ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"03" жовтня 2023 р. Справа № 924/934/23
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Вибодовського О.Д., при секретарі судового засідання Бородата К.В., розглянувши матеріали
за позовом Державної служби України з безпеки на транспорті, м.Київ
до ТОВ "Полімер - Продукт", м. Хмельницький
про стягнення 7 672,79 грн.
Представники сторін: не з"явились
Суть спору:
До господарського суду Хмельницької області надійшла позовна заява Державної служби України з безпеки на транспорті, м.Київ до ТОВ "Полімер - Продукт", м. Хмельницький про стягнення 7 672,79 грн.
Ухвалою суду від 04.09.2023р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі. Справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 20.09.2023р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Присутній в судовому засіданні представник позивача наполягав на задоволенні позову обґрунтовуючи доданими до заяви доказами.
Представник відповідача незважаючи на те, що був належним чином повідомлений про місце, дату та час розгляду даної справи, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення від 06.09.2023р. в судове засідання не з"явився, відзиву на позов суду не надав.
Згідно ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін; кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Стаття 43 Господарського процесуального кодексу України зобов`язує сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами.
В силу ч. 1 ст. 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ч.1 ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Судом встановлено, що сторонам, згідно вимог Господарського процесуального кодексу України, надавалась в повному обсязі можливість щодо обґрунтування їх правової позиції по суті справи та подання доказів, чим забезпечено принцип змагальності.
Відповідно до п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 р. про те, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку, що кореспондується з обов`язком добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (п. 35 рішення Європейського суду з прав людини від 07 липня 1989 р. у справі Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії (Alimentaria Sanders S.A. v. Spain).
Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням п. 1 ст. 6 даної Конвенції (§ 66 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08 листопада 2005 р. у справі Смірнова проти України). Розумним, зокрема, вважається строк, що є об`єктивно необхідним для виконання процесуальних дій, прийняття процесуальних рішень та розгляду і вирішення справи з метою забезпечення своєчасного (без невиправданих зволікань) судового захисту.
З урахуванням практики Європейського суду з прав людини критеріями розумних строків є: правова та фактична складність справи; поведінка заявника, а також інших осіб, які беруть участь у справі, інших учасників процесу; поведінка органів державної влади (насамперед суду); характер процесу та його значення для заявника (справи Федіна проти України від 02 вересня 2010 р., Смірнова проти України від 08 листопада 2005 р., Матіка проти Румунії від 02 листопада 2006 р., Літоселітіс проти Греції від 05 лютого 2004 р. та інші).
Враховуючи обставини справи, належне повідомлення сторін про наявність судового спору та надання можливості забезпечити в повному обсязі право на захист, обов`язок дотримання принципу розумних строків вирішення спору, суд, керуючись з ч. 9 ст. 165 ГПК України, ч. 2 ст. 178 ГПК України, вирішує спір за наявними матеріалами справи.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
Посадовими особами Придністровського міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки, а саме головним спеціалістом Майстришиним О.К. та головним спеціалістом Панчуком С.В. 11.06.2021 р. на підставі направлення на рейдову перевірку № 003992 від 07.06.2021р. на автодорозі Н-03, 169км, Хмельницька область проведена рейдова перевірка додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Під час перевірки був зупинений транспортний засіб марки Renault, реєстраційний номерний знак НОМЕР_1 під керуванням водія ОСОБА_1 .
Згідно товарно-транспортної накладної №7344 від 11.06.2021 року, перевізником являється ТОВ «Полімер-Продукт».
Працівниками Придністровського міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки проведено документальний габаритно-ваговий контроль транспортного засобу марки Renault, (реєстраційний номерний знак НОМЕР_1 ), у результаті якого було виявлено перевищення нормативних вагових параметрів, а саме загальна маса транспортного засобу складала 41,110 т. при допустимих 40 т.,та перевищення на строєну вісь транспортного засобу складала 23,710т. при допустимих 22т., що підтверджується чеком зважування №127від 11.06.2021р.
За результатами перевірки було складено довідку №0059613 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 11.06.2021р.;
акт №0051722 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 11.06.2021р.;
акт №293141 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 11.06.2021р., яким зафіксоване порушення габаритно-вагових норм, передбачених пунктом 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001р. №1306.
ТОВ «Полімер-Продукт» нараховано плату за проїзд великовагового транспортного засобу у розмірі 99 євро, що еквівалентно 3 265,02 грн. (курс НБУ станом на 11.06.2021р. за 1 євро = 32,98 грн.), про що складено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №722 від 11.06.2021р.
Посадовими особами Придністровського міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки, а саме головним спеціалістом Панчуком С.В. та головним спеціалістом Майстришиним О.К. 11.06.2021 р. на підставі направлення на рейдову перевірку №003992 від 07.06.2021р. на автодорозі Н-03, 169км, Хмельницька область проведена рейдова перевірка додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Під час перевірки був зупинений транспортний засіб марки Renault, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 під керуванням водія ОСОБА_2 .
Згідно товарно-транспортної накладної №7330 від 11.06.2021 року, перевізником являється ТОВ «Полімер-Продукт».
Працівниками Придністровського міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки проведено документальний габаритно-ваговий контроль транспортного засобу марки Renault, (реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 ), у результаті якого було виявлено перевищення нормативних вагових параметрів, а саме перевищення на одиночну вісь транспортного засобу складала 12,28т. при допустимих 11т., що підтверджується чеком зважування від 11.06.2021р.
За результатами перевірки було складено довідку №0059503 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 11.06.2021р.;
акт №0051680 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 11.06.2021р.;
акт №293028 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 11.06.2021р., яким зафіксоване порушення габаритно-вагових норм, передбачених пунктом 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001р. №1306.
ТОВ «Полімер-Продукт» нараховано плату за проїзд великовагового транспортного засобу у розмірі 133,65 євро, що еквівалентно 4 407,77 грн. (курс НБУ станом на 11.06.2021р. за 1 євро = 32,98 грн.), про що складено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування № 680 від 11.06.2021р.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків:
Частиною 1 ст.1 Господарського процесуального кодексу України визначено, що підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб`єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.
У відповідності до ст.11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а підставою виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини. Правочин, різновидом якого є договори - основний вид правомірних дій - це волевиявлення осіб, безпосередньо спрямовані на виникнення, зміну або припинення цивільних прав і обов`язків. При цьому, ст.12 ЦК України передбачає, що особа здійснює свої цивільні права вільно на власний розсуд.
Частиною 1 ст.15 ЦК України закріплено право кожної особи на захист свого цивільного права у випадку його порушення, невизнання або оспорювання.
Порушення права пов`язано з позбавленням його володільця можливості здійснити (реалізувати) своє право повністю або частково.
При оспорюванні або невизнанні права виникає невизначеність у праві, викликане поведінкою іншої особи.
Отже, порушення, невизнання або оспорювання суб`єктивного права є підставою для звернення особи за захистом свого права із застосуванням відповідного способу захисту.
Згідно з ч.1 ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
В пунктах 1-10 ч.2 ст.16 ЦК України наведено перелік способів захисту цивільних прав та інтересів.
До того ж, суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
В силу частини 1 статті 20 ЦК України право на захист особа здійснює на свій розсуд.
При цьому, розпорядження своїм правом на захист є диспозитивною нормою цивільного законодавства, яке полягає у наданні особі, яка вважає свої права порушеними, невизнаними або оспорюваними, можливості застосувати способи захисту, визначені законом або договором.
Відповідно до частини другої статті 29 Закону України «Про дорожній рух» з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Статтею 33 Закону України «Про автомобільні дороги» передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно зі статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт покладено на перевізників.
У разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру плату за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу має вносити саме перевізник.
Відповідно до частини четвертої статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше`семи відсотків.
Постановою Уряду від 27.06.2007р. № 879 визначено Порядок здійснення габаритно - вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок №879).
Відповідно до пункту 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001р. № 30, транспортний засіб з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
Відповідно до пункту 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001р. № 1306 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів -понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь -11т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі -16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь -11т, здвоєні осі -18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.
Відповідно до пункту 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994р. №198, перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об`єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначаються окремими актами законодавства.
Згідно з пунктом 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №30 від 18.01.2001р., рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі -дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.
Відповідно до положень пункту 28 Порядку № 879, плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.
Пунктом 21 Порядку № 879 врегульовано, що плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.
Пунктом 31 Порядку № 879 врегульовано, що при визначенні розміру плати за проїзд транспортних засобів з осьовим сполученням більше трьох береться до рахунку схема, що спричиняє більші руйнування доріг з комбінацій одно-, двох- та трьохосьових сполучень, а найбільша сума навантаження на суміжні осі припадає на максимальну колісну формулу. Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази.
Відповідно до пункту 31 Порядку № 879 (чинної на момент виникнення спірних правовідносин), якщо рух здійснюється без, відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру:
до 10 відсотків - у подвійному розмірі;
на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі;
більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі.
Щодо розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №722 від 11.06.2021р., Придністровським міжрегіональним Управлінням Укртрансбезпеки відповідачу ТОВ «Полімер-Продукт» нарахована плата за проїзд великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування відповідно до формули:
П= (Рзм + Рнв + Рг) х В х К, де
Рзм - 0,10 євро/км (перевищення загальної маси).
Рнв - 0,20 євро/км (перевищення осьових навантажень від 5% до 10% включно - 0,2 євро/км *2 (п. 31 Порядку №879)).
Рг - 0 євро/км (перевищення габаритних параметрів).
В - пройдена відстань 165 км.
К - від 5% - до 10% у подвійному розмірі (коефіцієнт 2)
П = (0,10 + 0,20 + 0) * 165 (відстань) * 2 (коефіцієнт) = 99,00 євро.
Щодо розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №680 від 11.06.2021р., Придністровським міжрегіональним Управлінням Укртрансбезпеки відповідачу ТОВ «Полімер-Продукт» нарахована плата за проїзд великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування відповідно до формули:
П= (Рзм + Рнв + Рг) х В х К, де
Рзм - 0,00 евро/км (перевищення загальної маси).
Рнв - 0,27 свро/км (перевищення осьових навантажень від 5% до 10% включно - 0,2 євро/км *2 (п. 31 Порядку №879)).
Рг - 0 євро/км (перевищення габаритних параметрів).
В - пройдена відстань 165 км.
К - від 5% - до 10% у подвійному розмірі (коефіцієнт 2)
П = (0,00 + 0,27 + 0) * 165 (відстань) * 2 (коефіцієнт) = 133,65 євро.
Таким чином розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №722 від 11.06.2021р. в сумі 99,00 євро + розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №680 від 11.06.2021р. в сумі 133,65 євро = 232,65 євро.
Положеннями пунктів 26, 27 Порядку №879 передбачено, що плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку; кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до Державного бюджету.
Станом на 11.06.2021р. сума 232,65 євро за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком України, складала 7 672,79 грн. (курс НБУ станом на 11.06.2021р. за 1 євро =32,98 грн.)
Дії працівників Придністровського міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки щодо проведення габаритно-вагового контролю та складання розрахункової плати за проїзд ТОВ «Полімер-Продукт» не оскаржувались.
Відповідно до пункту 31 Порядку №879 (чинної на момент виникнення спірних правовідносин), перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.
Станом на момент подання позовної заяви, ТОВ «Полімер-Продукт» кошти у добровільному порядку не сплатило.
Придністровським міжрегіональним Управлінням Укртрансбезпеки скеровувався відповідачу лист - повідомлення № 53800/24.2/24-21 від 08.07.2021р. про необхідність внесення плати за проїзд великовагового транспортного засобу марки Renault, реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 автомобільними дорогами загального користування у розмірі 133,65 євро та необхідність внесення плати за проїзд великовагового транспортного засобу марки Renault, реєстраційний номерний знак НОМЕР_1 автомобільними дорогами загального користування у розмірі 99,00 євро.
Перевірка додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом проводилась в присутності водіїв ОСОБА_2 та ОСОБА_1 .
Правилами перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997р. № 363, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 р. за № 128/2568 (далі - Правила № 363), врегульовано, що товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами.
Відповідно до пункту 11.1 Правил № 363 Основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил. Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.
Зі змісту товарно-транспортної накладної від 11.06.2021р. №7344 слідує, що автомобільним перевізником є ТОВ «Полімер-Продукт», замовником ТОВ «Протеїн Інвест», вантажовідправником ПП «Інкопмарк-Плюс» вантажоодержувачем ТОВ «Протеїн Інвест», пункт навантаження - Рівненська обл., м. Корець, пункт розвантаження - Хмельницька область смт. Дунаївці, Дунаєвецький р-н., водій - ОСОБА_1 .
Вказана товарно - транспортна накладна була пред`явлена водієм ОСОБА_1 посадовим особам Придністровського міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки під час рейдової перевірки.
Зі змісту товарно-транспортної накладної від 11.06.2021р. №7330 слідує, що автомобільним перевізником є ТОВ «Полімер-Продукт», замовником ТОВ «Протеїн Інвест», вантажовідправником ПП «Інкопмарк-Плюс» вантажоодержувачем ТОВ «Протеїн Інвест», пункт навантаження - Рівненська обл.,. м. Корець, пункт розвантаження - Хмельницька область смт. Дунаївці, Дунаєвецький р-н., водій - ОСОБА_2 .
Вказана товарно - транспортна накладна була пред`явлена водієм ОСОБА_2 посадовим особам Придністровського міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки під час рейдової перевірки.
Відповідно до вимог ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Згідно ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
За таких обставин, враховуючи вищевикладене в сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позову.
Судові витрати по справі необхідно покласти на відповідача, відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України, у зв`язку із задоволенням позову.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 74, 86, 129, 233, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з ТОВ «Полімер-Продукт» (29000, м.Хмельницький, вул.Пілотська, буд.20, код: 33058932) на користь Державної служби України з безпеки на транспорті (03150, м.Київ, вул. Антоновича, 51, код: 39816845) - 7 672,79 грн. (сім тисяч шість сот сімдесят дві гривні 79 коп.) - плату за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні та 2 684,00 грн. (дві тисячі шість сотвісімдесят чотири гривні 00 коп.) - витрат по сплаті судового збору.
Видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч. 1 ст. 256 ГПК України).
Апеляційна скарга подається в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК, з урахуванням п. 17.5 Розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України.
СуддяО.Д. Вибодовський
Віддрук 3 прим.:
1- до справи
2- позивачу - contact@dsbt.gov.ua
3 - відповідачу - 29000, м.Хмельницький, вул.Пілотська, буд.20.
Виготовлено з АСДС помічник судді Т.М.Козій дата 03.10.2023р.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2023 |
Оприлюднено | 05.10.2023 |
Номер документу | 113893501 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Інші справи |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Вибодовський О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні