КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про передачу справи на розгляд іншого суду
02 жовтня 2023 року м. Київ № 320/32185/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Перепелиця А.М., ознайомившись з позовною заявою і доданими до неї матеріалами об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «СРІБНА ВЕЖА» до приватного виконавця виконавчого органу міста Києва Жаботинського Івана Володимировича про визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «СРІБНА ВЕЖА» з позовом до приватного виконавця виконавчого органу міста Києва Жаботинського Івана Володимировича про визнання протиправною та скасування постанови.
Відповідно до ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Дослідивши позовну заяву та додані до неї матеріали, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.287 КАС України учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.
Інший порядок оскарження встановлено спеціальним в цьому випадку законом - Законом України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 №1404-VIII (далі Закон №1404-VIII).
Частиною 1 ст.74 Закону №1404-VIII передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.
Тобто, діючим законодавством України передбачено порядок оскарження сторонами, іншими учасниками та особами рішень, дій чи бездіяльності виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення саме до суду, який видав виконавчий документ.
З матеріалів справи судом в свою чергу було встановлено, що позивачем оскаржується постанова приватного виконавця виконавчого округу міста Києва Жаботинського Івана Володимировича про накладення штрафу від 28.08.2023 у виконавчому провадженні №72454672.
В свою чергу суд звертає увагу, що виконавче провадження №72454672 було відкрито на підставі наказу від 02.08.2021 №910/8926/20, який в свою чергу був виданий - Господарським судом міста Києва.
Отже, з встановлених обставин можна зробити висновок, що оскаржувана у межах даної позовної заяви за думкою позивача постанова у виконавчому провадженні, яке було відкрито на підставі наказу Господарського суду міста Києва, що свідчить про те, що оскаржувана позивачем постанова прийнята в межах виконавчого провадження, яке було відкрито на підставі виконавчого документу, який був виданий безпосередньо Господарським судом міста Києва, що відповідає приписам ч.1 ст.74 Закону №1404-VIII.
Суд звертає увагу, що згідно з ч.1 ст.339 ГПК України встановлено, що сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.
В свою чергу, відповідно до ч.1 ст.340 ГПК України скарга подається до суду, який розглянув справу як суд першої інстанції.
Також, суд звертає увагу, що відповідно до приписів ст.147 ГПК України, встановлено, що судовий наказ є особливою формою судового рішення, що видається судом за результатами розгляду вимог, передбачених ст.148 цього Кодексу; із заявою про видачу судового наказу може звернутися особа, якій належить право вимоги; заявником та боржником в наказному провадженні можуть бути юридичні особи та фізичні особи - підприємці; судовий наказ підлягає виконанню за правилами, встановленими законом для виконання судових рішень.
Тобто, з аналізу викладеного, можна прийти до висновку, що судовий наказ одночасно є виконавчим документом.
Таким чином, виходячи з аналізу вищезазначених норм права та обставин встановлених вище судом вбачається, що ч.1 ст.74 Закону №1404-VIII, з урахуванням вимог ГПК України, чітко встановлено, що в разі оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення при виконанні рішення, ухваленого за правилами господарського судочинства, таку скаргу розглядає відповідний суд, який ухвалив таке рішення за правилами господарського судочинства відповідно.
Аналогічна правова позиція викладена Великою Палатою Верховного Суду у постановах від 02.10.2019 у справі №753/22823/18-ц (провадження №14-408цс19), від 06.06.2018 у справах №921/16/14-г/15 (провадження №12-93гс18) та № 127/9870/16-ц (провадження № 14-166цс18), від 28.11.2018 у справі №2-01575/11 (провадження №14-425цс18), від 13.03.2019 у справі №545/2246/15-ц (провадження №14-639цс18), від 03 та 10.04.2019 у справах №370/1288/15 (провадження №14-612цс18), №766/740/17-ц (провадження №14-664цс18) та №908/2520/16 (провадження №12-30гс19), від 29.05.2019 у справі №758/8095/15-ц (провадження №14-134цс19).
Відповідно до приписів ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
У відповідності до п.2 ч.1 ст.29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Згідно положень ч.5 ст.29 КАС України, питання про передачу адміністративної справи, крім випадків, визначених п.4 - 6 ч.1 цієї статті, розглядається судом у порядку письмового провадження або, за ініціативою суду, в судовому засіданні.
Відповідно до ч.6 ст.29 КАС України питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, визначеного п.4 - 6 ч.1 цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено.
Таким чином, беручи до уваги вищевикладене та з урахуванням встановлених обставин, суд приходить до висновку, що оскільки виконавчий лист (наказ) виданий Господарським судом міста Києва, а позивач оскаржує постанову приватного виконавця в межах виконавчого провадження відкритого на підставі вказаного наказу, то справа №320/32185/23 не належить до територіальної юрисдикції (підсудності) Київського окружного адміністративного суду.
З урахуванням зазначеного, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для передачі матеріалів вказаної адміністративної справи на розгляд Господарському суду міста Києва, тобто на розгляд суду, який видав виконавчий документ у спірному виконавчому провадженні.
Крім того, суд звертає увагу, що разом з позовною заявою позивачем було подано заяву про забезпечення позову, враховуючи, що дана справа не підсудна Київському окружному адміністративному суду, суд вважає за доцільне передати її разом із позовною заявою на розгляд за підсудністю до Господарського суду міста Києва.
Керуючись п.2 ч.1 ст.29, ст.241-243, 248, 287 КАС України, суддя, -
У Х В А Л И В:
1. Матеріали справи №320/32185/23 за позовом об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «СРІБНА ВЕЖА» до приватного виконавця виконавчого органу міста Києва Жаботинського Івана Володимировича про визнання протиправною та скасування постанови, передати на розгляд Господарському суду міста Києва.
2. Роз`яснити сторонам, що за правилами ч.8 ст.29 КАС України, передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.
3. Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили згідно ст.256 КАС України з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.293-297 КАС України, протягом п`ятнадцяти днів, з дня складання повного тексту ухвали.
Суддя Перепелиця А.М.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2023 |
Оприлюднено | 05.10.2023 |
Номер документу | 113896056 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Перепелиця А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні