Справа №766/3922/23
Пров. №3/766/3363/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29.09.2023 Суддя Херсонського міського суду Херсонської області Зуб І.Ю., за участю секретаря Петішкіна О.О., розглянувши матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 ), прож.: АДРЕСА_1 , за ч. 12 ст.172-4 ч. 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
в с т а н о в и в:
До Херсонського міського суду Херсонської області надійшов протокол № 1/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 17.08.2023 року відносно ОСОБА_1 за скоєння правопорушення, передбаченого ст. 172-4 ч. 2 КУпАП.
В протоколі зазначено, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді техніка відділу забезпечення Херсонського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, тобто будучи військовою посадовою особою Збройних Сил України, а отже, відповідно до п.п. «г» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, та суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, будучи обізнаним стосовно обмежень і заборон, передбачених ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції», маючи об`єктивну можливість діяти у відповідності до вимог Закону України «Про запобігання корупції», виконуючи свої службові обов`язки, порушив обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, визначені п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції», а саме: в період часу з 21.04.2023 по день складання протоколу входить до складу вищого та виконавчого органів управління підприємства або організації, тобто одночасно є представником та керівником відповідно товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГТРАНСПАРКІНГ» (ідентифікаційний код юридичної особи 41732780), що має на меті одержання прибутку.
В судовому засіданні прокурор просив визнати винним та притягнути до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 на підставі протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією та долучених матеріалів і з підстав зазначених в ньому.
ОСОБА_1 в судовому засіданні вину в інкримінованому правопорушенні не визнав. Пояснив, що займає посаду у зв`язку із проходженням військової служби, оскільки є мобілізованою особою.
Заслухавши учасників справи, судом встановлено наступне.
Під час розгляду справи вивчено наступні матеріали:
-копію витягу із наказу начальника Херсонського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (по стройовій частині) від 21.04.2013 № 123;
-копію витягу з послужного списку молодшого сержанта ОСОБА_1 ;
-копією функціональних обов`язків техніка відділу забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_1 ;
-копію аркушів Журналу 1/2 інструктажу по недопущенню злочинів у сфері службової діяльності та корупційних діянь ІНФОРМАЦІЯ_2 ;
-копію статуту товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГТРАНСПАРКІНГ», затвердженого протоколом установчих зборів № 1 засновників/учасників від 13.11.2017;
-витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 17.08.2023;
-
-пояснення ОСОБА_1 ;
-пояснення ОСОБА_2 .
Згідно ч. 9 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», військовослужбовцями є особи, які проходять військову службу.
Відповідно до ч. 12 ст. 6 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», військові посадові особи це військовослужбовці, які обіймають штатні посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або які спеціально уповноважені на виконання таких обов`язків згідно із законодавством.
З витягу із наказу начальника Херсонського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (по стройовій частині) від 21.04.2013 № 123 вбачається, що молодшого сержанта ОСОБА_1 , головного сержанта командира відділення автомобільного відділення взводу матеріального забезпечення військової частини НОМЕР_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 військової частини НОМЕР_3 Сухопутних військ Збройних Сил України призначено на посаду техніка відділу забезпечення Херсонського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки військової частини НОМЕР_3 Сухопутних військ Збройних Сил України, якого з 21 квітня 2023 року зараховано до списків особового складу ІНФОРМАЦІЯ_2 та усіх видів забезпечення. Вважати, що з 21 квітня 2023 року справи та посаду прийняв і приступив до виконання службових обов`язків за посадою.
З витягу з послужного списку молодшого сержанта ОСОБА_1 вбачається, що військове звання «молодший сержант» присвоєно наказом командира військової частини пп НОМЕР_4 від 01.03.2016 № 74. Військову присягу на вірність українському народові прийняв 24.08.2015 у військовій частині пп НОМЕР_4 .
У питанні № 25 розділу ІІ Роз`яснення НАЗК щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю від 29.12.2021 № 11 розкриває поняття організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських обов`язків (функцій).
Так, адміністративно - господарські функції (обов`язки) це обов`язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Організаційно - розпорядчі функції (обов`язки) це обов`язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності.
У відповідності до функціональних обов`язків техніка відділу забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_2 , затверджених 25.04.2023 начальником територіального центру, з якими 25.04.2023 ОСОБА_1 ознайомлений, що вбачається з підпису: технік, відповідає за своєчасне забезпечення територіального центру матеріальними та технічними засобами та їх зберігання; отримання всіх видів матеріальних засобів продовольчого забезпечення; правильне використання, видачу та надійне зберігання продуктів харчування; забезпечення економії витрат пального, запасних частин і матеріалів, мастильних матеріалів та спеціальних рідин.
Незаведене дає підстави визначитись, що ОСОБА_1 , перебуваючи на вищевказаній посаді, виконує адміністративно - господарські функції (обов`язки).
Крім того, за функціональними обов`язками технік відділу забезпечення територіального центру, ОСОБА_1 відповідає за організацію виходу машин з території територіального центру та їх повернення та організовує господарську діяльність для виконання забезпечення особового складу обласного та районних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Вище зазначене вказує, що ОСОБА_1 , перебуваючи на вищевказаній посаді, виконує організаційно - розпорядчі функції (обов`язки).
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді техніка відділу забезпечення ІНФОРМАЦІЯ_2 , є військовою посадовою особою Збройних Сил України.
У п.п. «г» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» зазначено, що військові посадові особи Збройних Сил України є суб`єктами відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, та суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.
З копії аркушів Журналу 1/2 інструктажу по недопущенню злочинів у сфері службової діяльності та корупційних діянь Херсонського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки вбачається, що ОСОБА_1 особисто під підпис 10.07.2023, 14.07.2023, 17.07.2023, 24.07.2023, 31.07.2023 та 07.08.2023 був ознайомлений з вимогами Закону України «Про запобігання корупції» та про недопущення вчинення ним корупційних правопорушень.
Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про господарські товариства», господарським товариством є юридична особа, статутний (складений) капітал якої поділений на частки між учасниками. Господарськими товариствами цим Законом визнаються підприємства, установи, організації, створені на засадах угоди юридичними особами і громадянами шляхом об`єднання їх майна та підприємницької діяльності з метою одержання прибутку. До господарських товариств належать: акціонерні товариства, товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю, повні товариства, командитні товариства.
У витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 17.08.2023 зазначено, що ОСОБА_1 з 13.11.2017 зареєстровано керівником товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГТРАНСПАРКІНГ» (ідентифікаційний код юридичної особи 41732780) згідно статуту. Крім того, ОСОБА_1 є представником юридичної особи та має повноваження вчиняти дії від її імені, у тому числі підписувати договори тощо (згідно статуту). Відомості щодо перебування вказаної юридичної особи в процесі припинення відсутні.
Відповідно до ст. 11 статуту товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГТРАНСПАРКІНГ», затвердженого протоколом установчих зборів № 1 засновників/учасників від 13.11.2017 (далі Статут товариства), метою діяльності товариства є отримання прибутку шляхом здійснення виробництва, торгівельної та посередницької діяльності, виконання робіт та надання послуг, здійснення зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про господарські товариства» та ст. 11 Статуту товариства, метою створення товариства є одержання прибутку.
У ст. 39 Статуту товариства зазначено, що вищим органом управління товариством є Загальні збори учасників, які складаються з учасників та призначених ними представників.
У відповідності до ст. 48 Статуту товариства, виконавчим органом управління товариством, який здійснює поточне керівництво його діяльністю та вирішує усі питання діяльності товариства, за винятком тих, що належать до компетенції Загальних зборів учасників, є директор товариства, який, відповідно до ст. 49 Статуту товариства, має наступні повноваження: без довіреності виконувати дії від імені товариства, представляти його у відносинах з усіма підприємствами, установами та громадянами; укладати договори та будь-які правочини від імені товариства; видавати доручення, довіреності, відкривати, закривати та використовувати рахунки товариства в установах банків; видавати накази та розпорядження; розпоряджатися майном та коштами товариства; приймати та звільняти з роботи працівників; вирішувати всі питання діяльності товариства в межах прав, що надані йому Загальними зборами учасників та інші повноваження.
На підставі вище викладеного, суд встановив, що ОСОБА_1 входить до складу вищого та виконавчого органів управління товариства з обмеженою відповідальністю «ЮГТРАНСПАРКІНГ» (ідентифікаційний код юридичної особи 41732780), метою створення якого є одержання прибутку. П. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» встановлює обмеження, а ч. 2 ст. 172-4 КУпАП передбачає відповідальність саме за входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, та не передбачає обов`язку здійснювати діяльність, спрямовану на його отримання.
Згідно зі статтею 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (ст. 1 КУпАП).
Згідно зі ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
За змістом частин 3, 4ст. 256 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
Відповідно до ч. 1 ст. 268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі.
У протоколі № 1/2023 від 17.08.2023 року є підпис ОСОБА_1 про те, що йому права роз`яснено.
За таких обставин, встановлюючи наявність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, вважаю, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, відповідальність за вчинення якого передбачена ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, а саме: порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів підприємства, що має на меті одержання прибутку повністю доводиться дослідженими в судовому засіданні доказами.
Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, та відсутність обставин, що обтяжують відповідальність, вважаю, що до нього слід застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в межах санкції статті КУпАП.
Керуючись ст.ст.33, 172-15,283-285 КУпАП, суддя, -
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 ), прож.: АДРЕСА_1 , за ч. 12 - визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.172-4 ч. 2 КУпАП та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень.
(Номер рахунку(IBAN): UA668999980313010106000021451, ОдержувачГУК у Херсонській обл./Херсонській ра-он 21081100, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37959517, Банк отримувач Казначейство України (ЕАП), Код класифікації доходів бюджету: 21081100)
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 ), прож.: АДРЕСА_1 , за ч. 12, на користь держави судовий збір у розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 (вісімдесят) копійок.
(Отримувач коштів : ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача(код заЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету: 22030106)
Роз`яснити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що згідно ст.307 КУпАП штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати штрафу в установлений законом строк постанова про адміністративне стягнення згідно із ст.308 КУпАП буде надіслана для примусового виконання до відділу Державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцем знаходження його майна в порядку, встановленому законом.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.
Постанова у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Херсонського апеляційного суду особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом 10 (десяти) днів з дня винесення постанови.
У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.
Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців.
Повний текст постанови оголошений 03.10.2023 року.
СуддяІ. Ю. Зуб
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2023 |
Оприлюднено | 04.10.2023 |
Номер документу | 113884512 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності |
Адмінправопорушення
Херсонський міський суд Херсонської області
Зуб І. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні