ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 жовтня 2023 року м. Ужгород№ 260/5315/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Рейті С.І.
при секретарі судових засідань Гавій Л.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Закарпатській області до Рахівського міського комунального підприємства "Рахівкомунсервіс" про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 03 жовтня 2023 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складено 04 жовтня 2023 року.
Головне управління ДПС у Закарпатській області (далі позивач, ГУ ДПС у Закарпатській області) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Рахівського міського комунального підприємства "Рахівкомунсервіс" (далі відповідач, Рахівське МСК "Рахівкомунсервіс") про стягнення податкового боргу у розмірі 774490,82 грн.
Обґрунтовуючи підстави звернення до суду із даним позовом ГУ ДПС у Закарпатській області зазначає про наявність у відповідача податкового боргу у розмірі 774490,82 грн. за платежами 14010100 Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 534864,93 грн., в т.ч. пеня 168949,42 грн.; 19010300 Надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах у розмірі 239625,89 грн., в т.ч. пеня 37286,81 грн.
Ухвалою судді від 03.07.2023 року відкрито провадження у адміністративній справі та справу призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін, ухвалою від 13.07.2023 року призначено розгляд справи в судовому засіданні.
Листом від 13.09.2023 року за № 153 Рахівське МСК "Рахівкомунсервіс" просить справу розглянути за відсутності його представника, одночасно зазначає про те, що позовні вимоги визнає.
26.09.2023 року до суду надійшла заява ГУ ДПС у Закарпатській області про зменшення розміру позовних вимог, якою позивач вказує на погашення відповідачем в межах даної справи податкового боргу у розмірі 534864,94 грн. (по ПДВ), відтак, у Рахівського МСК "Рахівкомунсервіс" наявний податковий борг у сумі 239625,89 (по надходженню від розміщення відходів), який і просить стягнути в судовому порядку.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України та ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України), кожен зобов`язаний сплачувати податки, збори, інші обов`язкові платежі до держбюджету в порядку і розмірах, встановлених законом.
Як встановлено судом та підтверджено наявними в матеріалах адміністративної справи доказами, Рахівським МСК "Рахівкомунсервіс" до податкового органу самостійно подано розрахунки, як додаток № 3 до Податкової декларації екологічного податку, із самостійно визначеними сумами податкового зобов`язання:
-№ 9084795111 від 07.05.2018 року, за I квартал 2018 року, у розмірі 23227,56 грн.;
-№ 9199165970 від 20.07.2021 року, за II квартал 2021 року, у розмірі 25885,44 грн.;
-№ 9336979238 від 09.11.2021 року, за III квартал 2021 року, у розмірі 24036,48 грн.;
-№ 9429727032 від 08.02.2022 року, за IV квартал 2021 року, у розмірі 24729,84 грн.;
-№ 9133593394 від 20.07.2022 року, за I квартал 2022 року, у розмірі 26432,64 грн.;
-№ 9133594077 від 20.07.2022 року, за II квартал 2022 року, у розмірі 26813,88 грн.;
-№ 9233677160 від 08.11.2022 року, за III квартал 2022 року, у розмірі 25924,32 грн.;
-№ 9298537673 від 16.01.2023 року, за IV квартал 2022 року, у розмірі 25288,92 грн.
Відповідно до п. 240.1 ст. 240 ПК України, платниками податку є суб`єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (пп.240.1.1 цієї статті), розміщення відходів (крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об`єктах) суб`єктів господарювання) (пп.240.1.3 цієї статті).
Відповідно до п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 57.1. ст. 57 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Платники податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації (п.250.2 ст. 250 ПК України).
Згідно п. 56.11 ст. 56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Згідно п.59.1 ст.59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
В силу пп.14.1.153 п.14. ст.14 ПК України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Відповідно до норм чинного законодавства України (зокрема, діючого на момент виставлення вимог Закону України "Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами") відповідачу було виставлено податкові вимоги № 1/136 від 06.05.2009 року та 2/153 від 10.06.2009 року.
Відповідно до пп.14.1.175 ст.14 ПК України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до пп. 14.1.162. п. 14.1 ст. 14 ПК України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Згідно п.129.1.1. ст.129 ПК України пеня нараховується після закінчення встановлених цимКодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу. Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Погашення сум нарахованої та несплаченої пені здійснюється у загальному порядку установленому для погашення податкового боргу.
Підпунктом 129.3.1 ст.129 ПК України визначено, що нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.
Пунктом 129.4. ст. 129 ПК України зазначено, що пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Пунктом 129.5. ст. 129 ПК України вказано, що зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов`язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.
Виходячи з наведеного, ГУ ДПС у Закарпатській області нараховано пеню за платежем 19010300 Надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах у розмірі 37286,81 грн.
Відповідно до пп.20.1.19 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України визначено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст.95 ПК України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно п. 102.9 ст. 102 ПК України на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Приписами п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
Так, відповідно до пп. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Абзацом 11 п. 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України на період з 18.03.2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених ст. 102 цього Кодексу.
Пунктом 1 Указу Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022, з 5 години 30 хвилин 24.02.2022 року введено воєнний стан строком на 30 діб, який в подальшому продовжений відповідно до законодавства.
Отже, станом на дату подання адміністративного позову зупинено строки давності, що визначені нормами ПК України.
За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона. Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами у справі є будь які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, враховуючи принципи адміністративного судочинства та з огляду на положення ч. 2 ст. 77 КАС України, обов`язок доказування покладається в даному випадку на позивача, яким доведено та наявними в матеріалах справи підтверджено податковий борг відповідача у розмірі 239625,89 грн. (по надходженню від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, в тому числі - пеня у розмірі 37286,81 грн.) та правомірність звернення до суду з зазначеним позовом, в зв`язку з чим вимоги позовної заяви є обґрунтованими, підтверджені належними та допустимими доказами, відповідачем не спростовані (оскільки відповідачем визнано заявлені позовні вимоги) та підлягають до задоволення повністю.
Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 5, 19, 77, 78, 243, 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов Головного управління ДПС у Закарпатській області (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, 52 код ЄДРПОУ ВП 44106694) до Рахівського міського комунального підприємства "Рахівкомунсервіс" (Закарпатська область, м. Рахів, вул. Шевченка, буд. 43 код ЄДРПОУ 32240467) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
2. Стягнути з розрахункових рахунків Рахівського міського комунального підприємства "Рахівкомунсервіс" кошти у сумі 239625,89 грн. (двісті тридцять дев`ять тисяч шістсот двадцять п`ять гривень вісімдесят дев`ять копійок), на погашення суми податкового боргу у розмірі 239625,89 грн. за платежем 19010300 Надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, в тому числі, пеня у розмірі 37286,81 грн.
3. Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 255 КАС України, та може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня проголошення, а в разі проголошення в судовому засіданні вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
СуддяС.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2023 |
Оприлюднено | 06.10.2023 |
Номер документу | 113931041 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні