РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 вересня 2023 року справа № 580/6387/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гаращенка В.В. розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Авуар» до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Авуар» до Головного управління ДПС у Черкаській області, в якому позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 07 квітня 2023 року №0030930403, яким товариству з обмеженою відповідальністю «Авуар», код ЄДРПОУ 38009261, збільшено грошове зобов`язання з податку на додану вартість - застосовано штраф в сумі 354722,48 грн.
Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 31.07.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що зазначені в акті податкові накладні періодом виписки з 01.07.2022 по 15.07.2022, направлені на реєстрацію, із застосуванням програмного забезпечення «M.E.Doc», своєчасно, із дотриманням строку, встановленого п.201.10 ст.201 ПК України, 29.07.2022. Підтвердженням направлення на реєстрацію вказаних в акті податкових накладних слугують дані програмного забезпечення «M.E.Doc» у форматі скріншотів щодо властивостей таких електронних документів.
Позивач наголосив, що згідно з підпунктом 69.18 пункту 69 Підрозділу 10 Розділу XX ПК України, обмежено і зменшено операційний день прийняття для реєстрації податкових накладних на 2 години, у порівнянні із встановленим п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246. Зокрема, перехідними положеннями встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.
Поряд з цим, граничний день реєстрації податкових накладних, періодом виписки з 01.07.2022 по 15.07.2022 припадав на 31.07.2022, тому позивач, направивши на реєстрацію податкові накладні 29.07.2022, вважається таким, що виконав свій обов`язок вчасно.
На думку позивача, вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.
Позивач вважає, що контролюючим органом застосовано неоднозначне трактування норм податкового законодавства, зокрема, ст.201 ПК України та п.п.89, 90 Підрозділу 2 Розділу XX ПК України в частині строків реєстрації податкових накладних у період воєнного стану.
За п.89 Підрозділу 2 розділу XX ПК України, положення цього пункту мають застосовуватись до правовідносин, які виникли у період дії воєнного стану, а отже стосуються податкових накладних періодом виписки з 01.07.2022 по 15.07.2022, граничний строк реєстрації яких має закінчуватись 05.08.2022.
Також наведені норми повинні стосуватись податкових накладних, періодом виписки з 15.09.2022 по 30.09.2022, які також своєчасно направлені для реєстрації у ЄРПН.
Вказані податкові накладні направлені на реєстрацію 11.10.2022, проте перебували статусі «очікується доставка». У зв`язку із нереєстрацією таких накладних протягом тривалого часу, останні направлені на реєстрацію повторно 05.01.2023. Факт направлення на реєстрацію таких податкових накладних може бути підтверджений даними ЄРПН.
Строк реєстрації податкових накладних, періодом виписки з 01.06.2022 по 15.06.2022, припадав на перехідний період, у який позивач та контрагенти-постачальники здійснювали реєстрацію податкових накладних за періоди лютий-травень 2022 року, граничний строк реєстрації яких припадав на 15.07.2022.
Таким чином, до реєстрації податкових накладних за лютий-травень 2022 року у позивача, за відсутності вини, було порушено дані формули, на яку позивач міг зареєструвати податкові накладні за червень 2022 року, оскільки «реєстраційний ліміт» для реєстрації податкових накладних за червень 2022 року напряму залежав від реєстрації податкових накладних за лютий-травень 2022 року як нашим Підприємством, так і контрагентами-постачальниками. Інший підхід зобов`язував наше Підприємство утворювати «реєстраційний ліміт» лише за рахунок поповнення коштів в системі електронного адміністрування ПДВ, що є надмірним і непередбачуваним обов`язком платника податків в умовах воєнного стану.
Позивач звернув увагу, що в умовах воєнного стану, ТОВ «Авуар» має звільнятись від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, періодом виписки червень-вересень 2022 року, оскільки такі дії відбулись поза волею, бажання і без мети вчинення правопорушення, внаслідок дії форс-мажорних обставин.
За прямою вказівкою у підпунктах 89, 90 Підрозділу 2 розділу XX ПК України, їх положення застосовуються до правовідносин, які виникли у період дії воєнного стану, а отже поширюється як на строки реєстрації податкових накладних в частині їх збільшення, так і на оновлені розміри відповідальності (в частині зменшення розмірів штрафів).
Застосування до ТОВ «Авуар» відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у період воєнного стану за п.120.1.1 ст.120.1 ПК України, а не п. 90 Підрозділу 2 розділу ХХ ПК України буде проявом прямої дискримінації, порівняно із платниками податків, які вчинили такі діяння після 08.02.2023.
Відповідно до вимог принципу правової визначеності, що у випадку неточності, недостатньої чіткості, суперечливості норм позитивного права має тлумачити норму на користь невладного суб`єкта (якщо однією зі сторін спору є представник держави або органу місцевого самоврядування), адже якщо держава нездатна забезпечити видання зрозумілих правил, то саме вона і повинна нести відповідальність за свої прорахунки.
Позивач наголосив, що форма податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 07 квітня 2023 року №0030930403 не відповідає формі «Н», затвердженій додатком №25 до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків (пункт 2 розділу II), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204. Обов`язкові реквізити податкового повідомлення-рішення відповідачем не заповнені, а тому недодержання вимог до змісту та форми податкового повідомлення- рішення як акту індивідуальної дії є самостійною підставою для його скасування.
На підставі наведеного відповідач вважає, що ним не допущено порушення вимог п.201.10 ст.201 ПК України в частині граничних строків реєстрації у ЄРПН за липень 2022 року та вересень 2022 року, які вважаються зареєстрованими датою подання їх на реєстрацію 29.07.2022, тобто своєчасно та із дотриманням встановленого строку, а порушення строків реєстрації податкових накладних за червень 2022 року відбулось внаслідок дії форс-мажорних обставин, що в сукупності є підставою для скасування оскарженого податкового повідомлення-рішення.
Відповідач у визначений судом час подав відзив на позовну заяву, у якому проти позову заперечує повністю. Позиція відповідача полягає в тому, що за результатами перевірки згідно даних ЄРПН платником податку ТОВ «Авуар» несвоєчасно зареєстровано:
14 податкових накладних періодом виписки червень 2022 року, загальна сума ПДВ у податкових накладних/розрахунках коригування (далі - ПН/РК) 1725351,98 гривень;
46 податкових накладних періодом виписки липень 2022 року, загальна сума ПДВ у ПН/РК 1505428,87 гривень;
1 податкову накладну періодом виписки серпень 2022 року, загальна сума ПДВ у ПН/РК 577,79 гривень;
6 податкових накладних періодом виписки вересень 2022 року, загальна сума ПДВ у ПН/РК 78702,61 гривень, чим порушено пункт 201.10 статті 201 ПКУ.
Відповідач звернув увагу, що робочий день для реєстрації податкових накладних періодом виписки з 01.07.2022 по 15.07.202 припадав на 29 липня 2022 року.
29.07.2022 підписано директором, печаткою ТОВ «Авуар» та направлено на реєстрацію 45 з 46 податкових накладних, зазначених в акті, періодом виписки з 01.07.2022 по 15.07.2022 в період часу з 18:13 до 18:43 години, про що свідчать надані платником копії квитанцій та властивості електронних документів до зазначених податкових накладних. Тобто такі податкові накладні надіслані поза межами часу, визначеного для прийому електронних документів від платників. Відповідно доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України в перший робочий день після вихідного, а саме 01.08.2022 та в перші робочі хвилини дня зареєстровано, що підтверджується копіями квитанцій та властивостями електронних документів.
Податкова накладна від 14.07.2022 №106 на загальну суму ПДВ 159600,00 гривень містить останню модифікацію 01.08.2022 09:55, підписана директором товариства 01.08.2022 09:55, печаткою товариства 01.08.2022 09:55 та доставлена центрального рівня Державної податкової служби України в 09:55:42, відповідно зареєстрована в ЄРПН у день відправки - 01.08.2022 09:55:42, реєстраційний номер 9145367455.
При опрацюванні наявної інформації системи Архів електронної звітності (Архів ЕД, ЄРПН) не встановлено факту направлення платником 11.10.2022 на реєстрацію податкових накладних, періодом виписки з 16.09.2022 по 29.09.2022 та зазначених в акті перевірки. Проте, реєстрація окремих податкових накладних, виписаних в період з 16.09.2022 по 30.09.2022 (граничний строк реєстрації 15.10.2022) в ЄРПН платником здійснювалася, а саме в період з 12.10.2022 по 14.10.2022 зареєстровано 80 податкових накладних на суму ПДВ 1396604,81 гривень. Платником ТОВ «АВУАР» не надано підтверджуючих документів, які б підтверджували факт своєчасного направлення податкових накладних на реєстрацію чи спростовували факт несвоєчасної реєстрації ним зазначених податкових накладних в ЄРПН.
На момент перевірки та розгляду заперечення ТОВ «Авуар» не надано документів, що підтверджують чи засвідчують форс-мажорні обставини для суб`єкта господарської діяльності в частині виконання ним податкового обов`язку, а саме дотримання граничних строків реєстрації податкових накладних.
Відповідач наголосив, що штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення» ПКУ, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення» ПКУ граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з 16 січня 2023 року.
При цьому порушення платником податків граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Закону №2876-IX, тягне за собою накладання на такого платника податків штрафу у розмірах, встановлених пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПКУ.
Враховуючи те, що за результатами камеральної перевірки, позивача притягнуто до відповідальності на підставі пункту 120-1.1 статті 120-1 ПКУ, за таких умов, відсутні підстави для доведення вини платником податку щодо недотримання строку реєстрації податкових накладних. Платник податку притягується до відповідальності за відповідне порушення податкового законодавства в незалежності чи є вина в діях платника податку, чи вона відсутня.
Також позивач посилається на те, що податкові повідомлення-рішення прийняті з порушенням процедури. Проте, вимоги, які вказані платником в позовній заяві, обов`язкові для заповнення лише при проведенні документальної перевірки, про що вказано в самій формі податкового повідомлення-рішення.
На підставі наведеного відповідач вважає, що перевіркою достовірно та в повному обсязі враховано обставини, які існували на момент проведення перевірки, факти порушень є доведеними, а податкове повідомлення-рішення, винесене у чіткій відповідності до вимог Податкового кодексу України.
Розглянувши подані документи і матеріали, повно і всебічно з`ясувавши обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд зазначає наступне.
Головним управлінням ДПС у Черкаській області проведено камеральну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Авуар» щодо дотримання строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), якою встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.
За результатами перевірки складено акт від 01.03.2023 №2026/23-00-04-03-04/38009261.
Як свідчать обставини справи, на підставі аналізу даних ЄРПН перевіркою встановлено, що ТОВ «Авуар» складено наступні податкові накладні/розрахунки коригувань до податкових накладних:
- від 07.06.2022 за №54 на суму ПДВ 333333,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 07.06.2022 за №57 на суму ПДВ 825000 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 07.06.2022 за №56 на суму ПДВ 175000,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 07.06.2022 за №55 на суму ПДВ 158333,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 10.06.2022 за №62 на суму ПДВ 8333,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 15.06.2022 за №66 на суму ПДВ 16666,67 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 13.06.2022 за №64 на суму ПДВ 25000,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 10.06.2022 за №60 на суму ПДВ 8333,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 09.06.2022 за №59 на суму ПДВ 58333,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 08.06.2022 за №58 на суму ПДВ 8333,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 10.06.2022 за №61 на суму ПДВ 30000,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 13.06.2022 за №63 на суму ПДВ 25000,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 13.06.2022 за №65 на суму ПДВ 53333,33 грн., зареєстровано в ЄРПН 15.07.2022, порушено строк реєстрації 15 днів;
- від 11.07.2022 за №82 на суму ПДВ 17317,26 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 10.07.2022 за №75 на суму ПДВ 89871,40 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 15.07.2022 за №18 на суму ПДВ 144262,01 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 09.07.2022 за №70 на суму ПДВ 5383,73 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 12.07.2022 за №87 на суму ПДВ 17326,87 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 09.07.2022 за №15 на суму ПДВ 5965,20 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 15.07.2022 за №104 на суму ПДВ 6180,67 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 09.07.2022 за №74 на суму ПДВ 16443,88 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 09.07.2022 за №73 на суму ПДВ 865,69 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 10.07.2022 за №76 на суму ПДВ 24257,24 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 13.07.2022 за №90 на суму ПДВ 6362,28 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 12.07.2022 за №86 на суму ПДВ 16405,32 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 15.07.2022 за №102 на суму ПДВ 379,48 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 15.07.2022 за №105 на суму ПДВ 2944,79 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 15.07.2022 за №99 на суму ПДВ 41464,24 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 11.07.2022 за №80 на суму ПДВ 18337,74 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 09.07.2022 за №68 на суму ПДВ 55599,62 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 11.07.2022 за №79 на суму ПДВ 18522,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 09.07.2022 за №72 на суму ПДВ 31,71 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 14.07.2022 за №96 на суму ПДВ 7069,61 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 13.07.2022 за №88 на суму ПДВ 44736,79 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 15.07.2022 за №101 на суму ПДВ 4,48 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 13.07.2022 за №89 на суму ПДВ 37298,13 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 15.07.2022 за №98 на суму ПДВ 33131,26 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 13.07.2022 за №91 на суму ПДВ 7930,57 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 14.07.2022 за №94 на суму ПДВ 20,34 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 09.07.2022 за №69 на суму ПДВ 47130,22 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 14.07.2022 за №92 на суму ПДВ 47724,53 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 12.07.2022 за №85 на суму ПДВ 9791,51 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 13.07.2022 за №16 на суму ПДВ 136918,32 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 15.07.2022 за №103 на суму ПДВ 6905,23 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 15.07.2022 за №17 на суму ПДВ 68213,64 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 15.07.2022 за №100 на суму ПДВ 48054,1 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 15.07.2022 за №19 на суму ПДВ 13000,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 10.07.2022 за №77 на суму ПДВ 11927,93 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 08.07.2022 за №13 на суму ПДВ 37964,40 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 14.07.2022 за №95 на суму ПДВ 17394,89 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 14.07.2022 за №97 на суму ПДВ 9843,23 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 11.07.2022 за №81 на суму ПДВ 13883,96 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 14.07.2022 за №93 на суму ПДВ 12907,89 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 12.07.2022 за №84 на суму ПДВ 114041,50 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 08.07.2022 за №12 на суму ПДВ 6523,05 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 11.07.2022 за №78 на суму ПДВ 118503,83 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 14.07.2022 за №106 на суму ПДВ 159600,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 12.07.2022 за №83 на суму ПДВ 41,17 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 09.07.2022 за №71 на суму ПДВ 6947,16 грн., зареєстровано в ЄРПН 01.08.2022, порушено строк реєстрації 1 день;
- від 08.06.2022 за №82 на суму ПДВ 352,00 грн., зареєстровано в ЄРПН 30.08.2022, порушено строк реєстрації 61 день;
- від 04.08.2022 за №241 на суму ПДВ 577,79 грн., зареєстровано в ЄРПН 14.09.2022, порушено строк реєстрації 14 днів;
- від 29.09.2022 за №144 на суму ПДВ 59620,67 грн., зареєстровано в ЄРПН 05.01.2023, порушено строк реєстрації 82 дні;
- від 17.09.2022 за №132 на суму ПДВ 1512,85 грн., зареєстровано в ЄРПН 05.01.2023, порушено строк реєстрації 82 дні;
- від 16.09.2022 за №127 на суму ПДВ 268,51 грн., зареєстровано в ЄРПН 05.01.2023, порушено строк реєстрації 82 дні;
- від 16.09.2022 за №131 на суму ПДВ 6150,56 грн., зареєстровано в ЄРПН 05.01.2023, порушено строк реєстрації 82 дні;
- від 28.09.2022 за №143 на суму ПДВ 10521,29 грн., зареєстровано в ЄРПН 05.01.2023, порушено строк реєстрації 82 дні;
- від 16.09.2022 за №126 на суму ПДВ 628,73 грн., зареєстровано в ЄРПН 05.01.2023, порушено строк реєстрації 82 дні.
На підставі акта перевірки Головним управлінням ДПС у Черкаській області винесено податкове повідомлення-рішення від 07.04.2023 №0030930403 про нарахування штрафних санкцій на загальну суму 354722,48 грн., застосованих відповідно до ст. 120-1 ПК України за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань до податкових накладних.
За результатами процедури адміністративного оскарження рішенням ДПС України від 19.06.2023 №15848/6/99-00-06-03-01-06 скаргу ТОВ «Авуар» залишено без задоволення, а оскаржуване ППР без змін.
Позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів, оскільки не погоджується із рішенням контролюючого органу.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає наступне.
Органи державної податкової служби згідно п.75.1 ст.75 ПК України, мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Законом України № 1797-VIII від 21.12.2016 підпункт 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 доповнено абзацом другим, відповідно до якого предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Відповідно до пункту 76.1 статті 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.
З наведеного правового регулювання вбачається, що камеральна перевірка з питань реєстрації податкових накладних проводиться без попередження платника податків, без його згоди та не потребує присутності під час її проведення.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені строки скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в ЄРПН.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для ПН/РК до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для ПН/РК до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для зведених ПН та/або РК коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 ПКУ, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі Порядок №1246), визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 3 Порядку №1246 визначено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Підпунктом 69.18 пункту 69 Підрозділу 10 Розділу XX ПК України (в редакції згідно із змінами, внесеними Законом № 2120-IX від 15.03.2022) тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Військовий стан в Україні неодноразово продовжувався і діяв на дату граничного строку для реєстрації податкових накладних поданих позивачем.
За правилами пункту 120-1.1 статті 120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
З наведених норм Податкового кодексу України слідує висновок, що порушення строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних є підставою для застосування відповідальності у вигляді штрафу в залежності від пропущеного строку реєстрації.
Відповідно до пунктів 3,4,5 розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України №557 від 06.06.2017, в редакцій чинній на дату направлення позивачем накладних на реєстрацію (далі - Порядок №557), автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов`язкових реквізитів та з використанням надійного засобу ЕЦП, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами). Обов`язкові реквізити електронних документів визначаються законодавством. Контроль за введенням даних, їх повнотою та достовірністю при створенні електронного документа покладається на його автора. Створення електронного документа завершується накладанням на нього ЕЦП підписувача (підписувачів), електронної печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді. Після накладання ЕЦП автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв`язку до адресата протягом операційного дня. Автор здійснює надсилання електронних документів з урахуванням встановлених законодавством граничних строків для подання таких документів.
Відповідно до п. 6 Порядку №557 автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня, а за п. 8 вказаного Порядку перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.
Отже, Порядком №557 чітко визначено, що обов`язком автора є саме відправлення адресату електронного документа протягом операційного дня, а не його реєстрація.
Судом встановлено, що позивач виконав покладені на нього обов`язки, як на платника податків щодо складання, підписання та відправлення податкових накладних з датою виписки з 08.07.2022 по 15.07.2023 на реєстрацію.
При цьому, граничний строк їх реєстрації припадав на 31.07.2022, і хоча вони направлені на реєстрацію поза межами операційного часу 29.07.2022, що не заперечується відповідачем, однак в такому випадку вихідні дні 30.07.2022 (субота) та 31.07.2022 (неділя) вважаються операційними днями, тобто позивач виконав свій обов`язок у строк встановлений законодавством.
Відповідно до п. 109.1 ст.109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Податкове правопорушення, як і будь-яке правопорушення, має суб`єктивну сторону, тобто це повинно бути умисне порушення норми закону, або умисне її не виконання, коли особа повинна її виконати.
Встановлені судом обставини справи свідчать про відсутність стосовно позивача складу податкового правопорушення в частині реєстрації податкових накладних з датою виписки з 08.07.2022 по 15.07.2023.
Обов`язком позивача є своєчасне, в операційний день, відправлення податкових накладних до ЄРПН. Платник податку не несе відповідальності за роботу телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем та програм. Несвоєчасна доставка відправлення адресату з будь-яких причин виключає відповідальність платника податків, який свій обов`язок виконав своєчасно.
Суд зазначає, що саме на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій та мінімізують ризик помилок.
Верховний Суд і у постанові від 30 січня 2018 року у справі №816/390/17 зазначив, що платником податку доведено здійснення всіх передбачених законодавством дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, що виключатиме склад податкового правопорушення та доводитиме безпідставність і протиправність податкового повідомлення-рішення.
У цьому контексті встановлена нормою пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та /або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиний реєстр податкових накладних, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДФС у строк, встановлений цією статтею.
Аналогічна позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 10 червня 2019 року у справі №802/1825/16-а, від 12 липня 2019 року у справі №0940/1600/18 та від 03 квітня 2020 року у справі № 160/5380/19.
Одночасно суд звертає увагу, що податкова накладна від 14.07.2022 №106 на загальну суму ПДВ 159600,00 гривень містить останню модифікацію 01.08.2022 09:55, підписана директором товариства 01.08.2022 09:55, печаткою товариства 01.08.2022 09:55 та доставлена центрального рівня Державної податкової служби України в 09:55:42, відповідно зареєстрована в ЄРПН у день відправки - 01.08.2022 09:55:42, реєстраційний номер 9145367455.
Отже, позивач не надав доказів своєчасного направлення на реєстрацію вказаної податкової накладної, що свідчить про правомірність застосування до позивача штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію цієї податкової накладної.
Щодо реєстрації податкових накладних з датою виписки червень та вересень 2022 року, суд виходить з таких міркувань.
3 січня 2023 року набрав чинності Закон України від 13 грудня 2022 року № 2836-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» (далі - Закон № 2836-ІХ), яким внесено зміни у п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПКУ.
Відповідно до п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПКУ (в редакції, що діє з 03.01.2023) визначено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, зокрема, щодо:
реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;
реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року.
У разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, податкові повідомлення-рішення, якими були визначені йому штрафні (фінансові) санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, крім сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, вважаються скасованими (відкликаними) з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України».
Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року №225 затверджено «Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України».
Отже, Законом передбачено звільнення від відповідальності платників податків за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у період дії воєнного стану, але за умови, що в таких платників податків відсутня можливість своєчасно виконати свій податковий обов`язок.
Позивач не зазначив у позовній заяві та не надав доказів того, що його у передбаченому наказом від 29 липня 2022 року №225 порядку віднесено до платників податків, які не можуть виконати свій податковий обов`язок, тому позивач не звільнений від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.
В свою чергу, позивачем не надано документів, що підтверджують чи засвідчують форс-мажорні обставини для суб`єкта господарської діяльності в частині виконання ним податкового обов`язку, а саме дотримання граничних строків реєстрації податкових накладних.
Суд звертає увагу, що вищенаведені норми передбачають звільнення від відповідальності платників податків, які мають змогу виконати свій податковий обов`язок щодо реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.
В той же час, як вбачається з розрахунку штрафних санкцій до оскарженого податкового повідомлення-рішення, до позивача не застосовувалась відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, датою їх складання у період з 1 лютого по 31 травня 2022 року.
Законом України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» ПК України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування (далі - Закон №2876-ІХ), який набрав чинності 08.02.2023, підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування (далі - ПН/РК) до податкових накладних в ЄРПН, встановлені пунктом 201.10. ст. 201 ПКУ, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПКУ.
Відповідно, визначені пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до ПН/РК, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом №2876-ІХ (тобто з датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, та становлять:
для ПН/РК до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для ПН/РК коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Згідно з пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПКУ передбачено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких ПН/РК, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів (п. 90 підрозділу 2 розділу XX ПКУ).
З аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення» ПКУ, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення» ПКУ граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання починаючи з 16 січня 2023 року.
Як вбачається з розрахунку штрафних санкцій до оскарженого податкового повідомлення-рішення, до позивача не застосовувалась відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, датою їх складання з 16.01.2023.
При цьому, суд відхиляє посилання позивача на зворотну дію в часі пунктів 89, 90 підрозділу 2 розділу XX ПКУ на період з 24.02.2022, оскільки Законом України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ чітко визначено, що він застосовується до податкових накладних/розрахунків коригування граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом №2876-ІХ, тобто з 06.01.2023.
Одночасно суд вважає за необхідне зазначити, що позивачем не підтверджено факту направлення 11.10.2022 на реєстрацію податкових накладних, періодом виписки з 16.09.2022 по 29.09.2022, які перелічені в акті перевірки та граничний строк реєстрації яких до 15.10.2022, оскільки в архіві електронної звітності ДПС відповідні відомості відсутні.
Суд також наголошує, що окремі дефекти форми рішення контролюючого органу не повинні сприйматися як безумовні підстави для висновку щодо протиправності спірного рішення і, як наслідок, про його скасування.
Якщо спірне рішення прийняте контролюючим органом у межах своєї компетенції та з його змісту можна чітко встановити зміст цього рішення (зокрема, порушення законодавства, за які застосовуються відповідні санкції, та розмір останніх), таке рішення може бути визнане судом правомірним навіть у разі, коли не дотримано окремих елементів форми спірного рішення. А прийняте не за формою, передбаченою для податкових повідомлень-рішень, варто розцінювати як податкове повідомлення-рішення з окремими дефектами, які не змінюють суті спірного рішення.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верхового Суду від 25.01.2019 у справі №812/1112/16
Частиною 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Щодо решти доводів сторін суд застосовує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v.) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).
Згідно ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В ході судового розгляду спору відповідачем не доведено правомірність застосування до позивача штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних з датою виписки з 08.07.2022 по 15.07.2022, крім податкової накладної №106 від 14.07.2023, тому податкове повідомлення-рішення від 07 квітня 2023 року №0030930403 в частині застосування до позивача штрафних санкцій на суму 134582,84 грн. підлягає скасуванню (1731,73+8987,14+14426,2+538,37+1732,69+596,52+618,07+1644,39+86,57+2425,72+636,23+ 1640,53+37,95+294,48+4146,42+1833,77+5559,96+1852,2+3,17+706,96+4473,68+0,45+3729,81+ 3313,13+793,06+2,03+4713,02+4772,45+979,15+13691,83+690,52+6821,36+4805,41+1300+1192,79+3796,4+1739,49+984,32+1388,4+1290,79+11404,15+652,31+11850,38+4,12+694,72).
З урахуванням встановлених фактичних обставин справи та норм чинного законодавства суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Частиною 2 ст. 4 Закону №3674-VI визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру юридичною особою розмір ставки судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Позивач поніс судові витрати зі сплати судового збору за звернення до суду з позовом в сумі 5320,86 грн. згідно з платіжною інструкцією від 18.07.2023 №2601, як за позовну вимогу майнового характеру.
Відповідно ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, зважаючи на результат вирішеного спору наявні підстави стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача їх частину, пропорційно до задоволеної частини позовних вимог 37,94% ціни позову (134582,84х100 / 354722,48 грн), що становить 2018,73 грн. (5320,86х37,94/100).
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 07 квітня 2023 року №0030930403, в частині застосування до товариства з обмеженою відповідальністю «Авуар» штрафу в розмірі 134582 (сто тридцять чотири тисячі п`ятсот вісімдесят дві) грн. 84 коп.
В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, код ЄДРПОУ 44131663) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Авуар» (20603, Черкаська область, м. Шпола, вул. Лебединська, буд. 140, код ЄДРПОУ 38009261) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2018 (дві тисячі вісімнадцять) грн. 73 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання рішення.
Суддя Валентин ГАРАЩЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2023 |
Оприлюднено | 06.10.2023 |
Номер документу | 113933665 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бєлова Людмила Василівна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Валентин ГАРАЩЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні