Ухвала
від 07.08.2023 по справі 201/9022/23
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/9022/23

Провадження № 1кс/201/3369/2023

УХВАЛА

Іменем України

07 серпня 2023 року м.Дніпро

Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська у складі:

головуючого - судді ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

розглянувши клопотання прокурора Старобільської окружної прокуратури Луганської області ОСОБА_3 про арешт майна за матеріалами досудового розслідування за № 42022132580000039 від 21.04.2022р., за підозрою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор звернувся до суду з клопотанням про арешт майна.

В обґрунтування заявленого клопотання прокурор посилався на те, що 24.02.2022 Російською Федерацією здійснено повномасштабне військове вторгнення на територію України, у зв`язку із чим розпочато ведення агресивної війни проти України та захоплення її території.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Законом України від 24.02.2022 «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»» затверджено зазначений Указ.

У подальшому воєнний стан в Україні неодноразово продовжувався, зокрема Указом Президента України від 01.05.2023 № 254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.

Законом України від 02.05.2023 «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено зазначений Указ.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 15.05.2023 № 143 внесені зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 (із змінами відповідно Наказу 143 від 15 травня 2023 року) та викладено нову редакцію переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Згідно зазначеного Переліку Старобільська міська територіальна громада Старобільського району Луганської області є тимчасово окупованою територією України з 28.02.2022.

На окупованій території міста Старобільськ Старобільського району Луганської області незаконними збройними формуваннями так званої «луганської народної республіки» підконтрольними державі-агресору російської федерації, організовано та розпочато діяльність незаконних органів влади, зокрема наказом голови так званої «луганської народної республіки» від 03.03.2022 № УГ-125/22, створено «адміністрацію Старобільського району луганської народної республіки», а також призначено «виконувача обов`язків голови адміністрації».

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 за № 1207-VII окупаційна адміністрація російської федерації - сукупність державних органів і структур російської федерації, функціонально відповідальних за управління тимчасово окупованими територіями та підконтрольних російській федерації самопроголошених органів, які узурпували виконання владних повноважень на тимчасово окупованих територіях та які виконували чи виконують властиві органам державної влади чи органам місцевого самоврядування функції на тимчасово окупованій території України, в тому числі органи, організації, підприємства та установи, включаючи правоохоронні та судові органи, нотаріусів та суб`єктів адміністративних послуг.

На підставі чого, представниками незаконних збройних формувань так званої «луганської народної республіки» всупереч порядку, встановленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів, на тимчасово окупованій території Старобільської міської територіальної громади створили підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію - так звану «адміністрацію Старобільського району луганської народної республіки», в яку входять органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією Старобільського району Луганської області, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та реалізації всіх узурпованих владних повноважень.

При цьому, представники контрольованих російською федерацією самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави, а також легітимних державних та комунальних підприємств, установ, організацій на тимчасово окупованій території Старобільського району Луганської області та мали за мету інтеграцію і подальше незаконне включення захопленої частини суверенної України до складу російської федерації.

Розділом ІІ «положення про адміністрацію Старобільського району луганської народної республіки в новій редакції», затвердженого указом «голови луганської народної республіки» № УГ-171/23 від 01 березня 2023 року до завдань так званої «адміністрації Старобільського району луганської народної республіки» окрім інших, входить виконання державних, міських та/або районних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони навколишнього середовища, а також забезпечення функціонування місцевої та/або районної інфраструктури і життєзабезпечення населення.

Майно так званої «адміністрації Старобільського району луганської народної республіки» згідно розділу І «положення про адміністрацію Старобільського району луганської народної республіки в новій редакції» є власністю «луганської народної республіки» та закріплено на праві оперативного управління за «адміністрацією Старобільського району луганської народної республіки».

Розділом ІІІ «положення про адміністрацію Старобільського району луганської народної республіки в новій редакції» визначено, що функції і повноваження засновника підприємства, що відносяться до муніципальної власності здійснює «адміністрація Старобільського району луганської народної республіки»

Згідно до пункту 3.1.9 «положення про адміністрацію Старобільського району луганської народної республіки в новій редакції» так звана «адміністрація Старобільського району луганської народної республіки» забезпечує діяльність підприємств, установ, що належать до муніципальної власності відповідно до законодавства, погоджують структури, штатні розклади, затверджує статути, положення (зміни до них) підприємств та установ, що перебувають у муніципальній власності, змінює їх найменування, а також призначає та звільняє з посади керівників таких підприємств та установ за погодженням з головою луганської народної республіки.

Відповідно до статті 17 закону луганської народної республіки «про державні і муніципальні унітарні підприємства» від 13 марта 2022 року № 367-Ш державні або муніципальні підприємства щорічно перераховують до відповідного бюджету частину прибутку, що залишається у його розпорядженні після сплати податків, зборів та інших обов`язкових платежів, у порядку, розмірах та строки, що визначаються урядом луганської народної республіки або органами місцевого самоврядування.

На території тимчасово окупованого міста Старобільськ Луганської області, невстановлені особи з числа підпорядкованої, керованої та фінансованої російською федерацією окупаційної адміністрації - так званої «адміністрація Старобільського району луганської народної республіки» заснували так зване «муниципальное унитарное предприятие «СТАРСЕРВИС» города Старобельска» (мовою оригіналу - російською), яке прийняло на себе функції комунального підприємства «ВОДА СТАРОБІЛЬЩИНИ» Старобільської міської ради Луганської області код ЄДРПО 44272937, щодо надання платних послуг з водопостачання та водовідведення та комунального підприємства «БЛАГОУСТРІЙ М.СТАРОБІЛЬСЬК» Старобільської міської ради Луганської області ЄДРПО 02221640, щодо надання платних послуг із поводження побутовими відходами, та почали підшукувати осіб з числа місцевого населення, які б співпрацювали з окупаційною адміністрацією та працювали у вищевказаному незаконно створеному підприємстві, яке діє в інтересах та на користь так званої «адміністрації Старобільського району луганської народної республіки».

Громадянин України ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає на території м. Старобільськ Старобільського району Луганської області, достеменно поінформований, що у 2014 році розпочалась збройна агресія російської федерації проти України, а також те, що з 24.02.2022 вона переросла у широкомасштабне вторгнення військ російської федерації на територію суверенної держави України, усвідомлюючи, що Україна є унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, об`єктивно розуміючи зміст загальновідомих подій про те, що збройні формування російської федерації та незаконні збройні формування так званої «луганської народної республіки», шляхом вчинення воєнного нападу захопили місто Старобільськ Луганської області, 14 квітня 2022 року, умисно, з метою завдання шкоди Україні, бажаючи реалізувати та підтримати рішення та дії країни-агресора російської федерації та її окупаційної адміністрації так званої «адміністрації Старобільського району луганської народної республіки», а також зміцнення окупаційної влади та недопущення контролю Української влади, шляхом утворення та функціонування на території м. Старобільськ Луганської області так званого «муніципального унітарного підприємства «СТАРСЕРВІС» міста Старобільська» з метою блокування роботи комунальних підприємств Старобільської міської територіальної громади Луганської області щодо підтримки життєво необхідних потреб населення тощо, в порушення вимог ст. 65 Конституції України, якою передбачено обов`язок громадян України щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, добровільно погодився на пропозицію невстановлених представників окупаційної адміністрації так званої «адміністрації Старобільського району луганської народної республіки» та добровільно обійняв посаду директора так званого «муніципального унітарного підприємства «СТАРСЕРВІС» міста Старобільська», тобто посаду пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

Частинами третьою та четвертою пункту 1 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про хабарництво» від 26.04.2002 № 5 передбачено, що організаційно-розпорядчі обов`язки це обов`язки по здійсненню керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності.

Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, колективних чи приватних підприємств, установ і організацій, їх заступники, керівники структурних підрозділів, їх заступники, особи, які керують ділянками робіт.

Продовжуючи свої незаконні дії, направлені на забезпечення діяльності незаконно створеного так званого «муніципального унітарного підприємства «СТАРСЕРВІС» міста Старобільська», підтримуючи та реалізуючи рішення та дії держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора, ОСОБА_4 , починаючи з 14 квітня 2022 року, перебуваючи на псевдопосаді директора так званого «муніципального унітарного підприємства «СТАРСЕРВІС» міста Старобільська», активно виконував завдання, покладені на нього окупаційною владою держави-агресора щодо становлення і зміцнення окупаційної влади та недопущення контролю Української влади, шляхом забезпечення функціонування на території Старобільської міської територіальної громади так званого «муніципального унітарного підприємства «СТАРСЕРВІС» міста Старобільська».

Так, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді директора так званого «муніципального унітарного підприємства «СТАРСЕРВІС» міста Старобільська», підтримав та реалізував рішення так званого «уряду луганської народної республіки» а саме постанови № 412/22 від 10.05.2022 «про встановлення тимчасових тарифів на комунальні послуги на території Старобільського району луганської народної республіки» шляхом укладення договорів про надання платних послуг із поводження з побутовими відходами з фізичними та юридичними особами, які перебувають на тимчасово окупованій території Старобільського району Луганської області, з зазначеним розміром щомісячної плати в грошових одиницях російської федерації (рублях).

Крім того, починаючи з 14 квітня 2022 року, ОСОБА_4 обіймаючи посаду директора так званого «муніципального унітарного підприємства «СТАРСЕРВІС» міста Старобільська» підтримує та впроваджує рішення та дії так званої «адміністрації Старобільського району луганської народної республіки» шляхом здійснення на тимчасово окупованій території Старобільської міської ради таких видів діяльності, як: збір, очищення та постачання води, відведення та очищення стічних вод, обробку та видалення безпечних відходів, електромонтажні роботи, ландшафтні послуги, організація поховань та надання суміжних послуг та інші види діяльності щодо прибирання територій.

Отже, задля підвищення авторитету окупаційної влади, забезпечення роботи, очолюваного ОСОБА_4 так званого «муніципального унітарного підприємства «СТАРСЕРВІС» міста Старобільська» та поповнення бюджету так званої «луганської народної республіки» отримує оплату з фізичних та юридичних осіб, які знаходяться на тимчасово окупованій території Старобільської міської територіальної громади Луганської області за надання платних послуг в грошових одиницях Російської Федерації (рублях).

Таким чином, ОСОБА_4 , вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 111-2 КК України, а саме пособництво державі агресору, тобто у вчиненні умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво) та окупаційній адміністрації держави-агресора, вчинені громадянином України, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора, у зв`язку із чим 24.06.2023 йому заочно повідомлено про підозру у вчиненні зазначеного кримінального правопорушення.

Вина підозрюваного ОСОБА_4 в інкримінованому йому кримінальному правопорушенні підтверджується зібраними у ході досудового розслідування належними та допустимими доказами у їх сукупності, зокрема: протоколами допитів свідків ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , протоколами огляду публікації на сторінці Інтернет (Берклійський Протокол) від 10.06.2022, 15.06.2022, 07.07.2022, 09.06.2023, іншими документами, здобутими у ході досудового розслідування кримінального провадження.

Досудовим розслідуванням встановлено, що підозрюваний ОСОБА_4 має відкриті розрахункові рахунки на яких маються грошові кошти та по яким здійснюється рух грошових коштів в акціонерному товаристві комерційному банку «ПРИВАТБАНК» (код ЄДРПОУ 14360570), юридична адреса: вул. Грушевського, 1д, м. Київ, 01001, та в акціонерному товаристві «ОЩАДБАНК», (код ЄДРПОУ 00032129), розташованому за адресою: 01001, м. Київ, вул. Госпітальна, 12 Г.

Так, згідно інформації від 22.06.2022 № 20.1.0.0.0/7-220621/8845, наданої АТ КБ «ПРИВАТБАНК», встановлено, що у ОСОБА_4 відкрито в банку рахунки, а саме: НОМЕР_1 , НОМЕР_2 , НОМЕР_3 , НОМЕР_4 , НОМЕР_5 , НОМЕР_6 .

Згідно інформації від 14.07.2023 №46/12-11/35928/2023/БТ наданої АТ «ОЩАДБАНК», встановлено, що у ОСОБА_4 відкрито в банку рахунки: НОМЕР_7 та НОМЕР_8 .

Також, згідно інформаційної довідки № 302229428 від 07.06.2022 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що у ОСОБА_4 у приватній власності мається гараж за адресою: АДРЕСА_1 .

Прокурор надав клопотання про слухання справи за його відсутністю.

Слідчий суддя, дослідивши клопотання та матеріали, додані до нього приходить до наступного.

Відповідно до ч. 5 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Згідно з ч. 5 ст. 111-1 КК України зазначене кримінальне правопорушення карається позбавленням волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої.

Згідно до ч. 1 ст. 170 КПК України - Арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину або для забезпечення цивільного позову. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Відповідно до ч. 11 ст. 170 КПК України Заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у випадках, якщо існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до зникнення, втрати, знищення, перетворення, пересування, відчуження майна.

Приписами ч. 5 ст. 173 встановлено, у разі задоволення клопотання слідчий суддя, суд постановляє ухвалу, в якій зазначає: 1) перелік майна, на яке накладено арешт; 2) підстави застосування арешту майна; 3) перелік тимчасово вилученого майна, яке підлягає поверненню особі, у разі прийняття такого рішення; 4) заборону, обмеження розпоряджатися або користуватися майном у разі їх передбачення та вказівку на таке майно; 5) порядок виконання ухвали із зазначенням способу інформування заінтересованих осіб.

На підставі викладеного, а також з врахуванням матеріалів клопотання та наданих доказів, слідчий суддя приходить до висновку про обґрунтованість клопотання та можливість задоволення клопотання, оскільки дані, викладені у матеріалах кримінального провадження дають підстави для висновку про те, що з метою не допущення переховування, забезпечення схоронності спірного майна, чи уникнення пошкодження предмету злочинного посягання, накладення арешту в даному кримінальному провадженні є необхідним, оскільки метою накладення арешту є забезпечення його збереження на час досудового слідства та судового провадження у даному кримінальному провадженні та проведення судових експертиз.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 110, 168-169, 170-173 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на майно, яке належне підозрюваному ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_9 , паспорт громадянина України НОМЕР_10 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_2 з метою забезпечення конфіскації майна, як виду покарання, а саме:

-гараж розташований за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер майна 3884922, підстава виникнення права власності свідоцтво про право власності, саа НОМЕР_11 від 11.12.2003, Старобільська міська рада, розмір частки 1/1, форма власності - приватна, власник ОСОБА_4 ;

-банківські рахунки: НОМЕР_7 та НОМЕР_8 , які відкриті в АТ «ОЩАДБАНК» (код ЄДРПОУ 00032129, МФО 300465, юридична адреса: вул. Госпітальна, 12-Г, м. Київ, 01001) на ім`я ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а також грошові кошти, які розміщенні на рахунках.

-банківські рахунки: НОМЕР_1 , НОМЕР_2 , НОМЕР_3 , НОМЕР_4 , НОМЕР_5 та НОМЕР_6 , які відкриті в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» (код ЄДРПОУ 14360570, МФО 305299, юридична адреса: вул. Грушевського, 1д, м. Київ, 01001) на ім`я ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а також грошові кошти, які розміщенні на рахунках.

Строк оскарження ухвали протягом п`яти днів з моменту її проголошення.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення07.08.2023
Оприлюднено30.04.2024
Номер документу113843824
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —201/9022/23

Ухвала від 07.08.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Покопцева Д. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні