Ухвала
від 29.09.2023 по справі 369/15355/23
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/15355/23

Провадження №1-кс/369/3220/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.09.2023 року м. Київ

Слідчий суддя Києво-Святошинського районного суду Київської областi ОСОБА_1 , за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 42022112200000455 від 07.10.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшло клопотання прокурора Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 42022112200000455 від 07.10.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України.

Клопотання мотивоване тим, що у провадженні СВ Бучанського районного управління поліції ГУ НП в Київській області перебуває кримінальне провадження № 42022112200000455 від 07.10.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що у 2021 році в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровано право власності на земельні ділянки за фізичними особами на підставі державних актів на право приватної власності на землю серії ЧР, що начебто видані у 2002 році, та Технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), розробленої у 2021 році фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 , що стало підставою для внесення даних про земельну ділянку до Державного земельного кадастру.

Зокрема виявлено наступні державні акти:

- серії ЧР № 088935, виданий 02.12.2002 ОСОБА_5 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 26.09.2002 № 779 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 1381 (земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3222484000:02:002:0215);

- серії ЧР № 088868, виданий 20.08.2002 ОСОБА_6 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 11.06.2002 № 294 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 1110 (земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3222484001:01:019:0228);

- серії ЧР № 088805, виданий 19.06.2002 ОСОБА_7 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 29.03.2002 № 595 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 1071 (земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3222484000:02:002:0182);

- серії ЧР № 048105, виданий 23.05.2002 ОСОБА_8 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 12.03.2002 № 1503 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 354 (земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3222410600:01:009:0073);

- серії ЧР без номеру, виданий 14.11.2002 ОСОБА_9 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 11.09.2002 № 771 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 1362 (земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3222484001:01:023:0045);

- серії ЧР № 048122, виданий 06.06.2002 ОСОБА_10 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 18.03.2002 № 341 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 372 (земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3222486200:04:001:5600);

- серії ЧР № 048021, виданий 02.04.2002 ОСОБА_11 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 29.01.2002 № 1421 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 291 (земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3222410600:01:002:0022);

- серії ЧР № 086341, виданий 25.04.2002 ОСОБА_12 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 21.02.2002 № 245 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 2095 (земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3222486201:01:025:0004);

- серії ЧР № 067341, виданий 23.12.2002 ОСОБА_13 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 21.10.2002 № 845 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 1425 (земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3222484001:01:006:0108);

- серії ЧР № 088301, виданий 06.05.2002 ОСОБА_14 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 28.02.2002 № 229 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 897 (земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3222484000:02:002:0217);

- серії ЧР № 086803, виданий 24.12.2002 ОСОБА_9 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки від 15.10.2002 № 504 та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за № 2501 (земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3222486200:02:002:0079).

Надалі, земельні ділянки були поділені, з метою присвоєння нових кадастрових номерів та відчужені на користь третіх осіб.

Так, встановлено, що ОСОБА_9 відчужив земельну ділянку на користь ОСОБА_15 на підставі договору купівлі-продажу від 06.07.2021 № 430.

ОСОБА_15 на підставі заяви від 08.07.2021 № 448 здійснив поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222486200:02:002:0079 на 2: 3222486200:02:002:5362 площею 0,0551 га, 3222486200:02:002:5363 площею 0,0551 га та зареєстрував право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

ОСОБА_13 на підставі заяви від 09.07.2021 № 2623 здійснила поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222484001:01:006:0108 на 2: 3222484001:01:006:5101 площею 0,0681 га, 3222484001:01:006:5102 площею 0,0681 га та зареєструвала право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

ОСОБА_12 залишається власником земельної ділянки з кадастровим номером 3222486201:01:025:0004, що підтверджується інформаційною довідкою з державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

ОСОБА_11 на підставі заяви від 19.07.2021 № 1138 здійснила поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222410600:01:002:0022 на

2: 3222410600:01:002:5101 площею 0,0892 га, 3222410600:01:002:5100 площею 0,0893 га та зареєструвала право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

ОСОБА_10 відчужив земельну ділянку на користь ОСОБА_15 на підставі договору купівлі-продажу від 07.07.2021 № 436.

ОСОБА_15 на підставі заяви від 08.07.2021 № 452 здійснив поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222486200:04:001:5600 на 2: 3222486200:04:001:5360 площею 0,7017 га, 3222486200:04:001:5361 площею 0,7017 га.

Також, ОСОБА_15 на підставі заяви від 31.07.2021 № 3543 здійснив поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222486200:04:001:5360 на

5: 3222486200:04:001:5369, 3222486200:04:001:5368, 3222486200:04:001:5367, 3222486200:04:001:5366, 3222486200:04:001:5365 які залишаються у власності останнього.

Земельну ділянку з кадастровим номером 3222486200:04:001:5365

ОСОБА_15 передав по акту приймання-передачі від 01.11.2021 №№ 441,442 до статутного капіталу ТОВ «Злата Прайм».

На підставі заяви від 31.07.2021 № 3542 здійснив поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222486200:04:001:5361 на три: 3222486200:04:001:5362, 3222486200:04:001:5363, 3222486200:04:001:5364 які на підставі акту приймання-передачі від 01.11.2021 №№ 441,442 передані до статутного капіталу ТОВ «Злата Прайм».

ОСОБА_7 відчужив земельну ділянку на користь ОСОБА_15 на підставі договору купівлі-продажу від 06.07.2021 № 425.

ОСОБА_15 на підставі заяви від 08.07.2021 № 450 здійснив поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222484000:02:002:0182 на 2: 3222484000:02:002:5568 площею 0,8998 га, 3222484000:02:002:5569 площею 0,8997 га, які на підставі акту приймання-передачі №№ 441, 442 від 01.11.2021 передав до статутного капіталу

ТОВ «Злата Прайм», які на даний час є власниками земельної ділянки.

ОСОБА_9 відчужив земельну ділянку на користь ОСОБА_16 на підставі договору купівлі-продажу від 06.07.2021 № 429.

ОСОБА_16 на підставі заяви від 08.07.2021 № 456 здійснив поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222484001:01:023:0045 на 2: 3222484001:01:023:5470 площею 0,9781 га, 3222484001:01:023:5471 площею 0,9781 га.

ОСОБА_8 відчужив земельну ділянку на користь ОСОБА_16 на підставі договору купівлі-продажу від 06.07.2021 № 428.

ОСОБА_16 на підставі заяви від 08.07.2021 № 458 здійснив поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222410600:01:009:0073 на 2: 3222410600:01:009:5243 площею 0,1155 га, 3222410600:01:009:5244 площею 0,1156 га, які на підставі акту приймання-передачі №№ 447, 448 від 01.11.2021 передав до статутного капіталу ТОВ «Трініті Комерціал Груп», які у подальшому на підставі договорів від 12.01.2023 № 14 та 16 відчужені на користь ОСОБА_17 .

ОСОБА_6 на підставі заяви від 09.07.2021 № 2619 здійснила поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222484001:01:019:0228 на 2: 3222484001:01:019:5102 площею 0,0806 га, 3222484001:01:019:5103 площею 0,0806 га та зареєструвала право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

ОСОБА_18 зареєстрував право приватної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3222484000:02:002:0215 площею 1,8387 га в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 59067522 від 02.07.2021.

На підставі заяви від 19.07.2021 № 1139 ОСОБА_18 здійснив поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222484000:02:002:0215 на 4: площею 0,4597 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6611; площею 0,4596 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6614; площею 0,4597 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6612; площею 0,4597 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6613.

Земельні ділянки з кадастровими номерами 3222484000:02:002:6612 та 3222484000:02:002:6613 ОСОБА_18 відчужив на користь ОСОБА_19 на підставі договорів купівлі-продажу від 25.10.2021 № 326 та

№ 328, відповідно.

На підставі заяви від 01.11.2021 № 2610 ОСОБА_19 об`єднав земельні ділянки з кадастровими номерами 3222484000:02:002:6612 та 3222484000:02:002:6613, в результаті чого утворилась земельна ділянка з кадастровим номером 3222484000:02:002:6615 площею 0,9194 га.

Надалі, на підставі заяви від 22.11.2021 № 782 ОСОБА_19 здійснив поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222484000:02:002:6615 на 14 земельних ділянок, ряд яких відчужив на підставі договорів купівлі-продажу, а саме:

- площею 0,0576 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6619 перебуває у приватній власності ОСОБА_20 на підставі договору купівлі-продажу від 15.03.2023 № 405 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 66783827 від 15.03.2023);

- площею 0,0578 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6620 перебуває у приватній власності ОСОБА_21 на підставі договору купівлі-продажу від 04.04.2023 № 532 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 67059220 від 04.04.2023);

- площею 0,0579 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6621 перебуває у приватній власності ОСОБА_21 на підставі договору купівлі-продажу від 04.04.2023 № 533 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 67059614 від 04.04.2023);

- площею 0,058 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6622 перебуває у приватній власності ОСОБА_21 на підставі договору купівлі-продажу від 04.04.2023 № 534 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 67059863 від 04.04.2023);

- площею 0,0581 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6623 перебуває у приватній власності ОСОБА_21 на підставі договору купівлі-продажу від 04.04.2023 № 530 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 67060310 від 04.04.2023);

- площею 0,0583 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6624 перебуває у приватній власності ОСОБА_22 на підставі договору купівлі-продажу від 14.04.2023 № 663 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 67211217 від 14.04.2023);

- площею 0,0569 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6625 перебуває у приватній власності ОСОБА_23 на підставі договору купівлі-продажу від 05.04.2023 №557 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 67072821 від 05.04.2023);

- площею 0,0586 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6626 перебуває у приватній власності ОСОБА_24 на підставі договору купівлі-продажу від 05.04.2023 № 560 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 67073721 від 05.04.2023);

- площею 0,0585 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6627 перебуває у приватній власності ОСОБА_24 на підставі договору купівлі-продажу від 05.04.2023 № 561 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 67074005 від 05.04.2023);

- площею 0,0584 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6628 перебуває у приватній власності ОСОБА_25 на підставі договору купівлі-продажу від 14.04.2023 № 665 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 67211924 від 14.04.2023);

- площею 0,0575 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6629 перебуває у приватній власності ОСОБА_20 на підставі договору купівлі-продажу від 07.03.2023 № 347 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 66678169 від 07.03.2023);

- площею 0,0574 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6630 перебуває у приватній власності ОСОБА_21 на підставі договору купівлі-продажу від 04.04.2023 № 531 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 67060508 від 04.04.2023);

- площею 0,0609 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6631 перебуває у приватній власності ОСОБА_26 на підставі договору купівлі-продажу від 29.03.2023 № 472 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 66984580 від 29.03.2023);

- площею 0,1635 га з кадастровим номером 3222484000:02:002:6632 перебуває у приватній власності ОСОБА_19 (рішення про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень, індексний номер: 66473376 від 20.02.2023).

Також, на підставі заяви від 04.08.2023 ОСОБА_18 об`єднав земельні ділянки 3222484000:02:002:6611 та 3222484000:02:002:6614 в одну, якій присвоєно кадастровий номер 3222484000:02:002:0638.

Надалі, на підставі заяви від 24.08.2023 ОСОБА_18 здійснив поділ земельної ділянки з кадастровим номером 3222484000:02:002:0638 на 13 окремих земельних ділянок з кадастровими номерами: 3222484000:02:002:0726, 3222484000:02:002:0725, 3222484000:02:002:0724, 3222484000:02:002:0723, 3222484000:02:002:0722, 3222484000:02:002:0721, 3222484000:02:002:0720, 3222484000:02:002:0727, 3222484000:02:002:0728, 3222484000:02:002:0729, 3222484000:02:002:0730, 3222484000:02:002:0731, 3222484000:02:002:0719.

Водночас, під час досудового розслідування встановлені обставини відсутності доказів відведення спірних земельних ділянок у приватну власність та наявності обґрунтованої підстави володіння земельними ділянками вищевказаними особами.

Так, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями ст. 81 Земельного кодексу України визначено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

Так, згідно наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.05.1999 № 43 затверджено Інструкцію про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку та право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди землі, у відповідності до якої складання державного акта на право приватної власності на землю, на право власності на землю та на право постійного користування землею при передачі земельної ділянки, що була раніше надана громадянам, підприємствам, установам, організаціям і товариствам громадян всіх видів, у постійне користування або при переоформленні правоустановних документів на ці земельні ділянки, проводиться після відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх довгостроковими межовими знаками встановленого зразка за затвердженою відповідною технічною документацією.

Згідно листів Вишневої міської ради та Борщагівської сільської ради підтвердити чи спростувати факт реєстрації актів не представляється за можливе, у зв`язку з відсутністю книг реєстрації.

Проте, згідно інформації Головного управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області від 12.04.2023 № 10-10-0.331-3264/2-23 в архіві Відділу № 4 Управління надання адміністративних послуг другі примірники державних актів на право власності на земельну ділянку серії ЧР відсутні.

З метою отримання доказів того, що вищевказаний державний акт органами земельних ресурсів не видавались та не реєструвались, окружною прокуратурою 29.03.2023 скеровано запит № 55-2102вих-23 до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру про надання інформації стосовно використання бланків державних актів на право власності на земельні ділянки, а саме: чи видавався з 2002 року бланк державного акту з серії ЧР, а якщо видавався, то чи використовувався на території Київської області.

Відповідно до листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 06.04.2023 № 10-28-0-134-3065/2-23 інформація щодо передачі бланку державного акту серії серії ЧР у Держгеокадастрі відсутня та водночас повідомлено, що доручено головним управлінням Держгеокадастру в областях та м. Києві в межах компетенції розглянути зазначений запит та про результати розгляду проінформувати окружну прокуратуру.

Згідно відповідей Головного управління Держгеокадастру у м. Києві та Київській області (від 12.04.2023 № 10-10-0.331-3264/2-23), Головного управління Держгеокадастру в Закарпатській області (від 12.04.2023 № 10-7-0.31-1632/2-23), Головного управління Держгеокадастру в Запорізькій області (від 11.04.2023 № 10-8-0.2-993/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (від 10.04.2023 № 0-2-0.2-1589/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (від 10.04.2023 № 10-16-0.222-1201/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (від 12.04.2023 № 10-21-0.11-813/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області (від 07.04.2023 № 21-19-0.62-1205/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Львівській області (від 06.04.2023 № 21-13-0.51-1537/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (від 06.04.2023 № 10-11-0.2-1163/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області (від 11.04.2023 № 10-14-0.3-1059/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Івано-Франківській області (від 07.04.2023 № 10-9-0.331-1497/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області (від 07.04.2023 № 10-25-0.3-1733/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (від 13.04.2023 № 10-4-0.223-2236/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Сумській області (від 14.04.2023 № 10-18-0.222-1046/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (від 12.04.2023 № 10-23-0.81-1781/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області (від 12.04.2023 № 10-17-0.2-2080/2-23), Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (від 11.04.2023 № 10-22-0.10-1160/2-23), Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (від 03.05.2023 № 10-15-0.81-1728/2-23) відомості щодо надходження, а відповідно і видачі бланку державного акту за вищезазначеною серією і номером на території областей відсутні.

Окрім того, відповідно до ч. 4 ст. 55 Закону України «Про нотаріат» (в редакції, чинній станом на час начебто посвідчення угод) посвідчення угод про відчуження або заставу жилого будинку, квартири, дачі, садового будинку, гаража, земельної ділянки, іншого нерухомого майна провадиться за місцезнаходженням вказаного майна.

Згідно листа Управління нотаріату Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) від 22.03.2023 № 13600/9.5-23/вх.13949/9.5-23 у період з 29.01.2002 по 21.10.2002 на території Києво-Святошинського району здійснювали приватну нотаріальну діяльність нотаріуси Києво-Святошинського районного нотаріального округу та державні нотаріальні контори, які обслуговують населення Києво-Святошинського району та забезпечують нотаріальними послугами й на даний час, а саме: Києво-Святошинська (Боярська) районна державна нотаріальна контора, Вишнева міська державна нотаріальна контора, приватний нотаріус ОСОБА_27 . Також, згідно архівних фондів, які знаходяться на зберіганні Київського обласного державного нотаріального архіву у період з 29.01.2002 по 21.10.2002 в Києво-Святошинському районному нотаріальному окрузі працювали наступні приватні нотаріуси: ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 та функціонувала Перша Київська обласна державна нотаріальна контора.

Зібраними доказами підтверджується, що договори купівлі-продажу земельних ділянок, що зазначені як підставу набуття права власності вищевказаними суб`єктами нотаріальної діяльності не посвідчувався (листи Київського обласного державного нотаріального архіву від 08.02.2023 № 114/01-17, від 03.03.2023 № 182/01-17; лист Боярської державної нотаріальної контори від 11.02.2023 № 193/01-16; лист Вишневої державної нотаріальної контори від 20.01.2023 № 77/01-16; лист приватного нотаріуса ОСОБА_27 від 27.01.2023 № 03/01-16).

Зважаючи на вище встановлені обставини вбачається, що у 2002 році «перші набувачі» не укладали договорів купівлі-продажу земельних ділянок та не отримували державних актів серії ЧР.

Відомості щодо відведення вищевказаних земельних ділянок у приватну власність на підставі рішення органу місцевого самоврядування також відсутні.

Окрім того, частиною 1 ст. 206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка.

Відповідно до пункту 286.1 стаття 286 Податкового кодексу України, підставою для нарахування земельного податку є: дані державного земельного кадастру; дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти); дані сертифікатів на право на земельні частки (паї); рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв); дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї).

Відповідно до підпункту 269.1.1. пункту 269.1. статті 269 Кодексу, платниками плати за землю є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на право постійного користування.

Відповідно до листа Головного управління ДПС у Київській області від 20.04.2023 № 6628/5/10-36-24-04 згідно бази даних інформаційно-комунікаційної системи «Податковий блок», відсутня інформація щодо наявності земельних ділянок у «перших набувачів»

Вищевказана обставина також підтверджує факт відсутності у них права власності на земельні ділянки до липня 2021 року.

Так, ч. 2 ст. 78 Земельного кодексу України визначено, що право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону (ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України).

Отже, в порушення вимог ст. 78, 116 Земельного кодексу України у приватній власності фізичних та юридичних осіб перебувають земельні ділянки, рішення про відведення яких не приймалось, а право приватної власності у законний спосіб не встановлювалось.

Також, під час опрацювання Технічних документацій із землеустрою, розроблених ФОП ОСОБА_4 вбачаються порушення вимог Закону України «Про землеустрій» та Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 № 376.

Відповідно до ч. 4 ст. 55 Закону України «Про землеустрій» Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає, у тому числі відомості про встановлені межові знаки.

Відповідно до п. 3.12. Інструкції закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється виконавцем у присутності власника (користувача) земельної ділянки, власників (користувачів) суміжних земельних ділянок або уповноваженою ним (ними) особою.

Повідомлення власників (користувачів) суміжних земельних ділянок про дату і час проведення робіт із закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється виконавцем завчасно, не пізніше ніж за п`ять робочих днів до початку робіт із закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Повідомлення надсилається рекомендованим листом, кур`єрською поштою, телеграмою чи за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення.

Власники (користувачі) суміжних земельних ділянок, місце проживання або місцезнаходження яких невідоме, повідомляються про час проведення робіт із закріплення межовими знаками поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) через оголошення у пресі за місцезнаходженням земельної ділянки.

Закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) може здійснюватися за відсутності власників (користувачів) суміжних земельних ділянок у випадку їх нез`явлення якщо вони були належним чином повідомлені про час проведення вищезазначених робіт, про що зазначається у акті прийомки-передачі межових знаків на зберігання.

Водночас, в порушення вищевказаних норм, встановлення межових знаків відбулось без повідомлення власників суміжних земельних ділянок.

Враховуючи викладене, в діях невстановлених службових осіб вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України, а саме заволодіння земельними ділянками комунальної власності, шляхом обману.

Постановою процесуального керівника від 20.09.2023 земельні ділянки з кадастровими номерами 3222484000:02:002:0726, 3222484000:02:002:0725, 3222484000:02:002:0724, 3222484000:02:002:0723, 3222484000:02:002:0722, 3222484000:02:002:0721, 3222484000:02:002:0720, 3222484000:02:002:0727, 3222484000:02:002:0728, 3222484000:02:002:0729, 3222484000:02:002:0730, 3222484000:02:002:0731, 3222484000:02:002:0719, 3222484000:02:002:6619, 3222484000:02:002:6620, 3222484000:02:002:6621, 3222484000:02:002:6622, 3222484000:02:002:6623, 3222484000:02:002:6624, 3222484000:02:002:6625, 3222484000:02:002:6626, 3222484000:02:002:6627, 3222484000:02:002:6628, 3222484000:02:002:6629, 3222484000:02:002:6630, 3222484000:02:002:6631, 3222484000:02:002:6632, 3222486200:04:001:5363, 3222486200:04:001:5364, 3222486200:04:001:5362, 3222486200:04:001:5365, 3222486200:04:001:5366, 3222486200:04:001:5367, 3222486200:04:001:5368, 3222486200:04:001:5369, 3222484000:02:002:5568, 3222484000:02:002:5569, 3222486201:02:025:0004, 3222486200:02:002:5362, 3222486200:02:002:5363, 3222484001:01:019:5102, 3222484001:01:019:5103, 3222410600:01:009:5243, 3222410600:01:009:5244, 3222484001:01:023:5470, 3222484001:01:023:5471, 3222410600:01:002:5100, 3222410600:01:002:5101, 3222484001:01:006:5101, 3222484001:01:006:5102 визнані речовим доказом у відповідності до ст. 98 КПК України, оскільки останні є об`єктом кримінально протиправних дій та набуті фізичними особами кримінально протиправним шляхом.

Наведеними доказами встановлено, що земельні ділянки, які перебувають у власності фізичних осіб, набуті в результаті вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 190 КК України, тому з метою запобігання можливості відчуження земельних ділянок, попередження здійснення продажу земельної ділянки на користь третіх осіб, що можуть бути визнаними добросовісними набувачами, та з метою збереження речових доказів необхідно накласти арешт на майно.

З урахуванням викладеного, прокурор просить суд накласти арешт на вищезазначені земельні ділянки з метою збереження речових доказів у кримінальному провадженні.

В судове засідання прокурор не з`явилась. В копотанні просить розгляд проводити у її відсутність. Клопотання підтримує в повному обсязі та просить його задовольнити.

Відповідно до ч. 1 ст. 172 КПК України неприбуття осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.

Дослідивши клопотання та надані до нього матеріали, слідчий суддя вважає, що вимоги клопотання слід задовольнити, з наступних підстав.

Судом встановлено, що у провадженні СВ Бучанського районного управління поліції ГУ НП в Київській області перебуває кримінальне провадження № 42022112200000455 від 07.10.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в діях невстановлених службових осіб вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України, а саме заволодіння земельними ділянками комунальної власності, шляхом обману.

Постановою процесуального керівника від 20.09.2023 земельні ділянки з кадастровими номерами 3222484000:02:002:0726, 3222484000:02:002:0725, 3222484000:02:002:0724, 3222484000:02:002:0723, 3222484000:02:002:0722, 3222484000:02:002:0721, 3222484000:02:002:0720, 3222484000:02:002:0727, 3222484000:02:002:0728, 3222484000:02:002:0729, 3222484000:02:002:0730, 3222484000:02:002:0731, 3222484000:02:002:0719, 3222484000:02:002:6619, 3222484000:02:002:6620, 3222484000:02:002:6621, 3222484000:02:002:6622, 3222484000:02:002:6623, 3222484000:02:002:6624, 3222484000:02:002:6625, 3222484000:02:002:6626, 3222484000:02:002:6627, 3222484000:02:002:6628, 3222484000:02:002:6629, 3222484000:02:002:6630, 3222484000:02:002:6631, 3222484000:02:002:6632, 3222486200:04:001:5363, 3222486200:04:001:5364, 3222486200:04:001:5362, 3222486200:04:001:5365, 3222486200:04:001:5366, 3222486200:04:001:5367, 3222486200:04:001:5368, 3222486200:04:001:5369, 3222484000:02:002:5568, 3222484000:02:002:5569, 3222486201:02:025:0004, 3222486200:02:002:5362, 3222486200:02:002:5363, 3222484001:01:019:5102, 3222484001:01:019:5103, 3222410600:01:009:5243, 3222410600:01:009:5244, 3222484001:01:023:5470, 3222484001:01:023:5471, 3222410600:01:002:5100, 3222410600:01:002:5101, 3222484001:01:006:5101, 3222484001:01:006:5102 визнані речовим доказом у відповідності до ст. 98 КПК України, оскільки останні є об`єктом кримінально протиправних дій та набуті фізичними особами кримінально протиправним шляхом.

Наведеними доказами встановлено, що земельні ділянки, які перебувають у власності фізичних осіб, набуті в результаті вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 190 КК України.

Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 131 КПК України передбачено, що заходами забезпечення кримінального провадження є арешт майна.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

У даному випадку на вказані в клопотанні земельні ділянки, необхідно накласти арешт для запобігання можливості відчуження, використання, передачі.

Метою арешту є збереження вказаного майна як речового доказу в даному кримінальному провадженні, оскільки необхідно встановити чи є вказані речі знаряддям вчинення злочину, а також такі що зберегли на собі сліди вчинення злочину.

Згідно з вимогами ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Необхідність в арешті вказаного майна зумовлена насамперед забезпеченням кримінального провадження, адже за результатами досудового розслідування необхідно буде вирішити подальшу долю вказаного речового доказу.

Відповідно до ст. 98 Кримінального процесуального кодексу України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

У відповідності до ч. 1 ст. 171 КПК України, з клопотанням про арешт майна до слідчого судді має право звернутися прокурор, слідчий за погодженням з прокурором.

Відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

У відповідності до ч. 2 ст. 167 KПК України тимчасово вилученим може бути майно у вигляді речей, документів, грошей тощо, щодо яких є достатні підстави вважати, що вони є предметом кримінального правопорушення, пов`язаного з їх незаконним обігом.

Арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У клопотанні слідчого, прокурора про арешт майна повинно бути зазначено: 1) підстави і мету відповідно до положень статті 170 цього Кодексу та відповідне обґрунтування необхідності арешту майна; 2) перелік і види майна, що належить арештувати; 3) документи, які підтверджують право власності на майно, що належить арештувати, або конкретні факти і докази, що свідчать про володіння, користування чи розпорядження підозрюваним, обвинуваченим, засудженим, третіми особами таким майном; 4) розмір шкоди, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, у разі подання клопотання відповідно до частини шостої статті 170 цього Кодексу.

До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими слідчий, прокурор обґрунтовує доводи клопотання.

Прокурором доведена необхідність арешту майна, оскільки є достатні підстави вважати, що ці речі відповідають критеріям, зазначеним у п. 1 ч. 2 ст. 167 КПК України, тому вважаю необхідним клопотання прокурора задовольнити, тим самим тимчасово позбавити причетних до злочину осіб можливості знищити, пошкодити або втратити їх.

Також слідчий суддя враховує, що на даній стадії не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд при розгляді кримінального провадження по суті, тобто не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для встановлення вини чи її відсутності у фізичної або юридичної особи за вчинення злочину, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити, що причетність тієї чи іншої особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї заходів забезпечення кримінального провадження, одним із яких і є накладення арешту на майно.

Так, з огляду на обставини вчиненого кримінального правопорушення, представлених доказів за матеріалами клопотання в їх сукупності, а також на те, що прокурором у клопотанні доведено необхідність накладення арешту на зазначене в клопотанні майно, оскільки в органу досудового розслідування є достатні підстави вважати, що майно, на яке сторона кримінального провадження просить накласти арешт, відповідає критеріям, зазначеним устатті 98 цього Кодексу, є предметом кримінального правопорушення, могло зберегти на собі сліди злочину та може містити відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, тому слідчий суддя з метою забезпечення кримінального провадження та можливого використання майна як доказу у кримінальному провадженні, розумності та співмірності обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також враховуючи правову підставу для арешту майна та наслідки арешту майна для інших осіб, дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання про арешт майна.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 170-173, 175, 309 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на земельні ділянки з кадастровими номерами 3222484000:02:002:0726, 3222484000:02:002:0725, 3222484000:02:002:0724, 3222484000:02:002:0723, 3222484000:02:002:0722, 3222484000:02:002:0721, 3222484000:02:002:0720, 3222484000:02:002:0727, 3222484000:02:002:0728, 3222484000:02:002:0729, 3222484000:02:002:0730, 3222484000:02:002:0731, 3222484000:02:002:0719, 3222484000:02:002:6619, 3222484000:02:002:6620, 3222484000:02:002:6621, 3222484000:02:002:6622, 3222484000:02:002:6623, 3222484000:02:002:6624, 3222484000:02:002:6625, 3222484000:02:002:6626, 3222484000:02:002:6627, 3222484000:02:002:6628, 3222484000:02:002:6629, 3222484000:02:002:6630, 3222484000:02:002:6631, 3222484000:02:002:6632, 3222486200:04:001:5363, 3222486200:04:001:5364, 3222486200:04:001:5362, 3222486200:04:001:5365, 3222486200:04:001:5366, 3222486200:04:001:5367, 3222486200:04:001:5368, 3222486200:04:001:5369, 3222484000:02:002:5568, 3222484000:02:002:5569, 3222486201:02:025:0004, 3222486200:02:002:5362, 3222486200:02:002:5363, 3222484001:01:019:5102, 3222484001:01:019:5103, 3222410600:01:009:5243, 3222410600:01:009:5244, 3222484001:01:023:5470, 3222484001:01:023:5471, 3222410600:01:002:5100, 3222410600:01:002:5101, 3222484001:01:006:5101, 3222484001:01:006:5102.

Встановити заборону особам, що здійснюють державну реєстрацію прав на нерухоме майно вносити будь-які зміни до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та інших реєстрів (щодо інших речових прав та обтяжень) щодо земельних ділянок з кадастровими номерами 3222484000:02:002:0726, 3222484000:02:002:0725, 3222484000:02:002:0724, 3222484000:02:002:0723, 3222484000:02:002:0722, 3222484000:02:002:0721, 3222484000:02:002:0720, 3222484000:02:002:0727, 3222484000:02:002:0728, 3222484000:02:002:0729, 3222484000:02:002:0730, 3222484000:02:002:0731, 3222484000:02:002:0719, 3222484000:02:002:6619, 3222484000:02:002:6620, 3222484000:02:002:6621, 3222484000:02:002:6622, 3222484000:02:002:6623, 3222484000:02:002:6624, 3222484000:02:002:6625, 3222484000:02:002:6626, 3222484000:02:002:6627, 3222484000:02:002:6628, 3222484000:02:002:6629, 3222484000:02:002:6630, 3222484000:02:002:6631, 3222484000:02:002:6632, 3222486200:04:001:5363, 3222486200:04:001:5364, 3222486200:04:001:5362, 3222486200:04:001:5365, 3222486200:04:001:5366, 3222486200:04:001:5367, 3222486200:04:001:5368, 3222486200:04:001:5369, 3222484000:02:002:5568, 3222484000:02:002:5569, 3222486201:02:025:0004, 3222486200:02:002:5362, 3222486200:02:002:5363, 3222484001:01:019:5102, 3222484001:01:019:5103, 3222410600:01:009:5243, 3222410600:01:009:5244, 3222484001:01:023:5470, 3222484001:01:023:5471, 3222410600:01:002:5100, 3222410600:01:002:5101, 3222484001:01:006:5101, 3222484001:01:006:5102.

Встановити заборону власнику/користувачам/орендарям/суборендарям чи будь-яким іншим особам проведення на земельних ділянках з кадастровими номерами 3222484000:02:002:0726, 3222484000:02:002:0725, 3222484000:02:002:0724, 3222484000:02:002:0723, 3222484000:02:002:0722, 3222484000:02:002:0721, 3222484000:02:002:0720, 3222484000:02:002:0727, 3222484000:02:002:0728, 3222484000:02:002:0729, 3222484000:02:002:0730, 3222484000:02:002:0731, 3222484000:02:002:0719, 3222484000:02:002:6619, 3222484000:02:002:6620, 3222484000:02:002:6621, 3222484000:02:002:6622, 3222484000:02:002:6623, 3222484000:02:002:6624, 3222484000:02:002:6625, 3222484000:02:002:6626, 3222484000:02:002:6627, 3222484000:02:002:6628, 3222484000:02:002:6629, 3222484000:02:002:6630, 3222484000:02:002:6631, 3222484000:02:002:6632, 3222486200:04:001:5363, 3222486200:04:001:5364, 3222486200:04:001:5362, 3222486200:04:001:5365, 3222486200:04:001:5366, 3222486200:04:001:5367, 3222486200:04:001:5368, 3222486200:04:001:5369, 3222484000:02:002:5568, 3222484000:02:002:5569, 3222486201:02:025:0004, 3222486200:02:002:5362, 3222486200:02:002:5363, 3222484001:01:019:5102, 3222484001:01:019:5103, 3222410600:01:009:5243, 3222410600:01:009:5244, 3222484001:01:023:5470, 3222484001:01:023:5471, 3222410600:01:002:5100, 3222410600:01:002:5101, 3222484001:01:006:5101, 3222484001:01:006:5102 будь-яких підготовчих та/або будівельних/монтажних/демонтажних робіт, здійснення вирубки/розчищення зелених насаджень, з метою недопущення можливості її (ділянок) знищення, перетворення та псування у будь-який спосіб до завершення досудового розслідування кримінального провадження.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення, а відповідно до ч. 1 ст. 174 КПК України, власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.

Слідчий суддя ОСОБА_33

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення29.09.2023
Оприлюднено30.04.2024
Номер документу113926036
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —369/15355/23

Ухвала від 29.09.2023

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Волчко А. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні