Справа № 420/14317/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 вересня 2023 рокум. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області №8369971/33824405 від 03.03.2023 року, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №3 від 20.02.2023 року датою її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачам строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу - відповіді на відзиви.
Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що ним були надані до органу ДПС пояснення та достатні необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій та обґрунтовують правомірність реєстрації вищевказаної податкової накладної, однак рішенням комісії регіонального рівня №8369971/33824405 від 03.03.2023 р. відмовлено у реєстрації податкової накладної №3 від 20.02.2023 р. Позивач вказує, що відсутність реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків, покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення позапланової перевірки його діяльності. Позивач вважає рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8369971/33824405 від 03.03.2023 р. Головного управління ДПС у Полтавській області про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 20.02.2023 р. незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідачі позов не визнають та зазначають, що в ході опрацювання копій первинних документів, поданих ТОВ «ПЛОДОВООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» до податкової накладної щодо реалізації консервованих виробів в асортименті встановлено, що до повідомлення платником надано Постанову про визнання юридичної особи потерпілим у кримінальному провадженні відділення поліції №2 Дніпровського районного управління поліції ГУ Національної поліції в Дніпропетровській області від 09.01.2023 р., згідно якої адміністративні та складські приміщення за адресою підприємства: Херсонська обл., м. Херсон, смт. Зеленівка, вул. Лесі Українки, буд. 4 є пошкодженими та зруйнованими. В підтвердження транспортування продукції підприємством надано товарно-транспортні накладні, в яких зазначено пункт навантаження «Херсонська обл., м. Херсон, смт. Зеленівка, вул. Лесі Українки, буд. 4». При цьому, підприємством не надано підтверджуючих документів щодо зберігання залишків готової продукції за іншою адресою. Таким чином, відсутня інформація щодо наявності залишків готової продукції. Відповідачі вказують, що достовірність посвідчуваної податковою накладною операції продажу вказаних у них видів та кількості товарів/послуг не доведено, тому ГУ ДПС у Полтавській області діяло з дотриманням вимог чинних нормативно-правових актів і прийняв обґрунтовано спірне рішення, що є правомірними згідно з п. 44 Порядку №1165 та пп. 10-11 Порядку №520.
Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги позивача, заперечення відповідачів, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» є юридичною особою, основним видом діяльності якого є за КВЕД - 10.39 Інші види перероблення та консервування фруктів і овочів; інші - 10.32 Виробництво фруктових і овочевих соків; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.
01.08.2028 року між ТОВ «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» (Постачальник) та ТОВ «Смачні Продукти» (Покупець) був укладений Договір поставки №01/08/18, відповідно до умов якого Постачальник зобов`язується здійснювати виробництво та передавати у власність Покупця товар під власною торговою маркою Покупця у визначеній кількості, асортименті, належної якості та за узгодженою ціною в порядку і строки встановлені Договором; Покупець оплачує придбаний товар протягом 30 (тридцяти) календарних днів з моменту поставки товару.
На виконання умов договору поставки 20.02.2023 року ТОВ «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» поставило на адресу ТОВ «Смачні Продукти» товар - томати мариновані 1,85 л ТМ «Хуторок» в кількості 7560 шт. на загальну суму 273520,80 грн. з ПДВ, що підтверджується видатковою накладною від 20.02.2023 року №ПОК00000008 та товарно-транспортною накладною від 20.02.2023 року №ПОК00000008.
20.02.2023 року ТОВ «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» у зв`язку з поставкою товару за результатом здійснення господарської операції виписана та 27.02.2023 року направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна №3, проте позивачем отримана квитанція від 27.02.2023 року про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної від 20.02.2023 року №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 2001 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено: показник «D» = 1.7923%, «Р» = 18397.44. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до Головного управління ДПС у Полтавській області повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 28.02.2023 року, до якого було додано наступні документи: договір поставки товару №01/08/18 від 01.08.2018 р.; видаткові накладні №ПОК00000006 від 13.02.2023 р., №ПОК00000007 від 15.02.2023 р., №ПОК00000008 від 20.02.2023 р., №ПОК00000011 від 20.02.2023 р., товарно-транспортні накладні №ПОК00000006 від 13.02.2023 р., №ПОК00000007 від 15.02.2023 р., №ПОК00000008 від 20.02.2023 р., №ПОК00000011 від 20.02.2023 р., податкові накладні №1 від 13.02.2023 р., №2 від 15.02.2023 p., №3 від 20.02.2023 р., №5 від 20.02.2023 р., квитанції №1 до ПН №1 від 13.02.2023 р., №2 від 15.02.2023 р., №3 від 20.02.2023 р., №5 від 20.02.2023 р., акт звірки за лютий 2023 р. з ТОВ «СМАЧНІ ПРОДУКТИ», ОСВ за лютий 2023 р. ТОВ «СМАЧНІ ПРОДУКТИ», форма 20-ОПП від 14.06.2021 р., ОСВ 10 - Перелік основних засобів, ОСВ СФГ «Акант» - постачальник огірки, ОСВ ПП «Шато» - постачальник огірки, томати, ОСВ ФГ «Панавіт» постачальник - томати, ОСВ ТОВ «Технокап УА» - постачальник кришка для скло банки, ОСВ ТОВ «Пісківський завод скловиробів» - постачальник скло банка, ОСВ ТОВ «ТД «Аврора» - постачальник слива, ОСВ ФГ «Чайка» - постачальник кабачок, ОСВ ФОП ОСОБА_1 - постачальник спеції, реєстр вхідних податкових накладних СФГ «Акант», ПП «Шато», ФГ «Панавіт», ТОВ «Технокап УА», ТОВ «Пісківський завод скловиробів», ТОВ «ТД «Аврора», ФГ «Чайка», ФОП ОСОБА_1 , повідомлення від 23.09.2023 р. до ГУ ДПС у Полтавській області, про неможливість вивезення первинних документів, опис вкладення в лист №4900810758487, поштова квитанція, платіжні доручення СФГ «Акант», ПП «Шато», ФГ «Панавіт», ТОВ «Технокап УА», ТОВ «Пісківський завод скловиробів», ТОВ «ТД «Аврора», ФГ «Чайка», ФОП ОСОБА_1 , витяг з ЄРДР від 31.12.2022 р., постанова про визнання потерпілим від 09.01.2023 р., накази №10/1-К від 24.02.2022 р., №10/2-К від 24.02.2022 р., №21-К від 19.10.2022 р., №22-К від 14.11.2022 р., №22/1-К від 02.12.2022 р., банківські виписки від 17.02.2023 р. та від 20.02.2023 р.
В поясненнях від 28.02.2023 року ТОВ «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» зазначено, що товариство до початку війни мало у своєму розпорядженні достатньо обладнання для організації та обслуговування виробничого процесу, усього станом на 31.01.2023 року на суму 22,6 млн. гривень. Зокрема, це: лінія переробки овочів, лінія переробки коренеплодів, лінія переробки яблук, лінія асептичного консервування, лінія томатно-пастова, лінія томатно-сокова. У довоєнний період, здійснюючи господарську діяльність, Товариство купувало сировину у одних контрагентів, в процесі перероблення придбаної сировини отримувало готовий продукт, який в подальшому реалізовувало іншим контрагентам. У період війни Товариство здійснювало і здійснює реалізацію товарних залишків, вироблених у довоєнний період. В процесі виробництва / перероблення придбаної сировини товариство отримує готовий продукт, який відповідно до УКТ ЗЕД має власне нове кодування. Отже, після виробництва готового продукту Товариство реалізує продукцію за кодами УКТ ЗЕД, відмінними від первинних.
У поясненнях вказано, що Херсонська міська територіальна громада з 01.03.2022 року по 11.11.2022 року перебувала в окупації рф. Місцезнаходженням Товариства є: м. Херсон, смт. Зеленівка, вул. Лесі Українки, 4. Тобто, понад 9 місяців територія, де розташоване Товариство, була окупована ворогом. За період окупації Товариство стало потерпілим від кримінально караної діяльності окупаційних військ. Зокрема, підприємство намагались «націоналізувати» - наразі це є предметом кримінального провадження №12022230000005425 від 10.11.2022 pоку. Разом з цим, територія Товариства неодноразово піддавалась ракетним обстрілам, що спричинили пошкодження майна, що наразі є предметом кримінального провадження №12022041660000973 від 31.12.2022 року. На території Товариства перебували документи (в т.ч. первинні), але їх вивезення з початку війни можливим не вбачалось. Враховуючи, що Товариство не збиралось і не збирається співпрацювати з ворогом, а також через пошкодження майна і порушення господарських зв`язків із контрагентами, виробнича діяльність була зупинена. На разі діяльність підприємства - це реалізація залишків продукції, виробленої у 2021 році. Тому, Товариство об`єктивно не має можливості надати повний обсяг первинної документації, що підтверджує факт закупівлі сировини, з якої виготовлено товар, позначений у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено.
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області №8369971/33824405 від 03.03.2023 року відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 20.02.2023 року у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
Позивач не погодився із зазначеним рішенням та 14.03.2023 року звернувся до Державної податкової служби України зі скаргою про його скасування, проте рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №28140/33824405/2 від 21.03.2023 року скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач не погодився із рішенням №8369971/33824405 від 03.03.2023 року та звернувся до суду з цим позовом.
Відповідно до п. 12, 13 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та перевірка, за результатами якої формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.
Згідно п. 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками, визначеними статтею 193 Кодексу, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Відповідно до п. 5, 6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з п. 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 «Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 року №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Зі змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної вбачається, що контролюючий орган сформував висновок про відповідність податкової накладної п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, що є достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Додатком 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій зазначено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно висновків Верховного Суду від 07 грудня 2022 року у справі №500/2237/20, які враховуються судом, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Крім того, згідно висновків Верховного Суду у постанові від 10 квітня 2020 року у справі №819/330/18, які враховуються судом, відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, для кожного критерію передбачений самостійний список документів, за умови подання якого, приймається рішення про реєстрацію податкової накладної. При цьому загальне посилання на Вичерпний перелік документів контролюючим органом не є достатнім, а перелік документів, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом, повинен бути конкретизований та чіткий. Дотримання вимоги чіткості і недвозначності щодо інформації, яка зазначена в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, є особливо важливим з огляду на специфіку податкового законодавства та наслідки недотримання платником податків вимог щодо подання неповного переліку документів.
Недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Вказане, на думку суду, призвело до прояву суб`єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не зміг належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкової накладної.
Крім того, в оскаржуваному рішенні не зазначено конкретних причин відмови в реєстрації податкової накладної №3 від 20.02.2023 року, оскільки не зазначено чітко документів, відсутність яких не дала можливості прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також, згідно наявних в матеріалах справи пояснень до податкового органу надавалися первинні документи щодо яких відповідачі не зазначають будь-яких невідповідностей та не можливість встановити зміст і обсяг господарських операцій за цими документами, їх дефектність, тощо.
Таким чином, оскаржуване рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області №8369971/33824405 від 03.03.2023 року є необґрунтованим та протиправним, а тому підлягає скасуванню судом.
Враховуючи протиправність оскаржуваного рішення, Державна податкова служба України має бути зобов`язана судом здійснити реєстрацію податкової накладної №3 від 20.02.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.
Враховуючи те, що позовні вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну є похідною вимогою від визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної, сплачена позивачем сума судового збору в розмірі 2684 грн. у відповідності до ст. 139 КАС України має бути стягнута з Головного управління ДПС у Полтавській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН».
Також, інша сплачена позивачем сума судового збору в розмірі 2684 грн. може бути повернута відповідно до приписів ст. 7 Закону України «Про судовий збір».
Керуючись ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» (вул. Лесі Українки, буд. 4, смт. Зеленівка, м. Херсон, Херсонська область, 73481, код ЄДРПОУ 33824405) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36000, код ЄДРПОУ ВП 44057192), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області №8369971/33824405 від 03.03.2023 року, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №3 від 20.02.2023 року датою її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області №8369971/33824405 від 03.03.2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» №3 від 20.02.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» №3 від 20.02.2023 року датою її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути з Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36000, код ЄДРПОУ ВП 44057192) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЛОДООВОЧЕВИЙ КОМБІНАТ ХЕРСОН» (вул. Лесі Українки, буд. 4, смт. Зеленівка, м. Херсон, Херсонська область, 73481, код ЄДРПОУ 33824405) сплачений судовий збір у розмірі 2684 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
СуддяЛеонід СВИДА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2023 |
Оприлюднено | 02.10.2023 |
Номер документу | 113823844 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні