Рішення
від 26.09.2023 по справі 300/4873/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" вересня 2023 р. справа № 300/4873/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Главача І.А., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Мульті-Енерджі" про стягнення податкового боргу в розмірі 545 964,69 гривень,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (надалі, також позивач, ГУ ДПС в Івано-Франківській області) 26.07.2023 звернулося в суд з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Мульті-Енерджі" (надалі, також відповідач, ТОВ "Мульті-Енерджі") про стягнення боргу на суму 545 964,69 гривень з розрахункових рахунків у банках, які обслуговують дане підприємство та за рахунок готівки, що належать відповідачу.

Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача заборгованості перед бюджетом, що виникла внаслідок несплати боргу з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 2380,00 грн відповідно до податкового повідомлення-рішення за № 001394/0702 від 14.03.2023, фінансових (штрафних) санкцій на суму 108 441,59 грн відповідно до податкових повідомлень-рішень № 00/6287/1809 від 15.09.2021, № 00/5988/0407 від 29.11.2022, № 001394/0702 від 14.03.2023, № 001396/0702 від 14.03.2023, з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 1 020,00 грн за податковим повідомленням-рішенням за № 00/6761/0407 від 26.12.2022 та з адміністративних штрафів та інших санкцій у сумі 4 080,00 грн згідно податкового повідомлення-рішення № 001397/0702 від 14.03.2023 винесених на підставі актів камеральної та документальної позапланової виїзної перевірки відповідно. Враховуючи, що у встановлений законом строк та ігноруючи податкову вимогу, надіслану відповідачу, сума податкового боргу в загальному розмірі 545 964,69 гривень добровільно не сплачена, позивач просить стягнути таку заборгованість з відповідача.

Ухвалою від 28.07.2023 Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження в справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін, за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).

Ухвала про відкриття провадження у відповідності до частини 10 статті 171 КАС України направлена сторонам із дотриманням вимог статті 126 КАС України.

Відповідачем ухвала про відкриття провадження отримана 01.08.2023 про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення особи за довіреністю, який знаходиться в матеріалах справи.

Враховуючи вищенаведене судом повідомлено ТОВ "Мульті-Енерджі" в якості відповідача про розгляд адміністративної справи №300/4873/23 належним чином, однак у визначений судом строк правом на подання відзиву відповідач не скористався.

Частиною 6 статті 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає задоволенню зважаючи на такі обставини.

Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 КАС України, дослідивши в сукупності письмові докази, судом встановлено таке.

ТОВ "Мульті-Енерджі" зареєстрований як суб`єкт господарювання, юридична особа та перебуває на обліку в Головному управління ДПС в Івано-Франківській області, як платник орендної плати за землю та податок на прибуток підприємств.

Як вбачається з матеріалів справи, податковий борг відповідача становить 545 964,69 грн, який утворився, зокрема, внаслідок несплати:

1. з орендної плати з юридичних осіб, який виник в результаті несплати основного зобов`язання на суму 421 526,37 грн згідно:

-податкового повідомлення-рішення форми "Р" № 001394/0702 від 14.03.2023 на суму 421 526,37 грн, винесеного на підставі акту документальної позапланової виїзної перевірки № 594/09-19-07-02/41221887 від 31.01.2023;

2. фінансових (штрафних) санкцій на суму 108 441,59 грн згідно:

-податкового повідомлення-рішення форми "ПС" № 00/6287/1809 від 15.09.2021 на суму 680 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки № 4677/09-19-18-09/41221887 від 25.08.2021:

-податкового повідомлення-рішення форми "ПС" № 00/5988/0407 від 29.11.2022 на суму 1 020 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки № 5461/09-19-04-07/41221887 від 09.11.2022;

-податкового повідомлення-рішення форми "Р" № 001394/0702 від 14.03.2023 на суму 105 381,59 грн, винесеного на підставі акту документальної позапланової виїзної перевірки № 594/09-19-07-02/41221887 від 31.01.2023;

-податкового повідомлення-рішення форми "Р" № 001396/0702 від 14.03.2023 на суму 1 360 грн, винесеного на підставі акту документальної позапланової виїзної перевірки № 594/09-19-07-02/41221887 від 31.01.2023;

3. відповідно до ст. 129 Податкового кодексу України нарахована пеня на суму 10 896,73 грн, що обліковується в ІКП платника.

4. з податку на прибуток приватних підприємств, який виник в результаті несплати: штрафних санкцій на суму 1 020,00 грн згідно:

податкового повідомлення-рішення форми "ПС" № 00/6761/0407 від 26.12.2022 на суму 1 020,00 грн, винесеною на підставі акту про результати камеральної перевірки № 6716/09-19-04-07-16 41221887 від 19.12.2022;

5. з адміністративних штрафів та інших санкцій, який виник в результаті несплати штрафних санкцій на суму 4 080,00 грн згідно:

податкового повідомлення-рішення форми "ПС" № 001397 0702 від 14.03.2023 на суму 4 080,00 грн, винесеною на підставі акту документальної позапланової виїзної перевірки № 594/09-19-07-02/41221887 від 31.01.2023.

Судом з`ясовано, що вищевказані Акти № 4677/09-19-18-09/41221887 від 25.08.2021, № 5461/09-19-04-07/41221887 від 09.11.2022, № 6716/09-19-04-07-16 41221887 від 19.12.2022 та № 594/09-19-07-02/41221887 від 31.01.2023 та ППР направлені відповідачу, які отримані останнім, про що свідчать відмітки на рекомендованих повідомленнях про вручення поштового відправлення.

На виконання вимог статті 59 Податкового кодексу України відповідач, 08.08.2020 отримав податкову вимогу форми "Ю" № 0001589-1307-0919 від 26.04.2023 на суму 545 964,69, про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.

У встановлений законом строк відповідач не сплатив суму грошових зобов`язань в загальному розмірі 545 964,69 грн.

На підставі вказаного, Головне управління ДПС в Івано-Франківській області звернулось до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи суд керується положеннями Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України, а також застосовує норми Податкового кодексу України, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (надалі, також ПК України), зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Щодо податку на прибуток приватних підприємств, суд зазначає таке.

Відповідно до підпункту 133.1.1 пункту 133.1 статті 133 ПК України, платниками податку на прибуток - резидентами є: суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.

Згідно з підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 ПК України, об`єктом оподаткування податку на прибуток є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Відповідно до пункту 137.4 статті 137 ПК України, податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.

Згідно з пунктом 120.1. статті 120 ПК України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, -тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Таким чином, у зв`язку із не поданням відповідачем податкової декларації з податку на прибуток за 2021 рік, граничний термін подання якої закінчився 01.03.2022, до нього застосовано штрафні санкції на підставі податкового повідомлення-рішення № 00/6761/0407 від 26.12.2022 на суму 1020,00 грн, що також підтверджується витягом з ІКПП.

Крім того за відповідачем обліковується борг з несплати з адміністративних штрафів та інших санкцій, який виник в результаті несплати штрафних санкцій на суму 4 080,00 грн згідно податкового повідомлення-рішення форми "ПС" № 001397/0702 від 14.03.2023 винесеного на підставі акту документальної позапланової перевірки № 594/09-19-07-02/41221887 від 31.01.2023 (не подання повідомлення за формою № 20-ОПП).

Щодо орендної плати з юридичних осіб.

В пункті 38.1 статті 38 ПК України закріплено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (пункт 54.1 статті 54 ПК України).

Згідно з приписами пункту 288.2 статті 288 Податкового кодексу України платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Відповідно до пункту 288.7 статті 288 Податкового кодексу України період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.

Пунктом 287.3 статті 287 ПК України передбачено, що податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Як вбачається з матеріалів справи за відповідачем обліковується заборгованість по узгодженому податковому зобов`язанню з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 421 526,37 грн згідно податкового повідомлення-рішення № 001394/0702 від 14.03.2023 винесеного на підставі акту документальної позапланової виїзної перевірки № 594/09-19-07-02/41221887 від 31.01.2023 за встановлене порушення заниження податкових зобов`язань з орендної плати за землю на суму 421 526,37 грн, в тому числі за 2019 рік 109 948,00 грн, за 2020 рік 109 948,00 грн, за 2021 рік 109 948,00 грн, за 2022 рік (з 01.01.2022 по 04.10.2022) 91 682,37 грн. Дана обставина також підтверджена витягами з ІКПП.

Крім того до відповідача застосовано фінансові (штрафні) санкції на суму 108 441,59 грн згідно: податкового повідомлення-рішення форми "ПС" № 00/6287/1809 від 15.09.2021 на суму 680 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки № 4677/09-19-18-09/41221887 від 25.08.2021 (порушення граничних строків подання звітності по орендній платі з юридичних осіб; граничний термін подання звітності по платі за землю 2019 року 20.02.2019, граничний термін подання звітності за 2020 рік 20.02.2020, граничний термін подання звітності за 2021 рік 22.02.2021); податкового повідомлення-рішення форми "ПС" № 00/5988/0407 від 29.11.2022 на суму 1 020 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки № 5461/09-19-04-07/41221887 від 09.11.2022 (порушення граничних строків подання звітності по платі за землю 2022 рік, граничний термін подання звітності по платі за землю за 2022 рік 21.02.2022, звітність не подана); податкового повідомлення-рішення форми "Р" № 001394/0702 від 14.03.2023 на суму 105 381,59 грн, винесеного на підставі акту документальної позапланової виїзної перевірки № 594/09-19-07-02/41221887 від 31.01.2023 (заниження податкових зобов`язань з орендної плати за землю на суму 421 526,37 грн, в тому числі за 2019 рік на суму 109 948,00 грн, за 2020 рік на сум 109 948,00 грн, за 2021 рік на суму 109 948,00 грн, за 2022 рік (з 01.01.2022 по 04.10.2022) в сумі 91 682,37 грн); податкового повідомлення-рішення форми "Р" № 001396/0702 від 14.03.2023 на суму 1 360 грн, винесеного на підставі акту документальної позапланової виїзної перевірки № 594/09-19-07-02/41221887 від 31.01.2023 (не подання Декларації по орендній платі за земельну ділянку 2019-2022 роки).

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Як встановлено судом, відповідачу згідно статті 129 ПК України нарахована пеня на суму 10 896,73 грн, що обліковується в ІКП платника податків.

Згідно з вимогами підпункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до пункту 59.4 статті 59 ПК України, податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі, якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Податкова вимога форми "Ю" за №0001589-1307-0919 від 26.04.2023, яка отримана відповідачем не відкликана та ним не погашена, а тому в подальшому, підстав направляти нову податкову вимогу в контролюючого органу не було.

Згідно із пунктом 87.1. статті 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Пунктом 87.2 статті 87 ПК України передбачено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Докази погашення податкового боргу у матеріалах справи відсутні.

Таким чином, контролюючим органом дотримано процедури повідомлення відповідача про наявні податкові зобов`язання та набуття податкового зобов`язання статусу податкового боргу.

Підпунктом 20.1.34. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено право позивача на звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктами 95.3 та 95.4 статті 95 Податкового кодексу України визначено заходи щодо погашення податкового боргу платника податків, відповідно до яких стягнення коштів у рахунок погашення такого боргу здійснюється за рішенням суду з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Враховуючи те, що податковий борг відповідачем добровільно не сплачено, звернення податкового органу до суду із позовом про стягнення 545 964,69 грн податкового боргу у спосіб, визначений Податковим кодексом України є обгрунтованим та правомірним, а тому позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Згідно зі змістом частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи, що позивачем не понесено жодних витрат, судові витрати не розподіляються.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю "Мульті-Енерджі" (код ЄДРПОУ 41221887, вул. Грушевського, буд. 10, м. Снятин, Івано-Франківська область, 78300) та за рахунок готівки, що йому належить, податковий борг в розмірі 545 964 (п`ятсот сорок п`ять тисяч дев`ятсот шістдесят чотири) гривні 69 (шістдесят дев`ять) копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Головному управлінню ДПС в Івано-Франківській області рішення надіслати через підсистему "Електронний суд".

Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ "Мої справи".

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасник справи:

позивач - Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43968084, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018);

відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю "Мульті-Енерджі" (код ЄДРПОУ 41221887, вул. Грушевського, буд. 10, м. Снятин, Івано-Франківська область, 78300).

Суддя Главач І.А.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2023
Оприлюднено28.09.2023
Номер документу113729666
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —300/4873/23

Рішення від 26.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 28.07.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні