Ухвала
від 19.09.2023 по справі 757/41540/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/41540/23-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2023 року

Слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва: ОСОБА_1 ,

при секретарі: ОСОБА_2 ,

за участю:

прокурора: ОСОБА_3 ,

захисника - адвоката: ОСОБА_4 ,

підозрюваного: ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання Старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України майора поліції ОСОБА_6 , погоджене Прокурором другого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю Офісу генерального прокурора ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, у кримінальному провадженні № 42019000000002512 від 03.12.2019 року, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України майор поліції ОСОБА_6 , за погодженням прокурора другого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю Офісу генерального прокурора ОСОБА_7 , звернувся до слідчого судді із клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, у кримінальному провадженні № 42019000000002512 від 03.12.2019 року.

В обґрунтування клопотання слідчий зазначає, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42019000000002512 від 03.12.2019 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням установлено, що Департамент охорони здоров?я Київської обласної державної адміністрації (далі - Департамент) є структурним підрозділом Київської обласної державної адміністрації, підпорядковується голові Київської обласної державної адміністрації та є підзвітним і підконтрольним Міністерству охорони здоров?я України (далі - МОЗ України).

Розпорядженням № 350 від 05.07.2017 затверджено Положення про Департамент охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації, відповідно до Законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Основи законодавства України про охорону здоров?я», постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 року № 887 «Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державно адміністрації», наказу Міністерства охорони здоров?я України від 23 листопада 2012 року № 255-о «Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення положень про структурні підрозділи охорони здоров?я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій».

Департамент є бюджетною, неприбутковою установою.

Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови облдержадміністрації, а також Положенням про Департамент затвердженим Розпорядженням голови Київської обласної державної адміністрації.

Відповідно до п. 4.1. Положення Департамент забезпечує реалізацію державної політики у галузі охорони здоров`я на території Київської області.

Відповідно до п. 5.7. Положення Департамент забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів.

Відповідно до п. 5.34. Положення Департамент вносить пропозиції облдержадміністрації щодо закупівлі товарів, робіт і послуг у сфері охорони здоров?я для місцевих потреб за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел фінансування.

Відповідно до п. 14 Положення штатний розпис та кошторис Департаменту затверджує голова Київської обласної державної адміністрації за пропозицією директора Департаменту відповідно до Порядку складання розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. № 228

Відповідно до п. 15 Положення Департамент є юридичною особо публічного права, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, власні бланки.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначає Закон України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року).

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) закупівлі здійснюються за принципами максимальної економії та ефективності, запобіганням корупційним діям і зловживанням.

Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.

Відповідно до п. 19 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) приведена ціна - ціна, зазначена учасником у тендерній пропозиції та перерахована з урахуванням показників критеріїв оцінки за математичною формулою, визначеною замовником у тендерній документації.

Відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.

Відповідно до п. 29 ч. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.

Відповідно до п. 29 ч. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) тендерний комітет - службові (посадові) та інші особи замовника, призначені відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі згідно з цим Законом.

Відповідно до п. 33 ч. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) уповноважена особа (особи) - службова, посадова та інша фізична особа замовника, визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення або трудового договору.

Згідно зі статтею 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб).

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості.

Відповідно до абз. 3 ч. 2 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) до складу тендерного комітету входять не менше п`яти осіб. У разі якщо кількість службових (посадових) осіб у штатній чисельності працівників замовника є меншою, ніж п`ять осіб, до складу тендерного комітету мають входити всі службові (посадові) особи замовника. Керівництво роботою тендерного комітету здійснює його голова. Голова тендерного комітету призначається замовником, організовує роботу комітету та несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій. У разі визначення замовником уповноваженої особи (осіб) організація роботи здійснюється нею (ними) самостійно згідно з умовами трудового договору (контракту) або положення.

Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) тендерний комітет або уповноважена особа (особи): планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом; забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Відповідно до статті 38 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, члени тендерного комітету замовника, уповноважена особа (особи), члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України. За порушення вимог, установлених цим Законом в частині прийнятих рішень, вибору і застосування процедур закупівлі, відповідальність несуть члени тендерного комітету або уповноважена особам (особи) персонально.

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відповідно до наказу № 179-ос від 12.09.2017 та покладених на нього обов`язків займає посаду начальника відділу планування та моніторингу цільових програм, тендерних процедур та внутрішнього фінансового контролю управління економіки та фінансового контролю департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації.

Наказом директора Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації № 232-адм від 26.02.2019 року про затвердження Положення та Складу тендерного комітету Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації до складу тендерного комітету включено: ОСОБА_5 - голова; ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 - члени тендерного комітету.

Відповідно до п. 1.1. Посадової інструкції начальника відділу планування та моніторингу цільових програм, тендерних процедур та внутрішнього фінансового контролю (далі - Посадова інструкція), з якою ОСОБА_5 ознайомлений під підпис, посада начальника відділу планування та моніторингу цільових програм, тендерних процедур та внутрішнього фінансового контролю віднесена до категорії «Б».

Відповідно до п. 2.1.1. Посадової інструкції здійснює керівництво діяльності відділу, розподіляє обов`язки між працівниками, очолює та контролює їх роботу.

Відповідно до п. 2.1.3. Посадової інструкції здійснює аналіз проектів наказів та інших документів, пов`язаних з використанням бюджетних коштів, для забезпечення їх цільового та ефективного використання.

Відповідно до п. 2.1.3. Посадової інструкції здійснює проведення разом з іншими структурними підрозділами Департаменту моніторингу виконання державних цільових програм та здійснення оцінки ефективності виконання завдань і заходів, передбачених у рамках їх реалізації, та участь у проведенні оцінки ефективності використання бюджетних коштів.

Відповідно до п. 2.16.1. Посадової інструкції проводить підготовку проектів документів, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» та іншими нормативно-правовими актами, при проведенні процедур закупівель з метою закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до річного плану закупівель Департаменту охорони здоров?я.

Відповідно до п. 2.19. Посадової інструкції здійснює аналітичну роботу щодо планування, організації та проведення процедур закупівель Департаментом охорони здоров?я.

Відповідно до п. 2.19.2. Посадової інструкції організовує роботу щодо опрацювання потреби у випадках на закупівлю медичного обладнання.

Таким чином, ОСОБА_5 , в силу покладених на нього та виконуваних ним обов`язків, виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції і тому, у період виконання обов`язків голови тендерного комітету за 2019 рік, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, являвся службовою особою.

Згідно п. 2 ч. 1 Положення про тендерний комітет затвердженого наказом виконуючого обов`язків директора Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації № 232-адм від 26.02.2019 ОСОБА_13 (далі - Положення) встановлено, що до складу тендерного комітету департаменту охорони здоров?я КОДА (далі - комітет), входять посадові особи департаменту охорони здоров?я КОДА (далі - ДОЗ КОДА), призначені відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із Законом.

Відповідно п. 3 ч. 2 Положення керівництво роботою комітету здійснює його голова.

Відповідно до п. 7 ч. 2 Положення комітет відповідає за організацію та проведення процедур закупівель. У процесі роботи він забезпечує реалізацію таких функцій: планування закупівель, складання та затвердження річного плану закупівель; здійснення вибору процедури закупівлі та її проведення; забезпечення рівних умов для всіх учасників, об?єктивний та чесний вибір переможця; забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом; забезпечення оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; надання роз?яснення особам, що виявили намір взяти участь у процедурі закупівель, щодо змісту тендерної документації у разі отримання відповідних запитів; здійснення інших дій, передбачених Законом.

Відповідно до п. 7 ч. 2 Положення Голова комітету організовує роботу комітету, приймає рішення щодо проведення засідань комітету, визначає дату і місце проведення засідань комітету, визначає дату і місце проведення засідання комітету, пропонує порядок денний засідання комітету, веде засідання комітету, уносить на розгляд керівника ДОЗ КОДА пропозиції щодо змін у складі комітету, здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.

Згідно п. 13 ч. 2 Положення Голова комітету несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.

Згідно п. 15 ч. 2 Положення Голова та секретар комітету несуть відповідальність за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель для загального доступу.

Наказом виконуючого обов`язки директора Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації № 173-адм від 14.02.2019 року ОСОБА_13 відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Положення про Департамент охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням Київської обласної державної адміністрації від 05.07.2017 № 350 та з метою забезпечення раціонального та ефективного використання бюджетних коштів створено робочу групу в наступному складі: ОСОБА_14 - голова, ОСОБА_8 - секретар, ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 - члени робочої групи, яким тимчасово надано повноваження з виконання організаційно-розпорядчих функцій та покладено службовий обов`язок розробити технічні вимоги на закупівлю обладнання і предметів довгострокового користування для закладів охорони здоров?я, що засновані на комунальній власності територіальної громади міста Києва, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та в подальшому отриману інформацію, яку необхідно оформити протоколом засідання робочої групи, надати виконуючому обов`язки директора Департаменту охорони здоров`я ОСОБА_13 .

Рішення про формування ціни на закупівлю системи ангіографічної інтервенційної Allura Xper FD20 (Phillips) приймалися робочою групою, одночасно з тим запити на юридичні особи з приводу надання інформації про ціну не направлялися.

В період часу з 14.02.2019 по 12.06.2019, ОСОБА_5 , перебуваючи на своєму робочому місці в Департаменті охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації за адресою: м. Київ, вул. Січових стрільців, 45, будучи наділеним повноваженнями по виконанню адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих функцій, тобто будучи службовою особою - Головою тендерного комітету Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не передбачаючи, що в результаті його дій може бути завдано істотну шкоду, хоча повинен був і міг це передбачити, не забезпечив контроль за належним виконанням робочою групою у складі ОСОБА_14 - голова, ОСОБА_8 - секретар, ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 - члени робочої групи, затверджену наказом виконуючого обов`язки директора Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації № 173-адм від 14.02.2019 щодо розробки технічних вимог на закупівлю обладнання і предметів довгострокового користування для закладів охорони здоров?я, що засновані на комунальній власності територіальної громади міста Києва, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», якими Тендерний комітет повинен безумовно керуватися в подальшій роботі, а саме ринкової ціни, яка б забезпечила раціональне та ефективне використання бюджетних коштів під час закупівлі стаціонарної ангіографічної системи Allura Xper FD20 (Phillips) в кількості 1-шт.

Надалі робоча група у складі ОСОБА_14 - голова, ОСОБА_8 - секретар, ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 - члени робочої групи, діючи без відповідного контролю з боку голови тендерного комітету ОСОБА_5 , недбало ставлячись до виконання своїх функціональних обов`язків через несумлінне ставлення до них, без здійснення жодних дій, направлених на визначення дійсної ринкової вартості майна з дотриманням принципу максимальної економії всупереч вимогам ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року), в невстановлений досудовим розслідуванням час, але в період з 14.02.2019 по 12.06.2019, в невстановлений досудовим розслідуванням способом передала до Тендерного комітету Департаменту інформацію щодо технічних вимог на закупівлю обладнання і предметів довгострокового користування для закладів охорони здоров?я, що засновані на комунальній власності територіальної громади міста Києва, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», де виклали необґрунтовані відомості про придбання обладнання за завищеною ціною і що очікувана вартість стаціонарної ангіографічної системи коштує 33 000 000 грн. Разом із тим, ринкова вартість на території України нової стаціонарної системи Allura Xper FD20 (Phillips) станом на 05.08.2019 становила 24 750 000, 00 грн.

Згідно Протоколу № 38/2019 від 12.06.2019 засідання тендерного комітету Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації ухвалено рішення про затвердження тендерної документації та медико-технічних вимог до предмету закупівлі Код 33110000-4 - Візуальне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Стаціонарна ангіографічна система), згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», яку підготовлено робочою групою у складі: ОСОБА_14 - голова, ОСОБА_8 - секретар, ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 - члени робочої групи та розмістити на електронному майданчику «Держзакупівлі. Онлайн» оголошення про заплановану закупівлю товару код: 33110000-4 - Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Стаціонарна ангіографічна система).

Крім того, згідно даного протоколу робочою групою підготовлено медико-технічні вимоги та матеріали розрахунків потреби, де встановлено, що вартість закупівлі складає 33 000 000, 00 грн. з ПДВ.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції 01.01.2019 року) закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно Протоколу № 59/2019 від 15.07.2019 засідання тендерного комітету Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації ухвалено рішення ухвалено рішення допустити пропозицію ТОВ "ТехМедКонтракт" та ТОВ "Астріум" до кваліфікації та оцінки в процедурі закупівлі товару 33 110000-4 - Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Стаціонарна ангіографічна система). Секретарю комітету ОСОБА_9 розмістити на електронному майданчику «Держзакупівлі. Онлайн» інформацію про допущення ТОВ «ТехМедКонтракт" та ТОВ "Астріум" до кваліфікації та оцінки в процедурі закупівлі товару код 33110000-4 - Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Стаціонарна ангіографічна система).

Відповідно до Протоколу № 69/2019 від 22.07.2019 засідання тендерного комітету Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації ухвалено рішення визнати переможцем ТОВ «ТЕХМЕДКОНТРАКТ» (код ЄРДПОУ 35255885) та акцептовано його пропозицію на закупівлю стаціонарної ангіографічної системи Allura Xper FD20 (Phillips) в кількості 1-шт. на загальну суму 31 838 920,00 грн.

05.08.2019 між Департаментом охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації, в особі виконуючого обов`язки директора ОСОБА_13 (далі - Замовник), який не був обізнаний про те, що вартість вказаного обладнання не відповідає середній ринковій вартості установленій на той час, з однієї сторони, та ТОВ «ТЕХМЕДКОНТРАКТ», в особі директора ОСОБА_19 (далі - Постачальник), з іншої сторони, укладено договір №03/08, про закупівлю товару за державні кошти.

Відповідно до умов договору:

1.1.Учасник зобов`язується у 2019 році поставити Замовнику товар, до місця поставки, а Замовник - прийняти і оплатити такий товар.

1.2.Найменування товару: 33110000-4 - Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (Стаціонарна агіографічна система), надалі - товар. Кількість, ціна за одиницю та загальна сума товарів визначаються в специфікації (Додаток 1), яка є невідємною частиною Договору.

3.1.Ціна на товар встановлюється в національній грошовій одиниці - гривні та зазначається в специфікації (Додаток 1).

3.2.Ціна цього Договору становить 31 838 920,00 грн. (тридцять один мільйон вісімсот тридцять вісім тисяч дев`ятсот двадцять грн. 00 коп.) з ПДВ (ціна Договору визначається з урахуванням розділу V «Податок на додану вартість» Податкового кодексу України).

4.1.Розрахунок за Товар здійснюється шляхом оплати Замовником, у розмірі 100 % вартості товару, який постачається згідно з Специфікацією на підставі накладних, в термін до 30-ти календарних днів (на підставі п. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України від 23.04.2014 № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».

5.1.Строк поставки товару: протягом 2019 року.

10.1.Цей Договір набирає чинності з дня його підписання та діє до 31.12.2019 року, але в будь-якому разі до повного виконання Сторонами своїх зобов`язань ... ».

30.10.2019 відповідно до умов договору, Постачальник (ТОВ «ТЕХМЕДКОНТРАКТ») передав, а Одержувач (Комунальний заклад Київської обласної ради «Київська обласна клінічна лікарня») отримав «Систему ангіографічну інтервенційну Allura Xper FD20 у кількості 1 шт., загальною вартістю з ПДВ 31 838 920,00 гривень (тридцять один мільйон вісімсот тридцять вісім тисяч дев`ятсот двадцять грн. 00 коп.).

У подальшому, працівники бухгалтерії Інституту, які не будучи обізнаними про те, що вартість вказаного обладнання не відповідає середній ринковій вартості установленій на той час, склали платіжне доручення № 1 від 30.09.2019 на суму 20 300 520, 00 грн. та платіжне доручення № 1 від 30.09.2019 на суму 11 538 400, 00 грн.

Цього ж дня, кошти на загальну суму 31 838 920,00 грн. було перераховано з розрахункового рахунку Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації на рахунок ТОВ «ТЕХМЕДКОНТРАКТ» №37120011702154, відкритому в Держказначейській службі України в м. Києві.

Отже, ОСОБА_5 , під час здійснення повноважень голови тендерного комітету Департаменту, будучи наділеним повноваженнями по виконанню адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих функцій, тобто будучи службовою особою, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, не передбачаючи, що в результаті його дій може бути завдано істотну шкоду, хоча повинен був і міг це передбачити, не забезпечив контроль за належним виконанням робочою групою у складі ОСОБА_14 - голова, ОСОБА_8 - секретар, ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 - члени робочої групи, затверджену наказом виконуючого обов`язки директора Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації № 173-адм від 14.02.2019 щодо розробки технічних вимог на закупівлю обладнання і предметів довгострокового користування для закладів охорони здоров?я, що засновані на комунальній власності територіальної громади міста Києва, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», якими Тендерний комітет повинен безумовно керуватися в подальшій роботі, а саме ринкової ціни, яка б була максимально економною та забезпечила раціональне та ефективне використання бюджетних коштів під час закупівлі стаціонарної ангіографічної системи Allura Xper FD20 (Phillips) в кількості 1-шт., в період часу з 14.02.2019 по 12.06.2019 року не вжив всіх необхідних дій, що в подальшому спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам та інтересам Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації у вигляді завдання матеріальної шкоди (збитків) на суму 7 088 920 грн., яка у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Таким чином, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, своїми діями, які виразились у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам та інтересам окремих юридичних осіб, вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України.

18.09.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю с. Аркадіївка, Згурівського р-н., Київської області, зареєстрованому та проживаючому за адресою: АДРЕСА_1 , громадянину України, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367КК України.

Обставини, що дають підстави підозрювати ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованому йому злочину повністю підтверджуються зібраними матеріалами досудового розслідування, копії яких додані до клопотання, та іншими матеріалами кримінального провадження у своїй сукупності.

Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України, під час розгляду клопотання здійснювалось фіксування за допомогою технічних засобів.

Прокурор в судовому засіданні підтримав клопотання з викладених у ньому підстав та просив його задовольнити.

Захисник в судовому засіданні щодо задоволення клопотання заперечував, просив відмовити в задоволенні клопотання, та застосувати запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

Підозрюваний в судовому засіданні підтримав позицію захисника.

Вислухавши думку прокурора в обґрунтування заявленого клопотання, пояснення захисника, підозрюваного, вивчивши клопотання та дослідивши долучені до нього документи, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Слідчим суддею встановлено, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42019000000002512 від 03.12.2019 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Під час здійснення досудового розслідування у вищевказаному кримінальному провадженні, 18.09.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю с. Аркадіївка, Згурівського р-н., Київської області, зареєстрованому та проживаючому за адресою: АДРЕСА_1 , громадянину України, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367КК України.

Обставини, що дають підстави підозрювати ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого йому злочину повністю підтверджуються зібраними матеріалами досудового розслідування, зокрема:

- висновком судово - товарознавчої експертизи від 21.12.2021 згідно якої встановлено, що нова стаціонарна ангіографічна система Allura Xper FD20 (Phillips) коштує 24 750 000 грн;

- висновком судово - економічної експертизи від 06.07.2022 № СЕ-19-22/16902-ЕК якою встановлено, що за результатом проведення фінансово-господарської операції за договором № 03/08 про закупівлю товарів за державні кошти від 05.08.2019 державі в особі департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації завдано матеріальної шкоди (збитків) на суму 7 088 920 грн.;

- протоколом № 38/2019 від 12.06.2019 засідання тендерного комітету департаменту охорони здоров`я Київської облдержадміністрації м. Києва де встановлено, що вартість закупівлі стаціонарної ангіографічної системи (1 комплект) коштує 33 000 000 грн. з ПДВ;

- положенням про тендерний комітет департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації де зазначено права та обов`язки усіх членів тендерного комітету;

- договором від 05.08.2019 №03/08 про закупівлю товарів за державні кошти укладеного між департаментом охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації, в особі виконуючого обов`язки директора ОСОБА_13 (далі - Замовник), з однієї сторони, та ТОВ «ТЕХМЕДКОНТРАКТ», в особі директора ОСОБА_19 ;

- платіжними дорученнями департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації № 1 від 30.09.2019 на суму 20 300 520, 00 грн. та № 1 від 30.09.2019 на суму 11 538 400, 00 грн., де вказано про оплату за товар, стаціонарна ангіографічна система Allura Xper FD20 (Phillips) на суму 31 838 920 грн.;

- копіями виписок з Держказначейської служби України в м. Києві де вказано про те, що з розрахункового рахунку департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації на рахунок ТОВ «ТЕХМЕДКОНТРАКТ» перераховано грошові кошти на загальну суму 31 838 920 грн.

Копія клопотання та доданих до нього матеріалів, відповідно до ч. 2 ст. 184 КПК України, підозрюваному надана.

Згідно ст. 181 КПК України домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або в певний період доби. Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.

Як визначено у ч. 1 ст. 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Згідно ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується. Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.

Вирішуючи питання про застосування підозрюваному запобіжного заходу слідчий суддя враховує не тільки положення, передбачені в КПК України, а й вимоги пунктів 3 і 4 статті 5 Конвенції про захист прав людини основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини, згідно з якими обмеження права особи на свободу і особисту недоторканість можливо лише в передбачених законом випадках за встановленою законом процедурою. При цьому ризик переховування обвинуваченого від правосуддя не може оцінюватись виключно на підставі суворості можливого судового рішення.

Поняття «обґрунтована підозра» не визначене у національному законодавстві України, тому, виходячи з положень ч. 5 ст. 9 КПК України та позиції Європейського суду з прав людини, відображеної у п. 175 рішення від 21.04.2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 року), також вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (рішення у справі «Мюррей проти Об`єднаного Королівства» від 28.10.1994 року, «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 року).

Таким чином, слідчий суддя на даному етапі провадження не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні злочину. Слідчий суддя на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів повинен визначити лише чи є причетність особи до вчинення злочину вірогідною та достатньою для застосування щодо особи обмежувальних заходів.

Так, слідчий суддя вважає, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367КК України, що підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами.

Проте, слідчий суддя вважає, що клопотання органу досудового розслідування та додані до нього матеріали не містять достатніх даних, які б вказували на безумовну необхідність застосування відносно підозрюваного такої міри запобіжного заходу як домашній арешт.

Слідчим належно не мотивовано, чому інший запобіжний захід не може забезпечити проведення слідчих, процесуальних дій та уникнення ризиків, визначених ст. 177 КПК України. Доводи клопотання, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України, на наявність яких міститься посилання в клопотанні, не підтвердженні належними та об`єктивними даними і прокурором в судовому засіданні не доведені.

Також слідчим не обґрунтовано та не доведено, що слідчі та процесуальні дії, які вчиняються та необхідно вчинити в подальшому, не можливо вчинити без перебування підозрюваного під домашнім арештом, а сама по собі необхідність вчинення ряду слідчих дій та процесуальних дій не виправдовує застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту.

Відтак, приймаючи до уваги наявні в наданих суду матеріалах дані про фактичні обставини провадження, враховуючи характер та обставини вчинення кримінального правопорушення, а також особу підозрюваного, міцність соціальних зв`язків, відсутність даних про наявність спроб підозрюваногоперешкоджати досудовому розслідуванню у кримінальному провадженні, а також, враховуючи, що сама по собі ступінь тяжкості злочину, що інкримінується особі, не може бути безумовною підставою для застосування йому запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту, клопотання задоволенню не підлягає.

Разом з тим, з метою забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, слідчий суддя вважає за необхідне, застосувати до ОСОБА_5 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання та покласти на підозрюваного ОСОБА_5 , обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, а саме:

- прибувати за кожною вимогою до прокурора, слідчого, слідчого судді, суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Питання щодо доведеності вини ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованих йому кримінальних правопорушень та правильності кваліфікації його дій, слідчим суддею при розгляді клопотання не вирішувались, оскільки підлягають дослідженню при проведенні досудового розслідування та під час розгляду справи по суті.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 29 Конституції України, ст.ст. 107, 176, 177, 178, 179, 183, 184, 193, 194, 196, 202, 205, 309, 532, 534 Кримінального процесуального кодексу України, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання Старшого слідчого в особливо важливих справах Головного слідчого управління Національної поліції України майора поліції ОСОБА_6 , погоджене Прокурором другого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю Офісу генерального прокурора ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, у кримінальному провадженні № 42019000000002512 від 03.12.2019 року, - відмовити.

Застосувати до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, українця, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обов`язки, передбачені ч. 5 ст. 194 КПК України, а саме:

- прибувати за кожною вимогою до прокурора, слідчого, слідчого судді, суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Термін дії обов`язків визначити з часу застосування особистого зобов`язання та покладення вказаних обов`язків ухвалою слідчого судді в межах строку досудового розслідування до 17.11.2023 року включно.

У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому статтею 199 КПК України. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

Підозрюваному письмово під розпис повідомити покладені на неї обов`язки та роз`яснити, що в разі їх невиконання до неї може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на неї може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру мінімальної заробітної плати до 2 розмірів мінімальної заробітної плати.

Контроль за виконанням особистого зобов`язання покласти на слідчого, а якщо справа перебуватиме у провадженні суду - на прокурора.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Ухвала може бути оскаржена в частині відмови в застосуванні запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Визначити час проголошення повного тексту ухвали о 08 год. 00 хв. 25.09.2023 року.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення19.09.2023
Оприлюднено03.10.2023
Номер документу113836066
СудочинствоКримінальне
Сутьзастосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту до ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, у кримінальному провадженні № 42019000000002512 від 03.12.2019 року

Судовий реєстр по справі —757/41540/23-к

Ухвала від 13.12.2023

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Фрич Тетяна Вікторівна

Ухвала від 19.09.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Хайнацький Є. С.

Ухвала від 19.09.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Хайнацький Є. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні