Рішення
від 27.09.2023 по справі 916/3246/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"27" вересня 2023 р.м. Одеса Справа № 916/3246/23

Господарський Одеської області у складі:

судді Малярчук І.А.,

розглянувши у спрощеному провадженні без виклику сторін справу №916/3246/23 за позовом Державного підприємства «Ізмаїльський морський торговельний порт» (68600, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Портовая, 7) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс інвест сервіс» (68001, Одеська область, Одеський район, м. Чорноморськ, пр-т Миру, 5 Р) про стягнення 302376,92 грн,

ВСТАНОВИВ:

Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача, заяв, клопотань, процесуальних дій суду:

Позивач у позові в обґрунтування позовних вимог зазначає, що між ДП «Ізмаїльський морський торговельний порт» та ТОВ «Альянс інвест сервіс» було укладено договір №172КВ-ІІ від 05.12.2022 про надання послуг перевалки вантажів. ДП «Ізмаїльський морський торговельний порт» були виставлені рахунки на оплату за надані послуги №660/11 від 30.01.2023 на суму 48816,83 грн, №738/11 від 31.01.2023 на суму 9600,00грн, №748/11 від 31.01.2023 на суму 57772, 74грн, №749/11 від 31.01.2023 на суму 5772,74 грн, №864/11 від 31.01.2023 на суму 89175,90грн. Проте, відповідач не виконав зобов`язання за даним договором в частині своєчасної сплати рахунків на оплату наданих послуг, у зв`язку з чим виникла заборгованість на загальну суму 224420,57грн. Сторонами був підписаний акт-звірки взаємний розрахунків, згідно з яких станом на 18.03.2023 позивач надав послуг на суму 640834,62 грн, а відповідач здійсним оплату за надані послуги у сумі 416414,05 грн.

23.03.2023 ДП «Ізмаїльський морський торговельний порт» направив на адресу ТОВ «Альянс інвест сервіс» вимогу за вх.№16/гвр/07/236-23 щодо сплати суми заборгованості за основним боргом, а також оплати нарахованих пені та штрафу відповідно до умов договору №172КВ-ІІ від 05.12.2022. 28.03.2023 відповідач надав відповідь за вх.№28032023 на вимогу про оплату заборгованості, в якій визнав наявним борг у розмірі 254244,28 та зобов`язався його сплатити. Однак, позивач зазначає, що відповідачем відповідні рахунки за надані послуги передбачені договором №172КВ-ІІ від 05.12.2022 на даний час оплачені не були.

Відповідач правом на подання заперечення щодо розгляду справи в спрощеному провадженні без виклику сторін, відзиву на позов не скористався. За таких обставин, суд розглядає дану справу за наявними в ній матеріалами з врахуванням положень ч.2 ст.178 ГПК України, якими передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи. При цьому, суд враховує, що ухвалу суду від 31.07.2023 було надіслано відповідачу електронною поштою 01.08.2023 та поштовим зв`язком на адресу місцезнаходження останнього, однак, не вручено із відміткою про «відсутність адресата за вказаною адресою» (поштове повідомлення від 14.08.2023), також 21.08.2023 для відповідача судом зроблено публікацію на сайті суду із інформацією щодо розгляду даної справи.

Ухвалою суду від 31.07.2023 відкрито провадження у справі №916/3246/23, постановлено розглядати справу №916/3246/23 в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Зміст спірних правовідносин, фактичні обставини справи та докази, на підставі яких судом встановлені обставини справи:

05.12.2022 між Державним підприємством «Ізмаїльський морський торговельний порт» (надалі-підприємство) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Альянс інвест сервіс» (надалі-клієнт) було укладено договір №172КВ-ІІ, за умовами якого в порядку та на умовах, визначених Договором, Підприємство зобов`язується за завданням Клієнта здійснити перевалку (навантажувально-розвантажувальні роботи (НРР)) і зберігання експортних, імпортних і транзитних вантажів Клієнта в номенклатурі і обсягах, визначених в Додатку 1 до Договору, а також, за заявкою Клієнта, надати інші послуги, пов?язані з перевалкою і зберіганням вантажів, а Клієнт забезпечує завезення/вивезення вантажу до/з Підприємства і зобов`язується своєчасно оплатити Підприємству роботи (послуги) (п.1.1 договору).

Згідно п.п. 3.1, 3.2, 3.3 договору №172КВ-ІІ від 05.12.2022 на підставі ст. 524 ЦК України сторони домовились, що нарахування платежів за надані послуги з НРР та зберігання вантажів підприємство здійснює по ставкам підприємства в доларах США, вказаних в додатку до договору. Нарахування платежів за додаткові роботи (послуги), виконані підприємством за заявкою клієнта відповідно до п.2.1.3, здійснюється за тарифами, що діють на підприємстві. Ставки в договорі наведені без урахування ПДВ, який нараховується згідно з чинним законодавством України. Клієнт здійснює оплату Підприємству за НРР та інші роботи, послуги у наступному порядку: ??попередня оплата за НРР та подачу/прибирання вагонів у розмірі 100 % від запланованого обсягу вантажу (суднової партії) за ставками, вказаними в договорі; ??оплата за користування вагонами, зберігання вантажу на коліях загального користування в очікуванні вивантаження згідно з рахунками підприємства шляхом здійснення банківського переказу грошових коштів на поточний банківський рахунок підприємства протягом 2 (двох) робочих днів з дати виставлення рахунку, але в будь-якому разі до початку здійснення вантажних операцій. Остаточне звіряння наданих послуг і остаточний розрахунок здійснюється клієнтом згідно з рахунками підприємства, з додаванням підтверджуючих документів (актів приймання - передачі виконаних робіт (наданих послуг), відомостей плати за користування вагонами форми ГУ-46, накопичувальних карток форми ФДУ-92 та інші), які попередньо направляються по електронній пошті на адресу клієнта та в подальшому вручаються представнику клієнта (Експедитора) під підпис у журналі реєстрації рахунків або направляються поштою на адресу клієнта (експедитора). При цьому представник клієнта (експедитора) повинен бути належним чином уповноважений для одержання від підприємства документів для клієнта. Остаточні рахунки формуються Підприємством в робочі дні із застосуванням курсу НБУ, що діяв на 00:00 годин дати надання послуг. Клієнт, незалежно від отримання рахунку на оплату послуг підприємства засобами електронної пошти, зобов`язаний вжити заходи для отримання рахунків не пізніше ніж протягом 5 (п`яти) робочих днів від дати фактичного надання послуг (а у випадку рахунків на попередню оплату - не пізніше ніж протягом 2 (двох) робочих днів від дати виставлення рахунку). Невжиття Клієнтом заходів щодо отримання рахунків не звільняє його від обов`язку здійснити їх оплату, не дає підстав для відстрочення оплати, не дозволяє посилатись на неотримання рахунку, як на причину несплати (або несвоєчасної оплати) послуг підприємства. Оплата здійснюється шляхом банківського переказу грошових коштів клієнта на поточний банківський рахунок підприємства протягом 5 (п`яти) робочих днів від дати виставлення рахунку. Клієнт, здійснивши оплату, надсилає до підприємства копію банківського платіжного документа з обов`язковим зазначенням в ньому номеру рахунку та договору, за яким була здійснена оплата. До здійснення платежів за рахунками підприємства, а саме зарахування грошових коштів на банківський рахунок підприємства, до яких відносяться плата за НРР, плата за завдану шкоду, плата за надані послуги і тому подібне підприємство залишає за собою право не приймати наступне судно клієнта до обробки з віднесенням відповідальності за простій судна на клієнта.

Відповідно до п. 4.3.4 договору №172КВ-ІІ від 05.12.2022 за порушення клієнтом більш ніж на 15 (п`ятнадцять) робочих днів строків оплати, вказаних у договорі, підприємство має право стягнути з клієнта пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми простроченого платежу за кожен день прострочення, а за прострочення понад 30 (тридцять) робочих днів, підприємство має право стягнути з клієнта додатково штраф у розмірі 7% від суми заборгованості. Оплата пені і штрафу не звільняє клієнта від обов`язку сплатити суму заборгованості. У цьому випадку розрахунок штрафних санкцій здійснюється за весь період прострочення , починаючи з першого дня після спливу 5-денного строку на оплату.

Пунктами 7.1 та 7.3 договору передбачено, що цей договір набирає чинності з дати підписання і діє по 31.12.2022 включно, а в частині розрахунків за роботи і послуги, що були надані по Договору - до повного виконання обома сторонами своїх зобов`язань. Закінчення терміну дії договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, які мали місце під час дії договору. Всі зміни і доповнення є невід`ємною частиною договору та є дійсними у разі, якщо вони здійснені у письмовій формі та підписані представниками обох сторін, за винятком випадків, передбачених п. 2.2.4, 3.9 та 7.4 Договору.

Додатком №1 до договору від 25.12.2022 №172КВ-ІІ визначено номенклатуру і обсяг вантажів ТОВ на 2022-2023 рік, а саме: харчові вантажі (в т.ч. сіль) навалом, імпорт за наступними варіантами: «трюм - автомашина» - 5,554 дол. США; «трюм - напіввагон» - 5,604 дол. США; ставка за подачу/прибирання вагонів відповідно до договору з Одеською залізницею складає 0,433 долл США за кожну вивантажену або навантажену тонну у кількості згідно із залізничною накладною; зважування вагонів (не менш ніж 4 вагона одночасно) здійснюється за письмовою заявкою Клієнта при підтвердженні можливості зважування Одеською залізницею і оплачується за договірним тарифом у розмірі 1,0 долл США/1т, що включає зважування (брутто + тара), присутність тальмана Підприємства при зважуванні, маневрові роботи; зважування автомашин на вагах Підприємства (брутто + тара) 200,00грн/автомашина; підведення, відведення, перестановлення барж-складів, секцій та інших несамохідних суден здійснюється підприємством за письмовими заявками Клієнта і оплачується ним за фактичними витратами часу роботи буксира флоту портового, виходячи з тарифу 350,0 доллСША/судно-год; підготовлення 1 напіввагону під завантаження (без урахування вартості матеріалів) - 380,00грн/напіввагон.

Додатковою угодою №1 внесено зміни до пунктів договору про права та обов`язки кредитора та клієнта, а також викладений додаток №1 до договору від 25.12.2022 №172КВ-ІІ в новій редакції зі встановленням нової номенклатури та обсягу вантажів ТОВ на 2023 рік.

Між ДП «Ізмаїльський морський торговельний порт» та «ТОВ Альянс інвест сервіс» були складені та підписані наступні акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №660/11 від 24.01.2023 на суму 48816,83 грн, №738/11 від 28.01.2023 на суму 9600,00 грн, №748/11 від 27.01.2023 на суму 57772,74 грн, №749/11 від 28.01.2023 на суму 33594,68 грн, №864/11 від 26.01.2023 на суму 89175,90 грн, на загальну суму 238960,15грн.

Так, позивачем було надіслано відповідачу наступні рахунки на оплату послуг на загальну суму 238960,15 грн, а саме: №660/11 від 30.01.2023 на суму 48816,83 грн, №738/11 від 31.01.2023 на суму 9600,00 грн, №748/11 від 31.01.2023 на суму 57772,74 грн, №749/11 від 31.01.2023 на суму 33594,68 грн, №864/11 від 31.01.2023 на суму 89175,90 грн, на загальну суму 238960,15грн.

17.03.2023 сторонами складено акт взаємних розрахунків відповідно до наданих послуг згідно договору від 25.12.2022 №172КВ-ІІ на загальну суму 640834,62грн, за якими сплачена відповідачем сума становить 416414,05 грн. Сальдо після звірки на користь ДП «Ізмаїльський морський торговельний порт» станом на 18.03.2023 становить 224420,57 грн.

23.03.2023 за вх.№16/гвр/07/236-23 позивачем було направлено вимогу про сплату заборгованості на суму 251244,28 грн відповідно до рахунків на оплату №660/11 від 30.01.2023 на суму 48816,83 грн, №738/11 від 31.01.2023 на суму 9600,00грн, №748/11 від 31.01.2023 на суму 57772, 74грн, №749/11 від 31.01.2023 на суму 5772,74 грн, №864/11 від 31.01.2023 на суму 89175,90грн, а також оплату пені та 7% штрафу відповідно до договору №172КВ-ІІ від 25.12.2022.

30.03.20223 за вх.№95/03-08-23 позивач отримав лист від відповідача, в якому останній погодився з вимогою про сплату заборгованості у розмірі 251244,28 грн та гарантував забезпечити дані зобов`язання не пізніше 11.04.2023.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши правові позиції позивача, його мотивовану оцінку кожного аргументу щодо наявності підстав для задоволення позову чи відмови у його задоволенні, проаналізувавши нижченаведені норми чинного законодавства, суд дійшов наступних висновків.

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства (п. 1 ст.626, ст.627, п.1 ст. 628 ЦК України).

Відповідно до ч.1 ст.901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Положеннями ч.ч.1, 2 ст.530 ЦК України передбачено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Згідно ст.ст.525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов договору та Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а при відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається.

Як передбачено ч.1 ст.612 Цивільного кодексу України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи (ч.ч.1, 2 ст.73, ч.ч.ч.1, 3 ст.74 ГПК України).

Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (ч.2 ст.76, ч.1 ст.77, ч.ч.1, 2 ст.79 ГПК України).

Отже, як свідчать наявні у справі докази, зокрема, договір №172КВ-ІІ від 05.12.2022, акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №660/11 від 24.01.2023, №738/11 від 28.01.2023, №748/11 від 27.01.2023, №749/11, №864/11, рахунки на оплату наданих послуг, акт взаєморозрахунків до договору від 25.12.2022 №172КВ-ІІ позивачем було надано відповідачу послуги на загальну суму 640834,62 грн, які відповідачем у сумі 224420,57 грн оплачені не були, внаслідок чого у нього утворилась заборгованість перед позивачем в сумі 224420,57 грн, яка і підлягає стягненню з відповідача на користь позивача в повному розмірі.

Крім того, позивач у зв`язку з несвоєчасною оплатою відповідачем вартості наданих послуг нарахував до стягнення з останнього 3040,69 три проценти річних за період з 07.02.2023 по 20.07.2023 та 8527,98 інфляційних втрат загалом за період з січня по травень 2023.

Згідно ст.625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Суд, перевіривши зроблені позивачем розрахунки трьох процентів річних, втрат від інфляції, встановив, що їх зроблено невірно.

За розрахунком суду, а саме три проценти річних становить:

Період прострочення грошового зобов`язання:Кількість днів у періодіСумаз 07/02/2023 до 20/07/2023 34 277,25 x 3 % x 164 : 365:100164462,04 грн.з 08/02/2023 до 20/07/2023 9 600,00 x 3 % x 163 : 365 :100163128,61 грн.з 08/02/2023 до 20/07/2023 57 772,74 x 3 % x 163 : 365:100163774,00 грн.з 08/02/2023 до 20/07/2023 33 594,68 x 3 % x 163 : 365:100163450,08 грн.з 08/02/2023 до 20/07/2023 89 175,90 x 3 % x 163 : 365:1001631194,71 грн.Всього три проценти річних складає: 462,04 +128,61 +774,00+450,08 +1 194,71 =3 009,44 грн.

Отже, судом підлягає стягненню з відповідача на користь позивача три проценти річних у розмірі 3 009,44 грн за періоди з 07.02.2023 по 20.07.2023 та з 08.02.2023 по 20.07.2023.

Індекс інфляції перевірено судом в наступному вигляді: з 01.01.2023 по 31.05.2023 (100,80:100)x(100,70:100)x(101,50:100)x(100,20:100)x(100,50:100) =1.03750412, інфляційне збільшення становить : 34 277,25x1.03750412-34 277,25 = 1 285,54 грн, з 01.01.2023 по 31.05.2023 (100,80:100)x(100,70:100)x(101,50:100)x(100,20:100)x(100,50:100) =1.03750412, інфляційне збільшення становить: 9600,00x1.03750412-9600,00=360,04грн, з 01.01.2023 по 31.05.2023 (100,80:100)x(100,70:100)x(101,50:100)x(100,20:100)x(100,50:100) = 1.03750412, інфляційне збільшення становить: 57 772,74x1.03750412-57772,74=2166,72 грн, з 01.01.2023 по 31.05.2023 (100,80:100)x(100,70:100)x(101,50:100)x(100,20:100)x(100,50:100) =1.03750412, інфляційне збільшення становить: 33 594,68 x 1.03750412 - 33 594,68 = 1 259,94 грн, з 01.01.2023 по 31.05.2023 (100,80: 100)x(100,70 : 100)x(101,50:100)x(100,20:100)x(100,50:100) =1.03750412, інфляційне збільшення становить: 89 175,90 x 1.03750412 - 89175,90 = 3 344,46 грн.

Всього інфляційні втрати обраховуються судом в наступному вигляді:1285,54+360,04+2166,72+1259,94+3 344,46=8 416,70 грн.

Отже, судом підлягає стягненню з відповідача на користь позивача інфляційних втрат у розмірі 8 416,70грн за загальний період з 01.01.2023 по 31.05.2023.

Також, у зв`язку з несвоєчасним проведенням відповідачем оплати заборгованості, позивачем заявлено до стягнення з відповідача пеню в сумі 50678,24грн за період з 07.02.2023 по 20.07.2023 та з 08.02.2023 по 20.07.2023, штраф у сумі 15709,44грн, передбачений п. 4.3.4 договору №172КВ-ІІ від 05.12.2022 у розмірі 7% від суми стягнення 224420,57грн.

За положеннями ч.1 ст.199 ГК України виконання господарських зобов`язань забезпечується заходами захисту прав та відповідальності учасників господарських відносин, передбаченими цим Кодексом та іншими законами. За погодженням сторін можуть застосовуватися передбачені законом або такі, що йому не суперечать, види забезпечення виконання зобов`язань, які звичайно застосовуються у господарському (діловому) обігу. До відносин щодо забезпечення виконання зобов`язань учасників господарських відносин застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.

У відповідності до приписів ст.546 Цивільного кодексу України виконання зобов`язань може забезпечуватись неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком.

Пунктом 1 ст.547 Цивільного кодексу України встановлено, що правочин, щодо забезпечення виконання зобов`язання вчиняється у письмовій формі.

Відповідно до п.п.1, 2, 3 ст.549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Перевіривши наведений позивачем розрахунок пені, суд встановив, що позивач невірно встановив суму розрахунку.

За розрахунком суду пеня складає:

Період розрахункуКількість днів у періодіСума07.02.2023 - 20.07.2023 : 25% (облікова ставка НБУ) 34 277,25 (Сума боргу) x (2 x 25% : 365) x 164 днів (прострочення) : 1001647 700,64 грн08.02.2023 - 20.07.2023 : 25% (облікова ставка НБУ) 9 600,00 (Сума боргу) x (2 x 25% : 365) x 163 днів (прострочення) : 1001632 143,56 грн08.02.2023 - 20.07.2023 : 25% (облікова ставка НБУ) 57 772,74 (Сума боргу) x (2 x 25% : 365) x 163 днів (прострочення) : 10016312 899,94 грн08.02.2023 - 20.07.2023 : 25% (облікова ставка НБУ) 33 594,68 (Сума боргу) x (2 x 25% : 365) x 163 днів (прострочення) : 100 1637 501,28 грн08.02.2023 - 20.07.2023 : 25% (облікова ставка НБУ) 89 175,90 (Сума боргу) x (2 x 25% : 365) x 163 днів (прострочення) : 10016319 911,88 грнВсього пеня за підрахунком суду складає: 2143,56+7700,64+12 899,94 +7 501,28 +19911,88 =50 157,30 грн.

Отже, судом підлягає стягненню з відповідача на користь позивача пеня у розмірі 50 157,30 грн за періоди з 07.02.2023 по 20.07.2023 та з 08.02.2023 по 20.07.2023.

Перевіривши нарахування позивачем 7% штрафу згідно п. 4.3.4 договору №172КВ-ІІ від 05.12.2022 від суми стягнення 224420,57грн, суд встановив його вірність, внаслідок чого підлягає судом задоволенню в повній мірі позовна вимога позивача про стягнення з відповідача 15709,44грн штрафу.

Згідно ч.1 ст.123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Положення п.2 ч.1, п. 3 ч.4 ст.129 ГПК України передбачають, що судовий збір покладається: у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог

За розгляд даного позову судом позивач поніс витрати на оплату судового збору в сумі 4535,65грн, які підлягають відшкодуванню йому за рахунок відповідача у розмірі 4525,70грн, внаслідок часткового задоволення позовних вимог позивача.

Керуючись ст.ст.123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Задовольнити частково позов Державного підприємства «Ізмаїльський морський торговельний порт» (68600, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Портовая, 7, код ЄДРПОУ 01125815) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс інвест сервіс» (68001, Одеська область, Одеський район, м. Чорноморськ, пр-т Миру, 5 Р, код ЄДРПОУ 42474868) про стягнення 302376,92 грн.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс інвест сервіс» (68001, Одеська область, Одеський район, м. Чорноморськ, пр-т Миру, 5 Р, код ЄДРПОУ 42474868) на користь Державного підприємства «Ізмаїльський морський торговельний порт» (68600, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Портовая, 7, код ЄДРПОУ 01125815) 224420 (двісті двадцять чотири тисячі чотириста двадцять) грн 57 коп. основної заборгованості, 50157 (п`ятдесят тисяч сто п`ятдесят сім) грн 30 коп. пені, 8 416 (вісім тисяч чотириста шістнадцять) грн 70 коп. інфляційних втрат, 3 009 (три тисячі дев`ять) грн 44 коп. три проценти річних, 15709 (п`ятнадцять тисяч сімсот дев`ять) грн 44 коп. 7% штрафу, 4525 (чотири тисячі п`ятсот двісті п`ять) грн 70 коп. судового збору.

3. Відмовити Державному підприємству «Ізмаїльський морський торговельний порт» (68600, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Портовая, 7, код ЄДРПОУ 01125815) у задоволенні решти частини заявлених позовних вимог.

Рішення господарського суду набирає законної сили згідно зі ст.241 ГПК України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Відповідно до п.1 ст.256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 27 вересня 2023 р.

Суддя І.А. Малярчук

Дата ухвалення рішення27.09.2023
Оприлюднено28.09.2023
Номер документу113750918
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 302376,92 грн

Судовий реєстр по справі —916/3246/23

Судовий наказ від 20.10.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Рішення від 27.09.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 31.07.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні