Рішення
від 29.09.2023 по справі 320/21542/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 вересня 2023 року № 320/21542/23

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ»доГоловного управління Державної податкової служби у місті Києвіпро визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеження відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ» до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 30.05.2023 №3759000410, прийняте на підставі Акта перевірки від 08.02.2023 №10439/Ж5/26-15-04-10-03/39641883 та рішення Державної податкової служби України від 25.05.2023 №13066/6/99-00-06-03-02-06 про донарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ» орендної плати з юридичних осіб в сумі 15697,03 грн.

В обгрунтування позовних вимог позивачем зазначено про протиправність податкового повідомлення-рішення від 30.05.2023 №3759000410 та рішення від 25.05.2023 №13066/6/99-00-06-03-02-06 про донарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ» орендної плати з юридичних осіб в сумі 15697,03 грн., оскільки розрахунок орендної плати земельної ділянки за лютий 2022 року було здійснено відповідно до розміру нормативної грошової оцінки, вказаної у Витязі з технічної документації Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 18.07.2018 №3486/86-18 та Витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 10.02.2022 №979/86-22. Зауважено, що приймаючи рішення від 25.05.2023 №13066/6/99-00-06-03-02-06, яким частково задоволено скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ», контролюючим органом не було надано жодної правової оцінки вказаному факту, залишивши поза увагою законність застосування нової нормативної грошової оцінки згідно Витягу Головного управління Держгеокадастру від 10.02.2022 №979/86-22.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 30.06.2023 відкрито провадження у справі №320/21542/23 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

У відзиві на позовну заяву, який надійшов до суду 02.08.2023, відповідачем заперечено проти позовних вимог Товариства з обмеження відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ», оскільки камеральною перевіркою встановлено, що сума податкового зобов`язання по орендній платі з юридичних осіб (КДБ 18010600), визначена за результатами подання уточнюючої податкової декларації з плати за земелю за 2022 рік від 18.01.2023 №9299759505 є нижчою за суму, визначеною за результатами камеральної перевірки за лютий 2022 року.

Справу розглянуто після отримання судом інформації щодо повідомлення належним чином сторін про відкриття спрощеного позовного провадження у справі.

Згідно частини другої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

Відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до частини першої, другої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Відповідно до частини першої статті 260 Кодексу адміністративного судочинства України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Як вбачається з матеріалів справи, 13.11.2018 між Київською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеження відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ» (орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки, за яким позивачу передано в оренду земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:78:191:0002, площею 0,2942 га, що розташована за адресою: м. Київ, просп. Степана Бандери, 22.

Відповідно до витягу з технічної документації Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 13.07.2018 №3381/86-18 нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення Договору оренди становила 6 308 611,62 грн. (пункт 2.2. Договору оренди земельної ділянки).

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 №1147 затверджено Методику визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка набула чинності 10.11.2021.

У зв`язку з запровадженням нової Методики визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок 15.02.2022 позивачем було направлено на адресу контролюючого органу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2022 рік, реєстраційний №9031653323, якою задекларовано щомісячні платежі з січня по грудень 2022 року, а саме:

- за січень 2022 року згідно Витягу з технічної документації Головного управління Держегокадастру у місті Києві від 18.07.2018 №3486/86-18;

- за лютий 2022 року: з 01.02.2022 по 09.02.2022 згідно Витягу з технічної документації Головного управління Держегокадастру у місті Києві від 18.07.2018 №3486/86-18; з 10.02.2022 по 28.02.2022 згідно Витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 10.02.2022 №979/86-22;

- за березень грудень 2022 року згідно Витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 10.02.2022 №979/86-22.

У зв`язку з прийняттям Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Наказу від 22.12.2022 №309 «Про затвердження переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», 18.01.2023 позивачем на адресу податкового органу було направлено уточнюючу річну декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №9299759505 за період з 01.03.2022 по 31.12.2022, якою позивач відкоригував до « 0» (зменшив) податкові зобов`язання за вказаний період.

Головним управлінням Державної податкової служби у місті Києві 08.02.2023 проведено камеральну перевірку уточнюючої декларації з плати за землю за 2022 рік від 18.01.2023 №9299759505, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ», за результатом чого було складено акт №10439/Ж5/26-15-04-10-03/39641883.

У вканом акті контролюючим органом зазначено про неправомірне заниження позивачем податкового зобов`язання з орендної плати за земельну ділянку за 2022 рікна суму 478 328,59 грн.

Не погоджуючись з висновками акта перевірки від 08.02.2023 №10439/Ж5/26-15-04-10-03/39641883 позивачем на адресу Головного управління Державної податкової служби у місті Києві подано письмові заперечення від 27.02.2023 №54 (вх. від 02.03.2023 №21574/6), за наслідками розгляду яких рішенням від 07.03.2023 №8827/1/26-15-04-10-08 вказані заперечення залишено без розгляду у зв`язку з порушенням термінів на їх подання.

На підставі акта перевірки від 08.02.2023 №10439/Ж5/26-15-04-10-03/39641883 відповідачем прийнято податкове повідомлення рішення від 03.03.2023 №166550410.

Вказане податкове повідомлення-рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку шляхом подання відповідної скарги до Державної податкової служби України, за результатами розгляду якої рішенням від 25.05.2023 №13066/6/99-00-06-03-02-06 скаргу позивач частково задоволено, скасовано податкове повідомлення-рішення від 03.03.2023 №166550410 у частині нарахування орендної плати за земельну ділянку у сумі 462 631,50 грн. та застосування штрафу у сумі 239 164,30 грн., в іншій частині податкове повідомлення-рішення від 03.03.2023 №166550410 залишено без змін.

З урахуванням висновків, викладених у рішенні Державної податкової служби України від 25.05.2023 №13066/6/99-00-06-03-02-06, Головним управлінням Державної податкової служби у місті Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 30.05.2023 №3759000410.

Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням від 30.05.2023 №3759000410 та рішенням від 25.05.2023 №13066/6/99-00-06-03-02-06 про донарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ» орендної плати з юридичних осіб в сумі 15697,03 грн., позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Вимоги про визнання протиправним та скасування вказаних рішень є предметом спору у цій справі, з приводу чого суд зазначає таке.

Згідно частини першої статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України (далі ПК України) визначає плату за землю як обов`язковий платіж у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України орендна плата для цілей розділу XII Податкового кодексу України - обов`язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.

Відповідно до статті 269 ПК України платниками плати за землю є, зокрема, платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.

Згідно підпункту 270.1.2 пункту 270.1 статті 270 ПК України об`єктами оподаткування платою за землю є об`єкти оподаткування орендною платою - земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.

Статтею 285 ПК України визначено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Згідно пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до пункту 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно з положеннями статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Пунктом 289.1 статті 289 ПК України визначено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

За приписами частини другої статті 20 Закону України «Про оцінку земель» дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно частини першої статті 6 Закону України «Про Державний земельний кадастр» ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Як зазначено вище, позивачем на адресу Головного управління Державної податкової служби у місті Києві було подано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2022 рік, реєстраційний №9031653323, якою задекларовано щомісячні платежі з січня по грудень 2022 року, а саме:

- за січень 2022 року згідно Витягу з технічної документації Головного управління Держегокадастру у місті Києві від 18.07.2018 №3486/86-18;

- за лютий 2022 року: з 01.02.2022 по 09.02.2022 згідно Витягу з технічної документації Головного управління Держегокадастру у місті Києві від 18.07.2018 №3486/86-18; з 10.02.2022 по 28.02.2022 згідно Витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 10.02.2022 №979/86-22;

- за березень грудень 2022 року згідно Витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 10.02.2022 №979/86-22.

Верховною Радою України 15.03.2022 було прийнято Закон України №2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», яким пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України було доповнено, зокрема, підпунктом 69.14 такого змісту:

«Тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309 затверджено перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, до переліку яких, зокрема, віднесено місто Київ.

У зв`язку з зазначеним позивачем 18.01.2023 на адресу податкового органу було направлено уточнюючу річну декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №9299759505 за період з 01.03.2022 по 31.12.2022, якою позивач відкоригував до « 0» (зменшив) податкові зобов`язання за вказаний період.

Як убачається з матеріалів справи, відповідачем 08.02.2023 проведено камеральну перевірку уточнюючої декларації з плати за землю за 2022 рік Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ», внаслідок чого було складено акт №10439/Ж5/26-15-04-10-03/39641883.

Порядок щодо проведення камеральної перевірки регламентовано статтею 76 ПК України.

Згідно пункту 76.3 статті 76 ПК України камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Матеріали справи свідчать про те, що податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2022 рік, реєстраційний №9031653323, відповідачем було прийнято без заперечень, а камеральна перевірка щодо неї у встановлені законодавством строки не проводилася.

Разом з тим, за наслідками проведення камеральної перевірки уточнюючої декларації від 18.01.2023 №9299759505, поданої за період з 01.03.2022 по 31.12.2022, Головним управлінням Державної податкової служби у місті Києві було скореговано зазначену у декларації (поданої за 2022 рік) за лютий 2022 року до показників нормативної грошової оцінки, визначеної згідно Витягу з технічної документації Головного управління Держегокадастру у місті Києві від 18.07.2018 №3486/86-18.

На думку позивача, контролюючий орган вийшов за межі перевірки, дослідивши період показників декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2022 рік, охопивши період за лютий 2022 року.

Однак суд з такими твердженнями позивача не погоджується з огляду на те, що згідно з статтею 76 ПК України камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Оскільки в уточнюючій декларації від 18.01.2023 №9299759505 було зазначено дані щодо розрахунку (уточнення) податкового зобов`язання за період лютого 2022 року, відповідачем не позбавлений був права здійснити перевірку податкової звітності за вказаний період.

Втім, судом встановлено, що подаючи скаргу на податкове повідомлення-рішення від 03.03.2023 №166550410 позивачем було надано обгрунтування щодо розміру плати земельного податку за лютий 2022 року, з уруванням показників нормативної грошової оцінки, визначених згідно Витягу з технічної документації Головного управління Держегокадастру у місті Києві від 18.07.2018 №3486/86-18 та Витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 10.02.2022 №979/86-22, який було долучений позивачем до скарги.

Приймаючи рішення від 25.05.2023 №13066/6/99-00-06-03-02-06, на підставі якого прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, контролюючим органом не було надано жодної правової оцінки зазначеним фактам.

Суд звертає увагу, що Витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 10.02.2022 №979/86-22 був виданий на підставі Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Києва, затвердженої рішенням Київської міської ради від 03.07.2014 №23/23, яка була чинною на момент укладення договору оренди земельної ділянки від 13.11.2018, що підтверджується листом Головного управління Держгеокадастру у місті Києві від 26.07.2022 №19-26-0.10-1745/2-22.

Оскільки розрахунок орендної плати, проведений позивачем, було здійснено відповідно до розміру нормативної грошової оцінки, вказаної у витягах з технічної документації від 18.07.2018 №3486/86-18 та від 10.02.2022 №979/86-22, які були видані уповноваженим органом, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення було прийнято контролюючим органом безпідставно та необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), що призвело до настання для позивача негативних наслідків у вигляді встановлення додаткового тягаря зі сплати орендної плати за землю.

У зв`язку з цим, суд вважає за необхідне визнати протиправним податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 30.05.2023 №3759000410.

Щодо позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової служби України від 25.05.2023 №13066/6/99-00-06-03-02-06 про донарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ» орендної плати з юридичних осіб в сумі 15697,03 грн., суд зазначає, що визначений позивачем у межах даної справи відповідач - Головне управління Державної податкової служби у місті Києві не є належним відповідачем в частині заявлених позовних вимог, оскільки вказане вище рішення за результатами розгляду скарги позивача було прийнято Державною податковою службою України, яка не є відповідачем у даній справі.

Суд звертає увану, що позивач мав можливість звернути увагу на належний склад відповідачів у даній (аналогічній) справі та із правильним формулюванням позовних вимог.

Частинами першою-четвертою статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд першої інстанції, встановивши, що з позовом звернулася не та особа, якій належить право вимоги, може за згодою позивача та особи, якій належить право вимоги, допустити заміну первинного позивача належним позивачем, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи.

Якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача.

З аналізу наведених процесуальних норм вбачається, що суд вправі вирішити питання про залучення до участі у справі співвідповідача виключно за згодою позивача. При цьому, вирішення судом питання про залучення до участі у справі співвідповідача за власною ініціативою, або за клопотанням іншого учасника справи - без згоди позивача, не передбачена.

Разом з тим, суд зазначає, що рішення Державної податкової служби України від 25.05.2023 №13066/6/99-00-06-03-02-06 прийнято в межах процедури адміністративного оскарження і вважається досудовим порядком вирішення спору.

Враховуючи положення статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративного суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено чи оспорюється.

В контексті приписів Кодексу адміністративного судочинства України має значення лише суб`єктивне уявлення особи про те, що її право чи законний інтерес потребує захисту. Однак обов`язковою умовою здійснення такого захисту судом є факту порушення права або законного інтересу на момент звернення до суду.

При цьому неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану її суб`єктивних прав та обов`язків, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов`язку.

Рішення контролюючих органів за результатами розгляду скарг платників податків не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, не породжує правовідносин, що можуть бути предметом спору, оскільки наслідком його винесення податковим органом є обов`язок відповідного територіального органу державної податкової служби прийняти податкове повідомлення - рішення, рішення про застосування штрафних санкцій та пені тощо, які в свою чергу, можуть бути оскаржено в судовому порядку.

Відтак, мотивація, спосіб її викладення, прийняття рішення в процесі адміністративного оскарження, визначеного нормами Податкового кодексу України є досудовим порядком вирішення спору, а тому не підлягає оцінці судом.

Рішення контролюючих органів за результатами розгляду скарг платників податків не створює жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни чи припинення прав платника податків, а тому не є актом індивідуальної дії у розумінні статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України. Компетенція адміністративних судів на цей спір не поширюється.

Враховуючи наведене, а також те, що позивачем не висловлено і думку щодо вирішення питання про залучення до участі у справі в якості співвідповідача Державну податкову службу України, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової служби України від 25.05.2023 №13066/6/99-00-06-03-02-06 про донарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ» орендної плати з юридичних осіб в сумі 15697,03 грн.

Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, суд перевіривши матеріали справи, оцінивши надані докази, дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 2684,00 грн., що підтверджується квитанцією від 20.06.2023 №2404.

Оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню частково, а також виходячи з критерію пропорційності, суд дійшов висновку про стягнення на користь позивача судових витрат зі сплати судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у місті Києві у розмірі 1342,00 грн.

Керуючись статтями 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, cуд,-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ» задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 30.05.2023 №3759000410.

3. В іншій частині позовних вимог відмовити.

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у місті Києві сплачений судовий збір у сумі 1342,00 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні).

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНД-ПЕТРОЛ» (ідентифікаційний код: 39641883, місцезнаходження: 04073, м. Київ, просп. Степана Бандери, 22).

Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (ідентифікаційний код: 44116011, місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Колеснікова І.С.

Дата ухвалення рішення29.09.2023
Оприлюднено04.10.2023
Номер документу113862709
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/21542/23

Ухвала від 02.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Рішення від 29.09.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 30.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні