ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
02.10.2023справа №910/7998/23
Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні
справу № 910/7998/23
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпровська транспортна логістична компанія» (пров. Шевченка, буд. 9, 9Б, прим. 201, офіс 2-1, м. Дніпро, 49000; ідентифікаційний код 39175143)
про стягнення 1 474 282,68 грн,
за участю представників:
позивача - Непочатих В.В. (ордер від 18.05.2023 серія АЕ №1199766; в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням сервісу «Система захищеного відеоконференцзв`язку з судом»);
відповідача - не з`явився.
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Стислий виклад позовних вимог
Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпровська транспортна логістична компанія» (далі - Компанія) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з товариства з обмежено відповідальністю «Вікарго» (далі - Товариство): 1 227 500 грн основної заборгованості, яка утворилася у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов договору транспортно-експедиторського обслуговування від 09.06.2022 №09/06-2022 (далі - Договір); 1 052,24 грн пені; 230,44 грн 3% річних і 245 500 грн штрафу, а всього 1 474 282,68 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що:
- 09.06.2022 Компанією (експедитор) і товариством з обмежено відповідальністю «Торговий дім «Гравекс» (після зміни назви Товариство; клієнт) укладено Договір, за умовами якого експедитор бере на себе зобов`язання за плату і за рахунок клієнта надати транспортно-експедиторські послуги відповідно до вимог чинного законодавства України і держав, на території яких транспортуються вантажі, згідно з переліком послуг, вказаних у правилах здійснення транспортно-експедиторської діяльності і Договору;
- на виконання умов Договору відповідачем надані заявки з проханням надати транспортно-експедиторські послуги з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, а саме: від 06.05.2022 №3, від 10.06.2022 №4, від 19.07.2022 №18, від 14.09.2022 №38, від 02.11.2022 №7 та від 08.12.2022 №33;
- відповідно до наданих заявок на організацію перевезення вантажів позивачем були надані інструкції на заповнення перевізних документів, а саме: від 09.06.2022 №99, від 09.06.2022 №103, від 19.07.2022 №139, від 21.09.2022 №194 та від 05.11.2022 №227;
- позивачем в період з листопада 2022 року по січень 2023 року були надані послуги транспортно-експедиторського обслуговування в повному обсязі згідно з умовами погоджених додатків та наданих відповідачем заявок;
- на підтвердження надання послуг сторони погодили акти виконаних робіт, а саме від 30.11.2022 №536, від 30.11.2022 №552, від 31.12.2022 №564, від 31.12.2022 №565, від 31.12.2022 №566, від 31.12.2022 №592, від 31.12.2022 №593, від 31.12.2022 №594, від 31.01.2022 №17, від 31.01.2023 №31, від 28.02.2023 №70, від 28.02.2023 №71, від 28.02.2023 №72, від 09.03.2023 №77 на загальну суму 1 364 500 грн, проте відповідачем частково оплачено такі послуги у сумі 137 000 грн;
- станом на 18.05.2023 (дата надіслання позову до суду) у Товариства наявна заборгованість за Договором у сумі 1 227 700 грн;
- у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов Договору Компанією нараховано 1 052,24 грн пені, 230,44 грн 3% річних і 245 500 грн штрафу.
2. Процесуальні дії у справі
Ухвалою господарського суду міста Києва від 25.05.2023 позовну заяву Компанії залишено без руху та встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви.
31.05.2023 позивачем подано суду документи на виконання вказаної ухвали.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 02.06.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 03.07.2023.
28.06.2023 позивач подав суду клопотання про долучення до матеріалів справи доказів.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 03.07.2023 підготовче засідання відкладено на 31.07.2023.
У підготовчому засіданні 31.07.2023 оголошено перерву до 28.08.2023.
Представник відповідача у підготовчому засіданні 28.08.2023 подав суду клопотання про відкладення підготовчого засідання для узгодження остаточних умов мирової угоди.
Представник позивача заперечив проти задоволення зазначеного клопотання, оскільки запропонований проект мирової угоди позивачем не погоджений, станом на 28.08.2023 інших перемовин сторонами не ведеться.
Представник відповідача у підготовчому засіданні 28.08.2023 не заперечив проти наявної заборгованості перед позивачем; відзив на позов суду не подав.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 28.08.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 02.10.2023.
Представник відповідача у судове засідання 02.10.2023 не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце проведення судового засідання був повідомлений 28.08.2023, що підтверджується ухвалою суду від 28.08.2023 та підписом представника у розписці.
Представник позивача у судовому засіданні 02.10.2023 оголосив вступне слово та підтримав позовні вимоги у повному обсязі.
Суд, заслухавши вступне слово представника позивача, з`ясувавши обставини, на які посилаються сторони, дослідив в порядку статей 209 і 210 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) докази у справі.
Після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд перейшов до судових дебатів.
Представник позивача виступив з промовою (заключним словом), в якій посилався на обставини і докази, досліджені у судовому засіданні.
У судовому засіданні 02.10.2023 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до статті 233 ГПК України.
Судом згідно з вимогами статей 222 і 223 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання технічними засобами та секретарем судового засідання велися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.
ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ
09.06.2022 Компанією (експедитор) і товариством з обмежено відповідальністю «Торговий дім «Гравекс» (після зміни назви Товариство; клієнт) було укладено Договір, за умовами якого:
- експедитор бере на себе зобов`язання за плату і за рахунок клієнта надати транспортно-експедиторські послуги відповідно до вимог чинного законодавства України і держав, на території яких транспортуються вантажі, згідно з переліком послуг, вказаних у правилах здійснення транспортно-експедиторської діяльності і Договору (пункт 1.1 Договору);
- експедитор за дорученням клієнта і на підставі наданих клієнтом заявок надає такі види транспортно-експедиторських послуг: забезпечує оптимальне транспортне обслуговування, а також організовує перевезення вантажів залізничним транспортом по території України, країн СНД або по території третіх країн згідно з наданими клієнтом заявками; надає власний (орендований/залучений) залізничний рухомий склад (далі - рухомий склад) і забезпечує його своєчасну подачу в порти, на залізничні станції, склади, термінали тощо для своєчасного відправлення/отримання вантажів; здійснює розрахунки із залізницями, транспортними організаціями за перевезення, перевалку, зберігання вантажів; оформляє документи і організовує роботу відповідно до митних, карантинних і санітарних вимог; надає підготовлений транспорт, який має додаткове обладнання згідно з вимогами, передбаченими чинним законодавством; надає інші допоміжні та супутні перевезенням транспортно-експедиторські послуги, що не суперечать чинному законодавству України і угодам в галузі міжнародних перевезень (пункт 1.2 Договору);
- також Договір регулює взаємовідносини клієнта і експедитора в частині плати за користування рухомим складом і його збереження як у випадках організації перевезень вантажів за заявками клієнта, так і у випадках організації перевезень за заявками інших юридичних осіб, де клієнт є вантажоодержувачем або вантажовідправником (пункт 1.3 Договору);
- експедитор відповідно до Договору за винагороду (плату) укладає угоди з організації перевезень вантажів, зазначених в заявках (дорученнях) клієнта, шляхом укладення відповідних договорів з третіми особами; такі угоди здійснюються від імені експедитора за рахунок клієнта; для організації перевезень вантажів, вказаних в заявках Клієнта, Експедитор надає рухомий склад; у разі неможливості організації перевезень, вказаних в заявках клієнта, в рухомому складі експедитора, експедитор може залучати рухомий склад інших підприємств (пункт 1.4 Договору);
- у разі потреби надання експедитором додаткових послуг, не передбачених умовами Договору, розмір і порядок оплати таких послуг визначається в додатках до Договору (пункт 1.5 Договору);
- мета Договору - створення правових наслідків, передбачених Законом України «Про транспортно-експедиторську діяльність» для сторін Договору транспортної експедиції (пункт 1.6 Договору);
- для належного виконання експедитором умов Договору, клієнт здійснює авансові платежі у розмірі 100% вартості витрат, пов`язаних з організацією перевезень, інших витрат експедитора, а також винагороди (плати) експедитора і проводяться клієнтом не пізніше ніж за 3 (три) банківських дня до початку перевезення; вартість перевезення та витрат експедитора складається з тарифу за перевезення вантажів з використанням наданого рухомого складу експедитора з урахуванням коригуючих коефіцієнтів, договірних і додаткових зборів тощо і не включають винагороду (плату) експедитора за надання транспортно-експедиторських послуг; вартість винагороди (плати) експедитору за надання транспортно-експедиторських послуг, визначаються у відповідних додатках до Договору; розмір авансових платежів визначається виходячи з очікуваного (запланованого) обсягу перевезень, інших послуг та витрат експедитора (пункт 3.3 Договору);
- плата за користування вагонами експедитора за час знаходження вагонів під навантаженням (вивантаженням) у клієнта визначається як для рухомого складу парку залізниць України згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами (ст.119-126 Статуту залізниць України), затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 №113, та нараховується відповідно до шкали ставок Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України і пов`язані з ними послуги, затвердженого наказом Міністерства транспорту і зв`язку України від 26.03.2009 №317; виходячи з специфіки перевезення, інший розмір плати за користування вагонами експедитора за час знаходження вагонів під навантаження (вивантаження) у клієнта, а також порядок розрахунків можуть погоджуватись сторонами у відповідних додатках до Договору, підписаними уповноваженими представниками сторін; клієнт проводить оплату за користування рухомим складом впродовж 3 (трьох) банківських днів з моменту виставляння експедитором рахунка (пункт 3.4 Договору);
- у будь-якому випадку, якщо клієнт за здійсненими експедитором перевезеннями за заявкою/ками клієнта, має заборгованість перед експедитором, то така заборгованість повинна бути сплачена клієнтом в повному обсязі протягом 3 (трьох) банківських днів з дати відповідного акта/тів наданих послуг, підписаного/них уповноваженими представниками сторін, за яким утворилась заборгованість або акта/тів, оформлених згідно з пунктом 4.2 Договору; така заборгованість сплачується клієнтом не зважаючи на отримання рахунка експедитора (пункт 3.6 Договору);
- після надання клієнту послуг, не пізніше 5 (п`ятого) числа місяця, наступного за місяцем надання послуг, експедитор надає клієнту підписані/ний зі свого боку два примірника акта/тів наданих послуг, в якому/ких зазначається перелік та вартість наданих клієнту послуг; до акта наданих послуг можуть бути за бажанням експедитора додані обґрунтовуючі документи (пункт 4.1 Договору);
- клієнт зобов`язаний прийняти надані послуги, затвердити (підписати) акт/ти наданих послуг та повернути експедитору один примірник акта/тів наданих послуг впродовж 5 (п`яти) банківських днів з дати їх отримання від експедитора; у разі виникнення розбіжностей/зауважень до акта/тів наданих послуг, клієнт зобов`язаний затвердити (підписати) акт наданих послуг (у цей же строк) з розбіжностями/зауваженнями і обов`язковим письмовим обґрунтуванням розбіжностей/зауважень, інакше акт наданих послуг вважається прийнятим і підписаним клієнтом без розбіжностей/зауважень в повному обсязі, та є таким, що підлягає сплаті клієнтом в повному обсязі (пункт 4.2 Договору);
- за порушення клієнтом зобов`язань, передбачених розділом 3 Договору в частині розрахунків, клієнт зобов`язаний сплатити експедитору пеню у розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла в період прострочення, за кожен день прострочення від суми простроченого платежу, а також 3% річних і втрат від інфляції, що передбачено статтею 625 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), а також штраф у розмірі 20% від простроченої суми (пункт 5.5 Договору);
- Договір набуває чинності з моменту його підписання повноважними представниками сторін і діє по 31.12.2022 включно, а в частині проведення розрахунків - до їх повного виконання; датою підписання Договору є дата, вказана в правому верхньому куті першої сторінки Договору (пункт 10.1 Договору).
На виконання умов Договору відповідачем було надано заявки від 06.05.2022 №3, від 10.06.2022 №4, від 19.07.2022 №1, від 14.09.2022 №38, від 02.11.2022 №7 і від 08.12.2022 №33.
Відповідно до наданих заявок на організацію перевезення вантажів позивачем були надані інструкції на заповнення перевізних документів від 09.06.2022 №99, від 09.06.2022 №103, від 19.07.2022 №139, від 21.09.2022 №194 і від 05.11.2022 №227.
Сторони, згідно з умовами Договору погодили та підписали додатки від 09.06.2022 №01, від 10.06.2022 №2, від 20.07.2022 №03, від 31.08.2022 №04, від 31.10.2022 №05, від 01.12.2022 №06 і від 01.12.2022 №07, якими визначили розмір винагороди експедитора та плати за користування вагонами.
Так, на виконання умов Договору, позивачем в період з листопада 2022 року по січень 2023 року були надані послуги транспортно-експедиторського обслуговування в повному обсязі відповідно до умов погоджених додатків та наданих відповідачем заявок.
На підтвердження наданих послуг сторонами було підписано та скріплено печатками юридичних осіб акти виконаних робіт від 30.11.2022 №536, від 30.11.2022 №552, від 31.12.2022 №564, від 31.12.2022 №565, від 31.12.2022 №566, від 31.12.2022 №592, від 31.12.2022 №593, від 31.12.2022 №594, від 31.01.2023 №17, від 31.01.2023 №31, від 28.02.2023 №70, від 28.02.2023 №71, від 09.03.2023 №72 і від 09.03.2023 №77 на загальну суму 1 364 500 грн.
Проте відповідачем надані позивачем послуги було оплачено частково у сумі 137 000 грн.
Таким чином, заборгованість відповідача перед позивачем становить 1 227 700 грн, що також підтверджується підписаним сторонами та скріпленим печатками юридичних осіб актом звіряння взаємних розрахунків за період жовтень 2022 року - квітень 2023 року.
Представник відповідача у підготовчому засіданні 28.08.2023 не заперечив проти наявної заборгованості перед позивачем.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ
Згідно з частиною першою статті 9 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність» за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу.
Відповідно до частин першої і третьої статті 929 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу.
Договором транспортного експедирування може бути встановлено обов`язок експедитора організувати перевезення вантажу транспортом і за маршрутом, вибраним експедитором або клієнтом, зобов`язання експедитора укласти від свого імені або від імені клієнта договір перевезення вантажу, забезпечити відправку і одержання вантажу, а також інші зобов`язання, пов`язані з перевезенням.
Договором транспортного експедирування може бути передбачено надання додаткових послуг, необхідних для доставки вантажу (перевірка кількості та стану вантажу, його завантаження та вивантаження, сплата мита, зборів і витрат, покладених на клієнта, зберігання вантажу до його одержання у пункті призначення, одержання необхідних для експорту та імпорту документів, виконання митних формальностей тощо).
Умови договору транспортного експедирування визначаються за домовленістю сторін, якщо інше на встановлено законом, іншими нормативно-правовими актами.
Частинами шостою, восьмою - тринадцятою статті 9 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність» передбачено, що у разі залучення експедитором до виконання його зобов`язань за договором транспортного експедирування іншої особи у відносинах з нею експедитор може виступати від свого імені або від імені клієнта.
Платою експедитору вважаються кошти, сплачені клієнтом експедитору за належне виконання договору транспортного експедирування.
У плату експедитору не включаються витрати експедитора на оплату послуг (робіт) інших осіб, залучених до виконання договору транспортного експедирування, на оплату зборів (обов`язкових платежів), що сплачуються при виконанні договору транспортного експедирування.
Підтвердженням витрат експедитора є документи (рахунки, накладні тощо), видані суб`єктами господарювання, що залучалися до виконання договору транспортного експедирування, або органами влади.
Перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні.
Такими документами можуть бути: авіаційна вантажна накладна (Air Waybill); міжнародна автомобільна накладна (CMR); накладна СМГС (накладна УМВС); коносамент (Bill of Lading); накладна ЦІМ (CIM); вантажна відомість (Cargo Manifest); інші документи, визначені законами України.
Факт надання послуги експедитора при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.
Згідно з частиною першою статтею 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до статті 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Статтею 629 ЦК України встановлено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Згідно з частиною першою статті 546 ЦК України виконання зобов`язання може забезпечуватися, зокрема, неустойкою.
Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання; штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання; пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 ЦК України).
За приписами частини першої статті 548 ЦК України виконання зобов`язання (основного зобов`язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом.
Згідно з частиною шостою статті 232 ГК України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.
Статтею 625 ЦК України передбачено, що боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.
Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
За змістом статті 625 ЦК України нарахування інфляційних втрат на суму боргу та трьох процентів річних входять до складу грошового зобов`язання і є особливою мірою відповідальності боржника за прострочення грошового зобов`язання, оскільки виступають способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів унаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації від боржника за неналежне виконання зобов`язання.
ВИСНОВКИ
Відтак, оскільки позивачем належним чином виконано умови Договору, що підтверджується наявними в матеріалах справи актами виконаних робіт та залізничними накладними, а відповідачем лише частково оплачено прийняті послуг, то позовні вимоги Компанії в частині стягнення з Товариства 1 227 500 грн основної заборгованості є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Крім суми основної заборгованості позивач просить стягнути з відповідача 1 052,24 грн пені, 230,44 грн 3% річних і 245 500 грн штрафу.
Перевіривши розрахунок сум пені та 3% річних і періоди їх нарахування, розрахунок суми штрафу, судом встановлено, що вони правильні.
Отже, стягненню з Товариства підлягає 1 052,24 грн пені, 230,44 грн 3% річних і 245 500 грн штрафу.
За приписами статті 129 ГПК України судові витрати зі справи слід покласти на відповідача.
Керуючись статтями 129, 233, 236 - 238, 240 та 241 ГПК України, господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпровська транспортна логістична компанія» (пров. Шевченка, буд. 9, 9Б, прим. 201, офіс 2-1, м. Дніпро, 49000; ідентифікаційний код 39175143) до товариства з обмежено відповідальністю «Вікарго» (вул. Анни Ахматової, буд. 14-Б, прим. 352, м. Київ, 02055; ідентифікаційний код 43564407) про стягнення 1 474 282,68 грн задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмежено відповідальністю «Вікарго» (вул. Анни Ахматової, буд. 14-Б, прим. 352, м. Київ, 02055; ідентифікаційний код 43564407) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпровська транспортна логістична компанія» (пров. Шевченка, буд. 9, 9Б, прим. 201, офіс 2-1, м. Дніпро, 49000; ідентифікаційний код 39175143): 1 227 500 (один мільйон двісті двадцять сім тисяч п`ятсот) грн основної заборгованості; 1 052 (одну тисячу п`ятдесят дві) грн 24 коп. пені; 230 (двісті тридцять) грн 44 коп. 3% річних; 245 500 (двісті сорок п`ять тисяч п`ятсот) грн штрафу і 22 114 (двадцять дві тисячі сто чотирнадцять) грн 24 коп. судового збору.
Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 03.10.2023.
Суддя Оксана Марченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2023 |
Оприлюднено | 05.10.2023 |
Номер документу | 113892662 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Марченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні