Ухвала
від 21.09.2010 по справі 7/586 (2-а-10226/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 7/586 (2-а-10226/08) Головуючий у 1-й інстанції: Арсірій Р.О.

Суддя-доповідач: Мамчур Я.С

У Х В А Л А

Іменем України

"21" вересня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого судді: М амчура Я.С,

суддів: Горяйнова А.М., Безименно ї Н.В.

при секретарі: Ільниц ькій В.Б.,

розглянувши апеля ційну скаргу позивача - това риства з обмеженою відповіда льністю «Науково-виробниче п ідприємство «ФерЕйт»на пост анову Окружного адміністрат ивного суду м. Києва від 24 квіт ня 2009 року у справі за позовом т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Науково-виробни че підприємство «ФерЕйт»до Д ержавної податкової інспекц ії у Подільському районі м. Ки єва , Головного управління де ржавного казначейства у м. Ки єві про визнання недійсним п одаткового повідомлення-ріш ення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду м. Києва з позовом до Де ржавної податкової інспекці ї у Подільському районі м. Киє ва, Головного управління дер жавного казначейства у м. Киє ві про визнання недійсним по даткового повідомлення-ріше ння від 20.03.06р. № 0000022360/0, зобов' язат и ДПІ у Подільському районі м . Києва включити ТОВ «Науково -виробниче підприємство «Фер Ейт»в реєстр про відшкодуван ня податку на додану вартіст ь по деклараціях наданих піс ля 01.07.05р., зобов' язати головне управління державного казна чейства України в м. Києві від шкодувати з бюджету на корис ть ТОВ «Науково-виробниче пі дприємство «ФерЕйт»2599621,00 грн.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 24 квітня 2009 року у задоволен ні позову - відмовлено.

На вказану постанову позив ач подав апеляційну скаргу, в якій просить її скасувати та ухвалити нову, якою задоволь нити позовні вимоги, посилаю чись на порушення судом перш ої інстанції норм матеріальн ого та процесуального права.

Заслухавши у судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення з' явившихся учасникі в процесу, перевіривши матер іали справи та доводи апеляц ійної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задо волення, а постанова суду - б ез змін з таких підстав.

Згідно з п. 1, ч.1 ст. 198, ст. 200 КАС Ук раїни, суд апеляційної інста нції залишає апеляційну скар гу без задоволення, а постано ву суду - без змін, якщо визна є, що суд першої інстанції пра вильно встановив обставини с прави та ухвалив судове ріше ння з додержанням норм матер іального і процесуального пр ава.

Розглядаючи апеляційну ск аргу, колегія суддів зважає н а наступне.

Як вбачається з матеріалі в справи, позивач у листопаді 2006 року вже подавав адміністр ативний позов № 1/20/11-06 від 20.11.2006р. до Господарського суду м. Києва про визнання недійсним пода ткового повідомлення-рішенн я ДПІ у Подільському районі м . Києві від 20.03.2006р. № 0000042360/0.

Ухвалою Господарського су ду м. Києва від 10.07.2007р. у справі № 42/608-А позов ТОВ «Науково-виробн иче підприємство «ФерЕйт»до ДПІ у Подільському районі м. К иєва про визнання недійсним наведеного податкового пові домлення-рішення залишено бе з розгляду. Згідно листа Госп одарського суду м. Києва від 13 .02.2009р. № 06-37.1/395 вказана ухвала Госп одарського суду м. Києва від 10 .07.2007р. у справі № 42/608-А є чинною.

Так, позивачем було подано д о ДПІ у Подільському районі м . Києва податкові декларації з податку на додану вартість , розрахунки, заяви про поверн ення суми бюджетного відшкод ування за звітні податкові п еріоди вересень - грудень 2005р., згідно яких ним було визначе но суму бюджетного відшкодув ання з податку на додану варт ість на рахунок платника у ба нку у загальному розмірі 2 599 621,00 грн., а саме: вересень 2005р. - 122782,00 гр н.; жовтень 2005р. - 1 190154,00 грн.; листопа д 2005р. -877721,00 грн.; грудень 2005р. 408964,00 грн .

Згідно п.п.7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість»сума податку, що пі длягає сплаті (перерахуванню ) до бюджету або бюджетному ві дшкодуванню, визначається як різниця між сумою податково го зобов'язання звітного под аткового періоду та сумою по даткового кредиту такого зві тного податкового періоду. П ри позитивному значенні суми , розрахованої згідно з підпу нктом 7.7.1 цього пункту, така сум а підлягає сплаті (перерахув анню) до бюджету у строки, вста новлені законом для відповід ного податкового періоду. Пр и від'ємному значенні суми, ро зрахованої згідно з підпункт ом 7.7.1 цього пункту, така сума в раховується у зменшення суми податкового боргу з цього по датку, що виник за попередні п одаткові періоди (у тому числ і розстроченого або відстроч еного відповідно до закону), а при його відсутності - зарахо вується до складу податковог о кредиту наступного податко вого періоду.

Підпунктом 7.7.3 пункту 7.7 ст.7 на веденого Закону передбачено , що платник податку може прий няти самостійне рішення про зарахування належної йому по вної суми бюджетного відшкод ування у зменшення податкови х зобов'язань з цього податку наступних податкових період ів. Зазначене рішення відобр ажається платником податку у податковій декларації, яку в ін подає за наслідками звітн ого періоду, в якому виникає п раво на подання заяви про отр имання бюджетного відшкодув ання згідно з нормами цієї ст атті. При прийнятті такого рі шення зазначена сума не врах овується при розрахунку сум бюджетного відшкодування на ступних податкових періодів .

У відповідності до п.п.7.7.4 п.7.7 с т. 7 вищевказаного Закону плат ник податку, який має право на одержання бюджетного відшко дування та прийняв рішення п ро повернення повної суми бю джетного відшкодування, пода є відповідному податковому о ргану податкову декларацію т а заяву про повернення такої повної суми бюджетного відш кодування, яка відображаєтьс я у податковій декларації. Пр и цьому платник податку в п'ят иденний термін після подання декларації податковому орга ну подає органу Державного к азначейства України копію де кларації, з відміткою податк ового органу про її прийнятт я, для ведення реєстру податк ових декларацій у розрізі пл атників. До декларації додаю ться розрахунок суми бюджетн ого відшкодування, копії пог ашених податкових векселів ( податкових розписок), у разі ї х наявності, та оригіналів п'я тих основних аркушів (примір ників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі ная вності експортних операцій.

Таким чином, колегія суддів погоджується, що вказ аний позивачем у податкових деклараціях спосіб відшкоду вання є реалізацією права пл атника податку закріпленого наведеними нормами Закону У країни «Про податок на додан у вартість».

Крім того, колегія погоджу ється з твердженням суду пер шої інстанції, що окрім права платника податку на отриман ня бюджетного відшкодування з податку на додану вартість і обов'язку відповідачів зді йснити бюджетне відшкодуван ня Закон України «Про подато к на додану вартість»чітко в изначає строки протягом яких податковий орган може прове сти відповідну перевірку щод о з'ясування правомірності з аявленої суми бюджетного від шкодування податку на додану вартість.

Так, виходячи зі змісту п.п.7.7 .5 п.7.7 ст. 7 Закону України «Про по даток на додану вартість», по датковий орган протягом 30 дні в, після отримання відповідн ої податкової декларації, по винен провести перевірку зая влених у такій декларації да них. При цьому, у разі якщо є до статні підстави вважати, що р озрахунок суми бюджетного ві дшкодування зроблено з поруш енням норм податкового закон одавства, податковий орган п ротягом 30 днів має право прове сти виїзну перевірку платник а податку щодо визначення до стовірності нарахування так ого бюджетного відшкодуванн я.

Отже, як вбачається, податк овим органом перевірка досто вірності заявленої суми бюдж етного відшкодування з подат ку на додану вартість у розмі рі 2 599621,00 грн. за період вересень - грудень 2005 р. не проводилась, п одатковим органом висновок і з зазначенням суми, що підляг ає відшкодуванню з бюджету н а рахунок позивача органам д ержавного казначейства не бу ло подано.

Тобто, позивач ще у 2006 році ді знався про порушення своїх п рав в частині повернення сум и бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, о днак з позовом звернувся до с уду лише у 2008 році.

Згідно ч.2 ст. 99 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни для звернення до адмін істративного суду за захисто м прав, свобод та інтересів ос оби встановлюється річний ст рок, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушенн я своїх прав, свобод чи інтере сів.

У відповідності до ч. І ст. 100 К одексу адміністративного су дочинства України пропущенн я строку звернення до адміні стративного суду є підставою для відмови у задоволенні ад міністративного позову за ум ови, якщо на цьому наполягає о дна із сторін.

Враховуючи вищенав едене, слід зазначити, що за за гальним правилом перебіг стр оку на звернення до адмініст ративного суду починається в ід дня виникнення права на ад міністративний позов, тобто коли особа дізналася або мог ла дізнатися про порушення с вої прав, свобод чи інтересів .

Статтею 100 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, передбачено, що пропущен ня строку звернення до адмін істративного суду є підставо ю для відмови у задоволенні а дміністративного позову за у мови, якщо на цьому наполягає одні зі сторін.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач наполяга в на відмові в задоволенні по зову у зв' язку з пропуском п озивачем строку звернення до суду.

Так, відповідно до ст. 71 КАС У країни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Проаналізувавши матеріали справи, доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що вимоги позивача є безпідс тавними, оскільки позивачем пропущено строк звернення до суду, а висновки суду першої і нстанції не спростовують вис новків суду першої інстанції .

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

На підставі викладеного та приймаючи до уваги, що суд пер шої інстанції при ухваленні оскаржуваної постанови вірн о встановив фактичні обстави ни справи, дослідив наявні до кази, надав їм належну оцінку , та прийняв законне і обґрунт оване рішення, висновки суду відповідають обставинам спр ави, а тому підстав для його ск асування не вбачається.

Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скарг у позивача - товариства з об меженою відповідальністю «Н ауково-виробниче підприємст во «ФерЕйт»- залишити без зад оволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 24 квітня 2009 року - залиши ти без змін.

Ухвала набирає закон ної сили з моменту проголоше ння та може бути оскаржена пр отягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного су ду України.

Головуючий - суддя: Я.С. Мамчур

Судді: А.М. Горяйн ов

Н.В. Безименна

Ухвалу складено у повно му обсязі 24.09.2010.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2010
Оприлюднено30.09.2010
Номер документу11391111
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7/586 (2-а-10226/08)

Ухвала від 21.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні