Ухвала
від 22.09.2023 по справі 2а-1850/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

22 вересня 2023 року м. Кропивницький Справа № 2а-1850/10/1170

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М., розглянувши у порядку письмового провадження заяву про видачу дублікату та поновлення строку для пред`явлення до виконання виконавчого листа у адміністративній справі за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області до приватного підприємства «Терра 2001» про стягнення заборгованості, -, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду із заявою про видачу дублікату та поновлення строку для пред`явлення до виконання виконавчого листа в справі за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді до Приватного підприємства "Терра-2001" про стягнення заборгованості, в якій просить замінити Кропивницьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Кіровоградської області на Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області у зв`язку з припиненням юридичної особи.

Постановою від 31 серпня 2010 року позов Управління Пенсійного фонду в м. Кіровограді задоволено, стягнуто з відповідача на користь Управління заборгованість по страховим внескам в розмірі 17194,39 грн.

25.07.2011 року видано виконавчий лист по справі.

01.09.2023 (вих. № 23293/23) на адресу Кіровоградського окружного адміністративного суду надійшла заява про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа в адміністративній справі № 2а-1850/10/1170.

Ухвалою від 05 вересня 2023 року призначено до розгляду заяву у судовому засіданні на 12 вересня 2023 року.

Ухвалою суду від 12 вересня 2023 року ухвалою суду в зв`язку з відсутністю відомостей щодо повідомлення позивача про дату, час і місце розгляду справи, відкладено розгляд даної заяви.

Представники сторін в судове засідання не з`явились, про місце день та час розгляду заяви були повідомлені належним чином.

Відповідно до ч.3 ст.376 КАС України суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Фіксування судового засідання відповідно до ст. 229 КАС України не здійснювалося, та керуючись приписами п. 10 ч. 1 ст. 4 та ч. 9 ст. 205 КАС України судом вирішено здійснювати розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріли справи, суд прийшов до наступних висновків.

Постановою суду від 31.08.2010 позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді задоволено. Стягнуто з приватного підприємства «Терра 2001»суму боргу по страховим внескам в розмірі 17194,39 грн. на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді.

25.07.2011 позивачу видано виконавчий листа.

Щодо заяви в частині поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, суд зазначає.

Частиною 1 статті 376 КАС України передбачено, що стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Суд зауважує, що поважними причинами визнаються лише такі обставини, які не залежать від волевиявлення особи і пов`язані існуванням дійсних істотних перешкод чи труднощів для своєчасного вчинення відповідних дій і підтверджені належними доказами.

На час набрання законної сили постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 31.08.2010 був чинним Закон України Про виконавче провадження від 21.04.1999 р. №606-XIV (далі за текстом Закон №606).

У розумінні ст.1 Закону №606, у редакції, чинній на час набрання законної сили постановою суду, виконавче провадження, як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).

Згідно з ч.ч.1, 7 ст.12 Закону №606, у редакції, чинній на час набрання законної сили постановою суду, сторони виконавчого провадження мають право ознайомлюватися з матеріалами виконавчого провадження, робити з них виписки, знімати копії, заявляти відводи у випадках, передбачених цим Законом, оскаржувати рішення, дії або бездіяльність державного виконавця з питань виконавчого провадження у порядку, встановленому цим Законом, подавати додаткові матеріали, заявляти клопотання, брати участь у провадженні виконавчих дій, давати усні та письмові пояснення, висловлювати свої доводи та міркування з усіх питань, що виникають у ході виконавчого провадження, у тому числі під час проведення експертизи, заперечувати проти клопотань, доводів та міркувань інших учасників виконавчого провадження та користуватися іншими правами, наданими законом.

Особи, які беруть участь у виконавчому провадженні, зобов`язані сумлінно користуватися усіма наданими їм правами з метою забезпечення своєчасного та в повному обсязі вчинення виконавчих дій.

Відповідно до ч.1 ст.22 Закону №606, у редакції, чинній на час набрання законної сили постановою суду, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до виконання в такі строки:

1) посвідчення комісій по трудових спорах, постанови судів у справах про адміністративні правопорушення та постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, - протягом трьох місяців;

2) інші виконавчі документи - протягом року, якщо інше не передбачено законом.

Разом з тим, згідно з п.1 ч.1 ст.23 Закону №606 строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються: пред`явленням виконавчого документа до виконання.

Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.23 Закону №606 після переривання строку пред`явлення виконавчого документа до виконання перебіг строку поновлюється. Час, що минув до переривання строку, до нового строку не зараховується.

У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення виконавчого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв`язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника, - з моменту закінчення дії відповідної заборони.

Так, 25.07.2011 судом видано виконавчий лист у справі №2а-1850/10/1170 щодо стягнення з приватного підприємства «Терра 2001»суму боргу по страховим внескам в розмірі 17194,39 грн. на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді.

Строк пред`явлення виконавчого листа №2а-1850/10/1170 виданого 25.07.2011 судом становив 1 рік, тобто з 25.07.2011 по 25.07.2012.

Відповідно до Автоматизованої системи виконавчого провадження встановлено, що виконавче провадження щодо виконання виконавчого листа №2а-1850/10/1170, виданого 24.06.2014 Кіровоградським окружним адміністративним судом, відкрито 25.07.2011 та завершено 25.04.2016 на підставі п.2 ч.1 ст.47 Закону №606 (у боржника відсутнє майно, на яке може бути звернуто стягнення, а, здійснені державним виконавцем відповідно до цього Закону заходи щодо розшуку такого майна виявилися безрезультатними) (а.с.98)

На запит головного управління до Кіровоградського районного відділу ДВС від 07.06.2018 № 10949/08-01 щодо надання інформації про виконання виконавчих документів та документів про їх повернення, у разі прийняття постанов про повернення виконавчого документа стягувачу, в тому числі виконавчого листа № №2а-1850/10/1170, отримано відповідь від 27.06.2018 № 14318/13-9-28/6.

19.09.2018 головним управлінням направлено лист № 17189/08-01 до управління ДВС ГТУЮ у Кіровоградській області з проханням сприяння щодо отримання виконавчих листів або належних документів про їх повернення Кіровоградським районним відділом ДВС на адресу стягувача.

Згідно відповіді управління ДВС ГТУЮ у Кіровоградській області від 18.10.2018 №735/01-26/02 виконавчі провадження за запитуваними головним управлінням виконавчими документами завершені.

На повторні листи головного управління від 06.11.2018 № 20179/08-01 та від 26.03.2019 № 6466/08-01 до управління ДВС ГТУЮ у Кіровоградській області отримано лист від 23.04.2019 № 162/01-26/02, який дублює зміст попередньої відповіді та не надано запитуваних головним управлінням документів.

06.07.2020 головним управлінням направлено лист від 03.07.2020 № 1100-0801-5/17615 до управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) з проханням доручити органам державної виконавчої служби в області вжити заходи стосовно надання документів виконавчого провадження до головного управління.

Листом від 15.09.2021 № 1100-0801-8/38541 направлено запит до Кропивницького відділу державної виконавчої служби у Кропивницькому районі Кіровоградської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) з проханням направити копії постанов про повернення виконавчих документів, для подальшого звернення до суду з метою отримання дублікатів виконавчих документів.

Листом Кропивницького відділу державної виконавчої служби у Кропивницькому районі Кіровоградської області від 22.09.2021 № 18227/199-23/6 надано витяг з реєстру виконавчих проваджень (спецрозділ) по ВП № 50782350, з якого вбачається, що виконавчий документ № №2а-1850/10/1170, про стягнення заборгованості з Приватного підприємства "Терра 2001" в сумі 17194,39 грн перебував на виконанніта 25.04.2016 виконавче провадження завершено, постанова про повернення виконавчого документа стягувачу. (а.с.100).

Так, процедура взаємодії органів державної виконавчої служби та органів Пенсійного фонду України при виконанні рішень про стягнення коштів на користь держави визначена Порядком взаємодії органів державної виконавчої служби та органів Пенсійного фонду України, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 26.12.2011, постановою правління Пенсійного фонду України від 26.12.2011 №39-1 (далі за текстом Порядок).

Відповідно до п.3 Порядку, взаємодія органів державної виконавчої служби та органів Пенсійного фонду України здійснюється шляхом щоквартального взаємозвірення виконавчих документів за рішеннями, зазначеними у пункті 2 цього Порядку, які знаходяться на виконанні в тому органі державної виконавчої служби, з яким проводиться взаємозвірення, а також шляхом оперативного взаємного реагування на звернення органів державної виконавчої служби, органів Пенсійного фонду України про факти порушення законодавства під час виконання вказаних рішень та вжиття відповідних заходів щодо їх усунення.

Згідно з п.п.4 8 Порядку за результатами взаємозвірення складається та підписується акт звірення виконавчих документів за рішеннями про стягнення коштів на користь держави в інтересах органів Пенсійного фонду України (далі - акт) у двох примірниках згідно з додатком.

Взаємозвірення між районними, районними в місті, міськими (міст обласного значення), міськрайонними, міжрайонними відділами державної виконавчої служби відповідних управлінь юстиції та відповідними управліннями Пенсійного фонду України в районах, містах та районах у містах проводиться щокварталу до 5-го числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Копія складеного та підписаного за результатами взаємозвірення акта в двох примірниках надсилається не пізніше наступного дня після проведення взаємозвірення до управлінь державної виконавчої служби відповідних головних управлінь юстиції та головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) відповідно.

Взаємозвірення між управліннями державної виконавчої служби та головними управліннями Пенсійного фонду України проводиться щокварталу до 10-го числа місяця, наступного за звітним кварталом, на підставі актів, поданих згідно з пунктом 4 цього Порядку.

Копія акта в двох примірниках подається управліннями державної виконавчої служби відповідних головних управлінь юстиції та головними управліннями Пенсійного фонду України щокварталу до 15-го числа місяця, наступного за звітним, до Державної виконавчої служби України та Пенсійного фонду України відповідно.

Суд бере до уваги, що сторона виконавчого провадження повинна у розумні інтервали часу вживати заходів, щоб дізнатися хід виконавчого провадження.

Разом з тим, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області не надано доказів, які дії ним вживалися у період з 2016 по 2018 роки задля встановлення результатів виконавчого провадження та місця знаходження виконавчого листа.

З огляду на зміст листа від 27.06.2018 № 14318/13-9-28/6, судом встановлено, що станом на 04.07.2018 Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області було обізнане, що виконавчий лист №№2а-1850/10/1170 від 25.07.2011 перебував на примусовому виконанні та виконавче провадження закінчено та виконавчий лист повернуто.

Суд бере до уваги, що сторона виконавчого провадження повинна у розумні інтервали часу вживати заходів, щоб дізнатися хід виконавчого провадження.

Разом з тим, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області не надано доказів, які дії ним вживалися у період з 25.07.2011 (дата відкриття виконавчого провадження) по 07.06.2018 задля встановлення результатів виконавчого провадження та місця знаходження виконавчого листа.

Головним управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області не обґрунтовано підстави неможливості звернення до суду із заявою про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання у період з 07.06.2018 по 01.09.2023, тобто упродовж більш ніж п`ять років.

Крім того, заявником жодним чином не доведено, що ним вживалися інші заходи з метою з`ясування стану виконавчого провадження зокрема права, визначені Законом України «Про виконавче провадження», як от ознайомлення з матеріалами виконавчого провадження, робити з них виписки, знімати копії, право оскаржувати рішення, дії або бездіяльність виконавця у порядку, встановленому цим Законом, тощо, а також заходи щодо знаходження виконавчого листа.

Отже наведені позивачем причини, фактично, залежали від його власного волевиявлення та не створювали йому об`єктивних перешкод щодо з`ясування стану виконавчого провадження, а відтак не можуть бути розцінені судом як поважні.

У справі «Устименко проти України» (заява № 32053/13) Європейський суд з прав людини постановив, що якщо звичайний строк оскарження поновлюється зі спливом значного періоду часу, таке рішення може порушити принцип правової визначеності. Хоча саме національним судам, перш за все, належить виносити рішення про поновлення строку оскарження, їх свобода розсуду не є необмеженою. Суди повинні обґрунтовувати відповідне рішення. У кожному випадку національні суди повинні встановити, чи виправдовують причини поновлення строку оскарження втручання у принцип res judicata, особливо коли національне законодавство не обмежує дискреційні повноваження судів стосовно часу або підстав для поновлення строків (рішення у справі «Пономарьов проти України» (Ponomaryov v. Ukraine), заява № 3236/03, п. 41, від 3 квітня 2008 року).

Вирішуючи питання щодо поважності таких причин пропущення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, слід зазначити, що поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними та не залежать від волевиявлення особи і пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій та підтверджені належними доказами, а також дисциплінує учасників цих відносин у випадку, якщо вони стали спірними.

Зважаючи на викладене суд дійшов висновку, що Головним управлінням Пенсійного фонду у Кіровоградській області не наведено поважних підстав пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, а тому заява у цій частині задоволенню не підлягає.

Відповідно до пп.18.4 п.18 розділу VII Перехідних положень КАС України у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви.

05.10.2016 року набрав чинності Закон України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 року №1404-VIII.

Пунктом 5 розділу ХІІІ Закону №1404 передбачено, що виконавчі документи, видані до набрання чинності цим Законом, пред`являються до виконання у строки, встановлені цим Законом.

Згідно зі статтею 12 Закону №1404 виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

Строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі: 1) пред`явлення виконавчого документа до виконання; 2) надання судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, відстрочки або розстрочки виконання рішення.

У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв`язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника - з дня закінчення строку дії відповідної заборони.

Стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Таким чином, обов`язковою умовою видачі дубліката виконавчого листа є звернення до суду із такою заявою в межах встановленого законом строку для пред`явлення його до виконання або його поновлення за рішенням суду.

Даної правової позиції дотримується Верховний Суд (постанови від 10.09.2018 у справі №5011-58/9614-2012, від 16.08.2018 р. у справі № 6/275-08, від 15.08.2018 р. у справі № 6/256, від 26.04.2018 року у справі № 922/6111/15 та від 21.01.2019 у справі №916/215/15-г).

Дублікат - це документ, що видається замість втраченого оригіналу та має силу первісного документу. Оригінал виконавчого листа вважається втраченим, коли його загублено, вкрадено, знищено або істотно пошкоджено.

У пунктах 44 - 47 постанови Великої Палати Верховного Суду від 21 серпня 2019 року в справі № 2-836/11 (провадження № 14-308цс19, ЄДРСРУ № 86566261 ) зроблено висновок, що «стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції (частина шоста статті 12 Закону № 1404-VIII). У разі пропуску строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено (частина перша статті 433 ЦПК України; близький за змістом припис відображений у частині першій статті 329 ГПК України). Відповідно до підпункту 17.4 пункту 1 розділу ХІІІ «Перехідні положення» ЦПК України до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів: у разі втрати виконавчого документа, суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець, приватний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання (аналогічний припис відображений у підпункті 18.4 п.18 розділу VII Перехідних положень КАС України).

Якщо строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання не сплив або суд його поновив, то заява про видачу дубліката цього документа, який втрачений, вважається поданою у межах встановленого для пред`явлення його до виконання строку. Натомість, коли строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання сплив, і суд його не поновив, то за результатами розгляду заяви про видачу дубліката втраченого виконавчого документа суд відмовляє у задоволенні цієї заяви».

Оскільки судом не встановлено поважність причин пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, суд відмовляє заявнику у видачі дубліката виконавчого листа та заміни сторони виконавчого провадження.

Керуючись ст.ст.243, 248, 256, 293-297, 376, 379, пп.18.4 п.18 розділу VII Перехідних положень КАС України, суд, - за заявою не залежала від заявника.

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви представника Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про видачу дубліката виконавчого листа та поновлення пропущеного строку пред`явлення його до виконання відмовити.

Копію ухвали надіслати стягувачу, боржнику.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.256 КАС України та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду у 15 - денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. ПРИТУЛА

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.09.2023
Оприлюднено05.10.2023
Номер документу113896225
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1850/10/1170

Постанова від 30.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 08.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 08.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. ПРИТУЛА

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Ухвала від 25.05.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні