Рішення
від 05.10.2023 по справі 280/5884/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

05 жовтня 2023 року Справа № 280/5884/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Стрельнікової Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу:

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕКСАНДР-ДЕВЕЛОПМЕНТ»

до Державної податкової служби України

до Головного управління ДПС у Львівській області

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЕКСАНДР-ДЕВЕЛОПМЕНТ» (надалі позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової служби України (надалі відповідач 1), Головного управління ДПС у Львівській області (надалі відповідач 2), в якому позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення, прийняті комісією відповідача 2 з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Львівській області:

- № 8583488/35064246 від 06.04.2023 року, що містить відмову у реєстрації податкової накладної № 86 від 28.02.2022 року;

- № 8583490/35064246 від 06.04.2023, що містить відмову у реєстрації податкової накладної № 19 від 31.03.2022 року,

та зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 86 від 28.02.2022 та податкову накладну № 19 від 31.03.2022.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що на виконання норм чинного законодавства позивачем складено податкову накладну №86 та 19, які направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте, позивачем було отримано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, в яких зазначено, що документи прийнято, але їх реєстрація зупинена. Зазначає, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних стало наступне: Код УКТЗЕД/ДКПП/ товару/послуг 77.11, відсутні в таблиці даних платника податків на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН». Позивач вказав, що надав на адресу відповідача всі необхідні документи, які підтверджують законність здійснення позивачем господарської діяльності та реальне виконання операцій, за якими складено податкова накладна, проте, відповідачем не надано належної оцінки поданим документам. Просить з урахуванням наданої відповіді на відзив задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою судді від 31.07.2023 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.

Від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, в якому він заперечував проти задоволення позову. В обґрунтування заперечень представник відповідача посилається на п. 201.16 ст. 201 Податкового Кодексу України, і вказує, що відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрація ПН/РК № 19 від 31.03.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки код УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 77.11 відсутній в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Також, відповідач стверджує, що на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019 (надалі Порядок № 520) щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації податкових накладних. Крім того, відповідач стверджує, що позовні вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, слід розцінювати як вимогу про втручання в дискреційні повноваження відповідача та виходить за межі завдань адміністративного судочинства, а також, що зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні в даному випадку є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.

Ухвалою від 04.09.2023 Запорізьким окружним адміністративним судом у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Львівській області про розгляд даної справи в судовому засіданні судом відмовлено.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

На підставі приписів ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.

Розглянувши наявні матеріали та з`ясувавши всі фактичні обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши і оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «АЛЕКСАНДР-ДЕВЕЛОПМЕНТ» зареєстровано як юридичну особу 09.07.2021 року, номер запису 1 001031070039018784. Основним видом економічної діяльності позивача є код КВЕД 68.20. «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна». Позивач є платником податку на додану вартість, що підтверджується витягом з реєстру платників податку на додану вартість № 1608264500363 від 23.09.2016.

01.01.2021 між позивачем та ТОВ «КОМПАНІЯ «АЛЕКСАНДР» (код ЄДРПОУ 13639821) укладений договір найму транспортних засобів № 9453-6-8/3 (надалі Договір найму).

Пунктом 1.1. Договору найму передбачено, що за цим Договором Наймодавець зобов`язується за плату передати у користування Наймачеві автомобілі з характеристиками та у кількості згідно актів прийому-передачі, який підписується сторонами та є невід`ємною частиною цього договору, в такому порядку та на наступних умовах:

1.1.1. Строк на який передається автомобілі Наймачеві Наймодавцям у найм, встановлюється з моменту підписання цього Договору до 31.12.2020 р. для користування тільки на території України. У випадку відсутності письмового звернення якої-небудь із Сторін про розірвання Договору за 30 діб до закінчення терміну Договір вважається пролонгованим на наступній рік.

1.1.2. При передачі автомобілів складається акт прийому-передачі, який підписується представниками Сторін. Автомобілі вважаються переданими в найм в моменту підписання акту прийому-передачі.

Пунктом 1.3. Договору найму встановлено, що повернення автомобілів проводиться за актом прийому-передачі, аналогічним тому, який складається при передачі автомобіля Наймодавця Наймачу.

Пунктом 2.1. Договору найму зазначено, що вартість найму узгоджується з Наймачем та вказуються у протоколі узгодження договірної ціни, який є не від`ємною частиною цього Договору.

Відповідно до положень п. 2.2. Договору найму акти виконаних робіт підписуються Сторонами щомісячно.

Додатковою угодою від 30.12.2021 до договору найму транспортних засобів № 9453-6-8/3 від 01.01.2020 встановлено на який передається автомобілі Наймачеві Наймодавцям у найм, встановлюється з моменту підписання цього Договору встановлюється з 01.01.2022 р. до 31.12.2024 р. для користування тільки на території України.

Додатковою угодою від 02.01.2021 до договору найму транспортних засобів № 9453-6-8/3 від 01.01.2020 п. 3.1. Договору найму викладено у новій редакції.

Позивачем та ТОВ «КОМПАНІЯ «АЛЕКСАНДР» були укладені наступні акти надання послуг:

- акт надання послуг № 115 від 28.02.2022, згідно з яким вартість наданих Товариством послуг з оренди Об`єкту оренди склала 149 990,86 грн., в тому числі 24 998,48 ПДВ;

- акт надання послуг № 188 від 31.03.2022, згідно з яким вартість експлуатаційних витрат по обслуговуванню орендованих приміщень склала 149 990,86 грн., в тому числі 24 998,48 грн. ПДВ.

За актом № 115 від 28.02.2022 Наймачем здійснена оплата, про що свідчать наступні платіжні інструкції:

- платіжна інструкція № 270 від 15.09.2022 на суму 100 000,00 грн.;

- платіжна інструкція № 273 від 16.09.2022 на суму 50 000,00 грн.;

- платіжна інструкція № 311 від 15.11.2022 на суму 120 000,00 грн.

За актом № 188 від 31.03.2022 Наймачем частково здійснена оплата, про що свідчить наступні платіжні інструкції:

- платіжна інструкція № 311 від 15.11.2022 на суму 120 000,00 грн.;

- платіжна інструкція № 340 від 23.12.2022 на суму 100 000,00 грн.

Згідно з пунктами 201.1 та 201.10 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Так, позивачем за першою подією датою надання послуги з оренди згідно Договору найму складено податкові накладні № 86 від 28.02.2022 та № 19 від 31.03.2022, які направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних:

1) податкова накладна № 86 від 28.02.2022 на загальну суму з урахуванням ПДВ149990,86 грн., сума податкового кредиту 24 998,48 грн., зареєстрована 11.07.2022 в ЄРПН за №9119107763;

2) податкова накладна № 19 від 31.03.2022 на загальну суму з урахуванням ПДВ149990,86грн., сума податкового кредиту 24 998,48 грн., зареєстрована 13.07.2022 в ЄРПН за №9123880356.

Позивачем отримано квитанції, згідно з яких реєстрацію зазначених вище податкових накладних у ЄРПН зупинено та зазначено: «Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуги 77.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання, дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій» . Також запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК ( а.с. 51, 63).

На виконання вимог відповідача 2 позивач надав по кожній податковій накладній, в реєстрації якої було відмовлено, письмові пояснення, до яких були додані копії наступних документів: - копія Договору найму; картка рахунку 361 за лютий та березень 2022; копія наказу № 14 від 02.08.2016; копія штатного розкладу ТОВ «АЛЕКСАНДР-ДЕВЕЛОПМЕНТ».

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних були розглянути надані позивачем пояснення по кожній спірній податковій накладній та прийняте рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН № 8583488/35064246 від 06.04.2023 року, що містить відмову у реєстрації податкової накладної № 86 від 28.02.2022 року; № 8583490/35064246 від 06.04.2023, що містить відмову у реєстрації податкової накладної № 19 від 31.03.2022.

Підставами відмови у реєстрації податкових накладних зазначено: у зв`язку з наданням платником податків документів подання платником податку копій документів, складених з порушення законодавства. Крім того, у спірних рішеннях зазначена додаткова інформація первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських висок з особових рахунків ( а.с. .65, 53)

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, Позивачем здійснено адміністративне оскарження та подано скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, в якій просив скасувати рішення комісії регіонального рівня та зареєструвати податкові накладні № 86 та № 19. Також, до скарги додано документи, які підтверджують реальність здійснення операції у повному обсязі :

- додаткової угоди № 1 від 02.01.2021 до Договору найму .

- додаткової угоди від 30.12.2021 до Договору найму.

- акту прийому передачі від 01.01.2020.

- акту прийому передачі від 01.01.2021.

- акту прийому передачі від 15.01.2021.

- акту прийому передачі від 01.08.2021.

- акту повернення автомобіля від 30.07.2021.

- акту повернення автомобіля від 31.08.2021.

- акту повернення автомобіля від 01.09.2021.

- протоколів узгодження розміру договірної ціни від 01.01.2022 у 8 прим.

- витягу з реєстру платників ПДВ № 1608264500363.

- виписки з ЄДРПОУ;

- форми 20-ОПП (додаток № 10). (а.с. 54-55, 66-67).

27.04.2023 Комісією з питань розгляду скарг Державної Податкової Служби України прийнято рішення № 38603/35064246/2 та №38604/35064246/2, якими скарги залишено без задоволення, а рішення про відмову у реєстрації без змін. В розділі підстави вказано : «ненадання платником податку копій первинних документів щодо навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, копій розрахункових документів , банківських виписок з особових рахунків (а.с.56, 68).

Не погодившись з відмовою відповідача в реєстрації спірної податкової накладної, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України (далі ПК України).

Пунктом 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін, і відповідно до п. 201.10 цієї статті підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі ЄРПН, реєстр), який відповідно до пп. 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України є реєстром відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами, встановлюється Кабінетом Міністрів України і реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у цьому реєстрі може бути зупинена лише в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, яка набула чинності з 01.02.2020 і регулює спірні відносини, що виникли між сторонами у справі з огляду на дату направлення позивачем спірної ПН на реєстрацію, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі - Порядок №1165).

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено що, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно пункту 7 Порядку №1165 - у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Під час розгляду справи встановлено, що відповідно до отриманої позивачем квитанції реєстрація спірних накладних зупинена у зв`язку із їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, які є Додатком №3 до Порядку №1165.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

З копії наданої суду квитанції вбачається, що контролюючим органом зазначено, що для реєстрації податкової накладної відсутні коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуги 77.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання, дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій» (а.с.51, 63), але ці квитанції не містить інформації, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної.

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; -первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Положеннями п. 11 Порядку №520 передбачено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

-та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

-та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, враховуючи наведені норми суд вважає, що рішення Комісії Державної податкової служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, але як вбачається з наданих суду копій рішень № 8583488/35064246 від 06.04.2023 щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 86 від 28.02.2022 та № 8583490/35064246 від 06.04.2023 щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 19 від 31.03.2022, і які є предметом оскарження у цій справі, підставою для їх прийняття зазначено подання платником податку копій документів, складених з порушення законодавства, при цьому рішення не містить підкреслень тих документів, які позивачем складено з таким порушенням, але саме зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, з огляду на наявність вимоги щодо обов`язкового зазначення у рішенні об`єктивних обставини, які перешкоджають реєстрації ПН з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично були подані платником податку.

Крім того, у спірних рішеннях зазначена додаткова інформація первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських висок з особових рахунків, в яких жодним чином не зазначено, які ж саме документи подані позивачем складені з порушення законодавства. Натомість позивачем надавались пояснення щодо реєстрації спірних ПН у яких позивач детального пояснив наявність договірних відносин між позивачем та його контрагентом ТОВ «КОМПАНІЯ «АЛЕКСАНДР», а також надав первинні документи, які підтверджують дійсний характер цих договірних відносин., а саме : копія договору найму транспортних засобів № 9453-6-8/3 від 01.01.2020, картка рахунку 361 за лютий та березень 2022а, копія наказу № 14 від 02.08.2016, копія штатного розкладу ТОВ «АЛЕКСАНДР-ДЕВЕЛОПМЕНТ», додаткову угоди № 1 від 02.01.2021 до Договору найму, додаткову угоду від 30.12.2021 до Договору найму, акт прийому передачі від 01.01.2020, - акт прийому передачі від 01.01.2021, акт прийому передачі від 15.01.2021, акт прийому передачі від 01.08.2021, акт повернення автомобіля від 30.07.2021, акту повернення автомобіля від 31.08.2021, акт повернення автомобіля від 01.09.2021, протоколів узгодження розміру договірної ціни від 01.01.2022 у 8 прим., витяг з реєстру платників ПДВ № 1608264500363, - виписки з ЄДРПОУ, форми 20-ОПП (додаток № 10). платіжна інструкція № 270 від 15.09.2022 на суму 100 000,00 грн. платіжна інструкція № 273 від 16.09.2022 на суму 50 000,00 грн., платіжна інструкція № 311 від 15.11.2022 на суму 120 000,00 грн., платіжна інструкція № 311 від 15.11.2022 на суму 120 000,00 грн., платіжна інструкція № 340 від 23.12.2022 на суму 100 000,00 грн.Доказів зворотного відповідачем суду не надано.

Отже враховуючи вищенаведене та приймаючи до уваги , що під час розгляду справи відповідачами не було надано доказів щодо наявності ґрунтовних недоліків у поданих позивачем з метою реєстрації податкових накладних документів, а відмова у реєстрації спірної ПН фактично обґрунтована відсутністю документів щодо придбання товарів/послуг, складських документів (інвентаризаційних описів), що спростовується дослідженими під час розгляду справи документами, які були надані позивачем суду під час розгляду справи та відповідачу на підтвердження правомірності формування ним спірної ПН, суд вважає, що відповідач у справі під час прийняття рішень №8583488/35064246 від 06.04.2023 та № 8583490/35064246 від 06.04.2023, що діяв не у спосіб, який визначено чинним законодавством, що є підставою для скасування такого рішення суб`єкта владних повноважень.

Відтак, оскільки рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, суд приходить до висновку про наявність підстав для зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 86 від 28.02.2022 та № 19 від 31.03.2022

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Всупереч наведеним вимогам відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, не доведено правомірності винесення оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації спірних податкових накладних.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч.1ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем було сплачено судовий збір у сумі 5368,00 грн. що підтверджується платіжною інструкцією.

За таких обставин, судовий збір сплачений позивачем в розмірі 5 368,00 грн., стягується відповідно до статті 139 КАС України, на його користь за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, яким прийнято протиправні рішення про відмову в реєстрації спірних податкових накладних, а саме ГУ ДПС у Львівській області.

Керуючись ст.ст.2,5,72,77,139,241,243-246,255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕКСАНДР-ДЕВЕЛОПМЕНТ» (69002, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд.63, код ЄДРПОУ 35064246) до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8, код ЄДРПОУ: 43005393), Головного управління ДПС у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35 код ЄДРПОУ: 43968090), про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області № 8583488/35064246 від 06.04.2023 та № 8583490/35064246 від 06.04.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕКСАНДР-ДЕВЕЛОПМЕНТ» № 86 від 28.02.2022 та № 19 від 31.03.2022 датою їх подання на реєстрацію.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЕКСАНДР-ДЕВЕЛОПМЕНТ» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 5 368,00 грн. (п`ять тисяч триста шістдесят вісім грн. 00 коп.).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Стрельнікова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2023
Оприлюднено09.10.2023
Номер документу113990753
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —280/5884/23

Ухвала від 28.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 12.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Рішення від 05.10.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні