Рішення
від 26.09.2023 по справі 420/14394/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/14394/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 вересня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Стефанова С.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 20 червня 2023 року надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення рішення Головного управління ДПС у Одеській області №1416646-2410-1533 від 10.04.2023 року, №1416646-2410-1533/2021 від 10.04.2023 року, №1416646-2410- 1533/2022 від 10.04.2023 року, №1416647-2410-1533 від 10.04.2023 року, №1416647- 2410-1533/2021 від 10.04.2023 року, №1416647-2410-1533/2022 від 10.04.2023 року;

- стягнути з рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Одеській області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 6 569,13 грн.

Позиція позивача обґрунтовується наступним

Позивач зазначає, що 29.04.2023 року ним були отримані податкові повідомлення рішення від Головного управління ДПС у Одеській області, які складені на підставі пп.54.3.3. п.54.3. ст.54, п.286.5.ст.286 ПК України, щодо орендної плати з фізичних осіб а саме:

- податкове повідомлення-рішення №1416646-2410-1533 від 10.04.2023 щодо сплати податкового зобов`язання у розмірі 61708,87 грн. по орендній платі за земельну ділянку із кадастровим номером №5125455100:01:001:0054;

- податкове повідомлення-рішення №1416647-2410-1533 від 10.04.2023 щодо сплати податкового зобов`язання у розмірі 157 262,11 грн. по орендній платі за земельну ділянку із кадастровим номером №5125455100:01:001:0053;

- податкове повідомлення-рішення №1416646-2410-1533/2021 від 10.04.2023 щодо сплати податкового зобов`язання у розмірі 61708,87 грн. по орендній платі за земельну ділянку із кадастровим номером №5125455100:01:001:0054;

- податкове повідомлення-рішення №1416647-2410-1533/2021 від 10.04.2023 щодо сплати податкового зобов`язання у розмірі 157 262,11 грн. по орендній платі за земельну ділянку із кадастровим номером №5125455100:01:001:0053;

- податкове повідомлення-рішення №1416646-2410-1533/2022 від 10.04.2023 щодо сплати податкового зобов`язання у розмірі 61708,87 грн. по орендній платі за земельну ділянку із кадастровим номером №5125455100:01:001:0054;

- податкове повідомлення-рішення №1416647-2410-1533/2022 від 10.04.2023 щодо сплати податкового зобов`язання у розмірі 157 262,11 грн. по орендній платі за земельну ділянку із кадастровим номером №5125455100:01:001:0053.

Позов мотивовано тим, що спірними рішеннями позивачу визначено податкові зобов`язання з орендної плати з фізичних осіб за період 2020-2023 роки за земельні ділянки, які перебувають в оренді очолюваного ним ФГ «Агро-Вік Плюс».

Позивач стверджує, що саме ФГ «Агро-Вік Плюс» є землекористувачем цих земельних ділянок, які були надані засновнику для утворення та ведення фермерського господарства та у 2020-2022 роках сплачувало орендну плату за ці земельні ділянки, а нарахування орендної плати за них ще й позивачу вказує на подвійне оподаткування, що є неприпустимим. З цих підстав просить суд визнати вказані рішення протиправними та скасувати їх.

Позиція відповідача обґрунтовується наступним

Головне управління ДПС в Одеській області не погоджуються з позовними вимогами ОСОБА_1 та в цілому зазначає, що оскільки орендарем земельної ділянки є фізична особа ОСОБА_1 , то саме на нього відповідно до пункту 288.2 статті 288 ПК України покладено обов`язок щодо сплати орендної плати згідно з договором оренди землі. Той факт, що використання земельної ділянки відбувається через створене позивачем ФГ «АГРО-ВІК ПЛЮС» не змінює статусу позивача як орендаря земельної ділянки та не звільняє його від визначеного чинним законодавством обов`язку сплачувати орендну плату. Платник податку, як це встановлено підпунктом 7.1.1 пункту 7.1 статті 7 ПК України, є обов`язковим елементом податку, який визначається виключно нормами ПК України. Статтею 2 ПК України встановлено, що зміна положень цього Кодексу може здійснюватися виключно шляхом внесення змін до цього Кодексу.

Процесуальні дії та клопотання учасників справи

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 23 червня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі.

Справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін на підставі ст.262 КАС України.

06 липня 2023 року до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву з доданими документами (вхід. № 22459/23).

13 липня 2023 року від позивача до суду надійшла відповідь на відзив (вхід. № ЕП/26943/23).

Станом на 26 вересня 2023 року будь-яких інших заяв, клопотань з боку сторін на адресу суду не надходило.

Відповідно до ч.2 ст.262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позиції позивача та відповідача, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Обставини справи встановлені судом

Судом встановлено, що між ОСОБА_1 (Орендарем) та Ширяївською районною державною адміністрацією (Орендодавцем) 15.08.2012 року укладено договір оренди землі.

Відповідно до п. 1 вказаного договору передається земельна ділянка площею 62.7116 га.

Згідно із п. 30 передбачено право орендар самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі.

22.05.2015 року укладено додаткову угоду №4/15 до договору оренди землі від 15.08.2012 року. Даною додатковою угодою вносяться зміни до договору оренди землі, а саме: пункт 5 - нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 5125455100:01:001:0053 становить 1298066,73 грн.; пункт 9 - орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Ширяївської селищної ради у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2015 року, а саме: 51922,68 грн. за 1 рік, що складає 4326,89 грн. за один місяць.

31.07.2019 року укладено додаткову угоду №1/б-н-15.08.12/8 до договору оренди землі від 15.08.2012 року.

Даною додатковою угодою вносяться зміни до договору оренди землі, а саме : пункт 5- нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 5125455100:01:001:0053 становить 1965776,36 грн.; пункт 9 - орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Ширяївської селищної ради у розмірі 8% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2019 року, а саме: 157262,16 грн. за 1 рік, що складає 13105,18 грн. за один місяць.

Право оренди земельної ділянки за кадастровим номером 5125455100:01:001:0053 зареєстровано за ОСОБА_1 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується витягом.

Також судом встановлено, що між ОСОБА_1 (Орендарем) та Ширяївською районною державною адміністрацією (Орендодавцем) 15.08.2012 року укладено договір оренди землі.

Відповідно до п. 1 вказаного договору передається земельна ділянка площею 23,5706 га.

Згідно із п. 30 передбачено право орендар самостійно господарювати на землі з дотриманням умов договору оренди землі.

22.05.2015 року укладено додаткову угоду №3/15 до договору оренди землі від 15.08.2012 року.

Даною додатковою угодою вносяться зміни до договору оренди землі, а саме : пункт 5 - нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 5125455100:01:001:0054 становить 498888,63 грн.; пункт 9 - орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Ширяївської селищної ради у розмірі 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2015 року, а саме: 19955,64 грн. за 1 рік, що складає 1662,97 грн. за один місяць.

31.07.2019 року укладено додаткову угоду №1/б-н-15.08.12/7 до договору оренди землі від 15.08.2012 року.

Даною додатковою угодою вносяться зміни до договору оренди землі, а саме : пункт 5 - нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 5125455100:01:001:0054 становить 771360,87 грн.; пункт 9 - орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Ширяївської селищної ради у розмірі 8% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки станом на 01.01.2019 року, а саме: 61708,92 грн. за 1 рік, що складає 5142,41 грн. за один місяць.

Право оренди земельної ділянки кадастровий номер 5125455100:01:001:0054 зареєстровано за ОСОБА_1 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується витягом.

Також, Головним управлінням ДПС в Одеській області 16.01.2023 року отримано Лист Ширяївської селищної ради № 61 від 16.01.2022 року (з додатком), яким Ширяївська селищна рада надає перелік орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності, станом на 01.01.2023 року, зокрема серед яких міститься земельні ділянки з кадастровим номером 5125455100:01:001:0053, площею 62,7116 га, нормативно грошова оцінка якої складає 1965776,36 грн., зі ставкою 8%, та кадастровим номером 5125455100:01:001:0054, площею 23,5706 га, нормативно грошова оцінка якої складає 771360,80 грн., зі ставкою 8%, орендарем яких є ОСОБА_1 .

З метою виконання умов вищевказаних договорів та з метою цільового використання земельної ділянки позивачем 09.10.2012 року створене та зареєстроване Фермерське господарства «АГРО-ВІК ПЛЮС» (ЄДРПОУ 37977117).

Як зазначає позивач, ним передано у користування ФГ «АГРО-ВІК ПЛЮС» земельні ділянки за кадастровими номерами №5125455100:01:001:0053, №5125455100:01:001:0054, що підтверджується актом приймання-передачі земельної ділянки від 29 жовтня 2012 року.

В подальшому між Орендарем та Орендодавцем укладені додаткові угоди до вищевказаних договорів оренди, а саме:

- по земельній ділянці за кадастровим номером №5125455100:01:001:0054, Додаткова угода №1/б-н-15.08.12./7 від 31.07.2019 року до договору оренди землі від 15.08.2012 року;

- по земельній ділянці за кадастровим номером №5125455100:01:001:0053, Додаткова угода №1/б-н-15.08.12/8 від 31.07.2019 року до договору оренди землі від 15.08.2012 року.

Зазначені додаткові угоди визначають нормативно грошові оцінки наведених земельних ділянок, та змінюють розмір орендної плати за користування останніми, а саме:

- по земельній ділянці за кадастровим номером №5125455100:01:001:0054 нормативно грошова оцінка 771 360,87 грн., орендна плата (за один рік) 61 708,92 грн.;

- по земельній ділянці за кадастровим номером №5125455100:01:001:0053 нормативно грошова оцінка 1 965 776,36 грн., орендна плата (за один рік) 157 262,16 грн.

Таким чином, як зазначив позивач, який є засновником та керівником ФГ «АГРО-ВІК ПЛЮС» він передав у користування зазначеного Господарства орендовані земельні ділянки, орендна плата за які є предметом спірних податкових повідомлень-рішень.

Як зазначив позивач та підтверджується матеріалами справи, фермерське господарство «АГРО-ВІК ПЛЮС» є платником єдиного податку четвертої групи починаючи із 2016 року.

Між іншим користування земельною ділянкою зі сторони Фермерського Господарства «АГРО-ВІК ПЛЮС» підтверджується:

- податковими деклараціями платника єдиного податку четвертої групи за період з 2016 року та поданий час, а саме ділянки відображені у додатках №1 до зазначених декларацій;

- податковими деклараціями з плати за землю за період з 2016 року та по даний час, відомості відображені у розділі ІІ декларації «Розрахунок суми орендної плати»;

- платіжними дорученнями з боку Господарства, щодо сплати орендної плати за вищевказані земельні ділянки.

У підтвердження фактів нарахування та сплати орендної плати за земельні ділянки 23,5706 га та 62,7116 га ФГ «АГРО-ВІК ПЛЮС» позивачем надано податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) починаючи з 2016 року: за 2016 рік, реєстраційний номер 9002442713 від 20.01.2016 року; за 2017 рік, реєстраційний номер 9003207856 від 24.01.2017 року; за 2018 рік, реєстраційний номер 9000833847 від 15.01.2018 року; за 2019 рік, реєстраційний номер 9002391848 від 21.01.2019 року; за 2020 рік, реєстраційний номер 9000229972 від 09.01.2020 року; за 2021 рік, реєстраційний номер 9012626352 від 02.02.2021 року; за 2022 рік, реєстраційний номер 9020620609 від 08.02.2022 року; за 2023 рік, реєстраційний номер 9004381557 від 20.01.2023 року.

У додатках до даного позову позивач надав платіжні доручення АТ КБ «ПРИВАТБАНК», якими підтверджується факт сплати ФГ «АГРО-ВІК ПЛЮС» орендної плати за землю на користь ГУ ДПС в Одеській області саме за період 2020-2022 роки.

Однак, Головним управлінням ДПС в Одеській області проведено нарахування ОСОБА_1 грошового зобов`язання з орендної плати за землю з фізичних осіб., за площею земельної ділянки 62,7116 га, кадастровий номер: 5125455100:01:001:0053 та сформовано податкові повідомлення-рішення, а саме:

- №1416647-2410-1533 від 10.04.2023 року, яким визначено

ОСОБА_1 орендну плату з фізичних осіб за період 2020 рік в сумі 157262,11 грн.;

- №1416646-2410-1533/2021 від 10.04.2023 року, яким визначено ОСОБА_1 орендну плату з фізичних осіб за період 2021 рік в сумі 157262,11 грн.;

- №1416646-2410-1533/2022 від 10.04.2023 року, яким визначено ОСОБА_1 орендну плату з фізичних осіб за період 2022 рік в сумі 157262,11 грн.

Також Головним управлінням ДПС в Одеській області проведено нарахування ОСОБА_1 грошового зобов`язання з орендної плати за землю з фізичних осіб., за площею земельної ділянки 23,57,06 га, кадастровий номер: 5125455100:01:001:0054 та сформовано податкові повідомлення-рішення, а саме:

- №1416646-2410-1533 від 10.04.2023 року, яким визначено

ОСОБА_1 орендну плату з фізичних осіб за період 2020 рік в сумі 61708,87 грн.;

- №1416646-2410-1533/2021 від 10.04.2023 року, яким визначено ОСОБА_1 орендну плату з фізичних осіб за період 2021 рік в сумі 61708,87 грн.;

- №1416646-2410-1533/2022 від 10.04.2023 року, яким визначено ОСОБА_1 орендну плату з фізичних осіб за період 2022 рік в сумі 61708,87 грн.

Разом з тим, не погоджуючись прийнятими відповідачем податковими повідомленням-рішеннями, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходить із наступного.

Джерела права та висновки суду

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема щодо порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах передбачених законом. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством (ч.1 ст.19 Конституції України).

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

За змістом підпункту 9.1.10 пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України (далі - ПК) плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів, яка в силу підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього ж Кодексу є податком і справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XII - орендна плата).

Підпунктом 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Правовідносини щодо регулювання питань плати за землю визначені у ст. 269 - 289 ПК України.

У відповідності до вимог ст. 270, 271 ПК України об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності; базою оподаткування є, зокрема, нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Ст. 286 ПК України визначений порядок обчислення плати за землю, згідно якого підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

За приписами пункту 287.1 статті 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Відповідно до пунктів 288.1, 288.2, 288.3 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

За правилами статей 125, 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Згідно з частиною другою статті 16 Закону України «Про оренду землі» укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.

Частинами першою, другою статті 21 цього Закону встановлено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до ПК України).

Аналіз вказаних норм свідчить, що орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності сплачується орендарем з дня виникнення права користування земельною ділянкою, тобто з дня державної реєстрації права оренди відповідно до договору оренди земельної ділянки. Сплата орендної плати є обов`язком орендаря, яке кореспондується з його правом користування земельною ділянкою.

Частиною першою статті 5 Закону України «Про фермерське господарство» визначено, що право на створення фермерського господарства має кожний дієздатний громадянин України, який досяг 18-річного віку та виявив бажання створити фермерське господарство.

За правилами частини першої статті 7 Закону України «Про фермерське господарство» надання земельних ділянок державної та комунальної власності у власність або користування для ведення фермерського господарства здійснюється в порядку, передбаченому Земельним кодексом України.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про фермерське господарство» фермерське господарство підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, за умови набуття громадянином України або кількома громадянами України, які виявили бажання створити фермерське господарство, права власності або користування земельною ділянкою.

Таким чином, можливість реалізації громадянином права на створення фермерського господарства безпосередньо пов`язана з наданням (передачею) такій фізичній особі земельних ділянок для ведення фермерського господарства, що є обов`язковою умовою для державної реєстрації фермерського господарства.

За приписами статті 12 Закону України «Про фермерське господарство» землі фермерського господарства можуть складатися із: земельної ділянки, що належить на праві власності фермерському господарству як юридичній особі; земельних ділянок, що належать громадянам - членам фермерського господарства на праві приватної власності; земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди. Права володіння та користування земельними ділянками, які знаходяться у власності членів фермерського господарства, здійснює фермерське господарство.

Визначаючи, що землі фермерського господарства можуть складатися із земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди, Закон України «Про фермерське господарство» при цьому не встановлює будь-яких виключень щодо правового регулювання оренди земельної ділянки. Не встановлює названий Закон і такі наслідки, як набуття фермерським господарством права оренди земельної ділянки, яка була надана громадянину для створення фермерського господарства, в силу факту державної реєстрації фермерського господарства.

Так, судом встановлено, що земельні ділянки хоч і перебували у фактичному користуванні Фермерського господарства «Агро-Вік Плюс», проте позивач не оформив належним чином передачу земельних ділянок фермерському господарству як землекористувачу.

Згідно витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майна про реєстрацію іншого речового права № 182235712 та № 182243116 орендарем земельних ділянок за кадастровими номерами 5125455100:01:001:0053, 5125455100:01:001:0054 відповідно є ОСОБА_1 , а тому, саме на нього відповідно до пункту 288.2 статті 288 ПК покладено обов`язок щодо сплати орендної плати згідно з договорами оренди землі.

Той факт, що використання земельних ділянок відбувається через створене позивачем фермерське господарство «Агро-Вік Плюс» не змінює статусу позивача як орендаря земельної ділянки та не звільняє його від визначеного чинним законодавством обов`язку сплачувати орендну плату. Не звільняє його від цього обов`язку і фактична сплата Фермерським господарством «Агро-Вік Плюс» орендної плати за землю. Платник податку, як це встановлено підпунктом 7.1.1 пункту 7.1 статті 7 ПК України, є обов`язковим елементом податку, який визначається виключно нормами ПК України. Статтею 2 ПК України встановлено, що зміна положень цього Кодексу може здійснюватися виключно шляхом внесення змін до цього Кодексу.

Аналогічні правові висновки містяться в постановах Верховного Суду від 13 квітня 2023 у справі № 120/433/20-а, від 28 серпня 2018 року у справі № 808/3798/16, від 13 вересня 2019 року у справі № 120/4362/18-а, від 10 липня 2020 року у справі № 0240/2978/18-а, а також в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів судової палати з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду від 18 червня 2021 року у справі № 400/1730/19 та постанові Сьомого апеляційного адміністративного суду від 14 жовтня 2022 року у справі № 120/8624/21-а.

Встановлюючи обов`язковим при виборі і застосуванні норм права до спірних правовідносин врахування висновків щодо застосування норм права, викладених в постановах Верховного Суду, частина п`ята статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України презюмує застосування норм права у подібних правовідносинах.

Таким чином, на час судового розгляду цієї справи та за наявних у матеріалах справи доказів, у суду відсутні підстави для задоволення даного позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи усі вищевикладені обставини, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення даного адміністративного позову.

Розподіл судових витрат

Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи відмову у задоволенні позовних вимог, питання про розподіл судових витрат відповідно до ст. 139 КАС України судом не вирішується.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8, 9, 12, 14, 44, 139, 242-246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень рішень Головного управління ДПС у Одеській області №1416646-2410-1533 від 10.04.2023 року, №1416646-2410-1533/2021 від 10.04.2023 року, №1416646-2410- 1533/2022 від 10.04.2023 року, №1416647-2410-1533 від 10.04.2023 року, №1416647- 2410-1533/2021 від 10.04.2023 року, №1416647-2410-1533/2022 від 10.04.2023 року - відмовити.

Рішення набирає законної сили згідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 та п.15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржено, згідно ст.295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166).

Суддя С.О. Cтефанов

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2023
Оприлюднено29.09.2023
Номер документу113763748
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/14394/23

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Постанова від 18.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 27.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Рішення від 26.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Ухвала від 23.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні