Ухвала
від 03.10.2023 по справі 760/18649/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/18649/23

1-кс/760/7961/23

УХВАЛА

СЛІДЧОГО СУДДІ

28 вересня 2023 року місто Київ

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2

за участю:

прокурора ОСОБА_3

захисника ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого 3-го відділу СУ ГУ СБ України у м. Києві та Київській області капітана юстиції ОСОБА_5 про обрання запобіжного заходу у виді тримання під вартою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 громадянина України, ч. 1 ст. 111 та ч. 1 ст. 161 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшло зазначене клопотання, зі змісту якого випливає, що у невстановлений досудовим розслідуванням час та місці у ОСОБА_6 виник злочинний умисел, спрямований на вчинення дій на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканості, обороноздатності та інформаційній безпеці України, а саме на надання іноземній державі та іноземній організації допомоги в проведені підривної діяльності проти України.

Так, ОСОБА_6 , будучи громадянином України, усвідомлюючи злочинність своїх дій, вступив у попередню злочинну змову з невстановленими представниками іноземної держави - російської федерації та організацій цієї країни на виконання завдань яких, створював та поширював на підконтрольному йому телеканалі « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також каналах відеохостингу « ІНФОРМАЦІЯ_3 » під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 », які знаходяться у вільному доступі в мережі Інтернет, інтерв`ю, на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, інформаційній безпеці України чим надав допомогу представникам іноземної держави в проведенні підривної діяльності проти України.

Відповідно до рішення Ради національної безпеки і оборони України (далі по тексту РНБО) від 30.12.2021 «Про Стратегію національної безпеки України», затвердженого Указом Президента України № 56/2022 від 16 лютого 2022 року Російська Федерація для реалізації власних стратегічних цілей в Україні, у тому числі компрометації її державності, продовжує гібридну війну, системно застосовує політичні, економічні, інформаційно-психологічні та інші засоби, кібератаки; Окупаційна адміністрація Російської Федерації, яку створюють її державні органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, та підконтрольні Російській Федерації самопроголошені органи, що узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України, грубо порушують принципи та норми міжнародного права й свободи людини і громадянина, їх діяльність загрожує державній безпеці України; деструктивна пропаганда як ззовні, так і всередині України, використовуючи суспільні протиріччя, розпалює ворожнечу, провокує конфлікти та підриває суспільну єдність. Відсутність цілісної інформаційної політики держави, недостатня розвиненість національної інформаційної інфраструктури, слабкість системи стратегічних комунікацій ускладнюють нейтралізацію цієї загрози на тлі інформаційної експансії Російської Федерації, зокрема шляхом розширення власної інформаційної інфраструктури та контрольованих нею структур на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим та міста Севастополь, а також в окремих районах Донецької та Луганської областей.

Так, згідно злочинним умислом ОСОБА_6 , самостійно та за допомогою інших залучених до вказаної діяльності осіб висвітлював інформацію суспільно-політичного характеру щодо України, здійснював її оброблення (викривлення) у вигідному російській федерації та її представникам контексті, та поширював на власних Інтернет-ресурсах та під час телевізійних ефірів. При цьому, ОСОБА_6 оприлюднював спеціально підібрану, явно недостовірну, неповну та упереджену інформацію, зміст якої охоплював ідеї, що містять суспільні протиріччя, розпалюють національну ворожнечу в Україні, провокують конфлікти, підривають державний суверенітет, територіальну цілісність, демократичний конституційний лад та інші життєво важливі національні інтереси України.

Крім того, на виконання вказаного злочинного умислу, з початку 2014 року ОСОБА_6 , будучи обізнаним про здійснення російською федерацією збройної агресії проти України, та підготовку рф до повномасштабного збройного вторгнення, а також про проведення російською федерацією, її організаціями та представниками підривної діяльності проти України в інформаційній сфері, усвідомлюючи що своїми діями надає допомогу в даній підривній діяльності, керуючись ідеологічними та корисливими мотивами, діючи умисно на шкоду суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України, з метою повалення існуючого та законодавчо закріпленого в Україні державного та конституційного ладу, підготував та розповсюдив в мережі Інтернет самостійно, а також під час участі в прямих ефірах на підконтрольному йому телеканалі « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також каналах на відеохостингу « YouTube » під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та « ІНФОРМАЦІЯ_4 » інформацію, що містить елементи психологічного маніпулювання суспільною свідомістю, та спрямована на розпалювання національної, міжетнічної, соціальної ворожнечі та ненависті, підрив морального духу населення та армії України, внесення розбрату між армією і народом, суспільно-політичну дестабілізацію у державі.

Так, ІНФОРМАЦІЯ_6 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей та заперечував намір російської федерації вчинити збройний напад на Україну з метою захоплення Херсонської області: «Власть в Украине, ей Донбасс не нужен от слова совсем. Судя по действия, которые предпринимает эта власть. По ее риторике. По увеличению, да, негатива в сторону российской федерации. Вот последнее время, да. При чем так очень активно говорит о том, что они полностью идут по стопам ОСОБА_8 , которому точно так же не нужен был мир…Но что он несет. Что он несет? Кто с ним после этого сядет разговаривать за стол переговоров. Ребята. Кавказ 2020, на нас нападут, заберут дамбу в Херсоне. Ну вы вдумайтесь в уровень этого бреда. Аж просто стыдно. И это говорит, но одно из должностных лиц министерства иностранных дел».

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей та заперечує намір російської федерації вчинити збройний напад на Україну з метою захоплення Херсонської області.

В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_22» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_5 "(дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_6 ).

ІНФОРМАЦІЯ_6 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про належність Криму російській федерації: «чей Крым, хочется им вернуть, а чей Крым если вы его уничтожаете».

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про належність Криму російській федерації.

В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_23» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_7 , если вы его уничтожаете?» (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_6).

03.07.2020 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про належність Криму не Україні, а російській федерації: «Семь лет слышу речовки что Крым наш, когда жители Крыма придут на выборы в Госдуму России - это будет самый яркий ответ кем они себя ощущают. Если они несчастные украинцы, которых вы, кстати, бросили и сдали вместе с территорией, то они останутся дома».

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про належність Криму російській федерації.

В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_24» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_9 ).

09.10.2020 ОСОБА_6 , діючи умисно, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривлено висвітлив факти та події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу щодо проведення антитерористичної операції на сході України, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію, застосувавши при цьому неправдиві висновки відносно анексії російською федерацією Автономної республіки Крим, зокрема: «И если бы не было спекуляций о том, что там будет стоять флот НАТО, никто бы у нас его не аннексировал.»

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України.

В подальшому вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_25» під найменуванням «ІНФОРМАЦІЯ_26» (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_10 ).

ІНФОРМАЦІЯ_11 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про вину України у бойових діях на території Денецької та Луганської областей: «По мне это самый главный ответ, а хочет ли возвращаться в Украину Донбасс. Пока Украина не изменится, пока в Украине не прекратится культурная война, не прекратится преследование инакомыслящих и поражение в правах представителей не титульной нации, мира не будет».

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей.

В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_27» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_11 ).

ІНФОРМАЦІЯ_12 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України, ОСОБА_6 перебуваючи у місті Києві на телеканалі «НАШ» в інтерв`ю телеканалу «НАШ» інформацію, під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію щодо анексії російською федерацією Автономної республіки Крим та окупації частини Донецької та Луганської областей: «Я могу точно сказать, что если мы будем дальше туда стремиться (в НАТО), мы точно никогда не вернем ни Крым ни Донбасс».

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України.

В подальшому вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_28» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_12).

ІНФОРМАЦІЯ_12 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію щодо вини Української влади в агресії російської федерації в Донецькій та Луганській області в 2014 році та заперечив окупацію російською федерацією частини Донецької та Луганської областей: «у нас сумасшедший экономический потенциал и одни обезьяны во власти… Я уверен, что закончится война, как только придет прагматичная власть, которая будет делать что-то для ее завершения, а не придумывать новый повод почему нельзя выполнить те или иные соглашения».

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про вину Української влади в агресії російської федерації в Донецькій та Луганській області в 2014 році та заперечує окупацію російською федерацією частини Донецької та Луганської областей.

В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_29» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_14 ).

ІНФОРМАЦІЯ_15 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію щодо нібито невиконання України умов Мінської угоди від 2015 року: «Вам 7 лет так говорят, что ребят, ну значит дальше война, либо вот так как написано в Минских. И вы все равно с настойчивостью теряете газотранспортную систему, распродаете нашу землю, залазите в долги по ОВГЗ, потому что невозможно в таком формате Украине быть дееспособной и зарабатывать на себя даже. Невозможно. Вы потеряли миллионы граждан. И еще пару миллионов уедет, если вы дальше будете как баран стучаться в эти ворота. Вам. Слышали, как ОСОБА_9 так вот небрежно так сказал: « Вот НАТО вообще не вопрос ».

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме сприяє зусиллям військово-політичного керівництва російської федерації з втручання у внутрішню політику України та перешкоджання євроінтеграційним процесам.

В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_30» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_15).

ІНФОРМАЦІЯ_18 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України та підбурювання населення України до непокори діючій владі: «величия у нас достаточно побольше чтобы стремится отдать часть суверенитета вступая в АДРЕСА_2 . Или вы читаете, что страна, вступившая в какое-то образование не отдает часть суверенитета и не теряет часть своей независимости. Друзья мои, в этом контексте очень важно обращение ОСОБА_9 . В этом письме оно конечно же не историческое, оно абсолютно политическое - это совершенно понятный ультиматум… Определить за нас, если наша власть не определится, на самом деле, что она строит из нашей страны».

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України та підбурювання населення України до непокори діючій владі.

В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_31» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_18 ).

ІНФОРМАЦІЯ_34 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України та підбурювання населення України до непокори діючій владі: «Потому что, если у нас человек в балаклаве и камуфляже ему можно всё. Ему можно убивать людей, ему можно избежать уголовного наказания, его защищают посольства, да и все остальные, то есть, по сути, те, кто подогревает войну в нашей стране. То есть, если мы себя будем защищать, я представляю какие будут заголовки и какую озабоченность будут вызывать. Но поверьте, мы терпеть не будем и будем, и будем давать сдачи, если придётся.»

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про неправильність та недоцільність теперішнього політичного курсу України та підбурювання населення України до непокори діючій владі.

В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_32» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_33» (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_34).

14.12.2021 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей, виправдовував анексію російською федерацією Автономної республіки Крим та заперечив агресію російської федерації з 2014 року: «если будет попытка выгнать российские военные базы из Крыма это закончится его аннексией. Я об этом говорил открыто в парламенте и говорил это на заседаниях комитета по иностранным делам, но задача уже была навязана. То есть по сути это было инспирировано теми, кто хотел втянуть Россию в конфликт на нашей территории, а дальше бомбить ее и Европейский Союз санкциями… Было принято ключевое решение сдать его без выстрелов и у ОСОБА_9 сейчас на всех международных площадках есть одно оправдание, да, он говорит, что это не военная операция, а гуманитарная…Это не подтверждает нахождение ее войск на территории Донбасса, и к сожалению или к счастью или я не знаю какие вещи, как это, но факт остается фактом украинская власть не смогла доказать это в международном уголовном суде, и более того не объявила войну».

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей, виправдовує анексію російською федерацією Автономної республіки Крим та заперечує агресію російської федерації з 2014 року.

В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_35» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_2 (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_36).

ІНФОРМАЦІЯ_36 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей та заперечив агресію російської федерації з 2014 року: «И вот эта постоянная мантра о том, что Россия сторона конфликта, а субъектности незаконные вооруженные формирования не имеют, да, привело к тому, что конфликту уже скоро будет восемь лет».

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про вину України у бойових діях на території Донецької та Луганської областей та заперечує агресію російської федерації з 2014 року.

В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_37» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_36).

16.12.2021 діючи умисно, продовжуючи реалізацію спільного злочинного умислу, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України ОСОБА_6 , перебуваючи у місті Києві надав інтерв`ю телеканалу «НАШ», під час якого свідомо викривив та висвітлив факти і події шляхом цілеспрямованого вигідного впливу, тобто поширив спеціально підібрану недостовірну, неповну та упереджену інформацію про незаконну владу в Україні та заперечив агресію російської федерації з 2014 року: «но просто те, кто захватил власть в 14-м году сдали родину и начали действовать в интересах не нашей страны и вы говорите о войне России Украины, да это война о тех кто получил власть одного режима».

Зазначена інформація згідно висновку експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 є однією з форм підривної діяльності, а саме активно впроваджує в свідомості населення України інформацію про незаконну владу в Україні та заперечив агресію російської федерації з 2014 року.

В подальшому, вказане інтерв`ю було розповсюджено серед глядачів названого телеканалу та серед користувачів відеохостингу YouTube на території України, Російської Федерації та країн Європейського союзу: «ІНФОРМАЦІЯ_38» під найменуванням « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (дата оприлюднення ІНФОРМАЦІЯ_21 ).

Зазначена інформація, яку ОСОБА_6 , за попередньою домовленістю підшуковував та викривлено висвітлював на користь російської федерації в засобах масової інформації та YouTube-каналах, поширювалась з метою спотворення свідомості частини населення України, зміни світоглядних основ, зародження сумніву у необхідності та доцільності спільного існування в рамках самостійної унітарної, суверенної держави Україна, підбурювання до міжетнічних конфліктів, розпалювання сепаратистських настроїв серед окремих регіонів України, провокування національних зіткнень, формування негативного сприйняття суспільно-політичних подій в Україні.

Вказані дії громадянин України ОСОБА_6 вчинив умисно на шкоду суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України, що охороняється Конституцією та Законами України.

Відповідно до Конституції України, Україна - є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава (стаття 1). Суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною (стаття 2). Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами (стаття 5). Захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу (стаття 17).

Частина перша статті 34 Конституції України закріплює, що кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір. Разом з тим, здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.

Окрім того, обмеження в реалізації права на вільне вираження своїх поглядів, яке закріплене в статті 34 Конституції України, також передбачене в статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року. (далі по тексту - Конвенція), ратифікованій Законом України № 475/97-ВР від 17.07.1997. Так, стаття 10 Конвенції встановлює, що кожен має право на свободу вираження поглядів. Це право включає свободу дотримуватися своїх поглядів, одержувати і передавати інформацію та ідеї без втручання органів державної влади і незалежно від кордонів. Здійснення цих свобод, оскільки воно пов`язане з обов`язками і відповідальністю, може підлягати таким формальностям, умовам, обмеженням або санкціям, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я чи моралі, для захисту репутації чи прав інших осіб, для запобігання розголошенню конфіденційної інформації або для підтримання авторитету і безсторонності суду.

Відповідно до Закону України "Про інформацію" реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб (стаття 5); право на інформацію може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку, з метою запобігання заворушенням чи кримінальним правопорушенням, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя (стаття 6); інформація не може бути використана для закликів до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганди війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини (стаття 28); порушення законодавства України про інформацію тягне за собою дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із законами України (стаття 27).

Однак, всупереч Конституції України, міжнародним договорам, Законам України, рішенням РНБО України, не дивлячись на те, що згідно з «Доктриною інформаційної безпеки України», затвердженою указом Президента України, російська федерація здійснює деструктивну пропаганду агресивний інформаційний вплив на українське суспільство, спрямований на пропаганду війни, розпалювання національної, релігійної ворожнечі, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, ОСОБА_6 своїми умисними діями надав російській федерації, її організаціям та представникам активну допомогу у здійсненні такого агресивного інформаційного впливу та проведенні деструктивної пропаганди.

Згідно з висновком експертів №11163/11164/22-61 від 24.05.2022 за результатами проведення комплексної судової психолого-лінгвістичної експертизи Київського НДІСЕ Міністерства юстиції України надані на дослідження виступи та інтерв`ю є такими, що маніпулюють свідомістю аудиторії, що системно повторюється, а саме:

- Україна торгує власним суверенітетом;

- вступаючи до ЄС Україна віддає частину суверенітету;

- українська влада знищила власну економіку;

- якщо людина у камуфляжі - їй дозволено усе, навіть вбивати людей;

- жителі Криму обрали іншу країну;

- Криму давно немає, українська влада знищує Крим;

- існуючій владі Донбас не потрібен;

- висловлювання про те, що РФ є стороною конфлікту - це мантра, вимагати РФ визнати стороно конфлікту - неконструктивно;

- війна з ядерними державами є безперспективною;

- висловлювання міністра іноземних справ України, щодо можливої агресії РФ - маячня;

При цьому автором доводиться до цільової аудиторії та розповсюджується суспільно значуща інформація не з метою аналізу або накопичення знань, а з метою формування необхідного світогляду і поведінки цільової аудиторії, з використанням в якості комунікаційних методів скритої латентної неправдивості, підтасовування фактів, агресивних однозначних стверджувальних суджень, що подаються цільовій аудиторії до безумовного сприйняття.

Таким чином в наданих на дослідження виступах та інтерв`ю ОСОБА_6 містяться відомості, які завдають шкоду інформаційній безпеці України;

цілеспрямовано впливають на окремі групи населення України та російської федерації та спрямовані на суспільно-політичну дестабілізацію, формування інформаційних передумов соціального вибуху в Україні;

спрямовані на підрив морального духу населення та армії України, підбурювання населення до непокори діючій владі;

активно впроваджують в свідомості населення України неправильність та недоцільність теперішнього зовнішнього та внутрішнього політичного курсу України;

сприяють можливим чи дійсним зусиллям військово-політичного керівництва російської федерації та їхніх представників з втручання у внутрішню політику України;

є акціями вигідного впливу, які завдають шкоди безпеці України в інформаційній сфері та є формою підривної діяльності проти держави Україна;

є такими, що сприяє російській федерації в підривній діяльності проти України у формі втручання у внутрішню політику України шляхом цілеспрямованого інформаційно-психологічного впливу;

Таким чином, за викладених обставин ОСОБА_6 підозрюється в державній зраді, тобто діянні, умисно вчиненому громадянином України на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, інформаційній безпеці України, що виразилось в наданні іноземній державі, іноземній організації та їх представникам допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 111 КК України.

Крім того, ОСОБА_6 27.06.2021, вчиняючи дії на шкоду інформаційній безпеці України, діючи умисно, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України, перебуваючи у місті Києві на телеканалі «НАШ» (ТОВ «Наш 365» код ЄДРПОУ 42590855 Ліцензія НР № 01544- на супутникове мовлення з 08.11.2019 по 08.11.2029), що також функціонував на відеохостингу «YouTube», в ефірі прогами «Спецефір» в ході розмови з учасниками та ведучими висловився:

ОСОБА_10 : «Работают абсолютно все механизмы, работают абсолютно все технологии. И, к сожалению, власть как настоящий коллаборант, является проводником этой антиукраинской политики по сути геноцида нашего народа».

Ведучий ОСОБА_11 : «Вы говорите, наша власть «как настоящий коллаборант».

ОСОБА_12 : «Конечно, ну это же внешний сценарий. ОСОБА_13 , смотрите, какая была цель Второй мировой войны или Великой Отечественной войны?».

Ведучий ОСОБА_11 : «По отношению к кому коллаборант?».

ОСОБА_10 : «Потому что они являются инструментом колективного запада».

Ведучий ОСОБА_11 : «Понятно... против кого тогда? Бандеровцы, например, могут назваться коллаборантами».

ОСОБА_10 : « Я сейчас призову телезрителей, и вы откройте и посмотрите, пожалуйста, кто в 40-х воевал на стороне гитлеровской Германии. И вы поймете, что это половина членов Европейского Соза , куда нас так сильно тянут. т.е. это все страны, которые так или иначе помогали фашистской Германии либо военной силой, либо экономически, либо производством техники в войне с Советским Союзом. Чего тогда добивались? План ОСТ, наверно, всем хорошо знаком. Кто не знаком, обязательно почитайте. То есть это был последний колониальный поход.

Тогда еще колонии существовали, т.е. славян хотели превратить в колонию, часть подлежала уничтожению, часть работе...».

Ведучий ОСОБА_11 : «По сути у нацистокой Германии была цель превратить Украину в колонию...».

ОСОБА_10 : «Я про план ОСТ и говорю. В чем это выражалось в те времена. Да, угоняли на работу в Германию или в Европу. Чем это отличается от сейчас? 6 млн. наших граждан добровольно туда поехали, как говорят. Но они туда поехали добровольно или потому, что здесь нет работы, нет образования, не безопасно, уровень жизни плохой, война. То есть их вынудили. Не важно, чем... залпами немецких тигров и люфтваффе или все-таки экономическими реформами, безвизами и прочими механизмами ведения современной войны».

Ведучий ОСОБА_11 : «По отношению к кому мы сейчас коллаборанты?».

ОСОБА_10 : «Все войны ведутся за что? За людей, за територии, за землю. Землю сейчас ОСОБА_17 продает, люди миллионами выезжают. Вот цель войны достигнута. Мы теряем население, мы теряем нашу землю, то есть мы проигрываем в той войне, которую ведут невоенным способом против нас. А кто проводник всех этих механизмов? Кто принимает законы о продаже земли? Кто принимает законы, которые выдавливают из страны миллионы людей? Также насильственная украинизация выдавила порядка 3 млн людей, которые работают в Российской Федерации».

Ведучий ОСОБА_11 : «Это давняя история, там не только украинизация...».

ОСОБА_10 : «А когда это началось? Смотрите, ОСОБА_13 , я говорю «реперы», но на самом деле это большая система. Разрушение системы образования выдавливает людей? Вы же хотите, чтобы ваш ребенок был образованный, конкурентоспособный, успешный в жизни? И если он нее может здесь получить образование, вы думаете, куда бы его отправить учиться или куда бы с ним переехать. Если здесь разрушают медицину, и вы понимаете, что вы не можете гарантировать здоровье даже при наличии денег, да, медицинский сервис. Что вы думаете? Вы думаете, где вы это можете получить. Если постоянно бизнес под прессингом, если ваших детей могут забрать в армию... Я могу продолжать бесконечно этот список. Это комплекс вещей, в результате которых у нас забирают землю и выдавливают людей, забирают рабочую силу. Т.е. еще раз говорю - другая форма войны.

Но через кого это делается? Через ОСОБА_35, через ОСОБА_36, ОСОБА_37, через ОСОБА_38, ОСОБА_39 и всех остальных, через ОСОБА_17 , который приезжает и обвиняет нас, ставит под сомнение подвиг советского солдата, памятники которому стоят в каждом городе. Проедьте по Европе. Стоят памятники советскому солдату, свежие цветы. Все понимают, кто освободил. Да, сейчас пытаются навязать стереотип, что победила Америка и Великобритания, вспоминают про Лендлиз. Ребята, посмотрите, когда Россия как правопреемник Советского Союза за этот Лендлиз рассчиталась, в каком году? В 2000-х... Точно так же, как рассчитались другие страны, которые брали... Это был кредит. Это были деньги взаймы. Сначала Штаты надували Германию , а потом давали всем взаймы, чтобы мы покупали оружие, технику у тех же Штатов , чтобы воевали. Отличный способ. Это, знаете, напоминает мне Ланнистеров и Железный банк. Друзья, еще раз... война просто поменяла форму. И наша власть занимается коллаборационизмом. Она подыгрывает тем, кто реально рейдерит нашу страну».

Вказаний виступ ОСОБА_6 розповсюджено телеканалом «НАШ» через супутникове мовлення та на відеохостингу «YouTube» за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 , що призвело до ознайомлення з вказаними висловлюваннями ОСОБА_6 необмеженого числа осіб.

Крім того, ОСОБА_6 01.09.2021, вчиняючи дії на шкоду інформаційній безпеці України, діючи умисно, з метою завдання шкоди суверенітету, територіальній цілісності та недоторканості, інформаційній безпеці України, перебуваючи у місті Києві на телеканалі «НАШ» (ТОВ «Наш 365» код ЄДРПОУ 42590855 Ліцензія НР № 01544-м на супутникове мовлення з 08.11.2019 по 08.11.2029), що також функціонував на відеохостингу «YouTube», в ефірі прогами «Спецефір» в розмові з учасниками та ведучими заявив:

ОСОБА_20 : «... Так я Вам могу сказать, что Европа вся разная. И там, на

самом деле, не так сладко, как Вы рассказываете. И Париж ужасный.

Извините, он чёрный. И там просто страшно спускаться в метрополитен. И там ужасное классовое неравенство. И там есть магазины просроченных товаров, и туда стоят очереди».

ОСОБА_22 : «Що означає «чорний» Париж?».

ОСОБА_6 : «Насыщенный афроамериканцами».

ОСОБА_22 : «А Ви в цьому бачите проблему?».

ОСОБА_6 : «Да, я вижу в этом проблему. Я вижу в этом проблему. Я вижу

там трудовых мигрантов, которые не ассимилируют. Я вижу, как в Германии нападают на женщин...».

ОСОБА_24 : «Вы видите проблему русских в Украине?».

ОСОБА_6 : «Я вас не перебивал. Просто повторяю, что вы, наверное,

дорогие украинцы, к этому не готовы. И я могу сказать, что Брюссель превратился просто в мусульманскую какую-то Мекку, хиджабы. Достаточно страшно и некомфортно там находиться. Если вы говорите о мировом терроризме».

ОСОБА_22: «Ну бізнес Вам комфортно вести? В Росії Ви чомусь бізнес не

хочете вести?».

ОСОБА_6 : «Это первое. Второе. По поводу сильных свобод. Вы, наверное,

видели, как били людей палками в Каталонии. Вы, наверное, видели, как разгоняли желтые жилеты. Я вам могу сказать... а Венгрия и Словакия вообще не сильно далеко от нас ушли... объективно. Вот говорить о том, что у них высокий уровень жизни... ну тоже нельзя. И я могу сказать, что после вступления в Европу Словакия, наверное, 20 лет стояла на паузе. Только потом решили, что там будут размещаться серьезные автопроизводства, и начали увеличивать ее транзитный потенциал. Да, Словакия через 20 лет начала меняться. Могу констатировать как факт. Но для того, чтобы, действительно, стать частью Евросоюза, нужно, как минимум, подтянуть свой потенциал...».

Вказаний виступ ОСОБА_6 був розповсюджений телеканалом «НАШ» через супутникове мовлення та на відеохостингу «YouTube» за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_3 що призвело до ознайомлення з вказаними висловлюваннями ОСОБА_6 необмеженого числа осіб.

Згідно з висновком експертів Київського НДІСЕ Міністерства юстиції України експертів №22024/22-39 від 03.01.2021 у наданих виступах та інтерв`ю ОСОБА_6 містяться вислови, спрямовані на розпалювання національної ворожнечі та ненависті, на приниження національної честі та гідності.

Таким чином, за викладених обставин ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні умисних дій, спрямованих на розпалювання національної ворожнечі та ненависті, на приниження національної честі та гідності, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 161 КК України.

25.07.2023 ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 1 ст. 111 та ч. 1 ст. 161 КК України.

Однак, підозрюваний ОСОБА_6 до слідчого управління СУ ГУ СБ України у м. Києві та Київській області для проведення процесуальних дій не з`явився та про поважні причини неприбуття на виклик не повідомляв.

Разом з тим, враховуючи, що встановити фактичне місцезнаходження підозрюваного ОСОБА_6 не виявилося за можливе, 03.08.2023 його оголошено у міжнародний розшук.

Прокурор просив слідчого суддю обрати підозрюваному запобіжний захід - тримання під вартою з мотивів, викладених в клопотання. Захисник заперечував, вказавши, що законні підстави для цього відсутні, слідчому судді не надано достатніх доказів того, що підозрюваний переховується від суду та того, що інший, більш м`який запобіжний захід не зможе забезпечити його належну процесуальну поведінку.

Підозра ОСОБА_6 обґрунтовується наступними доказами, наявними в матеріалах кримінального провадження:

- висновком експерта КДНІСЕ Міністерства юстиції України №22024/22-39 від 03.01.2023;

- висновком експерта КДНІСЕ Міністерства юстиції України №11163/11164/22-61 від 24.05.2022;

- висновком експертів УНДІСТЕ СБ України № 184/1 від 18.07.2022 року;

- даними протоколів допиту свідків ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34

- даними протоколів огляду виступів та інтерв`ю ОСОБА_6 ;

Відповідно до ч. 6 ст. 193 КПК України суд може розглядати клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого, лише у разі, якщо прокурором, крім наявності підстав, передбачених ст. 177 КПК України буде доведено, що підозрюваний, обвинувачений оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніше як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Так, у поданому слідчим клопотанні міститься дані, що 03.08.2023 ОСОБА_6 оголошено у міжнародний розшук.

Вказані обставини вказують на наявність ризику, передбаченого п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, та свідчать про те, що підозрюваний ОСОБА_6 переховується від органу досудового розслідування.

З урахуванням неможливості запобігання наведеним ризикам, не вбачається підстав для застосування більш м`якого запобіжного заходу.

Відповідно до ст. 178 КПК України в ході досудового розслідування у кримінальному провадженні встановлено наступне:

- зібрані у ході досудового розслідування докази є вагомими та підтверджують причетність підозрюваного до вчинення інкримінованого йому кримінального правопорушення;

- тяжкість покарання, що загрожує підозрюваному у разі визнання його винуватим у вчиненні зазначеного кримінального правопорушення є достатньою для обрання йому запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою;

- вік та стан підозрюваного дозволяє йому перебувати в слідчому ізоляторі під час досудового розслідування, що є необхідним для забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного.

При визначенні виду запобіжного заходу врахуванню підлягає і відповідна практика Європейського суду з прав людини про те, що суд своїм рішенням має забезпечити не лише права підозрюваного, але й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів, що саме по собі вимагає від суду більшої суворості в оцінці порушень цінностей суспільства.

З цього приводу належить врахувати, що у даній справі мова йде про вчинення підозрюваним особливо тяжкого злочину, в умовах воєнного стану.

Таким чином, враховуючи наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_6 , вказаного кримінального правопорушення, ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, а саме, того, що підозрюваний переховується від органів досудового розслідування, до нього необхідно застосувати запобіжний захід у виді тримання під вартою.

Відповідно до ст. 183 КПК України тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України.

Враховуючи вищенаведене, жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 КПК України, а тому необхідним є застосування до підозрюваного саме виняткового запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

При цьому, згідно до абз. 7 ч. 4 ст. 183 КПК України, при обранні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, розмір застави не визначається.

Окрім того, положеннями абз. 8 ч. 4 ст. 183 КПК України передбачено, що під час дії воєнного стану слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбачені статтями 177 та 178 цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченого статтями 109-114-2, 258-258-6, 260, 261, 402-405, 407, 408, 429, 437-442 Кримінального кодексу України.

Також, відповідно до п. 6 ст. 193 КПК України, слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та /або оголошений у міжнародний розшук.

Ураховуючи вищевикладене, в органу досудового розслідування є всі достатні та обґрунтовані підстави вважати, що будь-який інший запобіжний захід, не пов`язаний з позбавленням волі, не зможе забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного, а тому останньому необхідно обрати запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без визначення розміру застави.

Відповідно до ч. 4 ст.197 Кримінального процесуального кодексу України, у разі постановлення слідчим суддею, судом ухвали про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого на підставі частини шостої статті 193 цього Кодексу строк дії такої ухвали не зазначається.

Виходячи із вищезазначеного, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Обрати підозрюваному ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянину України - запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з моменту її проголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення03.10.2023
Оприлюднено06.10.2023
Номер документу113928630
СудочинствоКримінальне
Сутьобрання запобіжного заходу у виді тримання під вартою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 громадянина України, ч. 1 ст. 111 та ч. 1 ст. 161 КК України

Судовий реєстр по справі —760/18649/23

Ухвала від 03.10.2023

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Агафонов С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні