Ухвала
від 28.09.2023 по справі 742/3178/23
ПРИЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 2/742/966/23

Єдиний унікальний № 742/3178/23

УХВАЛА

іменем України

28 вересня 2023 року суддя Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області Бездідько В.М., за участю секретаря Голушко А.С., позивача ОСОБА_1 , представника відповідача ОСОБА_2 , розглянувши увідкритому судовому засіданні в залі суду м.Прилуки цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Прилуцького Територіального Центру Комплектування та Соціальної Підтримки, Прилуцько-Варвинського об`єднаного міського військового комісаріата в особі Прилуцького районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки про визначення особи такою, що має право на зняття з військового обліку для виїзду за межі України на ПММ,

встановив:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовною заявою до Прилуцько-Варвинського об`єднаного міського військового комісаріата в особі ІНФОРМАЦІЯ_1 , у якій просить визнати дії відповідача протиправними та зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_2 повторно розглянути його заяву від 15.06.2023 про зняття з військового обліку, у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання закордон.

Суд своєю ухвалою від 03.07.2023 заяву ОСОБА_1 залишив без руху та надав ОСОБА_1 строкдо п`яти днів з дня отримання даної ухвалидля усунення вказаних недоліків.

14.07.2023 сторона позивача подала клопотання про усунення недоліків.

Суд своєю ухвалою від 20.07.2023 прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 постановив розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, призначив судове засідання.

У судовому засіданні позивач підтримав вимоги позовної заяви.

Представник відповідача у судовому засіданні вказала, що дана позовна заява не може бути розглянута у порядку цивільного судочинства, тому просила позовну заяву залишити без розгляду.

Заслухавши доводи сторін, вивчивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Статтею 124 Конституції Українизакріплено, що правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Судовий захист є однією із найефективніших правових засобів захисту інтересів фізичних та юридичних осіб. Відповідно дост. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободвід 04.11.1950 р. кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку і безстороннім судом, встановленим законом. Поняття «суд, встановлений законом» включає в себе таку складову, як дотримання правил юрисдикції та підсудності.

При вирішення питання щодо юрисдикційності даного спору суд враховує суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних правовідносин.

Як вбачається із абз. 1 ч. 1ст. 19 ЦПК України, загальні суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Отже, в порядку цивільного судочинства можуть розглядатися будь-які справи, у яких хоча б одна зі сторін є фізичною особою, якщо їх вирішення не віднесено до інших видів судочинства, а предметом спору є цивільні права, які на думку позивача, є порушеними, оспореними чи невизнаними.

Спірні правовідносини врегульованіЗаконом України «Про військовий облік і військову службу", який здійснює правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також визначає загальні засади проходження в Україні військової служби

Окрім цього згідно з ч. 5 ст. 33 Закону України«Про військовийоблік івійськову службу" військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів ведеться в Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затверджений Постановою КМ України від 30.12.2022 №1487

Відповідно до вказаного Порядку військовозобов`язаніповинні перебувати навійськовому обліку за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання - у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки; за місцем роботи (навчання) - в центральних і місцевих органах виконавчої влади, в інших державних органах, в органах місцевого самоврядування, в органах військового управління (органах управління), військових частинах (підрозділах) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органах спеціального призначення, на підприємствах, в установах, організаціях, закладах освіти, закладах охорони здоров`я незалежно від підпорядкування і форми власності; у разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців - за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України.

Відповідно до п. 7ст. 4 КАС Українисуб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Згідно пункту 2 частини першої статті 4 КАС України, публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

З аналізу вищевказаних положень законодавства випливає, що Прилуцький РТЦК та СП, розглядаючи заяви про зняття із військового обліку, у зв`язку із виїздом на постійне місце проживання закордон, діє як суб`єкт владних повноважень та реалізує у такому випадку надані йому законами повноваження у сферах виконання громадянами України конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також проходження військової служби, тобто здійснює публічно-владні управлінські функції.

Отже, спір у цій справі виник у сфері публічно - правових відносин, а його предмет стосується законності рішення суб`єкта владних повноважень, прийнятого на виконання ним власних публічно - владних управлінських функцій за наслідками розгляду відповідних письмових звернень громадян стосовно зняття з військового обліку.

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позов ОСОБА_1 не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства. За змістом та характером спірних правовідносин та суб`єктним складом цей спір відноситься до юрисдикції адміністративного суду.

Як вбачається із п. 1 ч. 1 ст. 255 ЦПК України, суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо справа не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Відповідно до ч. 1 ст. 256 ЦПК України, якщо провадження у справі закривається з підстави, визначеної пунктом 1 частини першоїстатті 255 ЦПК України, суд повинен роз`яснити заявнику, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд справи.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 19КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорівзаконом встановлено інший порядок судового провадження.

Таким чином, даний позов має розглядатися за правилами адміністративного процесуального законодавства.

Керуючись, ст.12,13,19,58,198,223,255,256,259,263-265 ЦПК України, суд

ухвалив:

У задоволенні клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду відмовити.

Провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 про визначення особи такою, що має право на зняття з військового обліку для виїзду за межі України на ПММ закрити, як таку, що не підлягає розгляду у порядку цивільного судочинства.

Роз`яснити позивачу, що розгляд даної справи віднесено до юрисдикції адміністративного суду.

Ухвала може бути оскаржена до Чернігівського апеляційного суду протягом 15 днів з моменту проголошення.

Повний текст виготовлено 29.09.2023.

Суддя Володимир БЕЗДІДЬКО

СудПрилуцький міськрайонний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення28.09.2023
Оприлюднено02.10.2023
Номер документу113807212
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах про захист немайнових прав фізичних осіб, з них

Судовий реєстр по справі —742/3178/23

Ухвала від 28.09.2023

Цивільне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько В. М.

Ухвала від 28.09.2023

Цивільне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько В. М.

Ухвала від 20.07.2023

Цивільне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько В. М.

Ухвала від 03.07.2023

Цивільне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні