Провадження № 2-а/734/43/23 Справа № 734/4502/23
Ухвала
26 вересня 2023 року смт. Козелець
Суддя Козелецького районного суду Чернігівської області Іванюк Т.І., вирішуючи питання про відкриття провадження у справі за адміністративним позовом (скаргою) ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України смт.Козелець вул. Незалежності, 3 Чернігівської області про відмову у призначенні субсидії ЖКП,-
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернулася до Козелецького районного суду Чернігівської області з позовом (скаргою) до Управління Пенсійного фонду України смт.Козелець вул. Незалежності, 3 Чернігівської області про відмову у призначенні субсидії ЖКП.
Розглянувши матеріали справи, суд вважає необхідним передати позовну заяву (скаргу) за підсудністю до належного суду, виходячи з такого.
Питання підсудності та передачі адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого встановлені ст.ст. 25-30 КАС України.
Згідно з п. 3 ч. 1 ст.4КАС України адміністративний суд - суд, до компетенції якого цим Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ.
Гарантоване ст.6Конвенції прозахист правлюдини іосновоположних свобод право на справедливий суд включає право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи судом, встановленим законом.
Згідно судової практики Європейського Суду з прав людини фраза «встановленого законом», крім іншого, поширюється на дотримання судом певних норм, які регулюють його діяльність; у разі перевищення судом повноважень, які чітко викладені в процесуальному законі, такий суд не може вважатися «судом, встановленим законом» у значенні п. 1 ст. 6 Конвенції (справа «Сокуренко і Стригун проти України»).
Статтею 20 Кодексу адміністративногосудочинства України розмежовано предметну підсудність місцевих загальних судів як адміністративних судів та окружних адміністративних судів.
Згідно ч.1 ст. 20 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: 1) адміністративні справи, з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; 2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму; 3)адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України; 4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби, щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті; адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років».
У частині 2 ст.20КАСУкраїни вказано, що окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.
Тобто, законодавцем чітко визначено предметну підсудність адміністративних справ місцевим загальним судам.
Оскільки, поданий позивачем позов не входить до переліку справ, що передбачені ч.1 ст. 20 КАС України, вважаю, що за нормами КАС України дана адміністративна справа не підсудна місцевому загальному суду як адміністративному суду, а відповідно до предметно-територіальної юрисдикції (підсудності) підсудна Чернігівському окружному адміністративному суду.
Згідно з ч. 1 ст. 25 КАС України, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Частиною 2 ст.26КАС України встановлено, що позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Частиною 5 ст. 171 КАС України, яка регулює питання відкриття провадження у справі, передбачено, що в разі встановлення судом того, що справа не підсудна цьому суду, суд надсилає справу за підсудністю в порядку, встановленому ст. 29 КАС України.
Відповідно до п.2 ч.1 стаття 29 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Зі змісту ст. ст.29, 171 КАС України вбачається обов`язок суду направити матеріали позовної заяви у відповідності із підсудністю.
Згідно Конвенції про захист правлюдини і основоположнихсвобод від 04.11.1950 р., Закону України «Про виконання рішень, застосування практики Європейського суду з прав людини», інститут підсудності безпосередньо пов`язаний із забезпеченням права на справедливий судовий розгляд, який закріплений у п.1 ст.6 Конвенції, оскільки за його допомогою визначається «належний суд», тобто суд, уповноважений розглядати конкретну справу.
Крім того, недотримання правил юрисдикції (підсудності) є порушенням процесуального закону, який є підставою для скасування рішення з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю (ст.318 ч.1 КАС України).
Статтею 30КАС України визначено, що спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.
З огляду на викладене, суд прийшов до висновку, що дана адміністративна справа предметно непідсудна Козелецькому районному суду Чернігівської області, як адміністративному суду, в зв`язку з чим суд приходить до висновку про передачу даної справи на розгляд Чернігівському окружному адміністративному суду, якому дана справа підсудна.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.20, 29, 294 КАС України, суд,
п о с т а н о в и в:
адміністративну справу за позовом (скаргою) ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України смт.Козелець вул. Незалежності, 3 Чернігівської області про відмову у призначенні субсидії ЖКП - передати до Чернігівського окружного адміністративного суду - за підсудністю.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання її копії безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду.
Суддя
Суд | Козелецький районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2023 |
Оприлюднено | 28.09.2023 |
Номер документу | 113724205 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них |
Адміністративне
Козелецький районний суд Чернігівської області
Іванюк Т. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні