Справа № 420/10853/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 вересня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хурси О.О., розглянувши у порядку письмового провадження в місті Одесі справу за адміністративним позовом Управління капітального будівництва Одеської міської ради до Державної аудиторської служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» про визнання протиправним та скасування висновку,
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління капітального будівництва Одеської міської ради до Державної аудиторської служби України, у якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати висновок Держаудитслужби від 28.04.2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі Управління капітального будівництва Одеської міської ради щодо закупівлі робіт: «Капітальний ремонт будівлі літ. A з впровадженням енергозберігаючих технологій Одеського ЗДО «Ясла-садок» № 19 комбінованого типу Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Мечникова, 2 В».
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 28.04.2023 року в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 28.04.2023 № 486 Державної аудиторської служби України, за результатами якого зобов`язано здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору.
Вважає, що висновок про результати моніторинг процедури закупівлі від 28.04.2023 № 486 Державної аудиторської служби України є необґрунтованим та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства у зв`язку з чим підлягає скасуванню судом.
Щодо відсутності у учасника закупівлі документів, які б свідчили про наявність відповідної будівельної техніки для виконання завдань за договором, позивач зазначив, що встановлення кваліфікаційних критеріїв є виключним правом замовника. Замовник може самостійно визначити спосіб документального підтвердження, в тому числі, й такого критерію, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази та працівників відповідної кваліфікації, а також може самостійно визначити межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію з урахуванням загальних принципів здійснення державних закупівель. В складі тендерної пропозиції учасника наявна довідка про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази. А також учасником у складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист, який гарантує, що у разі визначення переможця в даній процедурі закупівлі та при першій необхідності має можливість залучити додаткових працівників за спеціальностями, необхідними для виконання робіт за вказаним предметом закупівлі з обов`язковим працевлаштуванням відповідно до вимог КЗпП України та чинного законодавства України а також наймати, орендувати чи купувати необхідну техніку та обладнання для виконання робіт в обсягах та строках визначених договором про закупівлю. Тобто, ТОВ «ПРОЕКТНОБУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» було підтверджено у відповідності до вимог тендерної документації наявність техніки та обладнання яке необхідне для виконання договору.
Стосовно зазначення відповідача щодо ненадання учасником документів які б підтверджували присвоєння зазначеним у довідці підприємства про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та будуть залучені до виконання зобов`язань за предметом даних торгів працівникам відповідної кваліфікації, зокрема дипломів про освіту що не відповідає вимогам пункту 2 додатку 1 «Перелік документів які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» позивач зауважив, що умови тендерної документації не містили обов`язкової умови про надання документів які б підтверджували присвоєння зазначеним у довідці працівникам відповідної кваліфікації, зокрема дипломів про освіту, у складі пропозиції учасника.
Таким чином, позивач вважає, що учасником закупівлі надані всі документи, які вимагалося замовником під час оголошення процедури закупівлі.
Ухвалою суду від 18.05.2023 року позов залишено без руху.
Ухвалою суду від 07.06.2023 року позовна заява прийнята до розгляду та провадження по справі відкрите, вирішено розгляд справи здійснити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
До суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач просив відмовити в задоволенні позову повністю, зазначивши, що замовником не було дотримано законодавство у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі.
Відповідач вказав, що тендерною документацією позивача точно та без винятків визначено перелік документів якими потрібно підтвердити відповідність учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, зокрема у пункті 1 додатку 1 тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання довідки про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залучені при виконанні даних робіт.
Також додатком 3 «Технічне завдання» до тендерної документації передбачено виконання комплексу робіт, що потребують наявності обладнання, інструментів, машин та механізмів, необхідних для виконання робіт (надання послуг), що є предметом закупівлі. Серед іншого, технічним завданням передбачено виконання будівельних робіт із використанням автогрейдерiв, глибина корита понад 250 мм до 500 мм (глибина корита 260 мм).
При цьому учасник закупівлі ТОВ «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» у складі своєї тендерної пропозиції надав підсумкову відомість ресурсів в якій зазначив, що для виконання робіт, необхідно використання автогрейдерів, віброущільнювачів та екскаваторів.
Водночас, учасник ТОВ «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» в довідці про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази від 24.02.2023 № 19/1-23 із переліком обладнання, машин та механізмів для виконання робіт (надання послуг), що є предметом закупівлі, не зазначив таку будівельну техніку, як автогрейдери середнього типу, потужність 99 кВт [135 к.с.], віброущільнювачі [віброплити] з бензиновим двигуном легкі, маса до 100 кг та екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3 .
При цьому жодних інших документів, які б свідчили про наявність відповідної будівельної техніки в учасник ТОВ «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» у складі своєї тендерної пропозиції не надав.
Зважаючи на зазначене, учасник ТОВ «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» не підтвердивши наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яка буде безпосередньо залучена при виконанні робіт, недотримався вимог пункту 1 додатку 1 «Перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації, а Замовник на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922 не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ПРОЕКТНО БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Також відповідно до пункту 2 додатка 1 «Перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання довідки підприємства про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та будуть залучені до виконання зобов`язань за предметом даних торгів - таблиця № 2.
До довідки обов`язково надається скановані копії документів виготовлених з оригіналів: штатний розпис, трудові книжки (достатньо першої та останньої сторінок) або трудові угоди або цивільно-правові угоди, та інше (якщо такі мають місце бути) працівників, зазначених в довідці, та які працюють в учасника за основним місцем роботи.
У складі пропозиції ТОВ «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 13.03.2023 № 14/1-23-24 в якій зазначено інформацію про наявність працівників за наступними посадами, а саме: директор, головний інженер, головний енергетик, інженер з охорони праці, виконавець робіт, штукатури та маляр.
При цьому документів, які б підтверджували присвоєння зазначеним у довідці працівникам відповідної кваліфікації, зокрема дипломів про освіту або інших документів, у складі пропозиції ТОВ «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» не надано.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» не відповідає пункту 2 додатку 1 «Перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації, через те що замовник не може перевірити кваліфікацію працівників та їх знання без документів, які б це підтверджували.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
22.02.2023 року Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради оголошено на електронному майданчику PROZORRO процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю робіт «Капітальний ремонт будівлі літ. А з впровадженням енергозберігаючих технологій Одеського ЗДО «Ясла-садок» № 19 комбінованого типу Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Мечникова, 2 В», очікуваною вартістю 24 866 400 грн.
Позивачем було оприлюднено тендерну документацію на закупівлю робіт «Капітальний ремонт будівлі літ. А з впровадженням енергозберігаючих технологій Одеського ЗДО «Ясла-садок» № 19 комбінованого типу Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Мечникова, 2 В» ДК 021:2015-45453000-7- Капітальний ремонт і реставрація.
Держаудитслужба відповідно до частини другої статті 8 Закону № 922, пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, та на підставі наказу Держаудитслужби від 05.04.2023 № 92 (дала Наказ № 92) здійснила моніторинг процедури закупівлі UА-2023-02-22-007596-а («Капітальний ремонт будівлі літ. А з впровадженням енергозберігаючих технологій Одеського ЗДО «Ясла-садок» № 19 комбінованого типу Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Мечникова, 2 В»), очікуваною вартістю 24 866 400,00 гривні.
20.03.2023 року між Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради та ТОВ «ПРОЕКТНОБУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» укладено Договір № 1-23/П про закупівлю підрядних робіт за державні кошти.
За результатами проведеного моніторингу складено висновок про результати моніторингу у процедурі закупівлі від 28.04.2023 № 486, відповідно до якого відповідачем виявлено порушення:
-за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПРОЕКТНО- БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Крім того, з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ`єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов`язала здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Не погоджуючись із зазначеним висновком позивач звернувся з даним позовом до суду.
Правові та організаційні засади здійснення фінансового контролю в Україні, визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 №2939-ХІІ (надалі Закон №2939-ХІІ).
Відповідно до статті 2 Закону №2939-ХІІ, головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель.
Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.
Правові та організаційні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав, серед іншого інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов`язання щодо усунення такого порушення.
Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено ознаки порушення законодавства, вжиття заходів щодо яких не належить до компетенції органу державного фінансового контролю, про це письмово повідомляються відповідні державні органи.
Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку.
Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до ч. 9 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Згідно з ч.1 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено, що відповідно до умов процедури закупівлі Замовником закуповуються роботи «Капітальний ремонт будівлі літ. A з впровадженням енергозберігаючих технологій Одеського ЗДО «Ясла-садок» № 19 комбінованого типу Одеської міської ради за адресою: м. Одеса, вул. Мечникова, 2 В».
Згідно з п.27 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі», роботи - розроблення проектної документації на об`єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам`яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об`єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об`єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Суд вважає необґрунтованими твердження відповідача про відсутність у учасника закупівлі документів, які б свідчили про наявність відповідної будівельної техніки для виконання завдань за договором, з огляду на наступне.
У тендерній документації позивача на закупівлю робіт відповідно до пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником визначені кваліфікаційні критерії до учасників, зокрема відповідно до статті 16 Закону.
Спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам, згідно із законодавством - додаток № 1.
Додатком 1 тендерної документації передбачено перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, зокрема п.1 цього Додатку встановлено, що документи, що підтверджують наявність в учасника: обладнання та матерально-технічної бази»: Довідка про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо залученні при виконанні даних робіт згідно таблиці № 1. До довідки надаються: у разі, якщо техніка є власною надаються скановані копії виготовлені з оригіналів свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів; у разі залучення скановані копії виготовлені з оригіналів нотаріально посвідчених договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік технічної бази, яка залучається - у разі залучення скановані копії виготовлені з оригіналів договорів про надання послуг, у яких повинно бути визначено перелік технічної бази, яка залучається; інші документи, (виготовлені з оригіналів документів) які учасник вважає за необхідне надати.
Пунктом 2 Додатку 1 тендерної документації встановлено, що довідка підприємства про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та будуть залучені до виконання зобов`язань за предметом даних торгів таблиця № 2.
До довідки обов`язково надається скановані копії документів виготовлених з оригіналів: штатний розпис, трудові книжки (достатньо першої та останньої сторінок) або трудові угоди або цивільно-правові угоди, та інше (якщо такі мають місце бути) працівників зазначених в довідці, та які працюють в учасника за основним місцем роботи. У разі якщо працівник, зазначений в довідці, працює за сумісництвом, у довідці зазначається дана інформація.
Згідно з частинами першою-третьою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб`єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» наявна довідка від 24.02.2023 року № 19/1-23 про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази. А також учасником в складі тендерної пропозиції надано гарантійний лист від 24.02.2023 № 10/1-23 в якому ТОВ «ПБК «УКРІНВЕСТБУД», гарантує, що у разі визначення переможцем в даній процедурі закупівлі та при першій необхідності має можливість залучати додаткових працівників за спеціальностями, необхідними для виконання робіт за вказаним предметом закупівлі, з обов`язковим працевлаштуванням, відповідно до вимог КЗпП України та чинного законодавства України, а також наймати, орендувати чи купувати необхідну техніку та обладнання для виконання робіт в обсягах та строках визначених договором про закупівлю (а.с.51-52)
Таким чином, ТОВ «ПРОЕКТНОБУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» було підтверджено у відповідності до вимог тендерної документації наявність техніки та обладнання яке необхідне для виконання договору.
Водночас суд вважає неприйнятними доводи відповідача стосовно того, що учасником не надано документів які б підтверджували присвоєння зазначеним у довідці підприємства про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та будуть залучені до виконання зобов`язань за предметом даних торгів працівникам відповідної кваліфікації, зокрема дипломів про освіту що не відповідає вимогам пункту 2 додатку 1 «Перелік документів які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям», з огляду на те, що статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не конкретизовано документи, якими має підтверджуватись відповідна кваліфікація працівників.
Крім того, учасником ТОВ «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 13 березня 2023 року № 14/1-23-24 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. (а.с.53) Умови тендерної документації не містили обов`язкової умови про надання документів, які б підтверджували присвоєння зазначеним у довідці працівникам відповідної кваліфікації, зокрема дипломів про освіту, у складі пропозиції учасника.
Таким чином, суд доходить висновку, що учасником надані всі документи, які вимагалися замовником.
Згідно п.8 ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Суд вважає, що усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків шляхом розірвання договору призведе до порушення прав та інтересів замовника, переможця тендеру та матиме для цих осіб негативні наслідки, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками.
З огляду на викладене суд встановив, що в ході проведення моніторингу закупівель, Держаудитслужба не встановила порушень, які б мали негативний вплив для бюджету, в оскаржуваному висновку не зазначено щодо неефективного, незаконного, нецільового використання бюджетних коштів, не встановлено обставин, що створюють загрозу корупційним діям та зловживанням з боку учасників та відповідно, припинення зобов`язань призведе до невиконання останнім договору.
При цьому, норми Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачають процедури усунення виявлених порушень, процедури закупівлі після визначення переможця, процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю, а також ані Законом, ані іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати саме розірвання договорів.
Таким чином, переможцем було в повному обсязі виконано вимоги Замовника, зазначені у тендерній документації.
Тобто, суд вважає, що оскаржуваний висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 28.04.2023 № 486 не відповідає критеріям обґрунтованості, своєчасності та розсудливості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для їх прийняття, та з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача та третьої особи, а також суспільних інтересів, і цілями, на досягнення яких вони спрямовані.
За таких обставин, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 28.04.2023 № 486 є протиправним та підлягає скасуванню.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 2,3,6,7,8,9,12,139,241-246 КАС України, суд,
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Управління капітального будівництва Одеської міської ради (ЄДРПОУ 04056902, 65091, м. Одеса, вул. Комітетська, 10-а) до Державної аудиторської служби України (код ЄДРПОУ 40165856, 04070, м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 4), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «УКРІНВЕСТБУД» (ЄДРПОУ 41973836, 65091, м. Одеса, вул. Комітетська, 14) про визнання протиправним та скасування висновку задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі від 28.04.2023 № 486.
Рішення набирає законної сили у порядку ст.255 КАС України.
Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст.295-297 КАС України.
Суддя О.О. Хурса
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2023 |
Оприлюднено | 27.09.2023 |
Номер документу | 113694679 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Хурса О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні