Постанова
від 27.09.2023 по справі 580/5750/22
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 580/5750/22 Суддя (судді) першої інстанції: Бабич А.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2023 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючий суддя Грибан І.О.

судді: Кузьмишина О.М.

Парінов А.Б.

розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокар Петролеум» на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 10 січня 2023 року у справі за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокар Петролеум» про стягнення коштів,

У С Т А Н О В И В:

Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області звернулося з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокар Петролеум», у якому просило суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокар Петролеум» до Державного бюджету суми необґрунтовано одержаної виручки у розмірі 64278,48грн. (шістдесят чотири тисячі двісті сімдесят вісім гривень сорок вісім копійок) та штрафу у розмірі 100% необґрунтовано одержаної виручки в сумі 104096,98грн. (сто чотири тисячі дев`яносто шість гривень дев`яносто вісім копійок).

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 10 січня 2023 року позовні вимоги задоволено частково:

- стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокар Петролеум» до Державного бюджету необґрунтовано одержану виручку в розмірі 52048,49грн (п`ятдесят дві тисячі сорок вісім гривень сорок дев`ять копійок), штраф у розмірі 100% необґрунтовано одержаної виручки в сумі 104096,98грн (сто чотири тисячі дев`яносто шість гривень дев`яносто вісім копійок) за реквізитами: одержувач бюджету Білокриницька сільська ТГ (одержувач ГУК у Рівн.обл/Рівненськ.м.тг/21081100, код отримувача за ЄДРПОУ 38012494, банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.), номер рахунку UA59899998013080106000017495, код класифікації доходів бюджету 21081100, найменування коду Адміністративні штрафи та інші санкції, « 00» без деталізації за відомчою ознакою).

- у задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Відповідач, не погоджуючись з вказаним рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове, яким у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 08 березня 2023 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокар Петролеум» на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 10 січня 2023 року та на підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України призначено справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження.

Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін та зазначає про безпідставність доводів, викладених в апеляційній скарзі.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 31 липня 2023 року прийнято справу № 580/5750/22 до провадження колегії суддів, визначеної відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу справ між суддями від 24 липня 2023 року та призначено справу за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокар Петролеум» про стягнення коштів до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження.

Переглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги на предмет законності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, колегія суддів виходить з наступного.

Як убачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповідач має ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним:

- реєстраційний номер 17120314201900127, дата реєстрації 01.07.2019, термін дії з 01.07.2019 до 01.07.2014, адреса місця торгівлі: Рівненська область, Рівненський район, територія Білокриницької сільської ради, автодорога Київ-ЧОП км 321 + 800, АЗС №05/1;

- реєстраційний номер 17120314201900128, дата реєстрації 01.07.2019, термін дії з 01.07.2019 до 01.07.2014, адреса місця торгівлі: Рівненська область, Рівненський район, с. Біла Криниця, вулиця 24-го серпня, буд.16, АЗС №05/2.

На виконання доручення Прем`єр-міністра України від 08.05.2022 №11381/0/1-22 щодо невідкладного забезпечення дотримання суб`єктами господарювання на роздрібному ринку пального вимог про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, на підставі наказів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області від 10.06.2022 №537-АГ та від 14.06.2022 №543-АГ «Про проведення позапланового заходу державного нагляду» та направлень на проведення заходу від 10.06.2022 №539 та від 14.06.2022 №546, позивачем проведено позаплановий захід діяльності відповідача щодо дотримання на роздрібному ринку пального вимог порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, в тому числі Порядку декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №341 (із змінами) «Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення» за адресою: 35342, Рівненська область, Рівненський район, с. Біла Криниця а/д Київ-Чоп 321 км +800м, АЗС 05/1; 35342, Рівненська область, Рівненський район, с. Біла Криниця, вул. 24-го Серпня, буд. 16, АЗС №05/2.

За результатами перевірки позивач склав акти від 23.06.2022 №23/2022 та №24/2022, згідно з якими встановив реалізацію пального за завищеними цінами, ніж установлені нормативними документами. Виявлено порушення пункту 41-4 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2022 №488, внаслідок чого відповідач 19.05.2022 отримав суму необґрунтованої виручки від реалізації пального на загальну суму 52048,49грн. Також встановлено, що відповідач не здійснював декларування змін роздрібних цін при їх зростанні більш ніж на 5%, чим порушив вимогу постанови Кабінету Міністрів України від 22.02.2020 №341 «Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення».

На підставі актів перевірки позивачем винесено припис №14/2022 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін/тарифів та 05.07.2022 прийняв рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін відповідачем:

- №19/2022 - відповідно до вимог п.1 ч.1 ст.20 Закону України "Про ціни і ціноутворення" застосовано до відповідача штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки у розмірі 30221,03грн та вилучення в дохід державного бюджету необґрунтовано одержаної виручки в розмірі 30221,03грн. Зазначено, що сума штрафних санкцій 60442,06грн повинна бути сплачена до державного бюджету за вказаними реквізитами, протягом 15 днів з дня отримання рішення. Рішення направлено рекомендованим листом від 06.07.2022 №143;-

- №20/2022 - відповідно до вимог п.1 ч.1 ст.20 Закону України «Про ціни і ціноутворення» застосовано до відповідача штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки у розмірі 21827,46 грн та вилучення в дохід державного бюджету необґрунтовано одержану виручку у розмірі 21827,46 грн. Зазначено, що сума штрафних санкцій 43654,92грн повинна бути сплачена до державного бюджету за вказаними реквізитами, протягом 15 днів з дня отримання рішення. Рішення направлено рекомендованим листом від 06.07.2022 №144.

26.09.2022 позивач направив лист відповідачу, в якому просив надати на його адресу належним чином завірені копії платіжних документів про сплату адміністративно-господарських санкцій.

Оскільки станом на 16.11.2022 зазначені вище суми штрафу сплачені не були, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Основні засади цінової політики і регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення визначає Закон України від 21 червня 2012 року №5007-VI «Про ціни і ціноутворення» (далі - Закон України №5007-VI).

Частиною 1 ст.16 Закону України №5007-VI встановлено, що органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом.

Відповідно до п.2 ст.16 Закону України №5007-VI повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов`язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб`єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та іншими законами.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України від 5 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон України №877-V) державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Згідно з абз.7 ч.1 ст.6 Закону України №877-V підставами для здійснення позапланових заходів є доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

Відповідно до ч.1 ст.12 Закон України №5007-VI державні регульовані ціни запроваджуються на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб`єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку. Державні регульовані ціни можуть запроваджуватися на товари суб`єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції.

Пунктом 3 ч.1 ст.5 Закону України №5007-VI передбачено, що Кабінет Міністрів України у сфері ціноутворення визначає перелік товарів, державні регульовані ціни на які затверджуються відповідними органами виконавчої влади, якщо інше не визначено законом.

Згідно з ч.1 ст.13 Закону України №5007-VI державне регулювання цін здійснюється Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень шляхом:

1) установлення обов`язкових для застосування суб`єктами господарювання:

фіксованих цін;

граничних цін;

граничних рівнів торговельної надбавки (націнки) та постачальницько-збутової надбавки (постачальницької винагороди);

граничних нормативів рентабельності;

розміру постачальницької винагороди;

розміру доплат, знижок (знижувальних коефіцієнтів);

2) запровадження процедури декларування зміни ціни та/або реєстрації ціни.

Пунктом 41-4 Постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 року №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СOVID- 19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі - постанова КМУ №1236) зі змінами внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 №488 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236" на час вчинення порушення, передбачено, установити на період дії карантину граничний рівень торговельної надбавки в розмірі:

не більше 7 гривень з урахуванням податку на додану вартість, що нараховується до середньої вартості 1 літра дизельного палива;

не більше 6,5 гривні з урахуванням податку на додану вартість, що нараховується до середньої вартості 1 літра бензинів автомобільних.

Середня вартість 1 літра дизельного палива ULSD 10 пропроміле та бензинів автомобільних GASOLINE 10 пропроміле визначається Міністерством економіки на підставі розрахунків акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України», проведених з урахуванням відповідних даних міжнародного інформаційного агентства Platts CIF NWE за попередні 10 днів, розрахункових коефіцієнтів 0,825 та 0,745 кілограма на літр відповідно, витрат на зовнішнє логістичне забезпечення у сумі 80 доларів США/тонну та інших витрат, передбачених зовнішньоекономічним договором (контрактом) у сумі 150 доларів США/тонну, сум митних платежів (акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) та податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції) та щоденного офіційного курсу іноземної валюти, встановленого Національним банком у відповідному періоді. Акціонерне товариство «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» подає щомісяця до 1, 11 і 21 числа Міністерству економіки зазначені розрахунки.

Інформація про середню вартість 1 літра дизельного палива та бензинів автомобільних оприлюднюється на офіційному веб-сайті Міністерства економіки щомісяця до 3, 13 і 23 числа.

Під час продажу (реалізації) «брендового преміального» дизельного палива та бензинів автомобільних, із покращеними показниками якості та позначення (маркування) яких включає певну торгову марку (товарний знак), розмір доплати не може перевищувати 5 відсотків до розміру роздрібних цін на відповідні види палива, визначені згідно з абзацами третім - п`ятим цього пункту.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 року №341 «Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення» (далі - постанова КМУ №341) затверджено Порядок декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, який визначає механізм декларування зміни роздрібних цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, і товари протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, переліки яких затверджено постановою КМУ №341.

Пунктами 2, 3 вказаного вище Порядку передбачено, що декларуванню підлягає зміна роздрібних цін (з урахуванням податку на додану вартість) на кожний окремий вид товару незалежно від виду його упаковки (крім товарів, вид упаковки яких визначено у переліку товарів, що мають істотну соціальну значущість, затвердженому постановою КМУ №341), ваги (об`єму) одиниці товару, дозування, форми випуску та будь-яких інших ознак.

Декларування зміни роздрібних цін на товари здійснюється суб`єктом господарювання щодо об`єкта (закладу) роздрібної торгівлі у разі збільшення роздрібної ціни на товар, що реалізується таким об`єктом (закладом), порівняно з роздрібною ціною на дату набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 або з попередньо задекларованою роздрібною ціною (крім випадків збільшення ціни внаслідок закінчення строку дії знижки або зменшення ціни):

на 15 відсотків і більше - за 30 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування;

на 10 відсотків і більше, але менше ніж 15 відсотків, - за 14 днів до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування;

на 5 відсотків і більше, але менше ніж 10 відсотків, - за три дні до початку застосування роздрібної ціни, яка декларується, без урахування дня декларування.

Відповідно до Переліку товарів, що мають істотну соціальну значущість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 року №341 до таких товарів відноситься, зокрема, Бензин марки А-92, Бензин марки А-95, Дизельне пальне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2022 №594 «Про зупинення дії пункту 41-4 постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236» зупинено дію пункту 41-4 постанови КМУ №1236 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 1, ст.14, №40, ст.2387, №46, ст.2848; 2022 р., №25, ст.1331, №28, ст.1533) - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 року №488.

Наразі, на офіційному сайті Верховної Ради України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/594-2022-%D0%BF#Text) зазначено, що набрання чинності вказаною постановою відбулось 20.05.2022.

Таким чином, на дату перевірки відповідача та здійснення ним реалізації вказаного у актах палива діяли норми пункту 41-4 постанови КМУ №1236, якою на період дії карантину установлено граничний рівень торговельної надбавки.

Тому, доводи відповідача щодо оприлюднення постанови КМУ від 17.05.2022 №594 19.05.2022 є не обґрунтованими.

Відповідно до ч.3 ст.20 Закону України №5007-VI порядок стягнення сум адміністративно-господарських санкцій, передбачених цією статтею, визначається Господарським кодексом України.

Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовуватись до суб`єктів господарювання адміністративно-господарські санкції, серед яких і адміністративно- господарський штраф (статті 239 Господарського кодексу України).

Адміністративно-господарський штраф визначається законом як грошова сума, що сплачується суб`єктом господарювання до відповідного бюджету в разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності (ч.1 ст.241 Господарського кодексу України).

Наразі, ч. 2 ст.241 Господарського кодексу України передбачено, що перелік порушень, за які з суб`єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.

Пунктом 6 ч.1 ст.18 Закону України №5007-VI визначено, що уповноважені органи мають право приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Згідно з п.1 ч.1 ст.20 Закону України №5007-VI до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки.

Відповідно до ч.2 ст.20 Закону України №5007-VI суми адміністративно-господарських санкцій зараховуються до державного бюджету. Сума необґрунтованої виручки, одержаної суб`єктами господарювання, які на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача, повертається споживачам.

Згідно з ч.3 ст.12 Закону України №877-V у разі несплати суб`єктом господарювання застосованої до нього штрафної санкції за результатами здійснених заходів державного нагляду (контролю) протягом 15 календарних днів з дня вручення або направлення розпорядчого документа в порядку, передбаченому абзацами дванадцятим і тринадцятим частини дев`ятої статті 7 цього Закону, якщо розпорядчі документи не були оскаржені до органу державного нагляду (контролю) та/або в судовому порядку та залишені в силі, сума санкції стягується в судовому порядку.

Абзацом 6 п.9 ст.7 Закону України №877-V визначено, що розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.

Крім того, у статті 21 Закону України №877-V визначено, що суб`єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю).

Як вбачається з матеріалі справи, позивачем у межах його повноважень рішеннями №19/2022 та №20/2022 від 05.07.2022 застосовано адміністративно-господарські санкцій за порушення державної дисципліни цін відповідачем у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки та вилучення в дохід державного бюджету необґрунтовано одержану виручку у загальній сумі 104096,98 грн., з яких необґрунтовано одержана виручка в розмірі 52048,49 грн. та 100% штрафу у розмірі 52048,49 грн.

Так, станом на момент вирішення справи судом першої інстанції, належних, достовірних та допустимих доказів скасування в судовому порядку рішень позивача про накладення штрафних санкцій, на підставі яких заявлені позовні вимоги відсутні, а штраф відповідачем не сплачено.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що оскільки у передбачений законом термін товариством не сплачено в добровільному порядку адміністративно-господарські санкції, застосовані відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» та не оскаржено рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій в судовому порядку, наявні правові підстави про стягнення з ТОВ «Сокар Петролеум» в дохід Державного бюджету України, згідно рішення Головного управління Держпродспоживслужби у Рівненській області про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення державної дисципліни цін № 19/2022, 20/2022 від 05 липня 2022 року.

Разом з тим, колегія суддів зазначає, що суд першої інстанції безпідставно стягнув з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокар Петролеум» штраф у розмірі 100% необґрунтовано одержаної виручки в сумі 104096,98грн (сто чотири тисячі дев`яносто шість гривень дев`яносто вісім копійок).

Так, згідно рішення позивача №19/2022 від 05.07.2022 стягненню з відповідача підлягала загальна сума санкцій в розмірі 60 442,06 грн., з яких: 30221,03 грн. необґрунтовано одержана виручка та 30221,03 грн. штраф у розмiрi l00% від необґрунтовано одержаної виручки (а.с. 55);

Згідно рішення №20/2022 від 05.07.2022 стягненню з відповідача підлягала загальна сума санкцій в розмірі 43 654,92 грн., з яких: 21827,46 грн. необґрунтовано одержана виручка та 21827,46грн. штраф у розмiрi 100% від необґрунтовано одержаної виручки.

Загальна сума згідно двох рішень складає 104096,98 грн., з яких: 52048,49 грн. необґрунтовано одержана виручка та 52048,49 грн. штраф у розмірі 100% від необґрунтовано одержаної виручки.

Таким чином, враховуючи, що деякі доводи апелянта знайшли часткове підтвердження під час апеляційного розгляду справи, на підставі ст. 317 КАС України, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а рішення суду першої інстанції підлягає зміні щодо визначення розміру штрафних санкцій, що підлягають стягненню до бюджету.

Згідно статті 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 315 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

За змістом частини першої статті 317 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

З огляду на викладене, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга відповідача є обґрунтованою, проте підлягає задоволенню частково.

Керуючись ст.ст. 241, 242, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокар Петролеум» задовольнити частково.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 10 січня 2023 року змінити, виклавши абзац другий резолютивної частини у наступній редакції:

«Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сокар Петролеум» (код ЄДРПОУ 38305367) на користь Державного бюджету України за реквізитами: одержувач бюджету Білокриницька сільська ТГ (одержувач ГУК у Рівн.обл/Рівненськ.м.тг/21081100, код отримувача за ЄДРПОУ 38012494, банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.), номер рахунку UA59899998013080106000017495, код класифікації доходів бюджету 21081100, найменування коду Адміністративні штрафи та інші санкції, « 00» без деталізації за відомчою ознакою), - фінансово-господарські санкції у розмірі 104096 (сто чотири тисячі дев`яносто шість) грн 98 коп.,( з яких: необґрунтовано одержана виручка - 52048,49 грн. та штраф у розмірі 100% від необґрунтовано одержаної виручки - 52048,49 грн.), згідно рішеннями Головного управління Держпродспоживслужби у Рівненській області про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін №19/2022, №20/2022 від 05.07.2022».

В іншій частині рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 10 січня 2023 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.

Головуючий суддя І.О. Грибан

Судді: О.М. Кузьмишина

А.Б. Парінов

(повний текст постанови складено 27.09.2023р.)

Дата ухвалення рішення27.09.2023
Оприлюднено02.10.2023
Номер документу113801164
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/5750/22

Постанова від 27.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шелест Світлана Богданівна

Ухвала від 08.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шелест Світлана Богданівна

Ухвала від 08.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шелест Світлана Богданівна

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шелест Світлана Богданівна

Рішення від 10.01.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

Ухвала від 09.12.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

Ухвала від 28.11.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні