Рішення
від 02.10.2023 по справі 730/931/23
БОРЗНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

БОРЗНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16400, м. Борзна, Чернігівської обл., вул. Незалежності, буд. 4 тел.: 0 (4653) 21-202

Справа №730/931/23

Провадження № 2/730/227/2023

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" жовтня 2023 р. м. Борзна

Борзнянський районний суд Чернігівської області в складі головуючого судді Ріхтера В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за позовом заступника керівника Ніжинської окружної прокуратури, поданим в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, Чернігівської обласної ради, до ОСОБА_1 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів: комунальне некомерційне підприємство «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради, комунальне некомерційне підприємство «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради, про відшкодуваннявитрат настаціонарне лікуванняпотерпілого відзлочину,

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівникаНіжинської окружноїпрокуратури І.Марушков інтересах держави в особі Національної службиздоров`я України,Чернігівської обласноїради,треті особи,які незаявляють самостійнихвимог щодопредмета споруна стороніпозивачів:КНП «Чернігівськаобласна дитячалікарня» Чернігівськоїобласної ради,КНП «Борзнянськаміська лікарня»Борзнянської міськоїради,звернувся до суду з даним позовом до ОСОБА_1 , в якому просить стягнути з відповідача кошти в сумі 19205,72 грн. на відшкодування витрат на користь держави в особі Національної служби охорони здоров`я України на стаціонарне лікування потерпілої від злочину ОСОБА_2 та кошти в сумі 1070,26 грн. на відшкодування витрат на користь держави в особі Чернігівської обласної ради на стаціонарне лікування потерпілої від злочину ОСОБА_2 . Загальна сума витрат становить 20275,98 грн.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що вироком Борзнянського районного суду Чернігівської області від 02.06.2022 у справі № 730/157/22, який набрав законної сили 08.07.2022, ОСОБА_1 визнано винуватим у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 286 КК України. Вироком суду встановлено, що 09.06.2021 близько 19.00 год. ОСОБА_1 , керуючи автомобілем марки «Opel Kadett», д.н.з. НОМЕР_1 , та здійснюючи рух проїзною частиною в м. Борзна Чернігівської обл. по вул.Пушкіна в напрямку від вул. Польова до центру м. Борзна, в момент проїзду повз територію дитячого майданчику та домогосподарства під № 23-Б на зазначеній вулиці проявив неуважність в даній дорожній обстановці, не впевнився у безпеці свого руху, не вибрав безпечної швидкості руху з врахуванням дорожньої обстановки та, відповідно, не відреагувавши на її зміну, здійснив наїзд на малолітню ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

У результаті даної дорожньо-транспортної пригоди ОСОБА_2 отримала тілесні ушкодження: в області голови у вигляді закритої черепно-мозкової травми, яка виражалась садном тім`яної ділянки, лінійним переломом лобової та тім`яної кісток зліва, лівобічним епідуральним крововиливом (накопиченням крові у просторі між кістками склепіння черепа та твердою мозковою оболонкою зліва), а також забоєм головного мозку; в області тулуба та кінцівок у вигляді множинних саден спини та обох нижніх кінцівок, які в комплексі відносяться до категорії тяжких тілесних ушкоджень за ознакою небезпечності для життя в момент заподіяння.

Своїми діями ОСОБА_1 порушив вимоги п. 2.3 б), 12.3 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 (із змінами та доповненнями).

Вказані порушення Правил дорожнього руху є причиною і умовою виникнення та настання даної дорожньо-транспортної пригоди, яка стала наслідком отримання неповнолітньою потерпілою ОСОБА_2 тілесних ушкоджень та її перебування на стаціонарному лікуванні, що знаходиться у прямому причинно-наслідковому зв`язку із кримінальним правопорушенням та кримінально-караними діями ОСОБА_1 .

У зв`язку з отриманими тілесними ушкодженнями, малолітня потерпіла ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 перебувала на стаціонарному лікуванні в дитячому відділенні КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради у період із 09.06.2021 по 11.06.2021 2 ліжко-дні, що підтверджується листом КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради від 27.07.2023р. № 597.

Згідно вказаного листа, вартість 1 ліжко-дня становить 1056,52 грн., з яких за рахунок Національної служби здоров`я України затрачено кошти у сумі 954,18 грн.

Таким чином,на стаціонарнелікування потерпілоївід кримінальногоправопорушення ОСОБА_2 у КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради державою в особі Національної служби здоров`я України затрачено кошти у сумі 1908,36 грн. (954,18 х 2).

Для подальшого лікування, потерпіла від кримінального правопорушення ОСОБА_2 направлена до КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради, у якому перебувала на стаціонарному лікуванні в ортопедо-травматологічному відділенні у період з 11.06.2021 по 24.06.2021 13ліжко-днів, що підтверджується додатком до листа КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради від 23.05.2023р. № 41-06/1069.

Згідно вищевказаного листа КНП«Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради, на стаціонарне лікування потерпілої від кримінального правопорушення ОСОБА_2 державою затрачено кошти у сумі 18367,61 грн. (без урахування благодійних надходжень у сумі 0,69 грн., які не підлягають стягненню).

У вартість стаціонарного лікування потерпілої від кримінального правопорушення ОСОБА_2 у КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради включені витрати здійснені:

-за рахунок коштів НСЗУ (державний бюджет) в сумі 17297,36 грн.;

-за рахунок коштів обласного бюджету 1070,26 грн.

Цивільний позов про відшкодування витрат на лікування потерпілої в межах кримінального провадження № 42021272180000038 не заявлявся.

Разом з тим, відповідач не відшкодував витрати на лікування потерпілої від кримінального правопорушення ні у ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження, ні після набрання законної сили вироку Борзнянського районного суду Чернігівської області від 02.06.2022р. у справі №730/157/22 (набрав законної сили 08.07.2022р.), що підтверджується листом КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради від 27.07.2023р. №597 та листом КНП«Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради № 41-06/1069 від 23.05.2023р.

Відповідно довідповіді НСЗУвід 11.08.2023р.,остання стверджує,що згіднонорм Положенняпро Національнуслужбу України,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни від27.12.2017р.№ 1101,НСЗУ ненаділено повноваженнямипредставляти інтересидержави усправах провідшкодування коштів,витрачених налікування особи,яка потерпілавід злочину.Однак,не заперечуєщодо зверненнядо судув інтересахдержави прокуратуроюз данимпозовом.

Чернігівська обласна рада у листі від 09.06.2023р. зазначила про те, що відповідно до чинного законодавства у Чернігівської обласної ради відсутні повноваження і підстави для вжиття заходів представницького характеру, зокрема, щодо звернення до суду з позовом про стягнення витрат, понесених закладом охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілих від кримінального правопорушення.

Вказане свідчить про бездіяльність Національної служби здоров`я України, Чернігівської обласної ради та відсутність наміру звернення до суду, оскільки окружною прокуратурою вищевказаними листами фактично повідомлено про виявленні порушення.

Компетентні органи Національна служба здоров`я України, Чернігівська обласна рада протягом розумного строку після отримання повідомлень самостійно не звернулися до суду з позовом в інтересах держави, тому це є достатнім аргументом для підтвердження судом підстав для представництва.

Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України «Про прокуратуру» право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору, його першому заступнику та заступникам, керівникам обласних та окружних прокуратур, їх першим заступникам та заступникам, прокурорам Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 28 ЦПК України позови про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок вчинення злочину, можуть пред`являтися також за зареєстрованим місцем проживання чи перебування позивача або за місцем заподіяння шкоди.

Позивач в судове засідання не викликався, оскільки розгляд справи проводиться без повідомлення сторін. Від позивача не надійшло заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін чи клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.

Відповідач був повідомлений належним чином про дату та час розгляду справи відповідно до положень п. 1 ч. 8 ст. 128 ЦПК України, у встановлений законом строк відзиву на позов не подав, із заявами до суду не звертався, а також не скористався своїм правом подання до суду заяви із запереченням проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін.

Розгляд справи проведено у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у відповідності із ч. 5 ст. 279 ЦПК України за наявними у справі матеріалами.

Згідно з ч. 13 ст. 7 ЦПК України судове засідання не проводиться.

Суд, у порядку спрощеного позовного провадження, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, всебічно перевіривши обставини, на яких вони ґрунтуються у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, встановив наступні обставини та дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Приписи ст. 131-1 Конституції України, ст. 56 ЦПК України, ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» наділяють прокурора повноваженнями на представництво в суді інтересів держави у виключних випадках, а саме: 1/якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; 2/у разі відсутності такого органу.

Оскільки КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради та КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради є комунальними підприємствами, фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, на запити прокурора в листах № 597 від 27.07.2023р. та № 41-06/2069 від 23.05.2023р. відповідно зазначають про неподання позовів й станом на 28.08.2023р. (день надходження даного позову прокурора до суду) самостійно не реалізували це своє процесуальне право, то у відповідності до положень ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», ст. 56 ЦПК України маються всі підстави для підтвердження представництва прокурором інтересів держави в суді, що узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 26 травня 2020 року по справі № 912/2385/18 за схожих обставин.

Відповідно до ч. 6 ст. 82 ЦПК України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Згідно з ч. 7 ст. 128 КПК України особа, яка не пред`явила цивільного позову в кримінальному провадженні, а також особа, цивільний позов якої залишено без розгляду, має право пред`явити його в порядку цивільного судочинства.

Приписами ч. 2 ст. 1191 ЦК України визначено, що держава, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, юридичні особи мають право зворотної вимоги до фізичної особи, винної у вчиненні злочину, у розмірі коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від цього злочину.

Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 1206 ЦК України, особа, яка вчинила злочин, зобов`язана відшкодувати витрати закладові охорони здоров`я на лікування потерпілого від цього злочину, крім випадку завдання шкоди при перевищенні меж необхідної оборони або у стані сильного душевного хвилювання, що виникло раптово внаслідок насильства або тяжкої образи з боку потерпілого. Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету.

За змістом положень постанови Кабінету Міністрів України № 545 від 16.07.1993р. «Про затвердження Порядку обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання» сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи з кількості ліжко-днів, проведених ним в стаціонарі, та вартості витрат на його лікування в день. Стягнені в установленому порядку кошти, залежно від джерела фінансування закладу охорони здоров`я, у якому перебував на стаціонарному лікуванні потерпілий, зараховуються до відповідного бюджету або на користь юридичної особи (відомства), якій належить заклад охорони здоров`я (далі - Порядок).

Судом встановлено, що вироком Борзнянського районного суду Чернігівської області від 02.06.2022р. у справі № 730/157/22, який набрав законної сили 08.07.2022р., ОСОБА_1 визнано винуватим у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 286 КК України. Цивільний позов про відшкодування витрат на лікування потерпілої в межах кримінального провадження № 42021272180000038 не заявлявся.

Разом з тим, відповідач не відшкодував витрати на лікування потерпілої від кримінального правопорушення ні у ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження, ні після набрання законної сили вироку Борзнянського районного суду Чернігівської області від 02.06.2022р. у справі №730/157/22 (набрав законної сили 08.07.2022р.), що підтверджується листом КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради від 27.07.2023р. №597 та листом КНП«Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради № 41-06/1069 від 23.05.2023р.

У зв`язку з отриманими тілесними ушкодженнями, малолітня потерпіла ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 перебувала на стаціонарному лікуванні в дитячому відділенні КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради у період із 09.06.2021 по 11.06.2021 2 ліжко-дні, що підтверджується листом КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради від 27.07.2023р. № 597.

Згідно вказаного листа, вартість 1 ліжко-дня становить 1 056,52 грн., з яких за рахунок Національної служби здоров`я України затрачено кошти у сумі 954,18 грн.

Таким чином,на стаціонарнелікування потерпілоївід кримінальногоправопорушення ОСОБА_2 у КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради державою в особі Національної служби здоров`я України затрачено кошти у сумі 1908,36 грн. (954,18 х 2).

Для подальшого лікування, потерпіла від кримінального правопорушення ОСОБА_2 направлена до КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради, у якому перебувала на стаціонарному лікуванні в ортопедо-травматологічному відділенні у період з 11.06.2021 по 24.06.2021 13ліжко-днів, що підтверджується додатком до листа КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради від 23.05.2023р. № 41-06/1069.

Згідно вищевказаного листа КНП«Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради, на стаціонарне лікування потерпілої від кримінального правопорушення ОСОБА_2 державою затрачено кошти у сумі 18367,61 грн. (без урахування благодійних надходжень у сумі 0,69 грн., які не підлягають стягненню).

У вартість стаціонарного лікування потерпілої від кримінального правопорушення ОСОБА_2 у КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради включені витрати здійснені:

-за рахунок коштів НСЗУ (державний бюджет) в сумі 17297,36 грн.;

-за рахунок коштів обласного бюджету 1 070,26 грн.

Вищевикладене свідчить про те, що на стаціонарне лікування потерпілої від кримінального правопорушення ОСОБА_2 у КНП«Борзнянська міська лікарня» Чернігівської обласної ради у період із 09.06.2021р. по 11.06.2021р. (2 ліжко-дні) та у КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради, у період із 11.06.2021р. по 24.06.2021р. (13 ліжко-днів), державою в особі Національної служби здоров`я України витрачено кошти у загальній сумі 19205,72 грн. та в особі Чернігівської обласної ради у сумі 1070,26 грн.

Відповідно до листа КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради від 27.07.2023р. № 597 на стаціонарне лікування потерпілої від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , лікарня фінансувалася за рахунок коштів за програмою медичних гарантій Національної служби здоров`я України.

Згідно із листом КНП«Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради № 41-06/1069 від 23.05.2023р. на стаціонарне лікування потерпілої від кримінального правопорушення ОСОБА_2 лікарня також фінансувалася за рахунок коштів за програмою медичних гарантій Національної служби здоров`я України та коштів обласного бюджету Чернігівської обласної ради.

Згідно інформації Національної служби здоров`я України № 27957/2-16-23 від 11.08.2023р., між Національною службою здоров`я України та КНП«Борзнянська центральна районна лікарня» Борзнянської районної ради Чернігівської області було укладено Договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій № 3749-Е421-Р000 від 12.05.2021р., який діяв у період проходження лікування потерпілою ОСОБА_2 .

Відповідно до п. 1 рішення позачергової третьої сесії восьмого скликання від 24.12.2020р. № 2-3/8 Борзнянської міської ради «Про входження Борзнянської міської ради в склад засновників КНП «Борзнянська центральна районна лікарня» Борзнянської районної ради Чернігівської області та затвердження Статуту в новій редакції», Борзнянська міська лікарня увійшла до засновників юридичної особи КНП «Борзнянська центральна районна лікарня» Борзнянської районної ради, яке розташоване за адресою: 16400, м. Борзна, вул.Семена Палія, 22 (код ЄДРПОУ 02006188).

Згідно п. 1 вказаного рішення, внесено зміни до найменування КНП «Борзнянська центральна районна лікарня» Борзнянської районної ради Чернігівської області та затверджене найменування підприємства КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради Чернігівської області.

Відповідно до абз. 2 п. 1.2. Статуту КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради (нова редакція), затвердженого рішенням позачергової 3 сесії 8 скликання Борзнянської міської ради № 2-3/8 від 24.12.2020р., підприємство є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків Борзнянської центральної районної лікарні.

Таким чином, у період проходження стаціонарного лікування потерпілої від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради фінансувалася за рахунок коштів за програмою медичних гарантій Національної служби здоров`я України.

Окрім того, у листі Національної служби здоров`я України № 41-06/1069 від 23.05.2023р. зазначено, що у період проходження стаціонарного лікування потерпілою ОСОБА_2 у КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради між Національною службою здоров`я України та КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради було укладено Договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій № 3746-Е421-Р000 від 11.05.2021р.

Отже, у період проходження стаціонарного лікування потерпілої від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради також фінансувалася за рахунок коштів за програмою медичних гарантій Національної служби здоров`я України.

У пункті 8 Типової форми договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2018р. № 410, передбачено, що надавач зобов`язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник зобов`язується оплачувати такі послуги відповідно до встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів.

Частиною 1 статті 3 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» передбачено, що держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.

У п. 2 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» дається визначення програми медичних гарантій як програми, що визначає перелік та обсяг медичних послуг (включаючи медичні вироби) та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв`язку з вагітністю та пологами.

Перелік медичних послуг, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України у 2021 році, визначений Порядком реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення ІІ-ІV кварталах 2021 року, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2021р. № 133.

Таким чином, як вбачається із вищевказаного листа Національної служби здоров`я України, послуги закладів охорони здоров`я, у яких проходила стаціонарне лікування потерпіла ОСОБА_2 , пов`язані з наданням медичних послуг за програмою медичних гарантій пацієнтам, оплачено Національною службою здоров`я України як замовником медичних послуг за рахунок Державного бюджету України.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров`я» закладом охорони здоров`я є юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників і фахівців з реабілітації.

Відповідно до ч. 3 ст. 1206 ЦК України якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, спільній власності територіальних громад, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету, за рахунок якого таке лікування фінансувалося. Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, який за відповідні надані медичні послуги отримує кошти згідно з договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, такі кошти зараховуються до Державного бюджету України.

Таким чином, медичні послуги ОСОБА_2 надавалися КНП«Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради та КНП«Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради на підставі договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій укладених із Національною службою здоров`я України.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних інших медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.

Тобто, послуги КНП «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради та КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради, пов`язані з наданням медичних послуг за програмою медичних гарантій пацієнтам, оплачено Національною службою здоров`я України як замовником медичних послуг за рахунок коштів Державного бюджету України.

Механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення» (КПКВК 2308060) визначено «Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2019р. № 1086.

Національна служба здоров`я України є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня та відповідальним виконавцем бюджетної програми, зокрема на 2021 рік.

У той же час, оскільки Національна служба здоров`я України витратила державні (бюджетні) кошти при наданні медичних послуг лікуванні потерпілої, яка перебувала на стаціонарному лікуванні з вини ОСОБА_1 на підставі договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, дані кошти необхідно стягнути з ОСОБА_1 та зарахувати до Державного бюджету України.

Окрім того, в частині витрачених КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради коштів за рахунок обласного бюджету у сумі 1070,26 грн., органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах, також є Чернігівська обласна рада, яка є власником та засновником КНП«Чернігівська обласна дитяча лікарня».

Понесені закладом охорони здоров`я витрати на лікування потерпілого у кримінальному провадженні за рахунок обласного бюджету у розмірі 1070,26грн. також не були відшкодовані, що негативно вплинуло на фінансовий стан органу та спричинило збитки державі.

Згідно п. 1.1. Статуту КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради, затвердженого наказом управління комунального майна Чернігівської обласної ради від 05.07.2019р. № 100 (далі Статут), КНП«Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради є лікувально-профілактичним закладом охорони здоров`я комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги третинної високоспеціалізованої стаціонарної, поліклінічної медичної допомоги дитячому населенню, а також забезпечує медичне обслуговування дитячого населення на основі відповідної ліцензії та на умовах, встановлених законодавством України та цим статутом.

Відповідно до п. 1.3. Статуту, підприємство створене на базі майна територіальних громад, сіл, селиш, міст Чернігівської області. Майно підприємства є спільною власністю територіальних громад, сіл, селищ, міст Чернігівської області в особі Чернігівської обласної ради.

Від імені територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області повноваження засновника та власника здійснює Чернігівська обласна рада (п.1.4. Статуту).

Відповідно до п. 5.3. Статуту, джерелами формування майна та коштів закладу охорони здоров`я є, у тому числі кошти державного, обласного, районних, об`єднаних територіальних громад, міст обласного значення та інших місцевих бюджетів.

У Конституції України (ст. 142) та Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 16) визначено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Обласні та районні ради, згідно ст. 10 Закону України«Про місцевесамоврядування вУкраїні», є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Згідно зі ст. 18 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» фінансування охорони здоров`я здійснюється за рахунок Державного бюджету України та місцевих бюджетів, фондів медичного страхування, благодійних фондів та будь-яких інших джерел, не заборонених законодавством. Кошти державного бюджету України та місцевих бюджетів, асигновані на охорону здоров`я, використовуються для забезпечення населенню гарантованого рівня медичної допомоги, фінансування державних цільових і місцевих програм щодо охорони здоров`я та фундаментальних наукових досліджень з цих питань.

Предметом позовних вимог є відшкодування витрат, понесених Чернігівською обласною радою на стаціонарне лікування потерпілої від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , яка перебувала на стаціонарному лікуванні у КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради внаслідок отримання тілесних ушкоджень, неповернення яких і спричинило порушення інтересів держави, які потребують захисту у судовому порядку та свідчить про порушення економічних інтересів обласної ради, ускладнює належну реалізацію нею державної політики в галузі охорони здоров`я, оскільки кошти, виділені з обласного бюджету у сумі 1070,26грн.на вказані цілі, залишаються до цього часу не відшкодовані, що згідно зі ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» потребує втручання органів прокуратури шляхом подання позовної заяви.

Оскільки прокурор та позивач при подачі даної заяви у відповідності до положень п.6 ч.1 ст.5 Закону України «Про судовий збір» звільнені від сплати судового збору, то згідно зі ст.141 ЦПК України з відповідача ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь держави 2684,00 грн. судових витрат.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1190, 1191, 1206 ЦК України, ст.128 КПК України, ст.ст. 2-4, 12, 13, 19, 23, 49, 56, 76-89, 141, 258-268 ЦПК України, суд,

УХВАЛИВ:

Позов заступника керівника Ніжинської окружної прокуратури, подану в інтересах держави в особі Національної служби здоров`я України, Чернігівської обласної ради, до ОСОБА_1 , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивачів: комунальне некомерційне підприємство «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради, комунальне некомерційне підприємство «Борзнянська міська лікарня» Борзнянської міської ради, про відшкодуваннявитратнастаціонарне лікуванняпотерпілоговідзлочину задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 накористь державив особіНаціональної служби здоров`яУкраїни кошти, витрачені на лікування потерпілої від злочину ОСОБА_2 в розмірі 19205,72 грн., які перерахувати у дохід Державного бюджету України на рахунок: UA188999980313020115000025001; ГУК у Черніг.обл/Чернігів.обл/24060300, банк одержувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код ЄДРПОУ 37972475.

Стягнути з ОСОБА_1 накористь державив особіЧернігівської обласноїради кошти витрачені на лікування потерпілої від злочину ОСОБА_2 в розмірі 1070,26 грн., які перерахувати у дохід обласного бюджету Чернігівської області на рахунок: UA458999980314030544000025001; ГУК у Черніг.обл/Чернігів.обл/24060300, банк одержувача: Казначейство України (ел.адм.подат.), код ЄДРПОУ 37972475.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку безпосередньо до Чернігівського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення; якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не буде подано, а у разі її подання - після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Ріхтер В.В.

СудБорзнянський районний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення02.10.2023
Оприлюднено04.10.2023
Номер документу113855260
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них фізичній особі, яка потерпіла від кримінального правопорушення

Судовий реєстр по справі —730/931/23

Рішення від 02.10.2023

Цивільне

Борзнянський районний суд Чернігівської області

Ріхтер В. В.

Ухвала від 28.08.2023

Цивільне

Борзнянський районний суд Чернігівської області

Ріхтер В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні