ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 жовтня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/10489/23
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Удовіченка С.О., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без участі сторін справу за адміністративним позовом Керівника Глобинської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області до Комунального підприємства "Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради" про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.
В С Т А Н О В И В:
Керівник Глобинської окружної прокуратури Полтавської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області , Кременчуцька районна військова адміністрація Полтавської області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради" в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Комунального підприємства Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради (ЄДРПОУ 42860517, вул. Центральна, 95, селище Нова Галещина, Кременчуцький район, Полтавської області) в частині невжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 61971.
- зобов`язати Комунального підприємства Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради (ЄДРПОУ 42860517, вул. Центральна, 95, селище Нова Галещина, Кременчуцький район, Полтавської області) вжити заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 61971, у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту.
Позов обґрунтований тим, що на території селища Нова Галещина наявна захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 61971, що знаходиться за адресою: смт. Нова Галещина, вул. Івана Франка, 1 (житловий будинок), балансоутримувачем якого є Комунального підприємства Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради. Відповідно до Акту оцінки стану готовності захисної споруди, протирадіаційного укриття №61971 від 14 червня 2022 року таке укриття обмежено готове до використання за призначенням. Таким чином, у відповідності до вимог частини восьмої статті 32 Кодексу цивільного захисту України та пункту 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №138 від 10 березня 2017 року, наявні підстави для зобов`язання Комунального житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства №1" вжити заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №61971, що знаходиться за адресою: смт. Нова Галещина, вул. Івана Франка, 1 (житловий будинок), з метою використання її за призначенням.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 31 липня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, а також розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, витребувано докази.
28 серпня 2023 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшов відзив Комунального підприємства Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради на позов. У відзиві відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував, вказуючи на їх безпідставність. Зазначив, що при обґрунтуванні представницьких функцій керівник Глобинської окружної прокуратури Полтавської області зазначив про неналежне, на його думку; здійснення захисту інтересів держави Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області та Кременчуцькою районною військовою адміністрацією, які протягом тривалого часу не вжили заходів з метою зобов`язання відповідача привести у стан готовності захисні споруди цивільного захисту. Тобто, керівник Глобинської окружної прокуратури Полтавської області визначив органи, уповноважені державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, - позивачів у справі: Головне управління Державної служби України з надзвичайний ситуацій у Полтавській області та Кременчуцьку районну військову адміністрацію.
Однак у листі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області від 01 березня 2023 року № 61-01-04-1400/61-11 указано, що і здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту належить до повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування. Крім того, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області у цьому листі посилається на п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», згідно з яким припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні». Тож, вказує, що не має законних підстав щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної; пожежної безпеки відносно відповідача та вжиття заходів адміністративного впливу та реагування, які б зобов`язували відповідача привести в готовність до використання за призначенням захисні споруди цивільного захисту.
У листі Кременчуцької районної військової адміністрації від 20 березня 2023 року № 629/630/631/01.35 зазначено, що вжиття заходів примусу до відповідача заходиться поза межами повноважень районної військової адміністрації) визначених чинним законодавством.
З огляду на зазначене слідує, що Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області та Кременчуцька районна військова адміністрація не є такими органами, які уповноважені на вжиття заходів з метою зобов`язання відповідача привести у стан готовності захисні споруди цивільного захисту.
Хибним є твердження керівника Глобинської окружної прокуратури Полтавської області про те, що відповідач не виконує вимоги законодавства у сфері цивільного захисту, адже з урахуванням акта оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за 2023 рік відповідач розробив план приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням та виконує його належним чином у визначений ним строк, що підтверджує дотримання положень пункту 1 глави 3 розділу VI Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09 липня 2018 року № 579, згідно з яким на підставі результатів оцінки стану готовності, а також періодичних оглядів, перевірки працездатності основного обладнання та. обстежень захисних споруд їх балансоутримувачі складають плани приведення захисних споруд у готовність до використання за призначенням за формою згідно з додатком 14 до цих Вимог.
Кількість виділених коштів Новогалещинською селищною радою на приведення у стан готовий до використання та проведення поточного/капітального ремонту укриттів, бомбосховищ, протирадіаційних укриттів, які розташовані на території Новогалещинської селищної ради, з 01 січня 2022 року до 08 серпня 2023 року становить 173 672,00 грн.
На облаштування захисної споруди цивільного захисту в стан, придатний для його використання за цільовим призначенням для укриття людей, придбано матеріали для проведення і ремонту освітлення, бочки харчові, залізні двері та проведено необхідний поточний ремонт, а тому відсутні обставини, які б давали підстави для висновку про доведеність нездійснення відповідачем заходів, спрямованих на приведення захисної споруди цивільного захисту в стан, придатний для його використання за цільовим призначенням для укриття людей.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.
Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Згідно облікової картки протирадіаційного укриття - ПРУ № 61971, укриття розраховано на 110 чол, розташоване за адресою: смт. Нова Галещина, вул. І.Франка, 10 (житловий будинок), комунальної власності, належить: КП "Галещина" (а.с. 50).
Рішенням Новогалещинської селищної ради № 25 від 27 березня 2019 року КП "Галещина" передано, а КП "ЖКП Новогалещинської селищної ради" прийнято на баланс об`єкти нерухомого майна-житлові будинки, споруди, обладнання та транспорт, забезпечити їх зберігання та використання за цільовим призначенням згідно переліку (а.с. 48).
Відповідно до Акту прийому-передачі майна КП "ЖКП Новогалещинської селищної ради" прийняло на баланс, зокрема, будинок розташований за адресою: вул. І.Франка, 10 (а.с. 49).
Згідно з Актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття № 61971 від 14 червня 2022 року, розташованого за адресою: смт. Нова Галещина, вул. Івана Франка, 1 (житловий будинок), комунальної форми власності, що належить Новогалещинській селищній раді, балансоутримувач захисної споруди Новогалещинська селищна рада , та за результатами проведеної оцінки встановлено, що станом на 14 червня 2022 року протирадіаційне укриття №60481 оцінюється як обмежено готове до використання за призначенням. З вказаним актом ознайомлений керівник балансоутримувача захисної споруди цивільного захисту (уповноважена ним особа) (а.с. 87-94).
22 лютого 2023 року Глобинська окружна прокуратура направила до Головного управління ДСНС України в Полтавській області лист № 50/1-806вих-23, в якому зазначила, що при опрацюванні інформації щодо стану готовності захисних споруд, окрема, стану готовності захисної споруди цивільного захисту № 61971, що розташована за адресою: вул. Франка Івана, 10, селище Нова Галещина, Кременчуцький район, Полтавська область, та балансоутримувачем якого є Комунальне підприємство Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради.
Встановлено, не виконання балансоутримувачем вимог частини вісімдесят сьомої статті 32 Кодексу цивільного захисту України та пункту 10 Порядку та не приведення захисної споруди у стан готовності після початку бойових дій свідчить про порушення інтересів держави.
У зв`язку з викладеним прошу надати обґрунтовану інформацію стосовно приведення протирадіаційного укриття № 61971 у готовий до використання стан, чи вбачає ГУ ДСНС України в Полтавській області порушення вимог чинного законодавства, чи вживав або має намір вживати заходів на усунення порушень, якщо ні - навести причини.
Крім того, запропоновано надати до Глобинської окружної прокуратура Полтавської області належним чином засвідчені копії документів, що пов`язані із зазначеними правовідносинами, зокрема, акти оцінки стану готовності сховища за 2019-2021, акти перевірок вищевказаного сховища за 2019-2022, приписи, листування пов`язане з приведенням даного протирадіаційного укриття в готовність, тощо.
Даний лист направлено прокурором в порядку частини четвертої статті 23 Закону України "Про прокуратуру" з метою повідомлення про наявність порушення інтересів держави та необхідності вжиття заходів реагування до їх поновлення самостійного звернення до суду з відповідним позовом (а.с. 29-31).
Листом від 10 березня 2023 року № 1347-23 Головне управління ДСНС України в Полтавській області повідомило Глобинську окружну прокуратуру Полтавської області, що вивчивши наявні матеріали, результати комісійної оцінки захисних споруд, що визнані як обмежено готові до використання за призначенням, Головне управління вважає, що заходи із приведення протирадіаційних укриттів №№61969, 61970, 61971 у готовність, визначені Кодексом цивільного захисту України, Порядком створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 року №138, Вимогами щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затвердженими наказом МВС України від 09 липня 2018 року №579, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 30 липня 2018 року за №880/32331, Планом дій органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування під час збройної агресії російської федерації проти України, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2022 року №265-р, Планами цивільного захисту на особливий період, протоколом від 29 липня 2022 року №8 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, балансоутримувачами вживаються на неналежному рівні, чим порушуються вимоги зазначених законодавчих, нормативно-правових актів, рішень координаційних та колегіальних органів державного та місцевого рівнів.
Повідомлено про відсутність законних підстав щодо вжиття Головним управлінням заходів реагування, які б зобов`язували балансоутримувача (користувача) привести в готовність до використання за призначенням зазначені захисні споруди цивільного захисту.
Разом з тим, Головне управління не заперечує проти представлення Глобинською окружною прокуратурою Полтавської області інтересів держави у суді за позовом до балансоутримувача у зв`язку із відсутністю суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого відноситься подання позовних заяв про визнання незаконною бездіяльності та зобов`язання привести захисні споруди цивільного захисту у належний технічний стан і готовність до використання за призначенням (а.с. 32-36).
08 березня 2023 року Глобинська окружна прокуратура направила до Кременчуцької районної військової адміністрації лист № 50/1-980вих3, в якому просила надати інформацію щодо захисної споруди цивільного захисту № 61971, зокрема про наступне:
- чи вживалися адміністрацією заходи примусу де балансоутримувача щодо приведення захисної споруди цивільного захисту №61971, що розташована за адресою: що розташована за адресою: вул. Франка Івана, 10, селище Нова Галешииа. Кременчуцький район, Полтавська область в стан готовий до використання;
- чи проводилося адміністрацією листування пов!язане з приведенням даного протирадіаційного укриття в готовність, тощо (надати копії таких листів).
- чи зверталася адміністрація до суду з метою зобов`язання балансоутримувача протирадіаційного укриття №61971 привести останнє в стан готовий до використання;
- чи планується звернення адміністрації до суду з метою зобов`язання балансоутримувача протирадіаційного укриття № 61971 привести останнє в стан готовий до використання (а.с. 37-38).
Листом від 20 березня 2023 року № 629/630/631/01-35 Кременчуцька районна військова адміністрація повідомила Глобинську окружну прокуратуру, що згідно акту оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту (ПРУ) № бій" від 14 червня 2022 року оцінюється як обмежено готове до використання за призначенням
За інформацією селищної територіальної громади (лист від 16 березня 2023 року № 02-24/218) робота по усуненню недоліків вказаних в актах огляду захисної споруди цивільного захисту проводиться, зокрема, станом на 14 березня 2023 року балансоутримувачем, КП Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради здійснено прибирання в даних захисних спорудах цивільного захисту. На наступну сесію планується винесення питання щодо виділення коштів на облаштування захисних споруд цивільного захисту.
Вжиття заходів примусу до балансоутримувача захисних споруд для захисту (комунальної форми власності), знаходиться по за межами повноважень районної військової адміністрації, визначених чинним законодавством (а.с. 39-40).
Крім того, листом від 09 серпня 2023 року № 02-24/805 виконавчий комітет Новогалещинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області повідомив Глобинську окружну прокуратуру, що кількість виділених коштів на будівництво, приведення у стан готовий до використання, проведення поточного, та/або капітального ремонту укриттів, бомбосховищ, протирадіаційних укриттів, які розташовані на території на території Новогалещинської селищної територіальної громади з 01 січня 2022 року по 08 серпня 2023 року становить 173672 грн. На території громади обліковується три протирадіаційних, укриттів, які перебувають у комунальній власності, балансоутримувачем яких є КП "ЖКП Новогалещинської селищної ради" (протирадіаційні укриття № 61969, №61970 та №61971). Станом на 10 серпня 2023 року використано 75407 грн на облаштування даних укриттів (а.с. 145).
Вважаючи протиправною бездіяльність Комунального підприємства Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради щодо неприведення у стан готовності захисної споруди - протирадіаційного укриття №61971, що знаходиться за адресою: смт. Нова Галещина, вул. Івана Франка, 10 (житловий будинок), прокурор звернувся до суду з цим позовом.
У статті 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.
Відповідно до статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 14 березня 2022 року №133/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України № 2263-IX від 22 травня 2022 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року №2500-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 07 листопада 2022 року № 757/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом № 2738-IX від 16 листопада 2022 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 06 лютого 2023 року № 58/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом № 2915-IX від 07 лютого 2023 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 01 травня 2023 року № 254/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом № 3057-IX від 02 травня 2023 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 26 липня 2023 року № 451/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом № 3275-IX від 27 липня 2023 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 26 липня 2023 року № 451/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженим Законом № 3275-IX від 27 липня 2023 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.
Згідно з частиною першою статті 2 Закону України "Про оборону України" від 06 грудня 1991 року 1932-XII /надалі Закон 1932-XII / оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.
За змістом статті 3 Закону 1932-XII підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.
У силу пункту 14 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року № 5403-VI /надалі КЦЗ України/ захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 КЦЗ України до захисних споруд цивільного захисту належить протирадіаційне укриття - негерметична споруда для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості та дії звичайних засобів ураження.
Цивільним захистом, згідно зі статтею 4 КЦЗ України, є комплекс заходів, які реалізуються на території України в мирний час та в особливий період і спрямовані на захист населення, територій, навколишнього природного середовища, майна, матеріальних і культурних цінностей від надзвичайних ситуацій та інших небезпечних подій, запобігання виникненню таких ситуацій та подій, ліквідацію їх наслідків, надання допомоги постраждалим, здійснення державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Згідно з пунктом 2 частини першої статті 21 КЦЗ України громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.
Як визначено частинами четвертою, п`ятою статті 32 КЦЗ України, для вирішення питань щодо укриття категорій населення, визначених частиною третьою цієї статті, центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд. Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд з фонду та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Постановою від 10 березня 2017 року №138 "Деякі питання використання захисних споруд цивільного захисту" Кабінет Міністрів України затвердив Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку /надалі Порядок № 138/.
Пунктом 3 Порядку № 138 визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.
Пунктом 9 Порядку № 138 передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
Згідно з пунктом 10 Порядку № 138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.
Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.
Частиною першою статті 20 КЦЗ України визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, з-поміж інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації.
Згідно з пунктом 11 Порядку № 138 вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.
Відповідно до пункту 1 Розділу ІІ "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09 липня 2018 року №579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
За змістом пунктів 5 - 10 Розділу ІІ цих Вимог забезпечення фонду захисних споруд первинними засобами пожежогасіння, обладнання їх системами внутрішнього протипожежного водопостачання, пожежної автоматики і сигналізації здійснюється відповідно до вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697, а також державних будівельних норм і національних стандартів, що діють у сфері пожежної безпеки. Місця розташування первинних засобів пожежогасіння, план евакуації із захисної споруди позначаються і освітлюються.
Входи до фонду захисних споруд мають забезпечувати вільний доступ усередину їх приміщень, можливість користування ними особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення і мати достатню (нормативну) пропускну спроможність.
Підходи до зовнішніх дверей, двері і сходові марші мають утримуватися у справному стані, очищуватися від бруду і сміття, а в зимовий час - від снігу і льоду. Захаращення входів не допускається.
У разі відсутності на входах пандусів для забезпечення вільного користування сховищами особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення входи додатково обладнуються дерев`яними або металевими трапами.
Споруди фонду захисних споруд, їх комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення (далі - обладнання споруд фонду захисних споруд) мають утримуватися в належному технічному стані.
Споруди фонду захисних споруд мають захищатися від підтоплення і затоплення ґрунтовими, поверхневими, технологічними та стічними водами.
Експлуатація та утримання електрообладнання споруд фонду захисних споруд здійснюються відповідно до вимог чинного законодавства у сфері улаштування електроустановок.
Приміщення споруд фонду захисних споруд мають забезпечуватися штучним освітленням. У них не допускається прокладання тимчасових електричних та інших інженерних мереж, а також незакріплених електричного обладнання і світильників. Електричні світильники мають бути захищеними від механічного пошкодження. Використання світильників із незахищеними лампами розжарювання не допускається.
Для освітлення захисних споруд можуть використовуватися світлодіодні та інші енергозберігаючі лампи. Використання люмінесцентних ламп для систем освітлення захисних споруд не допускається.
Системи водопостачання, каналізації і опалення споруд фонду захисних споруд мають утримуватися і експлуатуватися у справному стані та захищатися від корозії.
За змістом пункту 2 розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.
Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням.
За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог. Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами.
Під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди, справність ДЕС, експлуатація в режимі захисної споруди протягом 6 годин з перевіркою роботи в режимі чистої вентиляції і фільтровентиляції (у сховищах).
За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням.
Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог. У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням.
Враховуючи викладене, на Комунальне підприємство Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради, як балансоутримувача захисної споруди протирадіаційного укриття №61971, що знаходиться за адресою: смт. Нова Галещина, вул. І.Франка, 10 (житловий будинок), покладені обов`язки з утримання цієї споруди у стані, що дозволяє привести її у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Станом на 14 червня 2022 року захисна споруда цивільного захисту (протирадіаційне укриття №61971) за результатами проведеної оцінки оцінена як така, що обмежено готова до використання за призначенням.
Крім того, згідно листа виконавчого комітету Новогалещинської селищної ради Кременчуцького району Полтавської області від 09 серпня 2023 року № 02-24/805 станом на 10 серпня 2023 року лише проводяться роботи по приведенню у стан готовий до використання протирадіаційних укриттів, які розташовані на території Новогалещинської селищної територіальної громади.
За змістом частин третьої-п`ятої статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України /надалі - КАС України/ у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.
У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому випадку прокурор набуває статусу позивача.
Частиною першою статті 23 Закону України "Про прокуратуру" №1697-VII від 14 жовтня 2014 року /надалі - Закон №1697-VII/ встановлено, що представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.
Відповідно до частини третьої вказаної статті прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, крім випадку, визначеного абзацом четвертим цієї частини.
Не допускається здійснення прокурором представництва в суді інтересів держави в особі державних компаній, а також у правовідносинах, пов`язаних із виборчим процесом, проведенням референдумів, діяльністю Верховної Ради України, Президента України, створенням та діяльністю засобів масової інформації, а також політичних партій, релігійних організацій, організацій, що здійснюють професійне самоврядування, та інших громадських об`єднань. Представництво в суді інтересів держави в особі Кабінету Міністрів України та Національного банку України може здійснюватися прокурором Офісу Генерального прокурора або обласної прокуратури виключно за письмовою вказівкою чи наказом Генерального прокурора або його першого заступника чи заступника відповідно до компетенції.
Представництво інтересів держави у суді у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави здійснюється прокурорами Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, а у визначених законом випадках - прокурорами Офісу Генерального прокурора в порядку та на підставах, визначених Цивільним процесуальним кодексом України.
Частиною четвертою статті 23 Закону №1697-VII встановлено, що наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді.
Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.
Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.
Виключно з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави в суді у випадку, якщо захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, прокурор має право отримувати інформацію, яка на законних підставах належить цьому суб`єкту, витребовувати та отримувати від нього матеріали та їх копії.
У разі відсутності суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесений захист законних інтересів держави, а також у разі представництва інтересів громадянина або представництва інтересів держави у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави з метою встановлення наявності підстав для представництва прокурор має право:
1) витребовувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ і організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, що знаходяться у цих суб`єктів, у порядку, визначеному законом;
2) отримувати від посадових та службових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ та організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування усні або письмові пояснення. Отримання пояснень від інших осіб можливе виключно за їхньою згодою.
Аналіз наведених положень дає підстави стверджувати, що прокурор може представляти інтереси держави в суді у випадках: 1) якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; 2) у разі відсутності такого органу.
Перший виключний випадок передбачає наявність органу, який може здійснювати захист інтересів держави самостійно, а другий - відсутність такого органу. Однак, підстави представництва інтересів держави прокурором у цих двох випадках істотно відрізняються. У першому випадку прокурор набуває право на представництво, якщо відповідний суб`єкт владних повноважень не здійснює захисту або здійснює його неналежно. Нездійснення захисту виявляється в усвідомленій пасивній поведінці уповноваженого суб`єкта владних повноважень - він усвідомлює порушення інтересів держави, має відповідні повноваження для їх захисту, але всупереч цим інтересам за захистом до суду не звертається. Здійснення захисту неналежним чином виявляється в активній поведінці (сукупності дій та рішень), спрямованій на захист інтересів держави, але яка є неналежною. Неналежність захисту може бути оцінена з огляду на встановлений порядок захисту інтересів держави, який серед іншого включає досудове з`ясування обставин порушення інтересів держави, обрання способу їх захисту та ефективне здійснення процесуальних прав позивача.
Захищати інтереси держави повинні насамперед відповідні суб`єкти владних повноважень, а не прокурор. Щоб інтереси держави не залишилися незахищеними, прокурор виконує субсидіарну роль, замінює в судовому провадженні відповідного суб`єкта владних повноважень, який всупереч вимогам закону не здійснює захисту або робить це неналежно. У кожному такому випадку прокурор повинен навести (а суд перевірити) причини, які перешкоджають захисту інтересів держави належним суб`єктом, і які є підставами для звернення прокурора до суду. Прокурор не може вважатися альтернативним суб`єктом звернення до суду і замінювати належного суб`єкта владних повноважень, який може і бажає захищати інтереси держави.
У постанові від 25 квітня 2018 року у справі № 806/1000/17 Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду вже зробив правовий висновок щодо застосування частини третьої статті 23 Закону № 1697-VII, та у постанові від 12 серпня 2020 року у справі №820/1381/17 не знайшов підстав для відступу від такого висновку.
Суд зауважує, що згідно з пунктом 12 Порядку № 138 здійснення контролю за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням забезпечує ДСНС разом з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими держадміністраціями.
Як визначено у пункті 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1052, ДСНС є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Одними із основних завдань ДСНС є реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
Відповідно до покладених завдань ДСНС здійснює заходи щодо створення, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту, ведення їх обліку, забезпечує разом з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими держадміністраціями здійснення контролю за готовністю зазначених споруд до використання за призначенням; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Разом з цим, постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року №303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану" припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64 "Про введення воєнного стану в Україні".
Таким чином, у зв`язку із прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 13 березня 2022 року №303 на період дії воєнного стану у Головного управління ДСНС України у Полтавській області відсутні повноваження з перевірки протирадіаційного укриття №60481 на стан придатності для використання за призначенням для захисту населення, а також застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Частиною першою статті 19 КЦЗ України визначено, що до повноважень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій у сфері цивільного захисту належить: 1) забезпечення цивільного захисту на відповідній території; 2) створення територіальних підсистем та їх ланок, забезпечення виконання ними завдань; 3) забезпечення реалізації вимог техногенної безпеки на об`єктах, що належать до сфери їх управління; 4) розроблення та забезпечення реалізації регіональних, місцевих програм та планів заходів у сфері цивільного захисту, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, забезпечення техногенної та пожежної безпеки; 5) створення та керівництво аварійно-рятувальними службами, формуваннями та спеціалізованими службами цивільного захисту, забезпечення їх діяльності, здійснення контролю за готовністю до дій за призначенням; 6) створення за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, та підтримання у постійній готовності територіальної системи централізованого оповіщення, здійснення її модернізації та забезпечення функціонування; 7) забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі; 8) організація аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на відповідній території, а також радіаційного, хімічного, біологічного, медичного захисту населення та інженерного захисту територій від наслідків таких ситуацій; 8-1) забезпечення пожежної безпеки на відповідних територіях та об`єктах; 9) організація та керівництво проведенням відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; 10) організація та проведення евакуації населення, матеріальних і культурних цінностей у безпечні райони, їх розміщення та життєзабезпечення населення; 11) контроль за станом навколишнього природного середовища, санітарно-гігієнічною та епідемічною ситуацією, за місцями захоронення біологічних матеріалів, заражених активними формами бактерій; 12) розроблення та здійснення на відповідній території заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб`єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, в особливий період; 13) підготовка пропозицій щодо віднесення території та населених пунктів до груп цивільного захисту та подання їх центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту; 14) віднесення відповідно до основних показників суб`єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, до категорії цивільного захисту та затвердження їх переліку у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України; 15) створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; 16) завчасне накопичення і підтримання у постійній готовності засобів індивідуального захисту для населення, яке проживає у прогнозованих зонах хімічного забруднення і зонах спостереження суб`єктів господарювання радіаційної небезпеки I і II категорій, та формувань цивільного захисту, а також приладів дозиметричного і хімічного контролю та розвідки; 17) взаємодія з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, щодо виконання завдань цивільного захисту; 18) організація та забезпечення життєдіяльності постраждалих від надзвичайних ситуацій, а також під час ведення воєнних (бойових) дій або внаслідок таких дій; 19) забезпечення соціального захисту постраждалих внаслідок надзвичайної ситуації, зокрема виплати матеріальної допомоги; 20) створення на регіональному та місцевому рівнях комісій з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, а в разі виникнення надзвичайних ситуацій - спеціальних комісій з їх ліквідації (за потреби), забезпечення їх функціонування; 21) затвердження планів комплектування територіальних курсів, навчально-методичних центрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності, забезпечення проходження на таких курсах та в центрах навчання посадових осіб і працівників місцевих державних адміністрацій, суб`єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, з числа керівного складу та фахівців, діяльність яких пов`язана з організацією та здійсненням заходів цивільного захисту, організація навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях; 22) організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; 23) визначення потреби фонду захисних споруд цивільного захисту; 24) планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; 25) прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності; 26) організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту; 27) здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту; 28) організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду таких споруд; 29) розроблення та здійснення комплексу заходів, спрямованих на поліпшення пожежної безпеки суб`єктів господарювання, що належать до сфери їх управління; 30) здійснення інших повноважень у сфері цивільного захисту, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.
Отже, протирадіаційне укриття № 60481 залишається непридатним до використання за призначенням, тобто органом місцевого самоврядування неналежним чином здійснюється контроль за станом утримання захисної споруди цивільного захисту.
Беручи до уваги викладене, а також те, що неприведення протирадіаційного укриття №61971 до стану готовності суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах війни та захисту життя населення, суд доходить висновку про наявність у прокурора підстав для звернення до суду з цим позовом.
Частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В ході розгляду справи відповідач доводи прокурора не спростував, не надав суду належних і допустимих доказів, які б свідчили про приведення протирадіаційного укриття №61971 у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС України від 09 липня 2018 року №579.
Інші доводи відповідача не спростовують вищевикладені висновки суду.
Зважаючи на це та беручи до уваги норми чинного законодавства, якими урегульовані спірні відносини, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог прокурора повністю.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Отже, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Позов Керівника Глобинської окружної прокуратури Полтавської області (код ЄДРПОУ 02910060, вул. Центральна, 191, м. Глобине, Кременчуцький район, Полтавська область) в інтересах Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (вул. М. Бірюзова, буд. 26/1, м. Полтава, Полтавська область, 36007, ідентифікаційний код 38610079), Кременчуцької районної військової адміністрації (код ЄДРПОУ 04057586, вул. Соборна, 14/23, м.Кременчук, Полтавська область) до Комунального підприємства "Житлово-комунального підприємства Новогалещинської селищної ради" (код ЄДРПОУ 42860517, вул. Центральна, 95, селище Нова Галещина, Кременчуцький район, Полтавська область) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Комунального підприємства Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради в частині не приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 61971.
Зобов`язати Комунальне підприємство Житлово-комунальне підприємство Новогалещинської селищної ради вжити заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття № 61971, у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09 липня 2018 року Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя С.О. Удовіченко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2023 |
Оприлюднено | 06.10.2023 |
Номер документу | 113932484 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.О. Удовіченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні