Рішення
від 02.10.2023 по справі 520/11467/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 жовтня 2023 року № 520/11467/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Єгупенка В.В.,

розглянувши у приміщенні суду в м. Харкові у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, 46, м. Харків) до Товариства з обмеженою відповідальністю Інститут науково-економічних досліджень (вул. Ощепкова, буд. 52, смт. Високий, Харківська область) про стягнення коштів з розрахункових рахунків,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому позивач просив стягнути до бюджету України кошти у розмірі 4471880,15 гривень (основний борг 2359802.93 грн., штрафна санкція 605444,46 грн. пеня 1506632,76 грн.) у рахунок погашення податкового боргу з Товариства з обмеженою відповідальністю Інститут науково-економічних розрахункових рахунків. досліджень (код ЄДРПОУ 31739892) з усіх відкритих розрахункових рахунків.

В обґрунтування позову зазначив, що відповідач внаслідок невиконання своїх податкових зобов`язань має податковий борг у зальному розмірі 4471880,15 гривень, який відповідачем в добровільному порядку сплачено не було, а отже підлягає стягненню в судовому порядку.

Від відповідача відзив на позовну заяву до суду не надійшов.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, дійшов наступного.

Судом встановлено, що відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Інститут науково-економічних досліджень», зареєстрований та перебуває в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 31739892.

Відповідач має податковий борг з орендної плата з юридичних осіб у сумі 4 471 880,15 грн., з них основний борг - 2 359 802,93 грн., штрафна санкція - 605 444,46 грн., пеня - 1 506 632,76 грн., що виник на підставі:

- податкового повідомлення-рішення № 0021415605 від 18.04.2019 на суму 2 359 802,93 грн. (основний платіж), на суму 589 950,73 грн. (штрафні санкції) та на суму 1 506 632,76 грн. (пеня), згідно акту від 07.03.2019 № 481/20-40-56-05-16/31739892 про результати камеральної перевірки податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік, за 2017 рік та за 2018 роки;

- податкового повідомлення-рішення № 0020385605 від 16.04.2019 на суму 170,00 грн. (штрафні санкції), згідно акту від 06.03.2019 № 480/20-40-56-05-16/31739892 про результати камеральної перевірки з питання неподання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік;

- податкового повідомлення-рішення № 0038215605 від 30.05.2019 на суму 3 462,58 грн. (штрафні санкції) та податкового повідомлення-рішення N 0038225605 від 30.05.2019 на суму 11 521,15 грн. (штрафні санкції), згідно акту від 15.05.2019 № 1316/20-40-56-05-16/31739892 про результати камеральної перевірки з питання дотримання граничних термінів сплати узгоджених сум податкових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб за 2017 та за 2018 роки;

- податкового повідомлення-рішення № 0080635604 від 17.08.2020 на суму 340,00 грн. (штрафні санкції), згідно акту від 09.07.2020 № 1842/20-40-56-04-16/31739892 про результати камеральної перевірки з питання неподання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендну плату за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік.

Вказані податкові повідомлення-рішення в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувались, тобто є узгодженим.

У зв`язку з наявністю податкового боргу, відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, контролюючим органом було складено та направлено на адресу відповідача податкову вимогу № 6129-17-17 від 29.01.2018 року.

Податкова вимога є дійсною, в судовому порядку не оскаржувалась, не є скасованою, зміненою або відкликаною.

Також судом встановлено, що відповідно до даних інтегрованої картки платника за відповідачем обліковується вказана сума податкового боргу.

Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, права та обов`язки платників податків, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків регулює Податковий кодекс України (далі -ПКУ).

За змістом п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань у випадку, коли дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках. Згідно зі ст. 58 Податкового кодексу України контролюючі органи реалізують такі повноваження шляхом надсилання платнику податків податкового повідомлення-рішення. Строки сплати сум податкового зобов`язання встановлені ст. 57 Податкового кодексу України та складають 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, а у випадку оскарження - за днем узгодження.

Не сплачені платником податків, у встановлений строк, суми узгоджених грошових зобов`язань (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності) визнаються податковим боргом (пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14ПКУ).

Тобто, податкове зобов`язання платника податків, вважається узгодженим та набуло статусу податкового боргу.

Доказів сплати відповідачем податкової заборгованості у розмірі 4 471 880,15 грн. суду не надано.

Штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з осіб, що вчинили податкове правопорушення або порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп. 14.1.265 п. 14.1ст. 14ПКУ).

Згідно п.288.1., п.288.4 ст. 288 ПКУ, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), на 1 січня поточного року. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Право контролюючих органів на звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини закріплено також у пп. 20.1.34 п. 20.1 ст.20ПКУ.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПКУ на контролюючі органи покладено також обов`язок здійснювати за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пунктом 95.2 ст. 95 ПКУ встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 ПКУ).

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих доказів, суд вважає, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Розподіл судових витрат не здійснюється, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі приписів Закону України "Про судовий збір ".

Керуючись ст. ст. 2, 8-10, 14, 72-79, 90, 139, 241-246, 250 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, 46, м. Харків) до Товариства з обмеженою відповідальністю Інститут науково-економічних досліджень (вул. Ощепкова, буд. 52, смт. Високий, Харківська область) про стягнення коштів з розрахункових рахунків задовольнити.

Стягнути на користь Державного бюджету України усіх відкритих розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Інститут науково-економічних досліджень (код ЄДРПОУ 31739892) кошти у розмірі 4471882,15 гривень (основний борг 2359802.93 грн., штрафна санкція 605444,46 грн. пеня 1506632,76 грн.) у рахунок погашення податкового боргу.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя В.В. Єгупенко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2023
Оприлюднено04.10.2023
Номер документу113864817
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —520/11467/23

Рішення від 02.10.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні