СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі
04 жовтня 2023 року Справа № 480/10659/23
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Прилипчук О.А., перевіривши матеріали позовної заяви Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Комунального підприємства "Світанок" Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,
В С Т А Н О В И В:
29.09.2023 до Сумського окружного адміністративного суду звернулось Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (40011, м. Суми, вул. Горького, 2) з позовною заявою до Комунального підприємства "Світанок" Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області (42317, Сумська область, Сумський район, с. Юнаківка, вул. Новоселівка, 3), в якій просить:
- стягнути з Комунального підприємства "Світанок" Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції у розмірі 51423,05 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1727,88 грн.
Разом з позовною заявою позивачем подана заява про поновлення строку звернення до суду з даним позовом, яка мотивована тим, що позивач фінансується з Державного бюджету України, а тому у Фонду не було наявних коштів на сплату судового збору для звернення до суду з даним позовом. Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю 06.07.2023р. зверталося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства "Світанок" Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області про стягнення суми адміністративно - господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць дляпрацевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році. Додатково відділення Фонду при поданні позовної заяви просило надати відстрочення сплати судового збору.
Ухвалою суду від 11.07.2023р. по справі №480/6976/23 у задоволенні клопотання відділення Фонду про відстрочення сплати судового збору відмовлено та позовна заява залишена без руху для усунення недоліків, а саме надання до суду оригіналу документа про сплату судового збору в 7-денний строк з дня вручення ухвали.
В зв`язку з тим, що були відсутні кошти на сплату судового збору, відділення Фонду не мало можливості у встановлений судом строк надати документ про сплату судового збору, тому ухвалою суду від 24.07.2023р. по справі №480/6976/23 позовна заява була повернута відділенню Фонду.
Згідно Положення про Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, затверджено наказом Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю від 04.11.2021. №91, Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю є територіальним органом неприбуткової бюджетної установи Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
Відділення Фонду утримується за рахунок коштів державного бюджету і не має власних коштів. З державного бюджету відділення Фонду профінансовано 04.08.2023р. за напрямком КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки», згідно підпункту 9 п. 2.6 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 12.03.2012р. №333 (у редакції наказу Міністерства фінансів України 21.06.2012р. № 754) за цим кодом здійснюються видатки, які не пов`язані з придбанням товарів та послуг установами, у тому числі відшкодування судових витрат.
Згідно ч. 8 ст. 169 КАСУ повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Враховуючи вищевикладене позивач просить визнати причини пропуску строку поважними та поновити його.
Дослідивши доводи заяви позивача про поновлення строку звернення до суду, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 1 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Відповідно до ч. 2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Частиною другої статті 122 КАС України передбачено, що для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Суд бере до уваги приписи ч.2 ст.6 Кодексу адміністративного судочинства України, яка зобов`язує суд застосовувати принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Практика Європейського суду з прав людини також свідчить про те, що право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, в тому числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав (справа "Стаббігс на інші проти Великобританії", справа "Девеер проти Бельгії").
Суд наголошує, що поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та підтверджені належними доказами.
Як зазначив позивач з даним позовом відділення Фонду вже зверталось в межах строку до Сумського окружного адміністративного суду, ухвалою якого 24.07.2023р. по справі №480/6976/23 позовна заява була повернута відділенню Фонду.
Суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні будь-які докази, які б спростовували доводи позивача щодо того, що останній мав можливість звернутися до суду у строки передбачені Кодексом адміністративного судочинства України.
Отже, суд приходить висновку, що позивачем доведено поважність причин пропуску строку звернення до суду, а тому заява позивача про поновлення строку звернення до адміністративного суду із даним позовом підлягає задоволенню.
Адміністративний позов відповідає вимогам статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
З огляду на зазначене, перешкоди для прийняття позовної заяви та відкриття провадження у справі Сумським окружним адміністративним судом відсутні.
Відповідно до ст.ст. 12, 257 КАС України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Враховуючи незначну складність справи, обсяг та характер наданих доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд на підставі ст.ст.257 КАС України вважає необхідним розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, надавши відповідачу строк для подання заперечень щодо розгляду справи за такими правилами.
Згідно з ч.5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Клопотань про розгляд справи із повідомленням сторін не надходило.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 171, 259, 260, ч.5 ст. 262 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Заяву Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю про поновлення строку звернення до суду з даним позовом - задовольнити.
Поновити Сумському обласному відділенню Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю строк звернення до адміністративного суду із позовом до Комунального підприємства "Світанок" Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені.
2. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі № 480/10659/23 за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Комунального підприємства "Світанок" Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені (Номер категорії справи 112030500).
3. Розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
4. Копію ухвали про відкриття провадження у справі надіслати сторонам.
5. Згідно з ч. 1 ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України встановити відповідачу 15-денний строк для подання відзиву на позов, доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, та 5-денний строк для подання заперечень щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, з дня вручення йому копії ухвали про відкриття провадження у справі.
6. Встановити позивачу 5-денний строк для подання відповіді на відзив відповідача проти позову з дня надіслання (вручення) йому копії такого відзиву та доданих до нього документів.
7. Встановити відповідачу 5-денний строк для подання заперечень щодо наведених позивачем у відповіді на відзив пояснень, міркувань та аргументів з дня надіслання (вручення) йому копії відповіді на відзив та доданих до нього документів.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 162 КАС України, одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч.6 ст.162 КАС України).
Відповідно до ч.4 ст. 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
8. Роз`яснити сторонам, що інформацію у справі, що розглядається, можна отримати в мережі Інтернет на офіційному веб-порталі судової влади України на веб-сторінці http://adm.su.court.gov.ua/sud1870/.
9. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя О.А. Прилипчук
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2023 |
Оприлюднено | 06.10.2023 |
Номер документу | 113932982 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.А. Прилипчук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні