Справа № 560/11190/23
РІШЕННЯ
іменем України
03 жовтня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Софіт 2020" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить:
1. Визнати протиправним та скасувати Рішення №8983813/37614638 від 13.06.2023 про неврахування таблиці даних платника податку від 11.06.2023 за №9136324569, ухвалене Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Хмельницькій області.
2. Зобов`язати Головне управління ДПС у Хмельницькій області врахувати Таблицю даних платника податку від 11.06.2023 за №9136324569, складену ПП «Софіт 2020» (код ЄДРПОУ 37614638), днем її подання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 11.06.2023 податковому органу було подано таблицю даних платника податку за встановленою формою разом з поясненнями, в яких платник зазначив вид діяльності та інші необхідні відомості. Комісія регіонального рівня в складі Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла рішення №8983813/37614638 від 13.06.2023 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. Подану позивачем таблицю даних не враховано з підстави: "Інше" - у контролюючих органах наявна податкова інформація (недостатня кількість трудових ресурсів). Позивач вважає, що прийняте податковим органом рішення є протиправним, оскільки норми Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1165 не передбачають такої підстави, яка визначена у спірному Рішенні для неврахування таблиці даних, а інших правових підстав для прийняття такого рішення не існувало. Просить позов задовольнити.
На адресу суду надійшов відзив, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що у ході аналізу діяльності ПП "Софіт 2020", ГУ ДПС у Хмельницькій області встановлено, що основний вид діяльності 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля, а саме: пісок щільний та розчин цементний. За даними ЄРПН встановлено, що за І квартал 2023 року в ПП "Софіт 2020" працювало 2 людини із середньою заробітною платою 7000 гривень, при цьому у власності підприємства наявні ЦЕХ, база, автомобіль, переробний цех та офіс, що свідчить про недостатню кількість трудових ресурсів. Також Код згідно з КВЕД 46.90 не відповідає вказаним в таблиці даних платника податку на додану вартість кодам УКТЗЕД 2523 та 3824509000, оскільки має бути зазначено Код згідно з КВЕД про виробництво певного товару. Отже, згідно матеріалів справи, підставою для прийняття оскаржуваного рішення про неврахування Таблиці даних платника податків №8983813/37614638 від 13.06.2023 стало "інше" - наявність в контролюючих органах податкової інформації (недостатня кількість трудових ресурсів), при цьому контролюючим органом в повному обсязі дотримано Форми рішення, що передбачена додатком 6 до Порядку №1165, та чітко зазначено підставу прийняття оскаржуваного рішення.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 26.06.2023 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що Приватне підприємство "Софіт 2020" є юридичною особою, зареєстрованою у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .
Позивач подав до контролюючого органу для реєстрації Таблицю даних платника податку на додану вартість від 11.06.2023 за №9136324569 із зазначенням Коду згідно з КВЕД 46.90; коди згідно з УКТЗЕД: 2505, 2523, 3824509000 та надав відповідні письмові пояснення.
Згідно Квитанції №2 зазначено: Інформацію таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 11.06.2023 за №9136324569 не враховано автоматично через невиконання вимог п. 18 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду .
У подальшому контролюючим органом прийнято Рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області №8983813/37614638 від 13.06.2023 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, відповідно до якого подану ПП "Софіт 2020" Таблицю даних відповідачем не враховано з підстави: "Інше" - наявність у контролюючих органах податкової інформації /недостатня кількість трудових ресурсів/.
Позивач, вважаючи зазначене рішення протиправними, звернувся до суду з цим позовом.
ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів врегульовані Податковим кодексом України (далі - ПК України).
За вимогами підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), яким визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
За визначенням у пункті 2 Порядку №1165, таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Пунктом 12 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
Відповідно до пункту 13 Порядку №1165, у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
За пунктом 14 Порядку №1165, таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
Аналіз наведених положень Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних дає підстави для висновку про обов`язковість зазначення контролюючим органом у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку чіткої причини такого неврахування (пункти 15-17 Порядку №1165).
Згідно пункту 23 Порядку №1165, таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Пунктом 25 Порядку №1165 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Підставою прийняття контролюючим органом оскаржуваних рішень вказано наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій.
Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Пунктом 6 Порядку №1165 визначено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Таким чином, внесення платника податків до переліку ризикових платників на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку фактично є підставою для зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в подальшому всіх складених платником податку податкових накладних/розрахунків коригування.
Так, пунктом 6 Порядку №1165 визначено, що комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Отже, комісія, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, має обґрунтувати, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації, що узгоджується з правовою позицією Верховного Суду у постанові від 30.11.2021 у справі №340/1098/20.
Проте, відповідачем не надано відомостей, що слугували підставою для прийняття оскаржуваного рішення, податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій з посиланням на конкретні документи.
Посилаючись в рішенні на недостатню кількість трудових ресурсів, податковий орган не вказав, в чому полягає недостатність і якими нормативними актами врегульовано це питання.
Тому податкова інформація, наявна у контролюючого органу це лише статистичні дані, які самі по собі не можуть свідчити про вчинення підприємством порушень та не підтверджує ризиковість платника податків.
У відзиві відповідач зазначає, що у ході аналізу діяльності ПП "Софіт 2020", ГУ ДПС у Хмельницькій області встановлено, що основний вид діяльності 46.90 - неспеціалізована оптова торгівля, а саме: пісок щільний та розчин цементний. За даними ЄРПН встановлено, що за І квартал 2023 року в ПП "Софіт 2020" працювало 2 людини із середньою заробітною платою 7000 гривень, при цьому у власності підприємства наявні ЦЕХ, база, автомобіль, переробний цех та офіс, що свідчить про недостатню кількість трудових ресурсів.
У той же час, вказана інформація сама по собі не може свідчити про вчинення підприємством порушень та не підтверджує ризиковість платника податків або його діяльності. Одночасно з цим, зі змісту рішення також не вбачається, на підставі яких документів відповідач встановив вказані обставини та дійшов зазначених висновків, оскільки відповідач не підтверджує належними доказами зазначені у рішенні відомості.
Відтак, оскаржуване рішення не містить достатнього та зрозумілого обґрунтування підстав/причин для неврахування Таблиці даних платника податку від 11.06.2023 за №9136324569, з огляду на що рішення про неврахування таблиці даних платника податків Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Хмельницькій області №8983813/37614638 від 13.06.2023 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Приписами пункту 22 Порядку №1165 визначено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Зважаючи на наведену законодавчу норму та задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податків №8983813/37614638 від 13.06.2023 та необхідно зобов`язати відповідача врахувати подану позивачем таблицю даних.
Частиною 1 статті 77 КАС України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в адміністративному позові доводи позивача є обґрунтованими, доведеними і такими, що підлягають задоволенню.
Разом з тим, суд встановив, що при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 2684,00 грн., тому, враховуючи приписи статті 139 КАС України, витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
позов Приватного підприємства "Софіт 2020" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області №8983813/37614638 від 13.06.2023 про неврахування Таблиці даних Приватного підприємства "Софіт 2020" від 11.06.2023 за №9136324569.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Хмельницькій області врахувати Таблицю даних Приватного підприємства "Софіт 2020" від 11.06.2023 за №9136324569 днем її первинного подання.
Стягнути на користь Приватного підприємства "Софіт 2020" судовий збір в сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 03 жовтня 2023 року
Позивач:Приватне підприємство "Софіт 2020" (пров. Ковпака, 4, с.Іванківці, Хмельницький район, Хмельницька область, 31314 , код ЄДРПОУ - 37614638) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, буд. 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2023 |
Оприлюднено | 05.10.2023 |
Номер документу | 113899214 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні