Ухвала
від 03.10.2023 по справі 909/242/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

03.10.2023 м. Івано-ФранківськСправа № 909/242/21

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Малєєвої О. В.,

секретар судового засідання Шлімкевич І.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання заявника (стягувача) від 22.08.2023 №767-СК-3020-0823 (вх.№10328/23 від 04.09.2023) про заміну боржника правонаступником у справі

за заявою стягувача (заявника): Товариства з обмеженою відповідальністю "Івано-Франківськгаз Збут"

до боржника: Тростянецької сільської ради

про видачу судового наказу за вимогою про стягнення заборгованості за спожитий природний газ в сумі 2 394,15 грн,

за участю:

представника стягувача (заявника): Демидюк Т.А.,

інші учасники справи в судове засідання не з`явились,

постановив таку ухвалу.

1. Зміст поданої заяви, позиція учасників справи.

1.1. ТОВ "Івано-Франківськгаз збут" звернулося із клопотання про заміну боржника правонаступником. Просить замінити боржника - Тростянецьку сільську раду її правонаступником Долинською міською радою. Зазначає, що відповідно до п. 11 рішення Долинської міської Ради від 28.12.2020 №43-2/2020 "Про початок реорганізації Белеївської, Великотур`янської, Геринської, Гошівської, Княжолуцької, Надіївської, Новичківської, Оболонської, Підберезької, Рахинянської, Тростянецької, Тяпчанської та Яворівської сільських рад шляхом приєднання до Долинської міської ради" Долинська міська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Тростянецької сільської ради.

Долинська міська рада 25.02.2021 прийняла рішення №185-6/2021 "Про прийняття Долинською міською радою майна, активів від Тростянецької сільської ради". Згідно з цим рішенням Долинська міська територіальна громада в особі Долинської міської ради прийняла у комунальну власність усе комунальне майно, активи Тростянецької сільської ради, яка припиняє свою діяльність в результаті реорганізації шляхом приєднання до Долинської міської ради. Також затверджено передавальний акт. Таким чином, наявні правові підстави для заміни боржника правонаступником.

1.2. Інші учасники справи свою позицію з приводу вказаного процесуального питання не висловили.

2. Процесуальні питання.

2.1. Розгляд справи здійснювала суддя Фанда О.М. У зв`язку з перебуванням судді у відпустці було здійснено повторний автоматизований розподіл справи (протокол від 04.09.2023) і визначено суддю для розгляду вказаної заяви Малєєву О.В.

2.2. Згідно з ухвалою від 06.09.2023 суд призначив зазначене клопотання до розгляду в судовому засіданні на 15.09.2023, проте воно не відбулось у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді Малєєвої О. В. Відповідно до ухвали суду від 25.09.2023 розгляд справи призначено на 03.10.2023.

2.3. В судове засідання представник боржника та його правонаступника не з`явились, хоча належним чином повідомлялись про час та місце розгляду справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 334 ГПК України неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

3. Обставини справи.

3.1. Господарський суд Івано-Франківської області 29.03.2021 видав судовий наказ про стягнення з Тростянецької сільської ради на користь ТОВ "Івано-Франківськгаз Збут" 2 394, 15 грн заборгованості за спожитий природний газ та 227 грн судового збору. Судовий наказ набрав законної сили 22.04.2021, строк пред`явлення судового наказу до виконання з 23.04.2021 до 23.04.2023, дата видачі судового наказу 22.04.2021.

3.2. Судовий наказ було повернуто стягувачу 17.06.2021 без виконання на підставі п. 10 ст. 4 ЗУ "Про виконавче провадження", про що свідчить відмітка на звороті даного судового наказу.

3.3. Листом Управління Державної казначейської служби у Долинському районі Івано-Франківської області від 18.01.2023 №02-50/25 повернуто стягувачу пакет документів без виконання відповідно до п. 9 "Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників2, затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011 №845 та рекомендувало звернутися до Господарського суду Івано-Франківської області про заміну боржника, так як Тростянецька сільська рада 16.03.2021 здала ліквідаційний баланс, не є розпорядником бюджетних коштів та не обслуговується в УДКСУ у Долинському районі.

3.4.Листом Управління Державної казначейської служби у Долинському районі Івано-Франківської області від 13.06.2023 №02-51/182 повторно повернуто стягувачу пакет документів з тих самих підстав, що були вказані в листі від 18.01.2023 №02-50/25.

3.5. Згідно з п. 11 рішення Долинської міської Ради від 28.12.2020 №43-2/2020 "Про початок реорганізації Белеївської, Великотур`янської, Геринської, Гошівської, Княжолуцької, Надіївської, Новичківської, Оболонської, Підберезької, Рахинянської, Тростянецької, Тяпчанської та Яворівської сільських рад шляхом приєднання до Долинської міської ради" почато процедуру реорганізації Тростянецької сільської ради шляхом приєднання до Долинської міської ради. Визначено, що Долинська міська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Тростянецької сільської ради; утворено комісію з реорганізації Тростянецької сільської ради.

3.6. Відповідно до рішення Долинської міської ради Івано-Франківської області від 25.02.2021 №185-6/2021 "Про прийняття Долинською міською радою майна, активів від Тростянецької сільської ради" прийнято у комунальну власність Долинської міської територіальної громади в особі Долинської міської ради усе комунальне майно, акти Тростянецької сільської ради, яка припиняє свою діяльність в результаті реорганізації шляхом приєднання до Долинської міської ради, та затверджено передавальний акт (з додатком 1) від 17.02.2021 згідно з додатком 1 до рішення.

3.7. Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань юридична особа Тростянецька сільська рада знаходиться в стані припинення з 17.03.2021.

4. Норми права та мотиви, якими суд керувався при постановленні ухвали.

4.1. За приписами ч.1 ст. 52 ГПК України у разі припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Відповідно до ч. 1 ст. 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.

4.2. Припинення суб`єкта господарювання здійснюється відповідно до закону (ст. 59 ГК України).

Згідно із ч. 1 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації, зокрема, приєднання. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Відповідно до ч. 1 ст. 106 ЦК України приєднання юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Порядок припинення юридичної особи шляхом приєднання врегульований ст. 107 ЦК України, відповідно до положень якої після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт. Передавальний акт затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, установлених законом.

4.3. Згідно із правовими висновками, наведеними у постанові ВП ВС від 16.06.2020 у справі №910/5953/17, при реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. При реорганізації в формі злиття є лише один правонаступник, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків. Верховний Суд визнав помилковими висновки про те, що відсутність в ЄДР запису про припинення особи правопопередника свідчить про те, що правонаступництво не відбулося. Якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями.

Аналогічні висновки викладені в постановах Верховного Суду від 08.03.2023 у справі № 909/916/16, від 13.01.2023 у справі №909/760/17 та від 01.12.2022 у справі №917/436/21.

За приписами ч. 4 ст. 236 ГПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд звертає увагу на те, що постанови Верховного Суду вказуються в зв`язку з певними висновками щодо застосування норм права, а не пов`язані з обставинами, які встановлені щодо певної особи.

4.4. Встановлені судом обставини свідчать про те, що Долинська міська рада є правонаступником усіх майнових прав та обов`язків Тростянецької сільської ради, до якого перейшло все майно, а також всі права та обов`язки вказаної особи.

5. Висновки суду.

5.1. Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про задоволення клопотання стягувача. Належить замінити боржника Тростянецьку сільську раду на Долинську міську раду.

Враховуючи наведене, керуючись ст. 52, 234, 235, 254, 255, 334 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

Задовольнити клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Івано-Франківськгаз Збут" від 22.08.2023 №767-СК-3020-0823 (вх.№10328/23 від 04.09.2023) про заміну боржника правонаступником.

Замінити боржника Тростянецьку сільську раду (вул. Шевченка, 71 А, с. Тростянець, Долинський р-н, Івано-Франківська обл., 77512, ідентифікаційний код 04356113) її правонаступником Долинською міською радою (пр. Незалежності, 5, м. Долина, Івано-Франківська обл., 77500, ідентифікаційний код 04054317).

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Повний текст ухвали складено 03.10.2023.

Суддя О. В. Малєєва

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення03.10.2023
Оприлюднено05.10.2023
Номер документу113892104
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/242/21

Ухвала від 03.10.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Ухвала від 03.10.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Ухвала від 25.09.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Ухвала від 06.09.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Судовий наказ від 29.03.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фанда О. М.

Судовий наказ від 29.03.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фанда О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні