ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 вересня 2023 року Справа № 915/1745/21
м. Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складі судді Адаховської В.С.,
при секретарі судового засідання Шараєвої М.В.,
розглянувши у відкритому підсумковому засіданні матеріали справи про банкрутство
до боржника: Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг" (57500, Миколаївська обл., м. Очаків, вул. Володарського, буд. 41, ідентифікаційний код 37929126)
розпорядник майна: арбітражний керуючий Сашин О.А. (54001, м. Миколаїв, а/с 194, адреса ел. пошти: ІНФОРМАЦІЯ_1 )
Представники учасників справи в підсумкове засідання не з`явилися
У с т а н о в и в:
Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 25.04.2023, зокрема, відкрито провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг"; введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Сашина О.А., визнані вимоги Головного управління ДПС у Миколаївській області до Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг" (ідентифікаційний код 37929126) в сумі 1438876,30 грн, з яких: 528427,30 грн - борг по Єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (друга черга), 66889,52 грн - податковий борг (третя черга), 843559,48 грн - штрафні санкції (шоста черга), а також вимоги по відшкодуванню витрат по сплаті судового збору в сумі 22700,00 грн та 58500,00 грн авансування винагороди арбітражного керуючого (перша черга); попереднє засідання суду призначено на 04.07.2023 об 11:00.
З метою виявлення кредиторів боржника 26.04.2023 за № 70494 оприлюднено повідомлення про відкриття провадження у справі банкрутство Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг" на офіційному вебпорталі судової влади України.
Судом встановлено, що до господарського суду та розпорядника майна не надходили заяви конкурсних кредиторів після оприлюднення повідомлення про відкриття цієї справи, яке відбулося на сайті судової влади України 26.04.2023 за № 70494.
Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 04.07.2023 Головне управління ДПС у Миколаївській області (ідентифікаційний код 44104027) визнано конкурсним кредитором Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг" (ідентифікаційний код 37929126) з грошовими вимогами на суму 1438876,30 грн, які розподілено таким чином: - вимоги першої черги: 81200,00 грн - судовий збір та авансування винагороди арбітражного керуючого; - вимоги другої черги: 528427,30 грн - борг по Єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування; - вимоги третьої черги: 66889,52 грн - основний платіж; - вимоги шостої черги: 843559,48 грн - штраф та пеня; зобов`язано розпорядника майна організувати проведення зборів кредиторів у відповідності до ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства, вирішити питання відносно подальшого розгляду справи та відповідні протокольні рішення зборів кредиторів, зокрема, про утворення та склад комітету кредиторів подати до господарського суду; підсумкове засідання суду призначено на 21 вересня 2023 року об 11:00.
До проведення підсумкового засідання від розпорядника майна Сашина О.А. до суду надійшли документи, зокрема:
- заява про сплату основної винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна боржника № 02-01/127/47 від 16.09.2023 (вх. № 12200/23);
- звіт за підсумком процедури розпорядження майном № 02-01/111/44 від 16.09.2023 (вх. № 12202/23);
- звіт про нарахування основної грошової винагороди та відшкодування витрат за період виконання повноважень розпорядника майна боржника № 02-01/118/43 від 15.09.2023 та клопотання про його затвердження № 02-01/125/46 від 16.09.2023 (вх. № 12205/23).
В поданому кредитором до суду клопотанні, сформованому в системі "Електронний суд" № б/н від 18.09.2023 (вх. № 12208/23) Головне управління ДПС у Миколаївській області просить визнати боржника банкрутом, відкрити ліквідаційну процедуру та призначити ліквідатором арбітражного керуючого Сашина О.А.
Представники учасників справи в судове засідання не з`явилися, про час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином.
Враховуючи наведене та те, що явка учасників справи не визнавалася судом обов`язковою, а участь у засіданні суду є правом, а не обов`язком сторони, суд, керуючись засадами рівності учасників судового процесу перед законом і судом, розумності строків розгляду справи, вважає відсутніми підстави для подальшого відкладення підсумкового засідання та доходить висновку про можливість розгляду справи в судовому засіданні 21.09.2023 за відсутності представників учасників справи.
21.09.2023, на підставі ст. 233 ГПК України, судом підписано вступну та резолютивну частини постанови.
Розглянувши у підсумковому засіданні матеріали справи та дослідивши докази, судом встановлено наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
З 21.10.2019 набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ), яким встановлені умови та порядок відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи та відновлення платоспроможності фізичної особи.
Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень КУзПБ з дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратив чинність Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Частиною 1 ст. 2 КУзПБ передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Цей Кодекс встановлює умови та порядок відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи або визнання його банкрутом з метою задоволення вимог кредиторів, а також відновлення платоспроможності фізичної особи.
Статтею 1 КУзПБ визначено, що неплатоспроможність - це неспроможність боржника виконати після настання встановленого строку грошові зобов`язання перед кредиторами не інакше, як через застосування процедур, передбачених цим Кодексом.
Зборами кредиторів у справі № 915/1745/21 про банкрутство Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг" прийнято рішення, зокрема, про створення комітету кредиторів з однієї особи - Головного управління ДПС у Миколаївській області, про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури та без заперечень взято до уваги (схвалено) звіт про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого в сумі 97150,00 грн та відшкодування витрат в сумі 3791,00 грн за період виконання повноважень розпорядника майна боржника (протоколи № 1 від 04.08.2023 та № 2 від 15.09.2023).
Комітет кредиторів у даній справі 04.08.2023 прийняв рішення, зокрема, про звернення до господарського суду з клопотанням про призначення ліквідатором Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг" арбітражного керуючого Сашина О.А. (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 522 від 21.03.2013) (протокол засідання № 1 від 04.08.2023).
Згідно з ч. 5 ст. 48 КУзПБ до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про: визначення кількісного складу та обрання членів комітету кредиторів; дострокове припинення повноважень комітету кредиторів або окремих його членів; схвалення плану санації боржника та схвалення внесення змін до нього; звернення до господарського суду з клопотанням про введення наступної процедури у справі про банкрутство; обрання арбітражного керуючого у разі відсторонення арбітражного керуючого, визначеного Єдиною судової інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень; інші питання, передбачені цим Кодексом, у тому числі віднесені до компетенції комітету кредиторів.
У відповідності до ч. 8 ст. 48 КУзПБ до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення про: обрання голови комітету; скликання зборів кредиторів; звернення до господарського суду з вимогою про визнання правочинів (договорів) боржника недійсними на будь-якій стадії процедури банкрутства; звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого, припинення повноважень арбітражного керуючого та про призначення іншого арбітражного керуючого; надання згоди на продаж майна боржника (крім майна, що є предметом забезпечення) та погодження умов продажу майна боржника (крім майна, що є предметом забезпечення) у процедурі санації відповідно до плану санації або у процедурі ліквідації банкрута; внесення пропозицій господарському суду щодо продовження або скорочення строку процедур розпорядження майном боржника чи санації боржника; інші питання, передбачені цим Кодексом.
Рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість голосів кредиторів, присутніх на зборах (комітеті) кредиторів (абз. 1 ч. 9 ст. 48 КУзПБ).
У відповідності до ч. 1-3 ст. 49 КУзПБ у підсумковому засіданні суду у процедурі розпорядження майном боржника здійснюється перехід до наступної судової процедури (процедури санації, ліквідації) або закривається провадження у справі. До закінчення процедури розпорядження майном боржника збори кредиторів приймають одне з таких рішень: схвалити план санації та подати до господарського суду клопотання про введення процедури санації і затвердження плану санації; подати до господарського суду клопотання про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
У підсумковому засіданні господарський суд ухвалює одне з таких судових рішень: ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном у межах граничних строків, визначених цим Кодексом; ухвалу про введення процедури санації та затвердження плану санації у разі схвалення плану санації боржника зборами кредиторів та погодження його забезпеченими кредиторами в порядку, встановленому цим Кодексом; постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч. 1 ст. 58 КУзПБ У випадках, передбачених цим Кодексом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін ухвалює постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру. Суд визначає строк, протягом якого ліквідатор зобов`язаний здійснити ліквідацію боржника. Цей строк не може перевищувати 12 місяців. Неявка у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про час і місце такого засідання, не перешкоджає провадженню у справі.
З системного аналізу норм закону вбачається, що боржник визнається банкрутом, коли господарським судом встановлено неспроможність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані вимоги кредиторів інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
Відповідно до реєстру вимог кредиторів, визначенню підлягає розмір пасиву боржника. Відомості про актив боржника, мають міститися у звіті арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією) про фінансово-майновий стан божника, що повинен бути наданий комітету кредиторів та на основі якого комітет кредиторів вирішує питання про введення наступної судової процедури. Фінансово-майновий стан боржника (актив) повинен бути предметом розгляду в судовому засіданні.
Якщо встановлення пасиву боржника відбувається на попередньому засіданні суду, то остаточна правова оцінка активу і пасиву боржника та можливість відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом надається у підсумковому засіданні суду з огляду на знаходження справи у процедурі розпорядження майном боржника.
Таким чином, завдання підсумкового засідання суду полягає у з`ясуванні ознак банкрутства та наявності можливості визначення наступної судової процедури і подальшого здійснення провадження по справі, виходячи з клопотання комітету кредиторів, однак остаточна їх оцінка надається судом.
Відповідно до Протоколу інвентаризаційної комісії від 14.06.2023 станом на 14.06.2023 у Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг" вбачається відсутність необоротних активів, грошових коштів, запасів, фінансових інвестицій, грошових документів та дебіторської заборгованості.
На виконання вимог абз. 5 ч. 3 ст. 44 КУзПБ розпорядником майна було направлено ряд запитів до державних органів та отримано відповідні довідки, витяги та відповіді, відповідно до яких активів, зареєстрованих за боржником виявлено не було.
Розпорядником майна надано до суду звіт про фактичні результати аналізу фінансово-господарської діяльності боржника, відповідно до висновків якого, зокрема, фінансовий стан боржника характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності; ознаки фіктивного банкрутства та приховування банкрутства у боржника відсутні, проте вбачається ознаки доведення до банкрутства підприємства.
Заборгованість Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг" перед кредитором встановлена ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 04.07.2023 у справі № 915/1745/21, визначено розмір та перелік визнаних судом вимог кредиторів на загальну суму 1438876,30 грн.
Згідно наявних в матеріалах справи документів, боржник не погасив кредиторську заборгованість, не має перспективи та джерел її погашення.
Враховуючи викладені обставини, а також той факт, що складено реєстр заявлених вимог кредиторів, створено комітет кредиторів, подано клопотання зборів кредиторів щодо введення процедури ліквідації, відсутні пропозиції щодо санації боржника, господарський суд приходить до висновку щодо необхідності визнання боржника банкрутом та введення процедури ліквідації.
Дослідивши подані докази, враховуючи положення ст. 28, 60 КУзПБ, суд вважає за можливе задовольнити клопотання розпорядника майна, визнати боржника банкрутом, відкрити ліквідаційну процедуру та призначити ліквідатором банкрута арбітражного керуючого - Сашина Олександра Андрійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 522 від 21.03.2013), який виконував повноваження розпорядника майна боржника.
З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури (ст. 59 КУзПБ) господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Кодексом; скасовуються арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, члени виконавчого органу (керівник) банкрута звільняються з роботи у зв`язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (органу, уповноваженого управляти майном) майна банкрута.
Протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора відповідні посадові особи банкрута зобов`язані передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть зобов`язання щодо відшкодування збитків, завданих таким ухиленням. Ліквідатор має право замовити виготовлення дублікатів печатки та штампів у разі їх втрати.
З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, у відповідності до ч. 3 ст. 59 КУзПБ, здійснити офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному вебпорталі судової влади України.
Щодо клопотання розпорядника майна боржника арбітражного керуючого Сашина О.А. про затвердження звіту про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого та відшкодування витрат за період виконання повноважень розпорядника майна боржника, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 6 статті 30 КУзПБ звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у справі про неплатоспроможність фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у справі про банкрутство юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації, погашення боргів боржника подається арбітражним керуючим до господарського суду за п`ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Розпорядником майна арбітражним керуючим Сашиним О.А. в межах строків, передбачених КУзПБ, подано до господарського суду звіт за підсумками процедури та витрат розпорядника майна.
Так, процедура розпорядження майном боржника введена ухвалою Господарського суду Миколаївської області 25.04.2023.
У звіті про нарахування основної грошової винагороди та відшкодування витрат розпорядником майна зазначено про фактичне нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого в сумі 97150,00 грн та відшкодування витрат в сумі 3791,00 грн за період виконання повноважень розпорядника майна боржника.
Відповідно до наданого протоколу № 2 зборів кредиторів боржника від 15.09.2023 взято до уваги без заперечень звіт розпорядника майна боржника про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого в сумі 97150,00 грн та відшкодування витрат в сумі 3791,00 грн за період виконання повноважень розпорядника майна боржника.
З огляду на викладене, суд вважає за необхідне затвердити звіт про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого в сумі 97150,00 грн та відшкодування витрат в сумі 3791,00 грн за період виконання повноважень розпорядника майна боржника.
Керуючись ст. 48, 49, 58, 59 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 233, 234, 254 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Затвердити звіт розпорядника майна Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг" про нарахування грошової винагороди арбітражного керуючого Сашина Олександра Андрійовича в сумі 97150,00 грн та відшкодування витрат в сумі 3791,00 грн за період виконання ним повноважень розпорядника майна боржника.
2. Припинити процедуру розпорядження майном Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг".
3. Припинити повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Сашина Олександра Андрійовича.
4. Визнати банкрутом Комунальне підприємство "Очаківський комбінат комунальних послуг" (57500, Миколаївська обл., м. Очаків, вул. Володарського, буд. 41, ідентифікаційний код 37929126).
5. Відкрити ліквідаційну процедуру.
6. Призначити ліквідатором банкрута Комунального підприємства "Очаківський комбінат комунальних послуг" арбітражного керуючого Сашина Олександра Андрійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора № 522 від 21.03.2013).
Встановити основну грошову винагороду ліквідатора в розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання повноважень ліквідатора.
7. Скасувати арешти, накладені на майно боржника, визнаного банкрутом, та інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
8. Підприємницьку діяльність банкрута завершити.
9. Строк виконання всіх грошових зобов`язань вважати таким, що настав 21.09.2023.
10. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.
11. З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, господарський суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному вебпорталі судової влади України.
12. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 21.09.2023.
13. Зобов`язати посадових осіб банкрута протягом 15 днів з дня призначення ліквідатора передати бухгалтерську та іншу документацію, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору. У разі ухилення від виконання зазначених обов`язків відповідні посадові особи банкрута несуть відповідальність відповідно до закону.
14. Ліквідатору, відповідно до вимог ст. 61-64 Кодексу України з процедур банкрутства, здійснити ліквідаційну процедуру та подати звіт про виконану роботу, відповідно до вимог ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства.
15. Зобов`язати державного реєстратора за місцезнаходженням боржника, внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запис про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та відомості про ліквідатора банкрута.
16. Копію постанови направити кредитору, банкруту, ліквідатору - арбітражному керуючому Сашину О.А., Очаківському відділу державної виконавчої служби у Миколаївському районі Миколаївської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (57500, Миколаївська обл., м. Очаків, вул. Шмідта, буд. 16-А, адреса ел. пошти: info@oh.mk.dvs.gov.ua), державному реєстратору - Центру надання адміністративних послуг при Очаківській районній державній адміністрації Миколаївської області (57500, Миколаївська обл., м. Очаків, вул. Лоцманська, 26, адреса ел. пошти: ІНФОРМАЦІЯ_2, ochakovrda_cnap@ukr.net), Відділу з питань банкрутства Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (адреса ел. пошти: bankrut@od.minjust.gov.ua).
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в апеляційному порядку у строк, встановлений статтею 256 Господарського процесуального кодексу України.
Повну постанову складено 26.09.2023.
Суддя В.С. Адаховська
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2023 |
Оприлюднено | 02.10.2023 |
Номер документу | 113814783 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Адаховська В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні