Постанова
від 27.07.2010 по справі 2а-7504/10/15/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

27.07.10 Справа №2а-7504/10/15/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючої с удді Тоскіної Г.Л., при секрета рі Налбандян Р.В.,за участю

прокурора - Афанасенко К.В .,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Прокурора м. Алу шти в інтересах держави в осо бі Державної податкової інсп екції у м. Алушті АР Крим

до Кооперативу індивідуал ьного будівництва житла “Вее рхнє Семидвірря-ІІ”

про стягнення заборговано сті у сумі 41203,57 грн.

Обставини справи: Прокурор м. Алушти в інтересах держави в особі Державної податково ї інспекції у м. Алушті АР Крим звернувся до Окружного адмі ністративного суду АР Крим і з адміністративним позовом д о Кооперативу індивідуально го будівництва житла “Веерхн є Семидвірря-ІІ”про стягненн я 41203,57 грн. заборгованості з зем ельного податку.

Позовні вимоги ґрунтуютьс я на положеннях Закону Украї ни “Про систему оподаткуванн я”та мотивовані тим, що відпо відач не сплачує у встановле ні законами терміни суми под атків та зборів (обов' язков их платежів).

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 09. 06.2010 року було відкрите провадж ення в адміністративній спра ві .

Ухвалою Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 09.06.2010 року закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.

Прокурор у судовому засіда нні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

У судове засідання предста вник позивача не з`явився, пов ідомлений належним чином про час і місце судового засідан ня, надіслав клопотання про р озгляд справи за його відсут ності та підтримання позову у повному обсязі.

Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про причини неявки суд не повідомив, запе речення на позов суду не нада в, був сповіщений належним чи ном - судовою повісткою.

Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Принципи побудови системи оподаткування в Україні, под атки і збори (обов' язкові пл атежі) до бюджетів та до держа вних цільових фондів, а також права, обов' язки і відповід альність платників встановл ені Законом України “Про сис тему оподаткування”від 25.06.1991р . №1251-ХХІІ (Далі Закон № 1251).

Спеціальним законом з пит ань оподаткування, який уста новлює порядок погашення зоб ов'язань юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язко вих платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенс ійне страхування та внески н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування, на рахування і сплати пені та шт рафних санкцій, що застосову ються до платників податків контролюючими органами, у то му числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяль ності, та визначає процедуру оскарження дій органів стяг нення є Закон України “Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами”від 21.12.2000р. №2181 - ІІІ (Далі Закон №2181).

Пунктом 3 частиною 1 статті 9 Закону України №1251 встановле но, що платники податків і збо рів (обов' язкових платежів) зобов' язані сплачувати нал ежні суми податків і зборів (о бов' язкових платежів) у вст ановлені законом строки.

Згідно до п. 5.3.1. ст. 5 Закону Ук раїни №2181 платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій ним податковій декларації, прот ягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем в ідповідного граничного стро ку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зако ну для подання податкової де кларації.

Відповідач 25.03.2003р. зареєстров аний виконавчим комітетом Сі мферопольської міської ради АР Крим як юридична особа, про що видане відповідне Свідоц тво про державну реєстрацію серії А00 № 438826 (а.с.12).

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач перебува є на обліку платника податкі в у Державній податковій інс пекції у м. Сімферополі АР Кри м (а.с.13).

Судом встановлено, що відпо відач є платником податку за земельної ділянки державної і комунальної власності у Де ржавній податковій інспекці ї у м. Алушті АР Крим.

Відповідно до ст.17 Закону Ук раїни “Про плату за землю”по даткове зобов'язання по земе льному податку, а також по оре ндній платі за землі державн ої та комунальної власності, визначене у новій звітній по датковій декларації, у тому ч ислі і за нововідведені земе льні ділянки, сплачується вл асниками та землекористувач ами земельних ділянок за міс цезнаходженням земельної ді лянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівню є календарному місяцю, щоміс ячно протягом 30 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця.

Підпунктом 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами” ( далі Закон № 2181) пл атник податків самостійно об числює суму податкового зобо в'язання, яку зазначає у подат ковій декларації.

Відповідачем до ДПІ в м. Алу шта АР Крим був наданий подат ковий розрахунок земельном у податку із зазначенням сум податкового зобов' язання н а загальну суму 130912,60 грн., яка пі длягала сплаті кожного місяц я у розмірі 10578,75 грн. та донарахо вано відповідачем 3967,60 грн. згі дно до уточнюючого розрахунк у (а.с.9). Внаслідок несвоєчасно ї сплати узгодженої суми зем ельного податку за відповіда чем утворилась заборгованіс ть за період з липня 2009 року по січень 2010 року у розмірі 41203,57 грн ., у тому числі - 3671,81 грн. - пеня.

18.01.2010 року позивачем було про ведена невиїзна документаль на перевірка своєчасності сп лати заборгованості з податк ового боргу з орендної плати за земельні ділянки державн ої і комунальної власності, з а результатами якої було скл адено Акт № 26/15-3/26366968 від 18.01.2010р., в яко му зафіксоване порушення стр оків сплати податкового зобо в' язання, передбаченого пп. 5.3.1 п.5.3. ст.5 Закону України “Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами”.

За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, ві дносно відповідача прийняте податкове повідомлення-ріше ння № 0000331503/0 від 25.01.2010р. про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій в сумі 21245,10 грн. (а.с.14), яке було отрима но відповідачем 29.01.2010 року, про що свідчить належним чином з авірене поштове повідомленн я (а.с.15).

Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону № 2181 податковий борг (недоїмка ) - податкове зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов'язання.

Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 ст. 5 За кону № 2181 передбачено, що подат кове зобов'язання платника п одатків, нараховане контролю ючим органом, зокрема, якщо пл атник податків не подає у вст ановлені строки податкову де кларацію, вважається узгодже ним у день отримання платник ом податків податкового пові домлення.

Оскільки вищезазначене по даткове повідомлення-рішенн я надіслано (вручені) відпові дачу у встановленому Законом порядку, а також не оскаржено відповідачем, то відповідно , зазначена в ньому сума подат кового зобов' язаня відпові дача є узгодженою.

Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Зак ону узгоджена сума податково го зобов'язання, не сплачена п латником податків у строки, в изначені цією статтею, визна ється сумою податкового борг у платника податків.

Таким чином на момент розгл яду справи за відповідачем ч ислиться заборгованість у ро змірі 41203,57 грн. ( 19958,47 грн. - сума са мостійно визначених податко вих зобов' язань + 21245,10 грн. - п одаткове зобов' язання за по датковим повідомленням ріше нням).

Відповідно до п.6.1 ст.6 Закону України “Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відпов ідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган над силає платнику податків пода ткове повідомлення, в якому з азначаються підстава для так ого нарахування, посилання н а норму податкового закону, в ідповідно до якої був зробле ний розрахунок або перерахун ок податкових зобов'язань, су ма податку чи збору (обов'язко вого платежу), належного до сп лати, та штрафних санкцій за ї х наявності, граничні строки їх погашення, а також поперед ження про наслідки їх неспла ти в установлений строк та гр аничні строки, передбачені з аконом для оскарження нарахо ваного податкового зобов'яза ння (штрафних санкцій за їх на явності).

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені с троки, податковий орган надс илає такому платнику податкі в податкові вимоги.

Відповідно до п.п. 16.1.1. п.16.1 стат ті 16 Закону України “Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” після закінчення вс тановлених строків погашенн я узгодженого податкового зо бов'язання на суму податково го боргу нараховується пеня.

Відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2 ст.6 Закону України “П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” податкові в имоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Судом встановлено, що 07.05.2009 ро ку позивачем була складена п ерша податкова вимога № 1/207 на суму податкового боргу відп овідача в розмірі 9761,98 гривень.

Податкова вимога № 1/558 отрима на відповідачем 15.05.2009 року, що п ідтверджується підписом упо вноваженої особи відповідач а на коринці податкової вимо ги (а.с.8).

Судом встановлено, що 15.06.2009 ро ку позивачем була складена д руга податкова вимога № 2/270 на с уму податкового боргу відпо відача в розмірі 23844,99 гривень.

Податкова вимога № 2/270 отрима на відповідачем 22.06.2009 року, що п ідтверджується підписом упо вноваженої особи відповідач а на коринці податкової вимо ги (а.с.8).

У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів сплати заборгованості у пов ному обсязі або оскарження з азначених вимог.

Станом на день розгляду спр ави, заборгованість відповід ача перед бюджетом становить 41203,57грн., що підтверджується на явними у справі первинними д оказами виникнення податков их зобов' язань.

Згідно статті 2 Закону Украї ни про державну податкову сл ужбу в Україні”однією із зад ач органів податкової служби є здійснення контролю за дот риманням податкового законо давства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податкі в і зборів.

Примусове стягнення подат кової заборгованості - пере дбачена законодавством Укра їни процедура погашення пода ткової заборгованості платн ика податків шляхом зверненн я стягнення на активи відпов ідного платника податків.

Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами”активами платника под атків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що н алежать юридичній або фізичн ій особі за правом власності або повного господарського відання.

Підпунктом 3.1.1. пункту 3.1. ст. 3 З акону України “Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами”визначено, що активи пла тника податків можуть бути п римусово стягнені в рахунок погашення його податкових зо бов' язань виключно за рішен ням суду.

Пунктом 11 статті 11 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні”встановлен о, що органи державної податк ової служби мають право заст осовувати до платників подат ків фінансові (штрафні) санкц ії, стягувати до бюджетів та д ержавних цільових фондів сум и недоїмки, пені у випадках, по рядку і розмірах, встановлен их законами України.

Фінансові (штрафні) санкції , суми недоїмки, пені, накладен і (застосовані) органами держ авної податкової служби Укра їни, сплачуються платниками податків добровільно або стя гуються у судовому порядку ( Закон України “Про внесенн я змін до деяких законодавчи х актів України (щодо посилен ня правового захисту громадя н та запровадження механізмі в в реалізації конституційни х прав громадян на підприємн ицьку діяльність, особисту н едоторканність, безпеку, пов агу до гідності особи, правов у допомогу, захист”).

Таким чином, позовні вимоги позивача засновані на Закон і, підтверджуються матеріала ми справи і підлягають задов оленню повністю.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний по зов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Кооперати ву індивідуального будівниц тва житла “Веерхнє Семидвірр я-ІІ” (95000, АРК, м. Сімферополь, ву л. Шмідта, 9: ЄДРПОУ 26366968) заборгов аність з земельного податку у сумі 41203,57 грн. у місцевий бюдже т Лучистовської сільської ра ди на р/р №33215811700010 в ГУ ДКУ в АРК, Є ДРПОУ 34740913, МФО 824026, код платежу 130501 00.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Тоскіна Г.Л.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.07.2010
Оприлюднено30.09.2010
Номер документу11385963
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7504/10/15/0170

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні