ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.09.2023м. ДніпроСправа № 210/685/22
за позовом ОСОБА_1 , м. Кривий Ріг Дніпропетровської області
до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області
про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -
Суддя Бажанова Ю.А.
Секретар судового засідання Григорчук М.І.
Представники:
від позивача: не з`явився
від відповідача: не з`явився
СУТЬ СПОРУ:
11 лютого 2022 року ОСОБА_1 звернувся до Дзержинського районного суду м. Кривого рогу з позовом до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії та просив суд визнати протиправною бездіяльність Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", що виявилась у не наданні ОСОБА_1 відповіді на запит на інформацію від 26 листопада 2021 року, зобов`язати Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", протягом п`ятнадцяти днів із дня набрання чинності рішенням суду розглянути запит на інформацію ОСОБА_1 від 26 листопада 2021 року.
Позов мотивований тим, що відповідачем не надано відповідь на запит позивача на інформацію від 26.11.2021, яка направлена на адресу відповідача 26.11.2021 та отримана останнім 03.12.2021. Позивач зазначає, що направив запит про надання інформації рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу №5007404002476 з описом вкладення до цінного листа, згідно відомостей із сайту Укрпошти вказане повідомлення отримано відповідачем 03.12.2021.
Позивач вважає, що відповідачем не надано відповіді у встановлені законом строки, чим порушені вимоги Закону України "Про звернення громадян".
Ухвалою Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області від 14 лютого 2022 року справу прийнято до провадження, та вирішено про її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження, без виклику сторін у судове засідання.
В подальшому Дзержинським районним судом м. Кривого Рогу Дніпропетровської області 19 квітня 2022 року ухвалено заочне рішення, визнано протиправною бездіяльність Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", що виявилась у ненаданні ОСОБА_1 відповіді на запит на інформацію від 26 листопада 2021 року; зобов`язано Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", протягом п`ятнадцяти днів із дня набрання чинності рішенням суду розглянути запит на інформацію ОСОБА_1 від 26 листопада 2021 року; стягнуто з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", на користь ОСОБА_1 , судовий збір в розмірі 992,40 гривень.
27 вересня 2022 року головою правління Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", подано заяву про перегляд вищезазначеного заочного рішення, котру задоволено ухвалою суду від 27 жовтня 2022 року, заочне рішення від 19 квітня 2022 року, скасовано, розгляд справи вирішено проводити в порядку спрощеного позовного провадження, без виклику сторін у судове засідання.
Постановою Дніпровського апеляційного суду від 18 січня 2023 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення: ухвалу Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області від 28 жовтня 2022 року про закриття провадження у справі, залишено без змін, роз`яснено ОСОБА_1 про наявність у нього права протягом десяти днів з дня отримання ним постанови звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про направлення справи за встановленою юрисдикцією.
04 квітня 2023 року від ОСОБА_1 надійшла заява, в якій він просить направити справу за встановленою юрисдикцією до Господарського суду Дніпропетровської області.
Ухвалою Дніпровського апеляційного суду від 16.05.2023 року заяву ОСОБА_1 про передачу справи за підсудністю задоволено; передано справу за позовом №210/685/22, за підсудністю до Господарського суду Дніпропетровської області для розгляду.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 05.06.2023 позовну заяву залишено без руху; ОСОБА_1 постановлено протягом десяти днів з дня вручення ухвали суду усунути недоліки позовної заяви, а саме: надати докази сплати судового збору у розмірі 3 969,60 грн; надати належні докази направлення відповідачу копії позовної заяви №б/н від 11.02.2022.
29.06.2023 (електронною поштою) та 30.06.2023 (засобами поштового зв`язку) від ОСОБА_1 до Господарського суду Дніпропетровської області надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви з доказами їх усунення.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справ за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 26.07.2023.
26.07.2023 від ОСОБА_1 на електронну пошту Господарського суду Дніпропетровської області надійшли пояснення про неможливість надання відповіді на відзив на позовну заяву у зв`язку не отриманням від відповідача копії відзиву на позовну заяву та доданих до нього документів. Також просить розглядати справу 210/685/22 без участі позивача, за наявними в матеріалах справи документами.
26.07.2023 від Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" на електронну пошту Господарського суду Дніпропетровської області надійшло клопотання про перенесення розгляду справи у зв`язку з необхідністю складання та підготовки подання відзиву на позовну заяву у справі №210/685/22 в якому наголошує, що позовна заява та додатки до неї на адресу відповідача не надходили, та просить суду зобов`язати позивача забезпечити надання позовної заяви та всіх додатків до неї.
У судове засідання, яке відбулося 26.07.2023, представники позивача та відповідача не з`явилися.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 26.07.2023 відкладено підготовче судове засідання у справі на 29.08.2023.
22.08.2023 та 24.08.2023 від ОСОБА_1 до господарського суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі учасника судового процесу, в якому просить суд розглядати справу №210/685/22 без участі позивача, за наявними в матеріалах справи документах.
24.08.2023 від Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" до господарського суду надійшли письмові пояснення в яких просить суд у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії у справі № 210/685/22 відмовити у повному обсязі. Відповідач зазначає, що позивачем не доведено отримання відповідачем запиту від 26.11.2021, оскільки на даний час відсутня інформація щодо відправлення за №5007404002476 на сайті Укрпошти. За доводами відповідача, запит позивача від 26.11.2021 не отримано, відтак і не порушені строки надання відповіді на нього та, відповідно, відсутні підстави для задоволення позову про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання розглянути запит. Також, відповідач зазначає, що жодним чином не заперечує права позивача як співвласника багатоквартирного будинку, зокрема, на ознайомлення з протоколами загальних зборів, отримання інформації, передбаченої законом за умови звернення із відповідним запитом.
У судовому засіданні, яке відбулося 29.08.2023, представник позивача та представник відповідача не з`явилися про день, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 29.08.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті в засіданні на 26.09.2023.
25.09.2023 від ОСОБА_1 до господарського суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі учасника судового процесу, в якому просить суд розглядати справу №210/685/22 без участі позивача, за наявними в матеріалах справи документах.
У судовому засіданні, яке відбулося 26.09.2023, представник позивача та представник відповідача не з`явилися про день, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.
У судовому засіданні 26.09.2023 оголошені вступна та резолютивна частини рішення.
Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
ВСТАНОВИВ:
17.06.2016 було проведено державну реєстрацію Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", про що в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений відповідний запис № 12271020000017207.
26.11.2021 ОСОБА_1 направив на адресу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" запит на інформацію, в якому просив надати:
- завірену належним чином копію документального підтвердження щодо утворення ініціативної групи зі створення Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: АДРЕСА_1 ;
- завірену копію документального підтвердження оголошення загальної інформації зборів та повідомлення про проведення установчих зборів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: АДРЕСА_1 ;
- завірену копію документального підтвердження поштових відправлень (рекомендованих листів) від ініціативної групи зі скликання та проведення зборів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: АДРЕСА_1 ;
- завірену копію документального підтвердження розрахункового документу поштової установи, а саме копію поштової квитанції щодо оплати поштових відправлень (рекомендованих листів) за адресою: АДРЕСА_1 ;
- завірену копію документального підтвердження списку власників квартир/нежитлових приміщень будинку, сповіщених про проведення загальних зборів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: АДРЕСА_1 ;
- завірену копію документальне підтвердження усіх рішень (протоколів) зборів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: АДРЕСА_1 ;
- завірену копію документальне підтвердження проекту Статуту Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", який виносився на установчі збори за адресою: АДРЕСА_1 ;
- завірену копію документального підтвердження прийнятого Статуту Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: 50074, м. Кривий Ріг, вул. Гетьманська, 74 (а.с. 5, том 1).
На підтвердження направлення вказаного запиту ОСОБА_1 надані копії: опису вкладення до цінного листа №5007404002476 від 26.11.2021, фіскального чеку №5007404002476 від 26.11.2021, поштової накладної №5007404002476 від 26.11.2021 (а.с. 6, том 1).
Згідно відомостей із сайту Укрпошти поштове відправлення трекінг №5007404002476 отримане 03.12.2021 особисто (а.с. 7-8, том 1).
ОСОБА_1 посилається на те, що йому не було відповіді Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" на запит на інформацію від 26.11.2021, проти чого заперечує Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", що і є причиною виникнення спору.
Предметом спору є визнання протиправної бездіяльності Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", що виявилась у не наданні ОСОБА_1 відповіді на запит на інформацію від 26 листопада 2021 року, зобов`язання Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", протягом п`ятнадцяти днів із дня набрання чинності рішенням суду розглянути запит на інформацію ОСОБА_1 від 26 листопада 2021 року.
Предметом доказування у справі є обставини створення Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74"; звернення позивача до відповідача із заявою про надання інформації від 26.11.2021; надання / ненадання позивачем відповіді на заяву; наявність / відсутність бездіяльності відповідача.
Відповідно до частин 1, 2 статті 4 Цивільного кодексу України основу цивільного законодавства України становить Конституція України. Основним актом цивільного законодавства України є Цивільний кодекс України. Актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України та цього Кодексу.
Згідно з частиною 1 статті 10 Цивільного кодексу України чинний міжнародний договір, який регулює цивільні відносини, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, є частиною національного цивільного законодавства України.
Відповідно до статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Україною 17.07.1997, кожен має право на свободу вираження поглядів. Це право включає свободу дотримуватися своїх поглядів, одержувати і передавати інформацію та ідеї без втручання органів державної влади і незалежно від кордонів.
Згідно зі статтею 19 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права кожна людина має право на вільне вираження свого погляду; це право включає свободу шукати, діставати і поширювати будь-яку інформацію та ідеї, незалежно від державних кордонів, усно, письмово чи за допомогою друку або художніх форм вираження чи іншими способами на свій вибір.
Статтею 34 Конституції України кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань.
Відповідно до цієї статті Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
Відносини щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації регулює Закон України "Про інформацію".
Відповідно до статті 5 Закону України "Про інформацію" кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів. Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.
Згідно з частинами 1 та 2 статті 7 Закону України "Про інформацію" право на інформацію охороняється законом. Держава гарантує всім суб`єктам інформаційних відносин рівні права і можливості доступу до інформації. Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом. Суб`єкт інформаційних відносин може вимагати усунення будь-яких порушень його права на інформацію.
Як вбачається спірні правовідносини у цій справі виникли між власником квартири у багатоквартирному будинку, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 та Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", що створене у зазначеному будинку, з приводу діяльності об`єднання.
Відповідно до частини 2 статті 382 Цивільного кодексу України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.
Згідно зі статтею 385 Цивільного кодексу України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об`єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.
Правові та організаційні засади функціонування об`єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначені у Законі України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку".
Відповідно до статті 1 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна; співвласники багатоквартирного будинку - власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.
Згідно з частиною 1 статті 4 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
Права співвласників визначені у статті 14 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", за змістом частини першої якої співвласник має право, зокрема, знайомитися з протоколами загальних зборів, робити з них виписки; одержувати в установленому порядку інформацію про діяльність об`єднання; одержувати в установленому статутом порядку інформацію про діяльність асоціації.
Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначені Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".
Відповідно до частини 1 статті 6 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласники мають право: 1) вільно користуватися спільним майном багатоквартирного будинку з урахуванням умов та обмежень, встановлених законом або рішенням співвласників; 2) брати участь в управлінні багатоквартирним будинком особисто або через представника; 3) одержувати інформацію про технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку, умови його утримання та експлуатації, витрати на утримання спільного майна багатоквартирного будинку та надходження, отримані від його використання; 4) безоплатно одержувати інформацію про суб`єктів права власності на всі квартири та нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку і площу таких квартир та приміщень у порядку і межах, визначених законом; 5) ознайомлюватися з рішеннями (протоколами) зборів співвласників, листками опитування, робити з них копії; 6) на відшкодування винною особою збитків, завданих спільному майну багатоквартирного будинку, у розмірі, що відповідає частці кожного співвласника; 7) інші права, визначені законом.
Отже, право співвласників багатоквартирного будинку, у тому числі і позивача, на одержання інформації щодо діяльності об`єднання співвласників багатоквартирного будинку прямо передбачене законом, зокрема статтею 14 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" та статтею 6 Закону України "Про особливості здійснення права власності співвласниками багатоквартирного будинку".
Відповідно до частини 4 статті 4 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.
За змістом частини 1 статті 18 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", у якій визначені обов`язки об`єднання, об`єднання відповідно до цього Закону та статуту зобов`язане, зокрема: забезпечувати належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна, що належить співвласникам; забезпечувати виконання вимог статуту об`єднання; забезпечувати дотримання інтересів усіх співвласників при встановленні умов і порядку володіння, користування і розпорядження спільною власністю, розподілі між співвласниками витрат на експлуатацію та ремонт спільного майна.
Відповідно до статті 92 Цивільного кодексу України цивільна дієздатність юридичної особи відбувається через її органи, які діють відповідно до установчих документів та закону.
За змістом частини 1 статті 10 та частини 1 статті 12 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" управління багатоквартирним будинком здійснює об`єднання через свої органи управління, якими є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об`єднання.
Згідно з частиною 2 статті 18 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" виконання зобов`язань об`єднанням належить до повноважень його правління відповідно до статуту об`єднання.
Для керівництва поточною діяльністю об`єднання обирається правління. Правління має право приймати рішення з питань діяльності об`єднання, визначених статутом. Правління є виконавчим органом об`єднання і підзвітне загальним зборам. До компетенції правління відноситься, зокрема, підготовка кошторису, балансу об`єднання та річного звіту; ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності про діяльність об`єднання (частини 17, 18 та 20 статті 10 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку").
Аналіз наведених норм закону свідчить про те, що створене власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку об`єднання співвласників багатоквартирного будинку є особою, у володінні та розпорядженні якого знаходиться інформація щодо багатоквартирного будинку, в якому його створено, щодо діяльності такого об`єднання. Отже, суд зазначає, що у законі чітко передбачене право співвласників багатоквартирного будинку на одержання інформації щодо діяльності створеного об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, відповідно, реалізація цього права покладається саме на особу, у володінні та розпорядженні якої знаходиться ця інформація, тобто на об`єднання співвласників багатоквартирного будинку в особі його органів управління, зокрема на правління як на виконавчий орган об`єднання, до повноважень якого відповідно до частини 2 статті 18 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" належить виконання зобов`язань об`єднання.
Компетенція правління об`єднання визначена у частині 20 статті 10 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", до якої, зокрема, відноситься ведення діловодства, складовою якого є діловодство за зверненнями (з пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) і скаргами) громадян (співвласників багатоквартирного будинку).
Отже, провівши аналіз наведених норм закону, зокрема положень частин 17, 18, 20 статті 10 та частини 2 статті 18 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" у їх сукупності, господарський суд дійшов до висновку про те, що виконання покладеного на об`єднання співвласників багатоквартирного будинку обов`язку з надання передбаченої законом інформації забезпечує саме правління об`єднання у межах своїх повноважень відповідно до визначеної законом компетенції щодо ведення діловодства в об`єднанні.
За змістом статті 2 Закону України "Про інформацію" одним із основних принципів інформаційних відносин є достовірність і повнота інформації.
Отже інформація має бути зрозумілою, відповідати принципу достовірності і повноти. Інформація є повною, якщо її досить для розуміння. Неповна інформація може спричинити помилки.
Разом з тим господарський суд вважає, що відповідач може надати позивачу не всю запитувану ним інформацію, а лише інформацію та документи на ознайомлення, що передбачені вимогами чинного законодавства, з огляду на таке.
У статті 14 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" передбачене право позивача:
- одержувати в установленому законом порядку інформацію про діяльність об`єднання співвласників багатоквартирного будинку;
- знайомитись з протоколами загальних зборів, робити з них виписки.
У статті 6 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" також передбачене право співвласника:
- одержувати інформацію про технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку, умови його утримання та експлуатації, витрати на утримання спільного майна багатоквартирного будинку та надходження, отримані від його використання;
- безоплатно одержувати інформацію про суб`єктів права власності на всі квартири та нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку і площу таких квартир та приміщень у порядку і межах, визначених законом;
- ознайомлюватися з рішеннями (протоколами) зборів співвласників, листками опитування, робити з них копії.
Проаналізувавши положення наведених норм матеріального права, суд зазначає, що відповідач може надати позивачу на його запит лише інформацію, передбачену вимогами статті 14 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" та статті 6 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".
Матеріалами справи підтверджується, що 26.11.2021 ОСОБА_1 направив на адресу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" запит на інформацію, в якому просив надати: завірену належним чином копію документального підтвердження щодо утворення ініціативної групи зі створення Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: АДРЕСА_1 ; завірену копію документального підтвердження оголошення загальної інформації зборів та повідомлення про проведення установчих зборів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: АДРЕСА_1 ; завірену копію документального підтвердження поштових відправлень (рекомендованих листів) від ініціативної групи зі скликання та проведення зборів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: АДРЕСА_1 ; завірену копію документального підтвердження розрахункового документу поштової установи, а саме копію поштової квитанції щодо оплати поштових відправлень (рекомендованих листів) за адресою: АДРЕСА_1 ; завірену копію документального підтвердження списку власників квартир/нежитлових приміщень будинку, сповіщених про проведення загальних зборів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: АДРЕСА_1 ; завірену копію документальне підтвердження усіх рішень (протоколів) зборів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: АДРЕСА_1 ; завірену копію документальне підтвердження проекту Статуту Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", який виносився на установчі збори за адресою: АДРЕСА_1 ; завірену копію документального підтвердження прийнятого Статуту Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" за адресою: 50074, м. Кривий Ріг, вул. Гетьманська, 74 (а.с. 5, том 1).
Таким чином заява ОСОБА_1 від 26.11.2021 стосуються інформації про діяльність Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74".
У заяві ОСОБА_1 від 26.11.2021 посилався на приписи статті 34 Конституції України, Законів України "Про доступ до публічної інформації", "Про інформацію".
За визначенням основних термінів, що вживаються у Законі України "Про звернення громадян" (стаття 3) під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Згідно з положеннями частини першої статті 5 Закону України "Про звернення громадян" звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об`єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
За правилами частин першої, третьої, четвертої статті 15 Закону України "Про звернення громадян" органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки.
Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
Статтею 18 Закону України "Про звернення громадян" визначено права громадянина при розгляді заяви чи скарги, за змістом якої громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право, зокрема, особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви; подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу; бути присутнім при розгляді заяви чи скарги; одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.
Обов`язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг визначені статтею 19 Закону України "Про звернення громадян".
За нормами вищевказаної правової норми органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані, зокрема: об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв`язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою роз`яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам.
У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань. Це положення не скасовує вимоги абзацу дев`ятого частини першої цієї статті.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів (частина перша статті 20 Закону України "Про звернення громадян").
Відповідно до статті 5 Закону України "Про інформацію" кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів. Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.
Статтею 1 Закону України "Про звернення громадян" визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Одержані об`єднаннями громадян звернення із зауваженнями і пропозиціями щодо їх діяльності розглядаються цими об`єднаннями та їх органами відповідно до статутів об`єднань, а заяви і скарги на ущемлення чи порушення ними прав громадян - згідно з цим Законом (стаття 11 Закону України "Про звернення громадян").
Доказів надання відповіді на запит на інформацію від 16.11.2021 відповідач до суду не надав.
У запереченнях Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" посилається на те, що позивачем не доведено отримання відповідачем запиту від 26.11.2021, оскільки на даний час відсутня інформація щодо відправлення за №5007404002476 на сайті Укрпошти (на підтвердження надані результати пошуку на сайті Укрпошта поштового відправлення №5007404002476 станом на 05.09.2022). За доводами відповідача, запит позивача від 26.11.2021 не отримано, відтак і не порушені строки надання відповіді на нього та, відповідно, відсутні підстави для задоволення позову про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання розглянути запит.
Між тим, в матеріалах справи містяться докази направлення ОСОБА_1 на адресу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" запиту на інформацію від 26.11.2021, а саме копії: опису вкладення до цінного листа №5007404002476 від 26.11.2021, фіскального чеку №5007404002476 від 26.11.2021, поштової накладної №5007404002476 від 26.11.2021 (а.с. 6, том 1).
Згідно відомостей із сайту Укрпошти поштове відправлення трекінг №5007404002476 отримане 03.12.2021 особисто (а.с. 7-8, том 1).
Відомості офіційного сайту Укрпошта, які містять інформацію про наявність та стан пересилання поштових відправлень постійно оновлюються та зберігаються в системі протягом 6 місяців з моменту реєстрації (пункт 122 Правил поштового зв`язку), а тому відсутність на офіційному веб-сайті Укрпошти відомостей про поштове відправлення не є підставою вважати, що відповідна кореспонденція не надсилалася.
З урахуванням викладеного господарський суд дійшов до висновку, що відповідачем не спростовані доводи позивача про бездіяльність Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74", що виявилась у не наданні ОСОБА_1 відповіді на запит на інформацію від 26 листопада 2021 року.
Відповідно до частини 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.
Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.
Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (статті 76-79 Господарського процесуального кодексу України).
Відповідно до статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Враховуючи викладеного господарський суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог та задоволення їх у повному обсязі.
Згідно зі статтею 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача.
Керуючись ст.ст. 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" (50074, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Гетьманська, 74, код ЄДРПОУ 40580489), що виявилась у не наданні ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) відповіді на запит на інформацію від 26 листопада 2021 року.
Зобов`язати Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" (50074, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Гетьманська, 74, код ЄДРПОУ 40580489) протягом п`ятнадцяти днів із дня набрання чинності рішенням суду розглянути запит на інформацію ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) від 26 листопада 2021 року.
Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Добробут-74" (50074, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Гетьманська, 74, код ЄДРПОУ 40580489) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) 4 962,00 грн. судового збору.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 26.09.2023
Суддя Ю.А. Бажанова
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2023 |
Оприлюднено | 28.09.2023 |
Номер документу | 113749975 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з корпоративних відносин |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бажанова Юлія Андріївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бажанова Юлія Андріївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бажанова Юлія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні