Ухвала
від 28.09.2023 по справі 490/9225/23
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/9225/23 28.09.2023

н\п 1-кс/490/6874/2023

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/9225/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2023 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника - адвоката ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого-криміналіста СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_5 , погоджене заступником керівника Скадовської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 , про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування,

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва надійшло клопотання старшого слідчого-криміналіста СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_5 , погоджене заступником керівника Скадовської окружної прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 , про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42023230000000048, за підозрою громадянина України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 111-2 ККУкраїни.

На обґрунтування клопотання вказано, що слідчим відділом Управління СБ України в Херсонській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 42023230000000048 від 01.02.2023, за підозрою громадянина України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Органом досудового розслідування ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, за наступних обставин.

Так, згідно з Конституцією України Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією (далі - РФ) 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

Всупереч вказаним нормам міжнародного гуманітарного права президент РФ ОСОБА_7 , а також інші невстановлені на цей час досудовим розслідуванням представники влади РФ, діючи всупереч вимогам п.п. 1,2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (ХХV) від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, а саме: віддали наказ на вторгнення підрозділів Збройних сил РФ на територію України.

Відповідно до статті 1 Резолюції 3314 Генеральної Асамблеї ООН від 14 грудня 1974 року (далі Резолюція 3314, однією з мов підписання Резолюції): «Застосування збройної сили державою першою на порушення Статуту є primafacie свідченням акту агресії».

Відповідно до статті 3 вищевказаної Резолюції 3314: «Будь-яка з наступних дій, незалежно від оголошення війни, з урахуванням та відповідно до положень статті 2, кваліфікуватиметься як акт агресії:

а) вторгнення або напад збройних сил держави на територію іншої держави або будь-яка військова окупація, який би тимчасовий характер вона не носила, що є результатом такого вторгнення чи нападу, або будь-яка анексія із застосуванням сили території іншої держави чи її частини;

b) бомбардування збройними силами держави території іншої держави або застосування будь-якої зброї державою проти території іншої держави;

с) блокада портів чи берегів держави збройними силами іншої держави;

d) напад збройними силами держави на сухопутні, морські чи повітряні сили, або морські та повітряні флоти іншої держави;

e) застосування збройних сил однієї держави, які перебувають на території іншої держави за згодою приймаючої держави, порушуючи умови, передбачені в угоді, або будь-яке продовження їх перебування на такій території щодо припинення дії угоди;

f) дія держави, що дозволяє, щоб її територія, яку вона надала у розпорядження іншої держави, використовувалася цією іншою державою для вчинення акту агресії проти третьої держави;

g) засилання державою або від імені держави збройних банд, груп, іррегулярних сил чи найманців, які здійснюють акти застосування збройної сили проти іншої держави, що мають настільки серйозний характер, що це рівносильно переліченим вище актам, або його значна участь у них».

Отже, з урахуванням вищевикладених норм міжнародного гуманітарного права на території України розпочався збройний конфлікт внаслідок акту агрессії РФ при наступних обставинах.

Так, 24.02.2022 близько 05:15 збройними силами Російської Федерації нанесено ракетно-бомбові удари по військовим і цивільним об`єктам України, а також введено на територію суверенної держави війська країни-агресора. У зв`язку з цим, Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 в Україні з 05:30 24.02.2022 введено воєнний стан, який на даний час відповідно до чинного законодавства триває.

Таким чином, з 24.02.2022 і до цього дня дії РФ проти України підпадають під всі пункти, передбачені ст. 3 Резолюції 3314, а тому такі дії слід кваліфікувати саме як акт агресії РФ проти України.

Починаючи з 24 лютого 2022 року збройні формування РФ вторглися на територію Херсонської області та встановили контроль над нею, у тому числі через створені окупаційні адміністрації.

Тобто, відповідно до ст. 42 Гаазького положення від 18.10.1907, територія м. Херсона та області є окупованою, оскільки фактично перебуває під владою армії РФ.

Відповідно до п. 7 ст.1-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», тимчасово окупована Російською Федерацією територія України (тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.

Статтею 17 Конституції України передбачено, що захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.

Відповідно до положень ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 65 Конституції Українизахист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України.

Статтею68Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватисяКонституції Українита законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Разом із цим, у період квітень-травень 2022 року, представниками збройних формувань російської федерації всупереч законного порядку установленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими діючими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території Херсонської області цілеспрямовано створено підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію так звану - «Военно-гражданскую администрацию Херсонской области» (мовою оригіналу), у складі якої функціонують органи і структури, у тому числі «Департамент здравоохранения Херсонской области» (мовою оригіналу), функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією України, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та реалізації всіх узурпованих владних повноважень.

При цьому, представники підконтрольних російській федерації самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави, а також легітимних державних і комунальних підприємств, установ та організацій на тимчасово окупованій території Херсонської області та, зокрема, на території Олешківської міської територіальної громади Херсонського району, здійснювали підбір кадрів для зайняття посад в незаконних самопроголошених органах, державних підприємствах, комунальних установах, у тому числі із числа громадян України, які на той час перебували на вказаній тимчасово окупованій території. Кінцевою метою окупаційних органів, була інтеграція та подальше незаконне включення захопленої частини суверенної держави Україна до складу російської федерації.

Встановлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зареєстровано Державне підприємство «Дослідне господарство» Асканійське» Асканійської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту зрошуваного землеробства Національної академії аграрних наук України (скорочена назва - ДП «ДГ «АСКАНІЙСЬКЕ" АДСДС ІЗЗ НААН», код 00856787, розташоване за адресою: Херсонська область, Каховський район, с. Тавричанка, вул. 40 років Перемоги, буд. 16.

Вищезазначене підприємство у своїй діяльності керуються Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами України.

Разом з тим, у травні 2022 року невстановленими представниками рф захоплено територію ДП «ДГ «АСКАНІЙСЬКЕ" АДСДС ІЗЗ НААН», після чого, розпочато процес налагодження роботи вказаного підприємства за стандартами та на користь держави-агресора, кінцевою метою якого була повна інтеграція вказаного підприємства до економічної сфери рф.

02.12.2022 незаконним рішенням представників держави-агресора утворено так зване «Государственное предприятие Опытное хозяйство «Асканийское» Асканийской государственной сельскохозяйственной опытной станции Института орошаемого земледелия Национальной академии аграрных наук», яке розташоване за адресою: Херсонська область, Каховський район, с. Тавричанка, вул. 40 років Перемоги, буд. 16.

Так, громадянин України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але пізніше 13.12.2022, знаходячись у невстановленому досудовим розслідуванням місці, достовірно знаючи про окупацію території Херсонської області, діючи умисно, з метою завдання шкоди Україні, її суверенітетові та територіальної цілісності, усвідомлюючи протиправність та суспільно-небезпечний характер своїх дій, реалізуючи рішення представників держави-агресора добровільно зайняв посаду так званого «Руководителя Государственного предприятия Опытное хозяйство «Асканийское» Асканийской государственной сельскохозяйственной опытной станции Института орошаемого земледелия Национальной академии аграрных наук», продовжуючи свою злочинну діяльність на незаконно зайнятій посаді ОСОБА_6 підтримуючи та реалізуючи рішення представників рф здійснює керівництво незаконно створеним підприємством відповідно до законодавства рф, а також вчиняє дії спрямовані на передачу представникам держави-агресора активів отриманих у ході незаконної діяльності вказаного підприємства, створенного на базі та за рахунок матеріальних ресурсів ДП «ДГ «АСКАНІЙСЬКЕ" АДСДС ІЗЗ НААН».

05.09.2023 р. ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

У передбачений законом спосіб повідомлення про підозру та повістки про виклик підозрюваного ОСОБА_6 опубліковано в газеті «Урядовий кур`єр» та на сайті Офісу Генеральної прокуратури України.

Підозрюваний ОСОБА_6 , відповідно вимог ст.ст. 133, 135 КПК України викликався 10, 11, 14 вересня 2023 року до слідчого відділу УСБУ в Херсонській області. Підозрюваний жодного разу не з`явився, про причини неявки не повідомив.

Беручи до уваги те, що на теперішній час ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території Херсонської області, а також те, що останній неодноразово викликався до органу досудового розслідування, шляхом публікації повісток про виклик в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора, але жодного разу на виклики слідчого не з`явився, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, у зв`язку з чим підозрюваний ОСОБА_6 15.09.2023 оголошений в розшук.

Посилаючись на те, що ОСОБА_6 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, на виклики слідчого до органу досудового розслідування не з`являється, про причини своєї неявки не повідомляє, слідчий просить про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, пославшись на обставини, у ньому викладені.

Захисник підозрюваного адвокат ОСОБА_4 у судовому засіданні не заперечував проти задоволення клопотання, пославшись на розсуд суду.

Вислухавши доводи прокурора, захисника підозрюваного, дослідивши матеріали, додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для його задоволення.

Так, ч. 1 ст. 297-1 КПК України встановлено, що спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави.

Згідно із ч. 2 ст. 297-1 КПК України передбачено, зокрема, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених ст. 111-1 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.

Відповідно до ст. 297-5 КПК України повістки про виклик підозрюваного у разі здійснення спеціального досудового розслідування надсилаються за останнім відомим місцем його проживання чи перебування та обов`язково публікуються в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора. З моменту опублікування повістки про виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора підозрюваний вважається належним чином ознайомленим з її змістом.

Копії процесуальних документів, що підлягають врученню підозрюваному, надсилаються захиснику.

Згідно до ч. 5 ст. 139 КПК України встановлено, що ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.

Пунктом 20-1 Розділу XІ ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КПК України визначено, що тимчасово, але не пізніше дня початку діяльності Державного бюро розслідувань (опублікування у газеті «Урядовий кур`єр» відповідного повідомлення його керівником): спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 365, 368, 368-2, 379, 400, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цьому абзаці, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.

Положення частини п`ятої статті 139 цього Кодексу у разі вчинення злочинів, визначених в абзаці другому цього пункту, поширюються також на осіб, які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

У клопотанні слідчого, прокурора про здійснення спеціального досудового розслідування мають також зазначатися фактичні дані про перебування особи за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Судовий розгляд у кримінальному провадженні щодо злочинів, зазначених у частині другій ст. 297-1 цього Кодексу, а також у цьому пункті, може здійснюватися за відсутності обвинуваченого (inabsentia), крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності (спеціальне судове провадження) та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Вимоги щодо особливостей застосування глави 24-1 цього Кодексу, передбачені цим пунктом, поширюються на кримінальні провадження, у яких підозрюваний, крім неповнолітнього, на момент звернення до суду з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування або обвинувальним актом оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні відомості, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Згідно ч. 5 ст. 135 КПК України повістка про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, у випадку обґрунтованої неможливості вручення їй такої повістки згідно з частинами першою, другою, четвертою - сьомою цієї статті, публікується в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_6 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України, підтверджується даними:

-протоколу огляду від 15.08.2023 Інтернет сторінки за посиланням htts://egrul.nalog.ru/index/html., в ході якого виявлено «Выписку из Единого государственного реестра юридических лиц» відповідно до якої керівникомюридичної особи: «ГОСУДАРСТВЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ ОПЫТНОЕ ХОЗЯИСТВО «АСКАНИЙСКОЕ» АСКАНИСЙСКОЙ ГОСУДАРСТВВЕННОЙ СЕЛЬСКОХОЗЯЙСТВЕННОЙ ОПЫТНОЙ СНАНЦИИ ИНСТИТУТА ОРОШАЕМОГО ЗАМЛЕДЕЛИЯ НАЦИОНАЛЬНОЙ АКАДЕМИИ АГРАРНЫХ НАУК», є ОСОБА_6 ;

-протоколу огляду від 17.08.2023 Інтернет сторінки за посиланням htts://vgoru.org/novini/spivrobitniki-derzhavnogo-pidpriyemstva-askanijske-dopomagayut-rosiyanam-vivoziti-zerno (огляд інформаційного сайту « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), в ході якого виявлено інформацію, а саме: «Керівний склад державного господарства «Дослідне господарство « ІНФОРМАЦІЯ_3 » Національної академії аграрних наук України, який розташований в Тавричанці Каховського району, допомагає окупантам вивозити зерно до росії. Серед колабарантів цього підприємства: перши заступник директора олександркнязєв, головна бухгалтерка оленя сяхова Олена, головний інженер валентинбутенко, головний енергетик володимир смішко, головна економістка тетяна гречка.»;

-протоколу огляду від 19.08.2023 Інтернет сторінки за посиланням htts://www.ruspofile.ru/id/1229500000872 (огляд інформаційного сайту «rusprofile»), відповідно до якої керівникомюридичної особи: «ГОСУДАРСТВЕННОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ ОПЫТНОЕ ХОЗЯИСТВО «АСКАНИЙСКОЕ» АСКАНИСЙСКОЙ ГОСУДАРСТВВЕННОЙ СЕЛЬСКОХОЗЯЙСТВЕННОЙ ОПЫТНОЙ СНАНЦИИ ИНСТИТУТА ОРОШАЕМОГО ЗАМЛЕДЕЛИЯ НАЦИОНАЛЬНОЙ АКАДЕМИИ АГРАРНЫХ НАУК», є ОСОБА_6 ;

-протоколу огляду від 16.08.2023 Інтернет сторінки за посиланням htts://investigator.org.ua/ua/news-2/245901/(огляд інформаційного сайту «Центру журналістських розслідувань»), в ході якого виявлено інформацію, а саме: «На Херсонщині Керівний склад розташованого в Тавричанці Каховського району державного підприємства «Дослідне господарство «Асканійське» Національної академії аграрних наук України працює на акупантів. За їхньої участі, а підприємства почали вивозити вирощене зерно до залізничної станції Партизани, звідки його далі перевозять до росії.»;

-протоколу допиту свідка ОСОБА_8 від 12.08.2023, який є старшим спеціалістом Інституту кліматично орієнтованого сільського господарствата показав, що ОСОБА_6 у період окупації був так званим «директором державного підприємства «Дослідне господарство «Асканійське» Національної академії аграрних наук України»;

-протоколу пред`явлення особи ОСОБА_6 для впізнання за фотознімками зі свідком ОСОБА_8 від 12.08.2023;

-протоколу допиту свідка ОСОБА_9 від 23.08.2023, який є директором Управління Головного Каховського магістрального каналу та показав, що ОСОБА_6 у період окупації був так званим «директором державного підприємства «Дослідне господарство «Асканійське» Національної академії аграрних наук України»;

-протоколу пред`явлення особи ОСОБА_6 для впізнання за фотознімками зі свідком ОСОБА_9 від 23.08.2023;

-протоколу допиту свідка ОСОБА_10 від 22.08.2023, який є директором ДП «ДГ Асканійське АДСДС» НААНУ та показав, що ОСОБА_6 у період окупації був так званим «директором державного підприємства «Дослідне господарство «Асканійське» Національної академії аграрних наук України»;

-протоколу допиту свідка ОСОБА_11 від 22.08.2023, який є техніком «Телесвіт» та показав, що ОСОБА_6 у період окупації був так званим «директором державного підприємства «Дослідне господарство «Асканійське» Національної академії аграрних наук України»;

-протоколу пред`явлення особи ОСОБА_6 для впізнання за фотознімками зі свідком ОСОБА_11 від 22.08.2023;

-протоколу допиту свідка ОСОБА_12 від 23.08.2023, який є спеціалістом приватного підприємства «Нютон`та показав, що ОСОБА_6 у період окупації був так званим «директором державного підприємства «Дослідне господарство «Асканійське» Національної академії аграрних наук України»;

-протоколу допиту свідка ОСОБА_13 від 23.08.2023, який є завідуючим механізованим зерносховищем ДП «Коблево» та показав, що ОСОБА_6 у період окупації був так званим «директором державного підприємства «Дослідне господарство «Асканійське» Національної академії аграрних наук України»;

-протоколу пред`явлення особи ОСОБА_6 для впізнання за фотознімками зі свідком ОСОБА_13 від 23.08.2023.

Досліджені усудовому засіданнідані єдостатньо вагомимиу своїйсукупності длявисновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України.

05.09.2023 р. ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 111-1 КК України,про щоу загальнодержавному засобімасової інформації газеті«Урядовий кур`єр»,а такожна офіційномувеб-сайтіОфісу Генеральногопрокурора розміщено відповіднеповідомленняв порядку ст. 135, ч. 1 ст. 278 КПК України.

Вказаний факт підтверджений прокурором у судовому засіданні документально.

Підозрюваний ОСОБА_6 , будучи викликаними до органу досудового розслідування шляхом публікацій в засобах масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» та на веб-сайті Офісу Генерального прокурора повісток про виклик на 10, 11, 14 вересня 2023 року до слідчого не з`явився, не повідомивши про причини неявки, що в тому числі свідчить про переховування від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

У зв`язку з неприбуттям підозрюваного ОСОБА_6 на неодноразові виклики до органу досудового розслідування, переховуванням з метою ухилення від кримінальної відповідальності, постановою слідчого від 15.09.2023 р. ОСОБА_6 оголошено у розшук.

Матеріалами клопотання підтверджується факт перебування підозрюваного ОСОБА_6 на непідконтрольнійтериторії Херсонськоїобласті,в с. Тавричанка Каховського району, тобто на тимчасово окупованій території, де останній продовжує вчиняти особливо тяжкий злочини проти основ національної безпеки України.

З урахуванням наведеного, а також того, що ОСОБА_6 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, що згідно ст. 12 КК України відноситься до категорії особливо тяжкого злочину, санкцією за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої, будучи незаконно призначеним на посаду так званого «Руководителя Государственного предприятия Опытное хозяйство «Асканийское» Асканийской государственной сельскохозяйственной опытной станции Института орошаемого земледелия Национальной академии аграрных наук», продовжуючи свою злочинну діяльність на незаконно зайнятій посаді ОСОБА_6 підтримуючи та реалізуючи рішення представників рф здійснює керівництво незаконно створеним підприємством відповідно до законодавства рф, а також вчиняє дії спрямовані на передачу представникам держави-агресора активів отриманих у ході незаконної діяльності вказаного підприємства, створенного на базі та за рахунок матеріальних ресурсів ДП «ДГ «АСКАНІЙСЬКЕ" АДСДС ІЗЗ НААН», переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності за ймовірно вчинений ним особливо тяжкий злочини, виїхавши на тимчасово окуповану територію України, за викликом слідчого у загальнодержавному засобі масової інформації газеті «Урядовий кур`єр» та офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора про необхідність його прибуття до найближчого територіально розташованого органу Служби безпеки України, неодноразово не з`явився, у зв`язку із чим був оголошений у розшук, наявні підстави для здійснення спеціального досудового розслідування стосовно підозрюваного, а відтак, і задоволення клопотання.

Керуючись ст. ст. 135, 139, 297-1, 297-5, п. 20-1 Розділу XІ Перехідних положень КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №42023230000000048 від 01.02.2023 року відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.111-2 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення28.09.2023
Оприлюднено03.10.2023
Номер документу113848715
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —490/9225/23

Ухвала від 03.10.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 02.10.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 28.09.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 28.09.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 25.09.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 25.09.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні