Справа № 758/2487/17
Категорія 56
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 березня 2023 року Подільський районний суд міста Києва у складі:
головуючого судді - Захарчук С. С.,
за участю секретаря судового засідання - Сірант Т. О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Києві цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до публічного акціонерного товариства «Київенерго», комунального підприємства «Введенське Подільського району м. Києва», третя особа - Київська міська державна адміністрація, про зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до публічного акціонерного товариства «Київенерго» (далі - ПАТ «Київенерго»), комунального підприємства «Введенське Подільського району м. Києва» (далі - КП «Введенське») про зобов`язання вчинити дії.
Зазначав, що проживає у квартирі АДРЕСА_1 та є споживачем житлово-комунальних послуг з централізованого опалення.
Протягом листопада, грудня 2016 та січня 2017 ним отримані платіжні доручення на оплату витрат за надання послуг з централізованого опалення у жовтні, листопаді, грудні 2016. У 2016 опалювальний сезон почався в м. Києві з 10.10.2016, а фактична подача тепла до його будинку по вул. Турівській відбулася 12.10.2016. Аналізуючи динаміку споживання теплоносія за минулі роки.
По квартирі № 9 обсяг спожитих послуг з централізованого опалення складає: у жовтні 2012 0,27502 Гкал, у листопаді 2012 - 0,69890 Гкал, у грудні 2012 - 0.85193 Гкал; у жовтні 2013 - 0,26125 Гкал, в листопаді 2013 - 0,66882 Гкал, в грудні 2013 - 0,91352 Гкал, у жовтні 2014 та листопаді 2014 не вказано обсяг спожитої теплоенергії, в грудні 2014 - 0,95557 Гкал, обсяг спожитих послуг - в жовтні 2015 складав 0,31361 Гкал, в листопаді 2015 - 0,38763 Гкал, в грудні 2015 - 0,42822 Гкал.
Разом з тим, ПАТ «Київенерго» надіслало йому платіжні доручення на оплату послуг з централізованого опалення, в яких зазначено: - за жовтень 2016 - 0, 5801 Гкал; за листопад 2016 - 0,01464 Гкал; за грудень 2016 - 2,1271 Гкал.
У жовтні 2016 середньомісячна температура складала +6.5 °С, а ПАТ «Київенерго» нараховано споживання тепла 0, 5801 Гкал; в листопаді 2016 середньомісячна температура складала +1,2 °С, відповідачем нараховано споживання тепла 0, 01464 Гкал; в грудні 2016 середньомісячна температура складала -1,5 °С, відповідачем нараховано споживання тепла 2,1271 Гкал;.
У жовтні 2015 средньомісячна температура складала + 7,3°С, а обсяг нарахування складав 0,31361 Гкал, в листопаді 2015 средньомісячна температура складала + 4.7°С, обсяг нарахувань складає 0,38763 Гкал; в грудні 2015 средньомісячна температура складала + 1.9°С, обсяг нарахувань складає 0,42822 Гкал.
У грудні 2014 середньомісячна температура складала - 2.1 °С, а обсяг нарахувань складав 0.95557 Гкал; за жовтень-листопад 2014 обсяг споживання відповідачами не зазначено.
У жовтні 2013 середньомісячна температура становила +9.7 °С, обсяг нарахувань складав 0,26125 Гкал, в листопаді 2013 середньомісячна температура становила +6.4 °С, обсяг нарахування тепла - 0,66882 Гкал, в грудні 2013 середньомісячна температура становила -0,2 °С, нарахування тепла - 0,91352 Гкал.
У жовтні 2012 року середньомісячна температура становила +10.1 °С, нарахування 0,27502 Гкал, в листопаді 2012 температура становила 4,6 °С, нарахування - 0,69890 ГкАл, в грудні 2012 року температура повітря становила -5,0 °С, нарахування - 0,85193 Гкал.
Разом з тим, наявні значні розбіжності в нарахуваннях обсягів тепла. Є незрозумілим збільшення обсягу споживання в 2,5 разів при менших температурах в грудні 2016.
У листопаді 2016 середньомісячна температура складала +1,2°, ПАТ «Київенерго» нараховано споживання тепла 0,01464 Гкал, у жовтні 2016 середньомісячна температура складала+6,5 °С, нарахування склали 0, 5801 Гкал.
У жовтні 2016 середньомісячна температура складала +6,5°, а відповідачем нараховано споживання тепла 0,5801 Гкал.
У платіжних дорученнях за жовтень-грудень 2016 ПАТ «Київенерго» зазначило опалювальну площу будинку (окрім нежитлових приміщень) 2252,6 кв.м., але згідно акта № 346 Державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, затвердженого розпорядженням Подільської районної у м. Києві державної адміністрації від 28.12.2001 319 фактичний розмір житлової частини складає 2352 кв.м. Крім того, зі сходинкових майданчиків (принаймні в під`їзді № 1, де знаходиться кв. № 9 ) немає опалювальних пристроїв - майданчики та під`їзд в цілому не опалюється (усі місця загального користування).
Таким чином, при розрахунках «зникло» 100 кв.м. опалювальної площі.
ПАТ «Київенерго» безпідставно вимагає оплати послуг, що фактично не надавалися.
Також, є невідповідність у визначенні загальної площі опалення.
Посилаючись на зазначені обставини, просив зобов`язати ПАТ «Київенерго» здійснити перерахунок виставлених рахунків - квитанцій (платіжних доручень) за жовтень, листопад, грудень 2016 по особовому рахунку НОМЕР_1 , та здійснити перерахунок оплачених послуг з централізованого опалення за опалювальні сезони 2013 2014, 2014-2015, 2015-2016, 2016-2017 роки з урахуванням дійсної опалювальної площі на його; зобов`язати відповідачів здійснити знімання показань будинкового лічильника з обліку тепла за його участю в будинку по АДРЕСА_1 ; зобов`язати відповідачів здійснити повне обстеження внутрішньо будинкових мереж централізованого опалення, включаючи, але не обмежуючись поквартирним оглядом, в тому числі, з оглядом житлових приміщень, а також нежитлових приміщень, які належать іншим особам на праві приватної власності (комерційна нерухомість) в житловому будинку АДРЕСА_1 ; зобов`язати відповідачів забезпечувати протягом опалювальних сезонів централізоване опалення будинку № 9 (включаючи але не обмежуючись квартирою №9 ) у відповідності до погодних умов та налаштовувати опалювальну систему відповідним чином, та здійснювати нарахування плати за централізоване опалення також на власників приміщень, що знаходяться на першому поверсі будинку АДРЕСА_1 ; зобов`язати ПАТ «Київенерго» здійснити перерахунок наданих послуг за жовтень 2016 (середня т +6,5°С) в межах показників споживання тепла, за листопад 2016 (середня +1,2°С, нарахування 0,01464 Гкал, за листопад 2015(середня 1+ 1,9°С, нарахування 0,42822 Гкал), за грудень 2016 (середня т-1,5 °С, нарахування - 2,1271 Гкал) в межах показників споживання тепла за грудень 2012 (середня т -5,0°С, нарахування 0,85193 Гкал), за грудень 2013 (середня т -0,2 °С. нарахування - 0,91352 Гкал), зобов`язати ПАТ «Київенерго» здійснити за власний рахунок повірку та/або заміну лічильника тепла, що знаходиться в будинку АДРЕСА_1 , оскільки дії відповідачів можуть свідчити про навмисне втручання в його роботу, встановити дійсну опалювальну площу будинку по АДРЕСА_1 в розмірі 2769 кв.м. з урахуванням усіх приміщень, що опалюються ПАТ «Київенерго» та зобов`язати ПАТ «Київенерго» здійснити нарахування плати за централізоване опалення також на власників приміщень, що знаходяться на першому поверсі будинку АДРЕСА_1 .
У відзиві на позов, представник КП «Введенське», заперечуючи проти позову, вказав на наступне.
Відповідно до п.п. 1.3. п. 1 рішення Подільської районної у місті Києві ради XII сесії V скликання від 07.12.2007 № 240 «Про удосконалення структури управління житловим господарством Подільського району», було було створено КП «Введенське» Подільського району у м. Києві.
Згідно з п. 4 зазначеного рішення житловий та нежитловий фонд територіальної громади Подільського району у м. Києві передано та закріплено за КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Подільського району на праві господарського відання.
Відповідно до п. 17 розпорядження Київської міської ради II сесія VII скликання від 09.10.2014 N 270/270 «Про удосконалення структури управління житлово-комунальним господарством міста Києва» для посилення ефективності управління майном та вдосконалення роботи комунальних підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва і здійснюють свою діяльність у сфері утримання та обслуговування житлового фонду, Київська міська рада вирішила створити комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» та віднести його до сфери управління Подільської районної в місті Києві державної адміністрації.
Згідно з п. 19 зазначеного розпорядження, зокрема, КП «Введенське» передати новоствореному комунальному підприємству «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» житловий фонд, який був переданий до сфери управління Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та знаходиться у них на балансі, а також інше нерухоме та рухоме майно, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва та перебуває на їх балансі станом на 01.08.2014.
Як вбачається з тексту вищезазначеного рішення та розпорядження житловий і нежитловий фонд ніколи не перебував на балансі КП «Введенське», а відповідно будинок за адресою: АДРЕСА_1 та засоби обліку теплової енергії (лічильники), які знаходяться в даному будинку, також не перебувають па балансі КП «Введенське».
Крім того, за період який зазначено позивачем в позовні заяві, а саме: жовтень, листопад, грудень 2016 житловий фонд обслуговувало КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва».
Що стосується договору від 03.12.2014 про надання розрахунків за водопостачання та водовідведення за показниками квартирних приладів обліку споживання холодної та гарячої води, то відповідно до умов даного договору КП «Введенське» надавало послуги по розрахункам гарячої та холодної води, та водовідведення. Це окрема послуга, яка ніякого відношення до надання послуг з опалення та постачання теплової енергії немає.
Позивачем не надано доказів про те, що КП «Введенське» обслуговує будинок за адресою АДРЕСА_1 , надає житлово-комунальні послуги та є балансоутримувачем даного будинку.
Крім того, станом на 2016. інформація, що зазначена в листах, на які посилається позивач, що видані Подільською РДА від 08.09.2011 та від 16.09.2011 була вже застаріла та не відповідала дійсності.
Посилаючись на зазначені обставин, представник просив відмовити у задоволенні позовних вимог до КП «Введенське».
У судове засідання позивач не з`явився, подав заяву про розгляд справи за його відсутності, у якій вказав на те, що позов підтримує у повному обсязі.
Відповідачі та третя особа у судове засідання не з`явилися, про дату та час судового засідання були повідомлені належним чином, причини неявки суду не повідомили.
Відповідно до ст. 223 ЦПК України суд ухвалив розглядати справу за відсутності учасників справи.
Суд, вивчивши матеріали справи, дослідивши письмові докази у їх сукупності, дійшов наступного висновку.
Судом установлено, що ОСОБА_1 проживає за адресою: АДРЕСА_1 та користується послугами з постачання теплової енергії (а.с. 7-14).
Обґрунтовуючи позов, позивач посилався на те, що відповідачами неправильно здійснюється нарахування оплати за надані послуги.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі - Закон № 2189-VIII) передбачено, що комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, управління побутовими відходам.
Згідно з п. 3 ч. ст. 6 Закону № 2189-VIII виконавцями комунальних послуг з постачання теплової енергії є - теплопостачальна організація.
Відповідно до п.п. 2, 9, 10 ч. 1 ст. 7 Закону № 2189-VIII споживач має право: без додаткової оплати одержувати від виконавця житлово-комунальних послуг інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання та порядок надання відповідної послуги, а також про її споживчі властивості; складати та підписувати акти-претензії у зв`язку з порушенням порядку надання житлово-комунальних послуг, зміною їхніх споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновних робіт; без додаткової оплати отримувати від виконавця відповідної послуги чи іншої уповноваженої на розподіл комунальної послуги особи детальний розрахунок розподілу обсягу спожитих комунальних послуг між споживачами багатоквартирного будинку.
Права і обов`язки виконавців комунальних послуг та управителів визначені ст. 8 Закону № 2189-VIII.
Пунктами 1, 3, 4, 5, 8 ч. 2 ст. 8 Закону № 2189-VIII передбачено, що виконавець комунальної послуги зобов`язаний: забезпечувати своєчасність надання, безперервність і відповідну якість комунальних послуг згідно із законодавством та умовами договорів про їх надання, у тому числі шляхом створення системи управління якістю відповідно до національних або міжнародних стандартів; без додаткової оплати надавати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про ціни/тарифи, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання та порядок надання відповідної послуги, а також про її споживчі властивості та іншу інформацію, передбачену законодавством; своєчасно проводити підготовку об`єктів житлово-комунального господарства до експлуатації в осінньо-зимовий період; розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживачів, у визначених законом випадках - управителів, і проводити відповідні перерахунки розміру плати за комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, несвоєчасно або неналежної якості, а також в інших випадках, визначених договором про надання комунальних послуг; своєчасно реагувати на виклики споживачів, підписувати акти-претензії, вести облік вимог (претензій) споживачів у зв`язку з порушенням порядку надання житлово-комунальних послуг.
Відповідно до ст. 21 Закону № 2189-VIII одиниця виміру обсягу спожитої споживачем теплової енергії визначається правилами надання відповідної комунальної послуги, що затверджуються уповноваженим законом органом.
Виконавець послуги з постачання теплової енергії повинен забезпечити постачання теплоносія безперервно, з гарантованим рівнем безпеки, обсягу, температури та величини тиску.
Параметри якості теплової енергії повинні відповідати нормативним документам у сфері стандартизації.
Постачання теплової енергії для потреб опалення здійснюється в опалювальний період.
Порядок визначення дати початку і закінчення опалювального періоду визначається законодавством.
Постачання теплової енергії на індивідуальні теплові пункти споживачів для потреб опалення та приготування гарячої води здійснюється безперервно, з урахуванням перерв, визначених статтею 16 цього Закону.
Ціною послуги з постачання теплової енергії є тариф на теплову енергію для споживача, який визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.
Органи, уповноважені законом встановлювати порядки (методики) формування тарифів на транспортування, постачання теплової енергії, визначають особливості врахування в тарифах на теплову енергію для споживача витрат на утримання та обслуговування теплових пунктів (індивідуальних та центральних) з метою недопущення подвійної компенсації споживачами таких витрат.
Тарифи на комунальну послугу з постачання теплової енергії, що виробляється суб`єктом господарювання за допомогою систем автономного теплопостачання, визначаються та встановлюються органом, що регулює діяльність такого суб`єкта господарювання, окремо для кожного багатоквартирного будинку, обладнаного такою системою автономного теплопостачання, як сума тарифів на виробництво та постачання теплової енергії.
Послуга з постачання теплової енергії надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з постачання теплової енергії, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом.
Правила користування тепловою енергією, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 03.10. 2007 N 1198 (далі - Правила).
Правила користування тепловою енергією визначають взаємовідносини між теплопостачальними організаціями та споживачами теплової енергії (п. 1 Правил).
Пунктами 23-28 Правил передбачено, що розрахунки за спожиту теплову енергію здійснюються на межі продажу, яка є межею балансової належності (відповідальності), відповідно до договору на підставі показів вузла обліку згідно з діючими тарифами (цінами), затвердженими в установленому порядку.
У споживачів, що не мають приладів комерційного обліку, обсяг фактично спожитої теплової енергії розраховується відповідно до теплового навантаження, визначеного у договорі, з урахуванням середньомісячної фактичної температури теплоносія в теплових мережах теплопостачальної організації, середньомісячної температури зовнішнього повітря та кількості годин (діб) роботи тепловикористального обладнання в розрахунковому періоді.
У разі коли обсяг постачання теплової енергії менший, ніж зазначений в договорі, теплопостачальна організація повинна зменшити плату шляхом проведення перерахунку за фактично спожиту теплову енергію відповідно до договору.
У разі відхилення параметрів теплоносія в бік зменшення від затвердженого температурного графіка, передбаченого договором, споживачеві проводиться відповідний перерахунок.
У договорі зазначається максимальне теплове годинне навантаження за кожним видом і параметром теплоносія на опалення, вентиляцію, кондиціювання, максимальне, середньогодинне і середньодобове теплове навантаження на гаряче водопостачання, а також місячний, квартальний та річний обсяг постачання теплової енергії.
Споживач сплачує теплопостачальній організації вартість теплової енергії, спожитої понад обсяг, передбачений на відповідний (розрахунковий) період, згідно з умовами договору.
Якщо фактична середньомісячна температура зовнішнього повітря нижче зазначеної в нормах та правилах, то збільшення споживання теплової енергії понад обсяг, визначений для теплопостачання об`єкта, не вважається порушенням договору.
Якщо фактична середньомісячна температура зовнішнього повітря вище зазначеної в нормах та правилах, то проводиться перерахунок плати за теплоносій у бік зменшення.
У разі несплати за спожиту теплову енергію теплопостачальна організація має право обмежити або припинити постачання теплової енергії споживачеві та нарахувати штрафні санкції.
У разі виникнення у споживача заборгованості за спожиту теплову енергію сторони за взаємною згодою та у порядку, передбаченому законодавством, можуть укладати угоду про реструктуризацію заборгованості.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом (ч. 3 ст. 12 та ч. 1 ст. 81 ЦПК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення (ч. 2 ст. 77 ЦПК України).
Доказів того, що у період з жовтня по грудень 2016, який визначений позивачем у позові, ПАТ «Київенерго» невірно визначило обсяг спожитих позивачем послуг з опалення, ОСОБА_1 не надано, як не надано позивачем і доказів того, що відповідачем невірно була нарахована плата за надані послуги у зазначений період.
Крім того, позивачем не надані документи, що вказують на неправильність розрахунків, а також застосування тарифів на вказані послуги.
Виходячи з вищевикладеного, правових підстав для задоволення позову немає в частині вимог до ПАТ «Київенерго» не має.
Не підлягає задоволенню і позов в частині вимог до КП «Введенське», оскільки відповідно до п.п. 1.3. п. 1 рішення Подільської районної у місті Києві ради XII сесії V скликання від 07.12.2007 № 240 «Про удосконалення структури управління житловим господарством Подільського району» (а.с. 91-93), було створено КП «Введенське» Подільського району у м. Києві .
Згідно з п. 4 зазначеного рішення передано на баланс та закріплено за КП «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Подільського району» на праві господарського відання житловий та нежитловий фонд територіальної громади Подільського району у м. Києві без права передачі під заставу.
Відповідно до п. 17 рішення Київської міської ради II сесія VII скликання від 09.10.2014 N 270/270 «Про удосконалення структури управління житлово-комунальним господарством міста Києва» (а.с. 86-89) створено комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва».
Згідно з п. 19 зазначеного рішення, зокрема, зобов`язано КП «Введенське» передати новоствореному комунальному підприємству «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва» житловий фонд, який був переданий до сфери управління Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та знаходиться у нього на балансі, а також інше нерухоме та рухоме майно, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва та перебуває на його балансі станом на 01.08.2014.
Заперечуючи проти позову, представник КП «Введенське», зокрема, вказав, що будинок за адресою: АДРЕСА_1 та засоби обліку теплової енергії (лічильники), які знаходяться в даному будинку, не перебувають па балансі КП «Введенське». Крім того, за період який зазначено позивачем в позовні заяві, а саме: жовтень, листопад, грудень 2016 житловий фонд обслуговувало КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Подільського району м. Києва».
Таким чином, позивачем не надано доказів про те, що КП «Введенське» обслуговує будинок за адресою АДРЕСА_1 , надає житлово-комунальні послуги та є балансоутримувачем даного будинку.
Виходячи з вищевикладеного, позов в частині вимог до КП «Введенське» також задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 5, 6, 7, 8, 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», постановою Кабінету Міністрів України від 03.10. 2007 N 1198 «Про затвердження Правил користування тепловою енергією», ст. ст. 2, 4, 12, 13, 76-82, 223, 258-259, 263-265, 268, 273, 353, 354 ЦПК України, суд -
У Х В А Л И В :
У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , паспорт серії НОМЕР_2 ) до публічного акціонерного товариства «Київенерго» (01001, м. Київ, пл. І. Франка, 5, код ЄДРПОУ 00131305), комунального підприємства «Введенське Подільського району м. Києва» (04071, м. Київ, вул. Оболонська, 38, код ЄДРПОУ 35669355), третя особа - Київська міська державна адміністрація (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 00022527), про зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Рішення може бути оскаржено безпосередньо до Київського апеляційного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С. С. Захарчук
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2023 |
Оприлюднено | 28.09.2023 |
Номер документу | 113746637 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Подільський районний суд міста Києва
Захарчук С. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні