Рішення
від 04.10.2023 по справі 400/5879/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 жовтня 2023 р. № 400/5879/23 Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін, відповідно до процедури передбаченої ст.262 КАС України, адміністративну справу,

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "УГЕЗ", вул. Львівська, 1-б,Миколаїв,54050,54050, м. Миколаїв, вул. Львівська,1-б доДержавної податкової служби України, пл. Львівська, 8,м. Київ,04053, прознання протиправним та скасування рішення від 02.03.2023 року № 8363538/40184816; зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 06.02.2023 року № 2,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "УГЕЗ" звернулось до адміністративного суду з позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати рiшення Кoмісії з питань зупинення реєстрацiї податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному peєстрі податкових накладних №8363538/40184816 вiд 02.03.2023 р. про вiдмову у pеєстрації податкової накладної №2 від 06.02.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному peєстрі податкову накладну №2 від 06.02.2023 за датою її подання 09.10.2022.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що мало господарські правовідносини з ТОВ "Виробничо-заготівельне підприємство "Жовтневі ковбаси", з яким укладено договір на постачання м`яса та субпродуктів свинини. На виконання вказаного договору позивачем 06.02.20 здійснено поставку продукції на суму 81814,68 грн. Постачання здійснено на умовах відтермінування платежу відповідно до п. 5.4 Договору №ДГ-05 транспортом підприємства. 06.02.2023 позивачем було сформовано та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №2 на загальну суму 81814,68 грн (в т.ч. ПДВ 13635,78 грн). Але, відповідачем було зупинено реєстрацію цієї накладної, спираючись на п. 201.16 ст. 201 ПК України, обсяг постачання товару /послуги 0203 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та запропоновано надати пояснень та інші документи. 27.02.2023 позивачем було надано пояснення та копії документів, але незважаючи на те, що товариство надані всі документи, відповідачем 02.03.2023 відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 06.02.2023 у зв`язку з відсутністю розрахункових документів, що підтверджують факт оплати. Однак, позивач і не повинен був надати платіжні доручення, оскільки на момент подання пояснень за товар ще не було сплачено, сплата за продукцію від покупця надійшла лише 28.02.2023. Позивачем було подано скаргу на рішення та додано копії розрахункових документів, що підтверджують факт оплати, однак рішенням від 15.05.2023 №42910/40184816 скаргу залишено без задоволення з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів. На переконання позивача, надані ним документи до податкової накладної та скарги у повній мірі надають змогу переконатися у дійсності господарської операції. Вважаючи, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено протиправно, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Відповідачі - Головне управління ДПС у Волинській області та ДПС України, позов не визнало, просило відмовити у його задоволенні. В письмовому відзиві вказав на безпідставність позовних вимог та правомірність прийнятого рішення. Свою позицію аргументував тим, що після зупинення реєстрації податкової накладної, позивачу було запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній, спираючись на п. 201.16 ст. 201 ПК України, обсяг постачання товару /послуги 0203 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, та запропоновано надати пояснень та інші документи. Позивачем подано повідомлення №6 від 27.02.2023 про надання пояснень та копій документів, за результатами розгляду яких у зв`язку з ненаданням розрахункових документів, що підтверджують факт оплати, рішенням від 02.03.2023 відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 06.02.2023. При цьому, відповідач зазначає, що ввідповідно до договору розрахунок за товар здійснюється покупцем шляхом перерахування грошових коштів на рахунок постачальника на умовах 100% оплати вартості товару в день поставки, відповідно виставленого розрахунку.

Суд розглянув справу 04.10.2023 в порядку письмового провадження, без проведення судового засідання, на підставі матеріалів справи, відповідно ст. 262 КАС України.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "УГЕЗ" зареєстрований в якості юридичної особи, про в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено відповідний запис, та є платником податків. Основними видами діяльності ТОВ "УГЕЗ" є оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами (КВЕД 10.11), виробництво м`ясних продуктів (КВЕД 10.13.).

Для здійснення власної господарської діяльності позивач має основні засоби: два вантажних автомобіля, один легковий, дві холодильні камери, холодильні вітрини, холодильні шафи. Згідно штатного розпису на підприємстві працює 9 осіб, підприємство орендує приміщення: офіс, дві морозильні камери, складське приміщення.

13.01.2022 року ТОВ "УГЕЗ" уклало з ТОВ "Виробничо-заготівельне підприємство "Жовтневі ковбаси" договір поставки №ДГ-05 про поставку Сировини.

За умовами вказаного договору:

- постачаль ник відвантажує Сировину на адресу покупця за цінами, що визначені в Специфікації (п. 2.1);

- Сировина відвантажується на адресу покупця партіями: завантаження Сировини здійснюється силами та за рахунок постачальника; доставка Сировини здійснюється транспортом за рахунок постачальника; розвантаження здійснюється силами та за рахунок покупця (п. 6.2);

- Розрахунок за цим договором проводиться у національній валюті безготівково, шляхом переведення коштів покупцем на розрахунковий рахунок постачальника . Оплата конкретної партії сировини проводиться на умовах, зазначених у договорі та Спеціфікації. Оплата товару здійснюється покупцем шляхом передплати 100% вартості товару в строки, вказані в рахунках-фактурах постачальника. Постачальник має право поставити товар покупцеві без попередньої оплати. В такому випадку покупець зобов`язаний здійснити оплату в розмірі 100% вартості товару у строк, не більше 5 банківських днів з моменту поставки. В разі, якщо сторони не узгодили в Спеціфікації порядок оплати, оплата сировини проводиться на умовах відстрочки платежу у строки, зазначені в п. 5.4 ( п. 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 5.5.).

На виконання умов вказаного договору, позивачем 06.02.2023 здійснено поставку на адресу ТОВ "ВЗП "Жовтневі ковбаси" знежилованого м`яса тазо-стегнове свинини у кількості 592,86 кг на суму 81814,68 грн, згідно Спеціфікації №4 до рахунку №СФ-000000 від 06.02.2023 та Товаро-транспортної накладної №0000000007 від 06.02.2023.

06.02.2023 ТОВ «УГЕЗ» склало та передало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, податкову накладну №2 на загальну суму 81814,68 гривень, у т.ч. ПДВ 13635,78 гривень.

23.02.2023 рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області реєстрації податкової накладної №2 від 06.02.2023 зупинена. У Квитанції про зупинення зазначено, відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, обсяг постачання товару /послуги 0203 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, показник «D»=1,8103%, «P»=2997,5, та запропоновано надати пояснень та інші документи.

27.02.2023 ТОВ «УГЕЗ» надало Комісії пояснення щодо здійснення господарської операції, а також копії документів на підтвердження : 1) виписка за рахунок за період з 24.01.2023 по 24.01.23; 2) видаткова накладна №РН-0000007 від 06.02.2023; 3) договір №ДГ-05 від 13.01.2022; 4) договір № 1 з послуг по забою скота від 04.01.2021; 5) договір № 3 від 20.01.2023; 6) договір оренди від 09.09.2019; 7) договір оренди від 01.07.2021; 8) договір оренди від 02.01.2019; 9) договір № 2 на переробку давальницької сировини від 04.01.2021; 10) накладна №26 від 20.01.2023; 11) оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 за січень 2023; 12) лист ввід 21.12.2016 №01-14/1376; 13) пояснення №27/2-01 від 27.02.2023; 14) рахунок №3 від 20.01.2023; 15) свідоцтво про реєстрацію, технічні паспорти НОМЕР_1 , ВЕ5944 СІ; 16) Специфікація №4, рахунок № СФ-0000007 від 06.02.2023; 17) ТТН №0000000007 від 06.02.2023; 18) ТТН № 6 від 20.01.2023.

У поясненнях позивач зазначив, що 06.02.2023 було здійснено поставку продукції згідно видаткової накладної №РН-0000007 на суму 81814,68 грн., постачання відбулось на умовах відтермінування платежу відповідно до п. 5.4 договору транспортом підприємства, станом на 27.02.2023 оплата за продукцію не надійшла.

Кошти, в рахунок сплати за поставку товару від 06.02.2023 надійшли 28.02.2023.

02.03.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ухвалено Рішення №8363538/40184816 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ «УГЕЗ» №2 від 06.02.2023 на загальну суму 81814,68 гривень, в т.ч. ПДВ 13635,78 гривень, у зв`язку з ненаданням платником податку розрахункових докуменитів, що підтверджують факт оплати.

08.05.2023 позивач звернувся зі скаргою, до якої додав копії розрахункових документів по сплаті товару за ПН №2 від 06.02.2023.

Рішенням від 15.05.2023 скаргу ТОВ "УГЕЗ" залишено без задоволення з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі, з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних.

Відповідно до п.201.1. ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.4, п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений наказом Мінфіна №520 12.12.2019, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Відповідно до п.9 Порядку №250, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Відповідно до п.10 Порядку, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акта індивідуальної дії.

Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку зупинення №1165) одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в ЄРПН, у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в ЄРПН, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у ЄРПН, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у ЄРПН, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Матеріали справи свідчать, що у направленої позивачу квитанції контролюючий орган вказав на те, що коди товару/послуг відсутні у таблиці даних платника податку як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Однак, рішення про зупинення реєстрації спірних податкових накладних не містить у собі мотивації підстав та причин віднесення операцій позивача до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, як і не містить доказів наявності податкової інформації, що свідчила б про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником з посиланням на відповідні документи, як і доказів прийняття рішення про віднесення ТОВ «УГЕЗ» до ризикових.

Крім того, суд звертає увагу, що рішення про зупинення реєстрації податкових накладних не містять вичерпного переліку документів, які необхідно подати платнику податків.

Разом з тим, недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкової накладної призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого позивач не зміг належним чином виконати свої обов`язки щодо реєстрації податкових накладних.

Аналогічна правова позиція висловлювалася Верховним Судом, зокрема, у постановах від 21 травня 2019 року у справі № 0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року у справі № 819/330/18, від 18 червня 2020 року у справі № 824/245/19-а, від 03 листопада 2021 року у справі №360/2460/20, від 20 січня 2022 року у справі № 140/4162/21, від 14 грудня 2022 року у справі № 560/11825/21.

При цьому у пп. 3 п. 11 Порядку зупинення №1165 прямо передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

У свою чергу, як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог чинного законодавства позивачем було направлено поясненнями щодо здійснення господарських операцій та копії первинних документів.

Однак, всупереч наданих документів, Головним управлінням ДПС у Миколаївській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Твердження відповідача про те, що спірне рішення було прийнято у зв`язку з тим, що позивачем не надано розрахункового документа на підтвердження факту оплати за товар, суд вважає необґрунтованими, оскільки, як вбачається з матеріалів справи позивачем надавались пояснення з цього приводу (здійснення поставки з відтермінуванням оплати, що передбачено п. 5.4 договору) .

Підстави, зазначені у рішенні від 15.05.2023 про залишення скарги ТОВ "УГЕЗ" без задоволення, щодо ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі, є безпідставними, оскільки позивачем 27.02.2023 були надані усі наявні у нього документи, які в повній мірі підтверджують фактичне здійснення господарської операції.

При реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому під час розгляду справи суд не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної. При цьому здійснення моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 21 травня 2020 року у справі №0940/1240/18 та від 07 грудня 2022 року у справі № 500/2237/20.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про протиправність рішення №8363538/40184816 від 02.03.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 06.02.2023.

Щодо способу поновлення прав позивача, то відповідно до п. 19 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 20 Порядку №1246 передбачено, що внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, обґрунтованим вимоги позивача, що належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача є зобов`язання ДПС України зареєструвати спірні податкові накладні датою їх фактичного подання на реєстрацію.

Позов задовольнити у повному обсязі.

Сума сплаченого позивачем судового збору в розмірі 2684 грн підлягає відшкодуванню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "УГЕЗ" (вул. Львівська, 1-б,Миколаїв,54050 40184816) до Державної податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 43005393), Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4, Луцьк) задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрацiї податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному peєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №78363538/40184816 вiд 02.03.2023 р. про вiдмову у pеєстрації податкової накладної № 2 від 06.02.2023.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному peєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю "УГЕЗ" (код 40184816) податкову накладну № 2 вiд 06.02.2023 за датою її подання.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) судовий збір у сумі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) гривень на користь товариства з обмеженою відповідальністю "УГЕЗ" (вул. Львівська, 1-б, Миколаїв, 54050, код ЄДРПОУ 40184816).

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4, Луцьк, Волинська область, 43027, код 44106679, ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "УГЕЗ" (вул. Львівська, 1-б,Миколаїв,54050 40184816) судові витрати в розмірі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) гривень.

6. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В. В. Біоносенко

Рішення складено в повному обсязі 04.10.2023

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2023
Оприлюднено09.10.2023
Номер документу113964028
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/5879/23

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 26.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 02.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 04.10.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні