ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2023 року Справа № 160/14673/23 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіЗлатіна Станіслава Вікторовича за участі секретаря судового засіданняДивнич Д.І. за участі: представника позивача представника відповідача не з`явився Синько Т.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САН РАЙЗ ПЛЮС" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення
УСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позовом до суду, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення № 0098370905 від 09.05.2023 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яким до ТОВ «Сан Райз Плюс» застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у розмірі 14280 грн.
Позовній вимоги обгрунтовані наступним:
оскаржуване податкове повідомлення рішення підписано від імені відповідача не уповноваженою на те особою, оскільки у ЄДРПОУ відсутня інформація про представника відповідача Табалу Вадима;
під час дії воєнного стану згідно вимог п.69.1 п.69 підрозділу ХХ Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів подання податкової звітності, такий платник податків звільняється від відповідальності передбаченої ПК України з обов`язковим виконанням такого обов`язку протягом 6 місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні;
згідно листа Торгово-Промислової палати України від 28.02.2022 року № 2024/02.0-7.1 військова агресія рф проти України є форс-мажорною обставиною з 24.02.2022 року; зазначені обставини є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарювання за окремими податковим обов`язком, виконання якого настало згідно умов законодавчих чи інших нормативних актів і виконання якого стало неможливим у становлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Ухвалою суду від 29.06.2023 року відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, у якому просить суд відмовити у задоволенні позову щ наступних підстав:
відповідачем проведено камеральну перевірку своєчасності подання позивачем податкової звітності
під час проведення даної перевірки встановлено, що позивачем не подав у встановлений строк декларації акцизного податку за лютий-грудень 2022 року та січень-березень 2023 року;
позивач не подав до відповідача заяву про неможливість виконання ним свого обов`язку щодо подання податкової звітності під час дії воєнного стану в Україні;
податкове повідомлення рішення підписано уповноваженою на те особою, що підтверджується наказом відповідача від 26.01.2023 року № 42 «Про делегування повноважень» про уповноваження Табалу Вадима підписувати відповідні податкові повідомлення рішення за результатами камеральних та фактичних перевірок.
Ухвалою суду від 18.09.2023 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Позивач у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином через систему Електронний суд; у позовній заяві просить суд розглянути справу без його участі.
Відповідач у судовому засіданні заперечував проти позову.
Суд, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, заслухавши пояснення представника відповідача, встановив наступне.
Позивач за даними відповідача має ліцензію на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; вказані обставини не спростовані позивачем.
Відповідач провів камеральну перевірку щодо не подання позивачем декларацій акцизного податку, за наслідками якої складено Акт від 25.04.2023 року № 15032/04-36-09-05/43956316.
У акті перевірки вказано про не подання позивачем у період часу лютий-грудень 2022 року та січень-березень 2023 року декларацій акцизного податку; до позивача раніше застосовувався відповідачем штраф у розмірі 340 грн. за порушення граничного строку подання податкової декларації з ПДВ згідно податкового повідомлення рішення від 06.03.2023 року № 0039170409.
На підставі акту камеральної перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення рішення № 0098370905 від 09.05.2023 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яким до ТОВ «Сан Райз Плюс» застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у розмірі 14 280 грн.
Позивач та відповідач не надали суду доказів оскарження у судовому або адміністративному порядку податкового повідомлення рішення від 06.03.2023 року № 0039170409, яким до позивача раніше застосовувався відповідачем штраф у розмірі 340 грн. за порушення граничного строку подання податкової декларації з ПДВ; копія даного податкового повідомлення рішення міститься у матеріалах справи.
Щодо доводу позивача про те, що оскаржуване податкове повідомлення рішення підписано від імені відповідача не уповноваженою на те особою, оскільки у ЄДРПОУ відсутня інформація про представника відповідача Табала Вадима.
Відповідач надав суду копії наказу ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 26.01.2023 року № 42 «Про делегування повноважень» про уповноваження Табалу Вадима підписувати відповідні податкові повідомлення рішення за результатами камеральних та фактичних перевірок.
За вказаних обставин суд відхиляє даний довод позивача.
Щодо доводу позивача про те, що під час дії воєнного стану згідно вимог п.69.1 п.69 підрозділу ХХ Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів подання податкової звітності, такий платник податків звільняється від відповідальності передбаченої ПК України з обов`язковим виконанням такого обов`язку протягом 6 місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні; та посилання позивача на лист Торгово-Промислової палати України від 28.02.2022 року № 2024/02.0-7.1, то суд зазначає наступне.
Загальні умови притягнення до фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи визначені у статті 112 ПК України.
Особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення за умови наявності в її діянні (дії або бездіяльності) вини, крім випадків, передбачених цим Кодексом (п.112.1 ПК України).
Особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання (112.2 ПК України).
Обставинами, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є, зокрема: вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору) (п.112.8.9 ПК України).
Згідно листа Торгово-Промислової палати України від 28.02.2022 року № 2024/02.0-7.1 військова агресія рф проти України є форс-мажорною обставиною з 24.02.2022 року; зазначені обставини є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарювання за окремими податковим обов`язком, виконання якого настало згідно умов законодавчих чи інших нормативних актів і виконання якого стало неможливим у становлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).
Таким чином, даний лист встановлює, що військова агресія рф є форс-мажорною обставиною з 24.02.2022 року та може слугувати підставою для звільнення суб`єкта господарювання від відповідальності за невиконання обов`язків в т.ч. і подання податкової звітності лише у разі коли не виконання такого обов`язку зумовлено саме військовою агресією рф.
Згідно вимог ст. 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.
Позивач не надав суду доказів його звернення до Торгово-промислової палати України та/або уповноважених нею регіональних торгово-промислових палат для отримання сертифікату та самого сертифікату ТПП про підтвердження існування саме для позивача форс-мажорних обставин, через які позивач не може виконати свій обов`язок передбачений ПК України: подання податкової звітності.
Згідно п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
Отже, на період дії воєнного стану, тобто з 24.02.2022 року, підлягають застосуванню норми п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України як спеціальні.
Згідно п. 69.1 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо, зокрема:
подання звітності, у тому числі передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період), за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року.
Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження затверджено наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225.
Цей Порядок розроблено відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі - Кодекс) з метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо. Дія цього Порядку поширюється на платників податків - фізичних осіб - резидентів України, зокрема самозайнятих осіб, юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування, та на яких покладено обов`язок зі сплати податків та зборів, подання звітності, виконання інших обов`язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно вказаного вище порядку керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку на підставі відповідної заяви платника податків.
Позивач не надав суду доказів звернення із заявою до відповідача щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.
Відповідач під час розгляду справи повідомив суд про те, що від позивача заява щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку не надходила.
Таким чином, позивач не довів належними засобами доказування факту чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку під час дії воєнного стану на всій території України.
За вказаних обставин позивач повинен був подати відповідну звітність до податкового органу за період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період) до 20.07.2022 року та подавати місячну звітність в подальшому щомісячно.
Згідно статті 120 ПК України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Позивач та відповідач не надали суду доказів оскарження у судовому або адміністративному порядку податкового повідомлення рішення від 06.03.2023 року № 0039170409, яким до позивача раніше застосовувався відповідачем штраф у розмірі 340 грн. за порушення граничного строку подання податкової декларації з ПДВ.
Таким чином, відповідач правомірно застосував до позивача штраф у розмірі саме 1020 грн. за кожне неподання або несвоєчасне подання звітності.
На підставі викладеного суд не знаходить підстав для задоволення позову.
Судові витрати покладаються на позивача, оскільки у задоволенні позову відмовлено.
Керуючись ст. 241-246 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Сан Райз Плюс» (51280, Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Знаменівка, вул. Українська, 257, код ЄДРПОУ 43956316) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а, код ЄДРПОУ ВП 44118658) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення відмовити повністю.
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 25 вересня 2023 року.
Суддя С.В. Златін
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2023 |
Оприлюднено | 27.09.2023 |
Номер документу | 113692287 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні