Постанова
від 25.09.2023 по справі 338/1348/23
БОГОРОДЧАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Справа № 338/1348/23

25 вересня 2023 року селище Богородчани

Суддя Богородчанського районного суду Івано-Франківської області Куценко О. О., розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживає АДРЕСА_1 , працює керівником ТзОВ "Капрол-Україна", громадянин України,

за ч.1 ст. 163-1, ч. 1 ст. 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

в с т а н о в и в:

Під час проведення камеральної перевірки податкової звітності ТзОВ "Капрол-Україна" (код ЄДРПОУ 31979454), місцезнаходження: вулиця Гірника, 21 смт Богородчани Івано-Франківського району Івано-Франківської області, акт перевірки від 23 серпня 2023 року №9570/09-19-04-09/31979454, встановлено, що керівником товариства з обмеженою відповідальністю "Капрол-Україна" ОСОБА_1 несвоєчасно подано податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2023 року (граничний термін подання декларації - 20 червня 2023 року, фактично подано 21 червня 2023 року) та з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2023 рік (граничний термін подання декларації 20 лютого 2023 року, фактично подано 05 липня 2023 року), порушивши пп.49.18.1 п.49.18 ст49, пп.266.7.5 п.266.7 ст.266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (змінами та доповненнями). Вказаними діями вчинено адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1ст. 163-1 КУпАП.

Крім того, за результатами проведеної перевірки ТзОВ "Капрол-Україна" (код ЄДРПОУ 31979454), акт перевірки №9569/09-19-04-09/31979454 від 23.08.2023р., встановлено, що ОСОБА_1 перебуваючи на посаді керівника ТзОВ "Капрол-Україна", вчинив правопорушення, передбачене п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 288.7 ст. 288, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, а саме несвоєчасна сплата (несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування) єдиного податку з юридичних осіб. Вказаними діями вчинено адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1ст. 163-2 КУпАП.

В суд ОСОБА_1 не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку, клопотання про відкладення розгляду справи до суду від ОСОБА_1 не надходило.

Відповідно до ч. 1 ст. 268 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Прецедентна практика ЄСПЛ щодо застосування статті 6Конвенціїпрозахист правлюдиниіосновоположних свобод визначає, що доступ до суду не є абсолютним і національним законодавством може обмежуватись, зокрема для дотримання правил судової процедури, і це не є порушенням права на справедливий суд. Сторона, яка задіяна в ході судового розгляду справи, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки. У справі «Юніон Аліментаріа Сандерс С. А. проти Іспанії» ЄСПЛ вказав, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.

За таких обставин вважаю за можливе провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності на підставі наявних в справі доказів.

Завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення, згідно зі ст.245 КУпАП, є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи з дотриманням процесуальної форми її розгляду.

Вимогамист. 280 КУпАПпередбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно дост. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Оцінивши всі зібрані по справі докази за своїм внутрішнім переконанням, з врахуванням всебічного, повного і об`єктивного дослідження всіх обставин справи в їх сукупності, приходжу до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, та складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, з таких підстав.

Так, вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченогост. 163-1 ч. 1 КУпАП, доведена протоколом про адміністративне правопорушення N 2437 від 23.08.2023 року та актом камеральної перевірки податкової звітності від 23 серпня 2023 року №9570/09-19-04-09/31979454.

Статтею 163-1 ч. 1 КУпАПпередбачено адміністративну відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Таким чином, суд приходить до висновку, що дії ОСОБА_1 правильно кваліфіковано заст. 163-1 ч. 1 КУпАП, оскільки він будучи посадовою особою вчинив порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку, що повністю доведено в суді.

Так, згідно ч. 1 ст. 163-2 КУпАП відповідальність настає за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).

Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Крім того, згідно з п. 288.7 ст. 288 ПК України, податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимогстатей 285-287цього розділу.

Відповідно до п. 287.3 ст. 287 ПК України, податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Як встановлено з матеріалів справи, станом на дату складання протоколу, інформація від ТзОВ «Капрол-Україна» (код ЄДРПОУ 31979454) про відсутність у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів оплати податків та зборів, у тому числі платіжних доручень на перерахування єдиного податку з юридичних осіб, до уповноваженого органу не надходила.

Судом встановлено, що дії ОСОБА_1 правильно кваліфіковані за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП.

Вина ОСОБА_1 підтверджується письмовими доказами зібраними в порядку ст. 251 КУпАП, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення №2438 від 23.08.2023р., актом про результати камеральної перевірки №9569/09-19-04-09/31979454 від 23.08.2023р.

Вказані докази є належними, допустимими та взаємопов`язаними, підтверджують наявність адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-2 КУпАП та винуватість ОСОБА_1 у його вчиненні.

Однак з матеріалів адміністративної справи вбачається, що адміністративне правопорушення за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2023 рік вчинено 21 червня 2023 року, тому граничний строк притягнення до адміністративної відповідальності 21 вересня 2023 року, а адміністративне правопорушення за несвоєчасне подання податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2023 рік вчинено 21 лютого 2023 року, тому граничний строк притягнення до адміністративної відповідальності 21 травня 2023 року.

Також встановлено, що граничний термін сплати суми податку - 30.12.2022 р., тому строк притягнення до адміністративної відповідальності 30 березня 2023 року.

Частиною 7ст. 247 КУпАПпередбачено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю в разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Частиною 2ст. 38 КУпАПвизначено, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цьогоКодексучи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті.

Триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі в стані безперервного продовження цих дій чи бездіяльності (наприклад, проживання без паспорта, самовільне будівництво тощо).

Порушення ж порядку ведення податкового обліку не відноситься до категорії триваючих, оскільки дії були вчинені в конкретному податковому періоді.

Оскільки на момент розгляду справ про адміністративне правопорушення закінчились строки притягнення до адміністративної відповідальності, тому провадження по справі підлягає закриттю на підставі п. 7ст. 247 КУпАП.

Керуючись ст.38, п. 7 ст.247, ст.283-285 КУпАП,

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1ст. 163-1, ч.1 ст. 163-2 Кодексу України про адміністративні правопорушеннята закрити провадження по справах у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи строків накладення стягнення, передбачених ч. 2 ст. 38 КУпАП.

Копію постанови направити ОСОБА_1 .

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті7та частиною першою статті287цьогоКодексу. Апеляційна скарга подається до Івано-Франківського апеляційного суду.

Суддя:

Дата ухвалення рішення25.09.2023
Оприлюднено27.09.2023
Номер документу113708218
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —338/1348/23

Постанова від 25.09.2023

Адмінправопорушення

Богородчанський районний суд Івано-Франківської області

Куценко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні