розділом (рядок 1695) - 2798 тис. грн.
У звіті ліквідатором банкрута повідомлено, що у зв`язку із відсутністю архівних документів банкрута - відсутня необхідність передачі будь-яких документів до архівної установи.
29.08.2023р. відбулося засідання комітету кредиторів ПП «Альфа-Ком», оформленого протоколом №8, на якому вирішено звіт ліквідатора банкрута взяти до відома.
Заперечень щодо звіту ліквідатора банкрута та скарг на його дії до суду не надходило.
Норми права, що підлягають застосуванню
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
З 21.10.2019р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства.
Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства з дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратили чинність: Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, Провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Провадження у даній справі було порушено у 2018 році в період дії Закону України "Про вiдновлення платоспроможностi боржника або визнання його банкрутом" у редакції від 18.01.2013р.
Відповідно до ч. 1 ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта. (рішення Конституційного Суду України про офіційне тлумачення статей 58, 78, 79, 81 Конституції України та статей 243-21, 243-22, 243-25 Цивільного процесуального кодексу України (у справі щодо несумісності депутатського мандата) від 13.05.1997р. №1-зп/1997).
Принцип закріплений у ч. 1 ст. 58 Конституції України треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце (рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої ст. 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів від 09.02.1999р. №1-рп/1999).
Суть положення ст. 58 Конституції України про незворотність дії законів та інших нормативно-правових актів у часі, на яке посилався Вищий арбітражний суд України, полягає в тому, що дія законів та інших нормативно-правових актів поширюється на ті відносини, які виникли після набуття чинності , і не поширюється на правовідносини, які виникли і закінчилися до набуття такої чинності (рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Відкритого акціонерного товариства „Концерн Стирол" щодо офіційного тлумачення положення абзацу першого пункту 1 частини першої статті 12 Господарського процесуального кодексу України (справа про оспорювання актів у господарському суді) від 02.07.2002р. №13-рп/2002).
Таким чином, судом застосовується положення Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в частині розгляду звіту ліквідатора за принципом, закріпленим в ст. 58 Конституції України, оскільки ліквідаційні заходи проведені, звіт ліквідатором банкрута оформлений, затверджений комітетом кредиторів та поданий до суду під час дії вказаного Закону, а тому і оцінюється судом на предмет відповідності нормам Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ч. 2 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред`являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов`язковому зберіганню, на строк не менше п`яти років з дати визнання особи банкрутом; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному реєстратору в електронній формі через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості, необхідні для ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу. Для цього за погодженням із Службою безпеки України визначає склад ліквідаційної комісії режимно-секретного органу, яка формується в установленому законодавством порядку; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно ч. 3 ст. 98 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час реалізації своїх прав та обов`язків арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) зобов`язаний діяти добросовісно, розсудливо, з метою, з якою ці права та обов`язки надано (покладено), обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на підставі, у межах та спосіб, що передбачені Конституцією та законодавством України про банкрутство.
Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків). Про час і місце судового засідання, у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Згідно ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута, складає висновок про наявність або відсутність ознак доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій під час провадження у справі про банкрутство за результатом його проведення; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; подає відомості (інформацію), необхідні для ведення Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів. Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Згідно ч. 3 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Ч. 6 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний окремо зазначити такі майнові активи у ліквідаційному балансі та подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
У відповідності з ч.7 ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства Вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) у разі затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Відповідно до ч. 3 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства про закриття провадження у справі про банкрутство постановляється ухвала.
Ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що у випадках, передбачених пунктами 5-8 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Ст. 73 ГПК України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Ч.ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Ст. 76 ГПК України передбачено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно ч. 1 ст. 80 ГПК України учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.
Ч.ч. 1, 2 ст. 91 ГПК України передбачено, що письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.
Ліквідація боржника - це припинення існування суб`єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом. Ліквідаційна процедура, як стадія провадження у справі про банкрутство, є однією з найбільш ймовірних та прогнозованих процедур, які застосовуються до неплатоспроможного боржника та є механізмом виведення з ринку нерентабельних та неперспективних підприємств.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.
Отже, Кодексом України з процедур банкрутства передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіту ліквідатора і є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, що проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення.
На необхідності дотримання зазначеного принципу неодноразово зверталася увага Касаційним господарським судом у складі Верховного Суду під час касаційного перегляду судових рішень, зокрема у постановах від 28.11.2019 у справі № 18/1971/12, від 27.02.2020 у справі № 910/21227/16, від 25.06.2020 у справі № 44/484-б, від 27.10.2020 у справі № 28/29-б-43/212-2012.
За змістом положень статей 61-65, 90 КУзПБ ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи. Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, зокрема, оцінити повноту пошуку, виявлення майнових активів банкрута, для включення їх в ліквідаційну масу, дати оцінку діям ліквідатора щодо пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, надати оцінку повноті реалізації ліквідатором активів боржника, а також з`ясувати чи здійснювались ліквідатором заходи для виявлення та повернення дебіторської заборгованості банкрута. Висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні. Розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, в судовому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість, правомірність та повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу (висновки викладені у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 08.08.2019 у справі № 922/2817/18, від 12.09.2019 у справі № 914/3812/15).
Під час ліквідаційної процедури, ліквідатор має здійснювати заходи спрямовані на пошук, виявлення і повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. Крім того, ліквідатор має здійснювати обґрунтовані і логічні дії, а також здійснювати запити до відповідних органів, з врахуванням минулої діяльності банкрута. При цьому, кількість запитів не є критерієм якості роботи ліквідатора. Таким критерієм є наповнення ліквідаційної маси (висновки сформульовані у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 31.10.2018 у справі № 903/975/14, від 27.02.2020 у справі № 910/21227/16, від 25.06.2020 у справі № 44/484-б).
Звіт та ліквідаційний баланс, як підсумковий документ, що подається ліквідатором господарському суду в зв`язку з закінченням ліквідаційної процедури, не може бути затверджений господарським судом у відсутності доказів аналізу ліквідатором первісної бухгалтерської документації боржника, а також, у відсутності аналізу судом дій ліквідатора щодо виявлення майна банкрута що підлягає включенню до ліквідаційної маси, а також, його дій щодо пошуку нерухомого, рухомого майна банкрута і дебіторської заборгованості (висновок викладений у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 29.03.2018 у справі № Б-39/134-10, від 26.07.2018 у справі №904/9631/15, від 27.10.2020 у справі № 28/29-б-43/212-2012).
Судом встановлено, що з метою розшуку та виявлення майна боржника, ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Косякевичем С.О. було надіслано відповідні письмові запити на адреси установ та організацій, що здійснюють державну реєстрацію права власності на майно та отримані відповіді; ліквідатором банкрута вживав всіх можливих заходів, спрямованих на пошук виявлення та повернення майна ПП «Альфа-Ком», а саме: проведення інвентаризації, виїзд за місцезнаходженням майна, подання наказів суду до виконавчої служби, звернення до правоохоронних органів, а також продажу майна та часткове погашення вимог кредиторів.
Враховуючи положення Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд, розглянув ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, встановив обґрунтованість, правомірність та безсумнівну повноту дій ліквідатора, а також достовірність змісту ліквідаційного балансу, відповідність законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора.
За таких обставин, суд затверджує звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, припиняє юридичну особу - ПП «Альфа-Ком», закриває провадження у справі, припиняє повноваження ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Косякевича С.О.
Керуючись ст. 46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ч.ч.1, 4 Прикінцевих та Перехідних положень, ст.ст. 61, 65, п.7 ч.1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
У Х В А Л И В:
1.Затвердити звіт ліквідатора Приватного підприємства „Альфа-Ком" (66800, Одеська обл., Ширяївський район, смт. Ширяєве, вул. Коробченка, буд. 13; код ЄДРПОУ 34858097).
2.Затвердити ліквідаційний баланс Приватного підприємства „Альфа-Ком" (66800, Одеська обл., Ширяївський район, смт. Ширяєве, вул. Коробченка, буд. 13; код ЄДРПОУ 34858097).
3. Вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.
4.Припинити юридичну особу Приватне підприємство „Альфа-Ком" (66800, Одеська обл., Ширяївський район, смт. Ширяєве, вул. Коробченка, буд. 13; код ЄДРПОУ 34858097).
5.Припинити повноваження ліквідатора Приватного підприємства „Альфа-Ком" (66800, Одеська обл., Ширяївський район, смт. Ширяєве, вул. Коробченка, буд. 13; код ЄДРПОУ 34858097) арбітражного керуючого Косякевича Сергія Олексійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №40 від 31.01.2013р.
6.Закрити провадження у справі №916/2440/18.
7.Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Ухвала набирає законної сили 18 вересня 2023р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги.
Повну ухвалу складено та підписано 25 вересня 2023р.
Копію ухвали надіслати на електронну адресу: ТОВ "Спектр-Агро" (agro@spectr-agro.com), ТОВ "Компанія "НОТАПС" (notaps@ukr.net), Головному управлінню ДПС в Одеській області (od.official@tax.gov.ua), ліквідатору банкрута арбітражному керуючому Косякевичу С.О. ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ).
Копію ухвали надіслати: відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради (65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6), Ширяївському ВДВС у Березівському районі Одеської області Південного міжрегіо нального управління міністерства юстиції (м. Одеса) (66800, Одеська обл., смт. Ширяєве, вул. Соборна, 158).
Суддя Л.І. Грабован
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2023 |
Оприлюднено | 27.09.2023 |
Номер документу | 113689802 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Грабован Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні