Рішення
від 06.10.2023 по справі 560/9937/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9937/23

РІШЕННЯ

іменем України

06 жовтня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Трейд Юкрейн" до Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Трейд Юкрейн" звернулось до суду з позовом до Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу.

Позивач покликається на те, що про існування акту перевірки товариство дізналось після отримання оскаржуваної постанови, позивач не був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт. Підставою для складання акту від 12.01.2023 стали висновки перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. 12 січня 2023 транспортний засіб, яким керував найманий працівник товариства, що виконував рейс в напрямку Хмельницький-Тернопіль з метою перевезення вантажу, був зупинений інспекторами Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області. Під час перевірки документів, наданих водієм, було встановлено, що останній не мав при собі індивідуальної контрольної книжки водія, а також те, що транспортний засіб не був обладнаний тахографом. Зазначає, що документами, на підставі яких водій здійснював перевезення вантажу, є видаткова накладна від 12.01.2023, посвідчення водія та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу. Позивач вважає прийняту відповідачем постанову протиправною та просить її скасувати.

Відповідач подав відзив, в якому зазначає, що оскаржена постанова прийнята правомірно, оскільки стосовно позивача як перевізника встановлене правопорушення в частині відсутності на час перевірки визначених законом документів.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.

12.01.2023 транспортний засіб ТАТА LPT613 державний номер НОМЕР_1 , яким керував водій ОСОБА_1 , який перебуває з позивачем ТОВ "Еко Трейд Юкрейн" у трудових відносинах, виконував рейс з м. Хмельницький до м. Тернопіль з метою перевезення вантажу. Автомобіль був зупинений інспекторами Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області на відрізку автодороги М-30 252 км.

Як вбачається зі змісту акту перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 12.01.2023, транспортний засіб не був обладнаний діючим та повіреним тахографом, водій не мав при собі індивідуальну контрольну книжку водія. Відтак, посадовими особами відповідача встановлено вчинення авто перевізником - Товариством з обмеженою відповідальністю "Еко Трейд Юкрейн" правопорушення у вигляді перевезення вантажу за відсутності документів, визначених ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт". З актом перевірки водій ознайомлений, у поясненнях зазначивши, що книга водія відсутня, тому що про необхідність її наявності не знали.

Вирішуючи спір, суд виходить з такого.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 №2344-111.

Відповідно до ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

- для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

- для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Стаття 49 закону передбачає, що водій транспортного засобу зобов`язаний мати при собі та передавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам документи, передбачені законодавством, для здійснення зазначених перевезень, дотримуватись визначеного режиму праці та відпочинку.

Як вбачається зі змісту п. 6.1 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, яке затверджене Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України 07.06.2010 № 340 (зі змінами) автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.

Відповідно до пунктів 6.2. - 6.4 Положення облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія (додаток 2), у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни.

Водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3) або повинен мати копію графіка змінності водіїв. Графік змінності - це документ, який визначає початок та кінець робочої зміни на кожний день календарного місяця, а також вихідні дні; змінний період керування - сумарна тривалість періодів керування за робочий день (зміну) Графік змінності водіїв, відомість обліку робочого часу та відпочинку водіїв зберігаються у Перевізника.

Як встановлено актом перевірки і не спростовано позивачем, у водія на час перевірки не було у наявності індивідуальної контрольної книжки водія. Саме зазначена обставина є суттю порушення, яке відображене у акті перевірки, і вчинення якого призвело до притягнення автоперевізника до відповідальності.

У акті перевірки зазначається, що автомобіль не обладнаний діючим та повіреним тахографом. За таких умов ведення індивідуальної контрольної книжки водія або наявність копії графіка змінності водіїв є обов`язковим.

За порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Доводи позивача, в свою чергу, базуються на тому, що копія графіка змінності у водія ОСОБА_1 була у наявності у кабіні автомобіля, однак перевіряючі не запитували цей документ, зважаючи на що він не був їм пред`явлений.

Разом з тим, суд оцінює це твердження критично, оскільки про необхідність надання цього документа водію було відомо, оскільки індивідуальна контрольна книжка була відсутня.

Як вже зазначалось, водій транспортного засобу зобов`язаний мати при собі та передавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам документи, передбачені законодавством, для здійснення перевезень. Одночасно з цим, вказана правова конструкція означає, що "передавати для перевірки" визначені законодавством документи у повному їх обсязі водій повинен не лише на вимогу або "за запитом" інспекторів, але самостійно, виконуючи передбачений законом обов`язок.

Оскільки норма Положення про облік робочого часу водіїв передбачає альтернативу для водіїв, які не мають на час перевірки при собі індивідуальної контрольної книжки водія, у формі пред`явлення копії графіка змінності водіїв, такий документ повинен був бути наданий водієм разом з іншими документами на перевезення вантажу (посвідчення водія, реєстраційні документи на автомобіль, ТТН, інші супровідні документи тощо)

Покликання ж постфактум на те, що документ не запитувався, отже через це не був наданий, у даному випадку не є обґрунтованим. У разі відмови посадових осіб взяти до уваги той чи інший документ водій мав право вказати про це у акті, відобразивши це у вигляді письмових пояснень. Разом з тим, як вбачається з акту та інших матеріалів справи, у поясненнях водій зазначив лише про відсутність книжки водія, хоча з актом він ознайомився та підписав.

Суду не надані будь-які належні докази того, що копія графіка змінності у дійсності була наявна у водія транспортного засобу позивача станом на час проведення перевірки, позаяк відсутність індивідуальної контрольної книжки підтверджується як актом перевірки, так і змістом позовної заяви.

Що стосується посилань позивача на те, що товариство не було належним чином повідомлене про місце та час розгляду справи щодо порушення закону про автомобільний транспорт, суд виходить з того, що позивач не надав суду будь - які належні докази, які б ставили під сумнів обставини, зафіксовані у акті перевірки, і які могли б бути надані контролюючому органу для спростування обставин вчинення правопорушення, суттєво впливаючи на результат розгляду.

Оскільки судом не встановлено і належними доказами не доведено те, що під час прийняття оскаржуваної постанови відповідач вийшов за межі наданих йому повноважень або допустив порушення вимог закону, позов не є обґрунтований і не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 06 жовтня 2023 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Трейд Юкрейн" (вул. Героїв АТО, 10,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , ідентифікаційний номер - 44057014) Відповідач:Відділ державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Соборна, 75,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 39816845)

Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2023
Оприлюднено09.10.2023
Номер документу113992995
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —560/9937/23

Рішення від 06.10.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 08.06.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні