РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 вересня 2023 року справа № 580/5955/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рідзеля О.А., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні в залі суду адміністративну справу за позовом фермерського господарства Щедра земля Черкащини до відділу державного нагляду (контролю) у Черкаській області Державної служби України з безпеки на транспорті, Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
11.07.2023 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов фермерського господарства Щедра земля Черкащини (далі позивач) до відділу державного нагляду (контролю) у Черкаській області Державної служби України з безпеки на транспорті (далі відповідач 1), Державної служби України з безпеки на транспорті (далі відповідач 2), в якому позивач просить визнати протиправною та скасувати постанову від 20.06.2023 №031195про застосування адміністративно-господарського штрафу в сумі 17000,00 грн.
Позов мотивовано тим, що на момент перевірки у позивача були наявні та пред`явлені усі документи, передбачені законодавством, зокрема, протокол перевірки та адаптації тахографа та особиста картка водія. Крім того, у спірній постанові зазначено, що водієм не використовувалась особиста картка водія до 10.05.2023 до 09 год. 07 хв., але відповідачем не надано жодного доказу, що у цей час водій здійснював перевезення та знаходився на робочому місці. При цьому, невикористання картки водія є порушенням режиму праці та відпочинку. Також, відповідачем не здійснено належне повідомлення про розгляд справи щодо застосування штрафу. Тому просив задовольнити позов.
Ухвалою суду від 17.07.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи здійснювати на виконання ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) за правилами спрощеного позовного провадження. Також встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позовну заяву.
09.08.2023 відповідач надав суду відзив на позов, в якому просив відмовити у задоволенні позову. Зазначив, що фактичні дані щодо початку та кінця робочої зміни, перерви водія беруться з роздруківки даних роботи цифрового тахографа, а дані стосовно початку та кінця робочої зміни та перерви водія в роздруківці роботи цифрового тахографа можуть відображатися лише за умови використання водієм особистої картки водія до цифрового тахографа на протязі всього періоду керування транспортним засобом.
Відповідно до п. 3.3 Інструкції № 385 передбачено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; у разі використання цифрового тахографа використовує особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом.
Позивач повинен виконувати вимоги пункту 6.1, Положення №340 та статті 34 Закону № 2344-ІІІ, а водій повинен дотримуватись вимог п. 3.3 Розділу III Інструкції №385 та статті 48 Закону № 2344-ІІІ в тому числі зобов`язаний мати та використовувати особисту картку водія до цифрового тахографа кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом та мати роздруківку даних роботи цифрового і надавати їх для перевірки.
У даному випадку, на місці події (зупинки) за наданими водієм транспортного засобу матеріалами та відомостями складено акт, який є носієм доказової інформації (доказової бази), та встановлено, що на момент перевірки «відсутня роздруківка даних з цифрового тахографа роботи водія ОСОБА_1 за 10.05.23 до 09:07(UTC) не використовувалась картка водія до 09 год. 07хв. згідно(UTC). В наданій на момент перевірки водієм Позивача роздруківці зазначено час 09:07 год. Формат часу - UTC, всесвітній координований час (англ. Coordinated Universal Time, UTC) - стандарт за яким суспільство регулює годинники й час. Київський час від UTC більший на +3 години влітку та на +2 години взимку.
Оскільки станом на 10.05.2023 (дата проведення перевірки) в Україні був літній час, то час наданої роздруківки з тахографа 10.05.2023 о 09:07 потрібно обчислювати з урахуванням того, що київський час більший від UTC на +3 години в літній час. Таким чином час роздруківки з тахографа з урахуванням зсуву відносно часу UTC на 3 години становить 12:07 год., що підтверджує що 10.05.2023 протягом всього періоду керування транспортним засобом водія ОСОБА_1 в слоті тахографа була відсутня особиста картка водія.
Відповідач звертає увагу, що відповідно до наданої на момент перевірки ТТН від 10.05.2023 №9346/7236 транспортний засіб позивача прямував з пункту навантаження - м. Ічня Чернігівської обл. до пункту розвантаження - смт. Калита, Броварський р-н, Київської обл. Перевірка головним спеціалістом Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області транспортного засобу Позивача розпочалась 10.05.2023 о 12 год. 06 хв. (згідно наданого відео час зупинки транспортного засобу та перевірки наявності документів відповідно до київського часу) на а/д М-01 95 км. Згідно з витягу з сайту https://www.google.com/maps водій позивача від пункту навантаження до місця проведення перевірки проїхав 107 км. У наданій роздруківці роботи тахографа за 10.05.2023 визначений в UTC час 09:07, тобто за київським часом 12:07.
Крім того управління транспортним засобом (символ у вигляді кола з крапкою) становить 0 год., в той час коли 10.05.2023 о 12 год. 06 хв. транспортний засіб Позивача рухався з місця загрузки - м. Ічня Чернігівської обл. по а/д М-01 95 км. (місце перевірки).
Дані обставини підтверджують той факт, що оскільки водієм не використовувалась картка водія до 09 год. 07 хв. згідно UTС тому й була відсутня роздруківка даних з цифрового тахографа роботи водія ОСОБА_1 за 10.05.23 до 09:07 (UTС).
Отже, за умови відсутності та не використання водієм протягом всього часу керування транспортним засобом особистої картки водія до цифрового тахографа, водій не може отримати відносно себе роздруківку даних роботи цифрового тахографа, а без вказаних документів, працівник Укртрансбезпеки не може здійснити контроль дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водія та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом, тому їх наявність є обов`язковою.
Однак умов щодо використання водієм Позивача діючої особистої картки водія до цифрового тахографа так і пред`явлення заповненої роздруківки даних роботи цифрового тахографа за 10.05.2023 до 09 год. 07 хв. (згідно UTС) Позивачем дотримано не було.
Стосовно твердження позивача, що його не було належним чином повідомлено про час та місив розгляду справи та розглянуто матеріали за його відсутності що порушило право на захист останнього. Відповідач зазначає, що листом №36112/41/24-23 від 19.05.2023 Позивачу за місцем його реєстрації що відповідає відомостям Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань завчасно було направлено повідомлення про розгляд справи на 20.06.2023 (з 09-30 год. до 12.00 год.). Лист (1800109583405) було відправлено 19.05.2023 рекомендованим відправленням із повідомленням про вручення та 23.05.2023 було отримано представником Позивача за довіреністю. Отже, Позивач завчасно отримав повідомлення про розгляд справи, але 20.06.2023 правом участі у розгляді справи не скористався, явку свого представника не забезпечив, будь-яких письмових пояснень, заяв чи клопотань не надсилав.
Відповідно до п. 27 Порядку № 1567, у разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
Оцінивши доводи сторін, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Суд встановив, що за результатами здійснення 10.05.2022 головним спеціалістом Відділу державного нагляду (контролю) у Чернігівській області Лещенком І.І. рейдової перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом було виявлено, що о 12 год. 10 хв. на а/д М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі, 95 км., фермерське господарство Щедра земля Черкащини згідно ТТН №9346/7236 від 10.05.2023 за допомогою водія ОСОБА_1 , який керував транспортним засобом марки MAN д.н. НОМЕР_1 , здійснювало перевезення вантажу за відсутності на момент проведення перевірки документів визначених статтею 48 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: на момент проведення перевірки у водія ОСОБА_1 відсутня роздруківка даних роботи цифрового тахографа роботи водія за 10.05.2023 до 09:07 (UTС), не використовувалася картка водія до 09 год. 07 хв. (UTС), чим порушено ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», наказ МТЗУ №385 від 24.06.2010, про що складено акт проведення перевірки №032767 від 10.05.2023.
Будь-яких заперечень чи зауважень стосовно акту проведення перевірки не зазначено.
Перевірка проводилась на підставі направлення на перевірку №006987 від 10.05.2023 та щотижневого графіка проведення рейдових перевірок.
За наслідками розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт та врахувавши, що в ході розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт встановлені підстави для застосування адміністративно-господарського штрафу, начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Черкаській області, стосовно позивача винесено спірну постанову від 20.06.2023 №031195 про застосування адміністративно-господарського штрафу, передбаченого абзацом 3 частини першої статті 60 Закону України „Про автомобільний транспорт", в сумі 17000,00 грн.
Не погоджуючись із цим рішенням позивач звернувся в суд з даним позовом.
Надаючи правову спірному рішенню, суд врахував таке.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень, регулює Закон України "Про автомобільний транспорт" від 5 квітня 2001 року №2344-III (далі Закон №2344-III).
Статтею 6 Закону №2344-III передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, в т.ч. державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті.
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого Постановою КМУ від 11.02.2015 №103, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем`єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури (далі - Міністр) і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Згідно з п.8 вказаного Положення, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до пунктів 2, 3, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженому Постановою КМУ від 08.11.2006 №1567 (далі Порядок №1567), державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Органами державного контролю на автомобільному транспорті є Укртрансбезпека, її територіальні органи.
Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Частинами 14, 17 статті 6 Закону №2344-III передбачено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
За визначенням, наведеним в абзаці 54 статті 1 Закону №2344-III, рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - перевірка транспортних засобів суб`єкта господарювання на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагові комплекси та інші об`єкти, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту).
Пунктами 12, 14 Порядку №1567 передбачено, що рейдова перевірка додержання суб`єктом господарювання вимог, визначених пунктом 15 цього Порядку, здійснюється на підставі щотижневого графіка.
Рейдова перевірка транспортних засобів проводиться в будь-який час на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, на інших об`єктах, що використовуються суб`єктами господарювання для забезпечення діяльності автомобільного транспорту.
Суд встановив, що відповідач під час здійснення рейдової перевірки позивача вказаних вимог дотримався.
Згідно з пунктом 15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.
Пунктами 16, 17 Порядку №1567 передбачено, що рейдова перевірка може проводитися однією посадовою особою Укртрансбезпеки.
Суд врахував, що в силу статті 34 Закону №2344-III автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів.
Відповідно до частин 1, 2 статті 48 Закону № 2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Згідно з ч.1 ст.39 Закону №2344-ІІІ автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Відповідно до ч.2 ст.48 Закону №2344-ІІІ документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Згідно з ч.1 ст.18 Закону №2344-ІІІ з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці.
Контроль за роботою водіїв транспортних засобів відповідно до ч.2 ст.18 Закону №2344-ІІІ має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.
На підставі ч.3 наведеної статті положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством.
Згідно з п.1.2 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 01.06.2010 №340 (далі Положення №340) це Положення встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів та порядок його обліку.
Пунктом 6.1 Положення №340 встановлено, що автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Згідно з п.1.3 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 24.06.2010 №385 (далі Інструкція №385) встановлено, що ця Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).
Відповідно до пункту 1.4 Інструкції №385 адаптація тахографа до транспортного засобу - оновлення або підтвердження параметрів автомобільного транспортного засобу, що зберігаються у памяті тахографа, до яких залежно від типу тахографа належать: ідентифікаційний номер (VIN-код) та номерний знак (цифри та літери, нанесені на номерному знаку, - VRN) автомобільного транспортного засобу, розмір застосованих пневматичних шин, результати визначення константи тахографа k, характеристичного коефіцієнта автомобільного транспортного засобу w, ефективного кола шини l, а також показники часу, пробігу, граничного значення швидкості, на яке налаштований обмежувач швидкості транспортного засобу (за наявності). Термін адаптація тахографа до транспортного засобу, за визначенням ЄУТР, - калібрування; контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв; тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР.
Згідно із пунктами 3.3, 3.6 Інструкції №385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом зокрема: своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом. Перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами, а також, наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа.
Відповідно п.6.3 Положення №340 водій, що керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія.
З 20.12.2010 набула чинності Поправка №6 до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, підписаної в Женеві 01.07.1970 в частині надання до контролю реєстраційних листків (тахограм), а в разі відсутності тахокарт надання Бланку підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом.
З аналізу наведених норм суд дійшов висновку, що автомобільний перевізник зобов`язаний забезпечити транспортний засіб, який здійснює вантажні перевезення діючим та повіреним тахографом, а водій зобов`язані мати роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом за весь час керування транспортним засобом.
Суд встановив, що у спірних правовідносинах вказаних вимог позивач не дотримався, що обґрунтовується таким.
Як установлено судом з матеріалів справи, зокрема з акту перевірки та відеозапису рейдової перевірки, водій ОСОБА_1 пред`явив перевіряючому роздруківка даних цифрового тахографа, з якої вбачається, що запис про початок роботи зроблений 10.05.2023 о 09:07 (UTC)
Формат часу UTC всесвітній координований час (англ. Coordinated Universal Time, UTC) - стандарт за яким суспільство регулює годинники й час. Київський час від UTC + 3 години влітку та + 2 години взимку. Оскільки станом на 10.05.2023 (дата проведення перевірки) в Україні був літній час, тому час наданої роздруківки з тахографа становить 10.05.2023 о 12:07 год., що відповідає часу зупинення транспортного засобу та початку перевірки.
Відповідно до ТТН від 10.05.2023 №9346/7236 транспортний засіб позивача прямував з пункту навантаження - м. Ічня Чернігівської обл. до пункту розвантаження - смт. Калита, Броварський р-н, Київської обл. Згідно з витягу з сайту https://www.google.com/maps від пункту навантаження до місця проведення перевірки а/д М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі, 95 км. транспортний засіб проїхав 107 км.
Вказане свідчить, що протягом руху транспортного засобу з місця навантаження м. Ічня Чернігівської обл. до місця перевірки а/д М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі, 95 км. водій ОСОБА_1 не використовував особисту картку водія для цифрового тахографа.
Оскільки водієм не використовувалась картка водія до 12 год. 07 хв. за Київським часом у нього відсутня роздруківка даних з цифрового тахографа за весь час керування транспортним засобом.
Тому твердження позивача, що під час рейдової перевірки водієм надавались усі документи, передбачені законодавством, суд вважає необґрунтованими.
Стосовно твердження позивача про неповідомлення про розгляд справи щодо накладення штрафу, суд зазначає, що відповідно до п.п.26, 27 Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року №1567, справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання.
Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Суд встановив, що листом від 19.05.2023 №36112/41/24-23 позивачу за адресою: АДРЕСА_1 , що відповідає адресі реєстрації в ЄДРПОУ, направлено повідомлення про розгляд справи на 20.06.2023 (з 09-30 год. до 12.00 год.).
Вказане повідомлення 23.05.2023 було отримано уповноваженою особою позивача за довіреністю.
Отже, позивач завчасно отримав повідомлення про розгляд справи, але явку представника не забезпечив.
Отже, відповідачем забезпечено порядок належного повідомлення позивача про розгляд справи, а тому суд дійшов висновку про дотримання відповідачем вищевказаних вимог Порядку № 1567.
Абз.3 ч.1 ст.60 Закону №2344-ІІІ передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції, зокрема, за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи, що санкція в абз.3 ч.1 ст.60 Закону №2344-ІІІ передбачає застосування штрафу за відсутність оформлення документів, передбачених законодавством, суд дійшов висновку, що встановлена відсутність у водія позивача роздруківки даних роботи цифрового тахографа або індивідуальної контрольної книжки водія під час здійснення вантажних перевезень є наслідком застосування до нього санкції, передбаченої вказаною нормою.
Тому спірне рішення прийняте в межах та у спосіб, передбачений законодавством, а отже позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню, а сплачений позивачем судовий збір поверненню відповідно до ст.139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позову фермерського господарства Щедра земля Черкащини відмовити повністю.
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.
Суддя Олексій РІДЗЕЛЬ
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2023 |
Оприлюднено | 09.10.2023 |
Номер документу | 113993882 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Олексій РІДЗЕЛЬ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні