Ухвала
від 26.09.2023 по справі 760/21820/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

С О Л О М ' Я Н С Ь К И Й Р А Й О Н Н И Й С У Д М І С Т А К И Є В А

вул. Максима Кривоноса, 25, м. Київ, 03037; тел. (044) 249-79-26, факс:249-79-28;

вул. Грушецька, 1, м. Київ, 03113; тел.: (044) 456-51-65; факс: 456-93-08

e-mail:inbox@sl.ki.court.gov.ua, web: https://sl.ki.court.gov.ua

Код ЄДРПОУ: 02896762


Провадження 1-кс/760/9178/23

В справі 760/21820/23

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

І. Вступна частина

26 вересня 2023 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянув клопотання старшої слідчої СВ Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку в межах досудового розслідування кримінального провадження №42023102090000068, відомості про яке внесено 31.03.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

ІІ. Мотивувальна частина

До суду надійшло клопотання з якого вбачається, що Слідчим управлінням Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №42023102090000068, відомості про яке внесено 31.03.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

У клопотанні слідча просила надати дозвіл на проведення обшуку у приміщенні де здійснює свою господарську діяльність ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 яке на праві власності, згідно Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_6 з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення злочину та відшукання знарядь кримінального правопорушення, вилучення речей та документів, а саме документів які в повному обсязі відображають фінансово-господарські відносини між Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ЄДРПОУ 37405284) та ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) за період з 01.01.2019 по 31.12.2022 років: договорів з додатками та додатковими угодами, накладні, податкові накладні, видаткові накладні, рахунки-фактури, платіжні доручення, акти виконаних робіт (послуг), акти та інші документи, що підтверджують здійснення фінансових операцій, виписок по банківських рахунках, товаро-транспортні накладні, шляхових листів, чорнові записи, блокноти, робочі зошити, штампи, печатки, інші документи які були складені в ході виконання договору, оригінали документів у паперовій формі і в електронному вигляді, що містяться у системних блоках комп`ютерів та інших цифрових носіях інформації, комп`ютерів, ноутбуків, серверів, планшетів, електронних носіїв інформації (USB флеш-накопичувачів, карт пам`яті, накопичувачів на магнітних дисках (стаціонарних на переносних) та інші), включно якщо у їх пам`яті зберігаються проекти та/або копії вказаних документів, фото матеріалів, або доступ до них обмежується їх власником, володільцем або утримувачем чи пов`язаний з подоланням системи логічного захисту, відомості про вхідні та вихідні з`єднання, які пов`язують вказаних осіб між собою, а також листування за допомогою програмного забезпечення WhatsApp, Telegram, Viber, Skype та інших, текстові та графічні файли з відомостями щодо документів по взаємовідносинам вищевказаних підприємств.

Крім того документи, що період з 01.01.2019 по 31.12.2022 років, а саме: реєстраційні та статутні документи (відповідні Витяги, Статути, Протоколи/Рішення про їх затвердження, тощо); положення про підприємство, установу, організацію; облікову політику; довідки Державної податкової служби України про відкриття/закриття рахунків (карткових рахунків) відкритих в банківських установах; первинні документи бухгалтерського обліку; акти звірки взаєморозрахунків, регістри бухгалтерського обліку, оборотно-сальдові відомості по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками».

Обґрунтовуючи необхідність проведення обшуку у приміщенні де здійснює свою господарську діяльність ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ), за адресою: АДРЕСА_1 , слідча зазначає наступне.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що службові особи Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), шляхом зловживання своїм службовим становищем в інтересах третіх осіб, маючи на меті єдиний умисел, у період часу з 01.01.2019 по 31.12.2022, без додержання процедури проведення державних закупівель, відбору та перевірки підприємств на відповідність нормативно-визначеним умовам, уклали договори про надання послуг з транспортування, з наступними суб`єктами господарської діяльності: КП «КИЇВТРАНСПАРКСЕРВІС», код ЄДРПОУ (35210739); КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ», код ЄДРПОУ (32955518); ТОВ «АВТОСОС-СЕРВІС», код ЄДРПОУ (35690209); ТОВ «ЕВАКУАТОР СЕРВІС», код ЄДРПОУ (38216911); ТОВ «ПАРКІНГ УКРАЇНА», код ЄДРПОУ (40578600); ТОВ «ЕКСПЕДИЦІЯ 777», код ЄДРПОУ (43156100); ТОВ «УКРТРАНСКОНТРАКТ», код ЄДРПОУ (41793513); ТОВ «ЕКСПРЕСАВТОКОМ», код ЄДРПОУ (44035865); ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 .

Досудовим розслідуванням встановлено, що до протиправної діяльності було залучено працівників Управління (Інспекції) з паркування Департаменту транспортної інфраструктури, які за вказівкою керівництва та всупереч підставам, визначеним ст. 265-4 КУпАП, мали тимчасово затримувати та транспортувати з території Солом`янського району та загалом м.Києва, максимальну кількість транспортних засобів, після чого, водії або власники були змушені оплатити надану послугу на підставі рахунку, сформованого працівниками Управління за значно завищеними цінами та всупереч Наказу № 967/1218/869 від 10.10.2013 затвердженого Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, який передбачає розмір оплати за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках). Вказаний наказ передбачає наступну суму за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках), а саме: до 2000 кг включно- 600 гривень; від 2000 до 3000 кг- 700 гривень; від 3000 кг- 850 гривень. Зберігання транспортного засобу на спеціальному майданчику (стоянці): за першу-сьому добу, включно- 120 гривень; за кожну наступну добу, починаючи з восьмої доби- 20 гривень.

Натомість, водії або власники транспортних засобів сплачують: -1270 гривень- вартість евакуації, вказана сума перераховується безпосередньо на рахунки підприємців, які здійснюють послуги з евакуації транспортних засобів відповідно до договорів, 144 гривні за кожний день зберігання на штрафмайданчику, починаючи з восьмої доби- 24 гривні за добу (одержувач- ГУК у м. Києві); 10 відсотків комісії за обробку платежів і послугу швидкого оформлення документів для повернення авто без черг, вказана комісія перераховується на рахунок ТОВ «Універсальні платіжні рішення», код ЄДРПОУ (37973023); та штраф за неправильне паркування у розмірі- 680 гривень (одержувач- ГУК у м. Києві), якщо сплатити штраф протягом 10 днів з моменту його призначення, то сума штрафу зменшується вдвічі.

Державною аудиторською службою України складено аудиторський звіт державного фінансового аудиту виконання Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) бюджетних програм за період з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2022 року за № 17-22/12 від 05.07.2023.

Зокрема, під час аудиту підлягало перевірці дотримання Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (далі - Департамент транспорту) законодавства при укладанні договорів з підприємствами, установами та організаціями, які проводять діяльність, пов`язану з транспортуванням транспортних засобів при тимчасовому затриманні транспортного засобу способом доставки для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку у разі вчинення порушення ПДР.

Департамент транспорту, керуючись Кодексом України про адміністративні правопорушення, Положенням про Департамент транспорту, рішенням Київської міської ради від 27 вересня 2018 року №1530/5594 «Про уповноваження посадових осіб (інспекторів з паркування) Департаменту транспорту, Порядком №990, на офіційному порталі КМДА викладав оголошення про намір укласти договори про транспортування транспортних засобів, тимчасово затриманих інспекторами з паркування, із суб?єктами господарської діяльності (перевізниками), на таких умовах:

- реєстрація перевізника як юридичної особи відповідно до чинного законодавства України;

- наявність у перевізника евакуаторів, що можуть здійснювати перевезення транспортних засобів до п?яти тони у спосіб, що унеможливлює механічне пошкодження транспортного засобу при його завантаженні розвантаженні та перевезенні;

- наявність у перевізника договору обов?язкового страхування цивільної відповідальності;

- наявність у перевізника договору страхування відповідальності перевізника;

- забезпечення проведення необхідних заходів щодо технічного контролю стану евакуатору, у тому числі устаткування для завантаження / розвантаження транспортного засобу стану, а також медичного огляду працівників;

- забезпечення застосування евакуаторів у режимі 24/7;

- наявність у перевізника цілодобової диспетчерської служби для координації робіт із застосування евакуаторів.

Предметом проекту Договору було надання послуг з транспортування транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку Національної поліції, її територіальних органів, за допомогою спеціалізованого автомобіля евакуатора (евакуації) транспортних засобів фізичних та/або юридичних осіб, що тимчасово затримані інспектором з паркування Департаменту транспорту у випадках, передбачених чинним законодавством України.

До складу послуг включено виїзд автомобіля-евакуатора, навантаження, транспортування та розвантаження транспортного засобу. Виконавець отримує на власний рахунок оплату вартості послуг із доставлення транспортного засобу до місця зберігання від особи, яка керувала транспортним засобом на момент вчинення правопорушення.

Проектом договору було передбачено, що розмір плати за транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів, здійснюється в межах компетенції посадовими особами Департаменту згідно з Порядком розподілу обов`язків.

Відповідно до розділу 2 Положення про відділ забезпечення розгляду справ про адміністративні правопорушення Управління «інспекції) з паркування Департаменту транспорту, затвердженого наказом директора Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації від 23.11.2021 №Н-303 одним з основних завдань відділу є:

- розроблення та забезпечення укладання договорів з юридичними особами та фізичними особами - підприємцями, які провалять діяльність, пов`язану з транспортуванням транспортних засобів та інших договорів, за напрямом діяльності Інспекції;

- здійснювати контроль за виконанням умов договорів з юридичними особами та фізичними особами - підприємцями, які провадять діяльність, пов`язану з транспортуванням транспортних засобів тощо.

Зважаючи на викладене, Департамент транспорту укладав договори з юридичними особами та фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з транспортуванням транспортних засобів, без застосування загальних умов укладання договорів, що породжують господарські зобов`язання визначених статтями 626, 901 Цивільного кодексу та пунктами 17 та 22 частини першої статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів».

Упродовж 2019-2022 років Департамент транспорту, як Замовник, уклав з 15 юридичними та фізичними особами - підприємцями як Виконавцями (КП «Київтранспарксервіс», КП «Центр організації дорожнього руху», ТОВ «Експедиція 777», ТОВ «Експресавтоком», ТОВ «Укртрансконтракт», ТОВ «ТД «Імпорт-Трейд», ТОВ «Рабісто», ТОВ «Паркінг Україна», ФОП-П ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_9 , ФОП ОСОБА_10 , ТОВ «АВТОСОС-СЕРВІС», ТОВ «АЛГА ТРАНС», ТОВ «Бітум інвест», ТОВ «Евакуатор Сервіс») договори, предметом яких є надання Виконавцем Замовникові послуг з доставлення (транспортування) на спеціальний майданчик чи стоянку Національної поліції за допомогою спеціального автомобіля-евакуатора транспортного засобу, тимчасово затриманого головним інспектором з паркування Управління (інспекції) Департаменту транспорту (далі - послуги з евакуації).

Відповідно до укладених договорів Виконавець отримує на власний рахунок оплату вартості послуг з доставлення транспортного засобу до місця зберігання від особи, яка керувала транспортним засобом на момент вчинення правопорушення, або відповідальної особи, зазначеної в частині першій статті 14-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, або особа, яка увезла затриманий транспортний засіб на територію України. Оплата за евакуацію транспортних засобів здійснюється фізичними особами - власниками або користувачами в безготівковій формі на рахунки підприємств, що здійснюють транспортування до майданчика тимчасового затримання.

Відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» послуга - це діяльність виконавця з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального чи нематеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача.

Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 цього самого Закону споживач - це фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов?язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов?язків найманого працівника для задоволення його особистих потреб.

Наразі відповідно до пункту 14.1.185 Податкового кодексу України постачання послуг - це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, а також надання послуг, що споживаються у процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності, у тому числі постачання послуг за рішенням органу державної влади чи органу місцевого самоврядування або в примусовому порядку.

Частиною другою статті 11 Цивільного кодексу України визначено, що підставами виникнення цивільних прав та обов?язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до частини першої статті 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.

Тобто надання послуг з примусового транспортування транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку при порушенні ПДР відбувається з ініціативи інспекторів з паркування Управління (інспекція) з паркування Департаменту транспорту як представників органів місцевого самоврядування, а не з ініціативи власника транспортного засобу або його водія та, як наслідок, є наданням послуг у примусовому порядку.

Департамент транспорту як Замовник послуги не отримує певного матеріального чи нематеріального блага, що здійснюється за його індивідуальним замовленням, а саме послуги з транспортування транспортних засобів від підприємств, установ та організацій, які провадять діяльність, пов?язану з транспортуванням транспортних засобів.

Наразі договори публічної оферти між власником та/або водієм транспортного засобу з Виконавцями послуг щодо транспортування транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку не укладалися та, відповідно, її вартість не погоджувалася.

Договорами, укладеними у 2022 році, визначено, що розмір плати визначається самостійно Виконавцем відповідно до законодавства України (посилань на нормативно-правові документи немає). Виконавець несе відповідальність за встановлення розміру плати за доставлення (транспортування) затриманих транспортних засобів на спеціальний майданчик. Умови, економічного обґрунтування розміру плати договорами не передбачено.

Умовами укладених упродовж 2019-2021 років договорів передбачено, що розмір плати за транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальний майданчик чи стоянку має бути економічно обґрунтованим та визначається Виконавцем відповідно до законодавства України.

Упродовж 2019-2022 років вартість послуг з евакуації (зокрема виїзд евакуатора, завантаження, транспортування на спеціальний майданчик чи стоянку (місце зберігання) та розвантаження тимчасово затриманого транспортного засобу, які надавали усі Виконавці, становила 1 270,00 грн з ПДВ.

Для аудиторського дослідження надано калькуляції вартості надання КП «Київтранспарксервіс» та КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ» послуг з евакуації, вартість яких - 1 270,00 грн. з ПДВ.

Розрахунку вартості надання послуг з евакуації проведено відповідно до Методичних рекомендацій з формування собівартості перевезень (робіт, послуг) на транспорті, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 05 лютого 2001 року № 65.

Інші розрахунки (калькуляції), які обґрунтовують вартість послуг, що надавали Виконавці (крім КП «Київтранспарксервіс» та КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ»), для аудиторського дослідження не надані.

Статтею 10 Закону України «Про ціни і ціноутворення» визначено, що суб`єкти господарювання під час провадження господарської діяльності використовують: вільні ціни, державні регульовані ціни.

Відповідно до статті 13 цього Закону державне регулювання цін здійснює Кабінет Міністрів України, органи виконавчої влади, державні колегіальними органами та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень способом:

1) встановлення обов`язкових для застосування суб`єктами господарювання: фіксованих цін; граничних цін; граничних рівнів торговельної надбавки (націнки) та постачальницько-збутової надбавки (постачальницької винагороди); граничних нормативів рентабельності; розміру постачальницької винагороди; розміру доплат, знижок (знижувальних коефіцієнтів);

2) запровадження процедури декларування зміни ціни та/або реєстрації ціни.

Наразі фіксована ціна - це обов`язкова для застосування суб?єктами господарювання ціна, встановлена Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади та державними колегіальними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень та компетенції (пункт 13 частини першої статті 1 Закону України «Про ціни і ціноутворення»).

Розміри плат за евакуацію визначено наказом Міністерства внутрішніх справ, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 10 жовтня 2013 року № 967/1218/869 «Про затвердження розмірів плат за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках)» (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 листопада 2013 року за № 1887/24419) (далі - Наказ № 967/1218/869).

Пунктом 1 цього Наказу визначено, що розміри плат за транспортування і зберігання транспортного засобу на спеціальному майданчику чи стоянці (далі - Розмір плати) стягуються з водіїв, власників (співвласників) тимчасово затриманого транспортного засобу і застосовуються незалежно від форми власності майданчика (стоянки) усіма підприємствами, установами та організаціями, які провадять діяльність, пов?язану із доставленням та зберіганням транспортних засобів (крім бюджетних установ).

Відповідно до пункту 2 Наказу № 967/1218/869 вартість за послуг (розмір плат) з транспортування транспортного засобу на спеціальний майданчик (стоянку) повною масою: до 2000 кг включно - 600 грн без ПДВ, від 2000 до 3000 кг - 700 грн без ПДВ, від 3000 - 850 грн без ПДВ.

Тобто вартість послуг за примусове транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках) є державними регульованими (фіксованими) цінами та розмір яких визначається згідно з Наказом №967/1218/869.

Зважаючи на викладене, розмір плати за примусове транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів (за рішенням інспекторів з паркування, як представників органів місцевого самоврядування) вагою до 2000 кг коштує не більше 720 грн (600 грн + 20% ПДВ).

Відповідно до інформації КП «ГІОЦ», упродовж 2021-2022 років, мешканцями та гостями міста Києва через «Платформу цифрових мобільних сервісів «Київ цифровий» сплачено коштів за транспортування 92 812 од. тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальний майданчик на загальну суму 117,87 млн грн, примусові послуги надані 10 юридичними особами та/або фізичними-особами підприємцями, а саме:

- КП «Київтранспарксервіс» - 4462 од. на суму 5,66 млн грн;

- КП «Центр організації дорожнього руху» - 37 486 од. на 47,61 млн грн;

-TOB «ABTOCOC-CEPBIC» - 1 843 од. на суму 2,34 млн грн;

-ТОВ «УКРТРАНСКОНТРАКТ» - 5 731 на суму 7,28 млн грн;

-ТОВ «Евакуатор Сервіс» - 6 433 од. на суму 8,17 млн грн;

-ТОВ «Експедиція 777» - 21 637 од. на суму 27,48 млн гри;

-ТОВ «Експресавтоком» - 2 320 од. на суму 2,95 млн грн;

-ТОВ «Паркінг Україна» - 4 053 од. на суму 5,15 млн грн;

-ФОП Лук`яненко €.О. - 6 818 од. на суму 8,66 млн грн;

-ФОП ОСОБА_8 - 2 029 од. на суму 2,58 млн гривень.

Отже, 10 юридичними особами та/або фізичними особами - підприємцями упродовж 2021-2022 років отримано доходів (плати) за транспортування 92 812 од. тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальний майданчик, за рішенням інспекторів з паркування як представників органів місцевого самоврядування на загальну суму 117,87 млн грн з розрахунку 1270,0 грн з ПІДВ за одну примусову послугу без урахування вимог Наказу № 967/1218/869.

Недотримання вимог пункту 2 Наказу № 967/1218/869 під час визначення та утримання плати за транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальні майданчики (стоянки) за рішенням інспекторів з паркування як представників органів місцевого самоврядування призвело до сплати мешканцями та гостями міста Києва коштів за примусову послугу у, розмірі більшому (1270 грн ПДВ), ніж визначеному (720 грн з ПДВ).

Тобто зазначене може свідчити про те, що Виконавці (надавачі) послуг необґрунтовано отримали доходів за примусове транспортування 1 од. транспортного засобу на суму 550,0 грн з ПДВ (різниця між 1 270 грн та 720 грн).

Зважаючи на викладене, через брак управлінських рішень Департаменту транспорту упродовж 2021-2022 років десяти юридичними особами та/або фізичними особами - підприємцями під час надання примусової послуги щодо транспортування 92 812 од. транспортних засобів стягнуто з їх власників та/або їх користувачів плату у розмірі більшому (1270 грн з ПДВ), ніж визначено Наказом № 967/1218/869 (720 грн з ПДВ), що призвело до отримання ними зайвих коштів з рахунків громадян на суму 51,04 млн грн, у тому числі:

КП «Київтранспарксервіс» - 2,45 млн грн;

КП «Центр організації дорожнього руху» - 20,62 млн грн;

ТОВ «АВТОСОС-СЕРВІС» - 1,01 млн грн;

ТОВ «УКРТРАНСКОНТРАКТ» - 3,15 млн грн;

ТОВ «Евакуатор Сервіс» - 3,54 млн грн;

ТОВ «Експедиція 777» - 11,90 млн грн;

ТОВ «Експресавтоком» - 1,27 млн грн;

TOB «Паркінг Україна» - 2,23 млн грн;

ФОП ОСОБА_5 - 3,75 млн грн;

ФОП ОСОБА_8 - 1,12 млн гривень.

Зважаючи на викладене, брак прийнятих Департаментом транспорту управлінських рішень, неналежний контроль за діяльністю надавачів послуг з примусового транспортування тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальні майданчики (стоянки), за рішенням інспекторів з паркування як представників органів місцевого самоврядування призвели до порушення прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб щодо стягнення плати за транспортування у розмірі більшому, ніж встановлено наказом МВС, Мінекономрозвитку та Мінфіну від 10.10.2013 № 967/1218/869 «Про затвердження розмірів плат за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках)», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.11.2013 за № 1887/24419.

Крім цього, через брак управлінських рішень Департаменту транспорту упродовж 2021-2022 років десяти юридичними особами та/або фізичними особами- підприємцями під час надання примусової послуги щодо транспортування 92 812 од. транспортних засобів стягнуто з їх власників та/або їх користувачів плату у розмірі більшому (1270 грн ПІДВ), ніж визначено Наказом № 967/1218/869 (720 грн з ПДВ), що призвело до необґрунтованого отримання ними коштів з рахунків громадян на суму 51,04 млн гривень.

В ході досудового розслідування 31.07.2023 призначено проведення судово-економічної експертизи, під час проведення якої експерт заявив клопотання про надання додаткових матеріалів кримінального провадження.

Слідча у своєму клопотанні вказує на те, що у слідства наявна необхідність у проведенні обшуку у приміщенні де здійснює свою господарську діяльність ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) юридична адреса: АДРЕСА_1 де можуть знаходитись речі та документи, які самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати значення речових доказів у кримінальному провадженні, та в подальшому можуть бути використані у встановленні обставини, які відповідно ст.91 КПК України підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, що наддасть можливість використати їх як докази у суді.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, а саме: будинок АДРЕСА_1 на праві власності належить ОСОБА_6 .

Дослідивши матеріали додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про часткове задоволення клопотання.

Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно з ч.2 ст.234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.

Згідно з ч.3 ст.234 КПК України у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про:

1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер;

2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання;

3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;

4) підстави для обшуку;

5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку;

6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться;

7) індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням;

8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.

З матеріалів клопотання вбачається, що в межах даного кримінального провадження розслідуються, зокрема, можливі протиправні дії ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ), який здійснює свою господарську діяльність за юридичною адреса: АДРЕСА_1 . Власником вказаного приміщення є ОСОБА_6 .

Суд вважає обґрунтованим посилання слідчої на те, що проведення обшуку за вказаною адресою, а також відшукання та вилучення частини зазначених в переліку документів має на меті проведення повноцінного розслідування згідно з відомостями, які внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань та кваліфіковані за ч. 4 ст. 191 КК України, і така міра втручання держави у господарську діяльність особи є виправданою, доцільною, а проведення обшуку є найбільш ефективним способом відшукання та вилучення речей та документів, які мають значення для досудового розслідування.

Між тим, надаючи дозвіл на відшукання комп`ютерної техніки, яка містять необхідну для розслідування кримінального провадження інформацію, слідчий суддя обмежує право на її вилучення умовами, які викладені в частині 2 статті 168 КПК України.

В той же час, прохальна частина клопотання, серед іншого, містить у собі вимоги щодо надання дозволу на відшукання та вилучення, наступних речей та документів: «Крім того документи, що період з 01.01.2019 по 31.12.2022 років, а саме: реєстраційні та статутні документи (відповідні Витяги, Статути, Протоколи/Рішення про їх затвердження, тощо); положення про підприємство, установу, організацію; облікову політику; довідки Державної податкової служби України про відкриття/закриття рахунків (карткових рахунків) відкритих в банківських установах; первинні документи бухгалтерського обліку; акти звірки взаєморозрахунків, регістри бухгалтерського обліку, оборотно-сальдові відомості по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» ».

У зв`язку з незрозумілістю формулювання клопотання в цій частині, а також відсутністю у клопотанні обґрунтування доказового значення вищевказаного переліку речей і документів в межах даного кримінального провадження, а також відсутністю їх індивідуально-визначених ознак, клопотання не підлягає задоволенню у вказаній частині.

ІІІ. Резолютивна частина

Керуючись ст.ст. 131, 132, 168, 233-236, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя ухвалив:

1.Клопотання задовольнити частково.

Надати групі слідчих та прокурорів у кримінальному провадженні №42023102090000068, відомості про яке внесено 31.03.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, дозвіл на проведення обшуку у приміщенні де здійснює свою господарську діяльність ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 , з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення злочину та відшукання знарядь кримінального правопорушення, вилучення речей та документів, а саме:

- документів які в повному обсязі відображають фінансово-господарські відносини між Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (ЄДРПОУ 37405284) та ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) за період з 01.01.2019 по 31.12.2022 років: договорів з додатками та додатковими угодами, накладні, податкові накладні, видаткові накладні, рахунки-фактури, платіжні доручення, акти виконаних робіт (послуг), акти та інші документи, що підтверджують здійснення фінансових операцій, виписок по банківських рахунках, товаро-транспортні накладні, шляхових листів, чорнові записи, блокноти, робочі зошити, штампи, печатки, інші документи які були складені в ході виконання договору, оригінали документів у паперовій формі і в електронному вигляді, що містяться у системних блоках комп`ютерів та інших цифрових носіях інформації, комп`ютерів, ноутбуків, серверів, планшетів, електронних носіїв інформації (USB флеш-накопичувачів, карт пам`яті, накопичувачів на магнітних дисках (стаціонарних на переносних) та інші), включно якщо у їх пам`яті зберігаються проекти та/або копії вказаних документів, фото матеріалів, або доступ до них обмежується їх власником, володільцем або утримувачем чи пов`язаний з подоланням системи логічного захисту, відомості про вхідні та вихідні з`єднання, які пов`язують вказаних осіб між собою, а також листування за допомогою програмного забезпечення WhatsApp, Telegram, Viber, Skype та інших, текстові та графічні файли з відомостями щодо документів по взаємовідносинам вищевказаних підприємств (дозвіл на вилучення електронних інформаційних систем або їх частин, надається лише якщо це є необхідною умовою проведення експертного дослідження, а також якщо доступ до них обмежується їх власником, володільцем або утримувачем чи пов`язаний з подоланням системи логічного захисту; в іншому випадку дозвіл надається лише на копіювання інформації, що міститься в інформаційних (автоматизованих) системах, телекомунікаційних системах, інформаційно-телекомунікаційних системах, їх невід`ємних частинах).

В іншій частині відмовити.

2. Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.09.2023
Оприлюднено07.10.2024
Номер документу113928639
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —760/21820/23

Ухвала від 26.09.2023

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні